-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Консультаційні послуги щодо застосування чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а також законодавства про захист економічної конкуренції
Завершена
195 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 975.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 975.00 UAH
Період уточнення:
05.11.2020 10:58 - 11.11.2020 10:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:
1b236d57f5914f2bae80a5a076328c5c
Дата опублікування:
05.11.2020 13:32
Опис:
Відповідно частини 10 Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник повинен надати Довідку у довільній формі про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, підписана уповноваженою посадовою особою Учасника та скріплена його печаткою (у разі наявності), а саме:
пункт 1.2. Підтвердити наявність не менше однієї особи із досвідом роботи у Відділах досліджень і розслідувань центрального апарату та/або територіальних органах Антимонопольного комітету України, не менше 2 років.
Вважаємо, що пункт 1.2. частини 10 Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі є дискримінаційною умовою, яка обмежує конкуренцію та надає перевагу певному Учаснику. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у одного Постачальника виникає необґрунтована перевага над іншими конкурентами, що суперечить принципам, встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Згідно статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються на принципі недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено обмежень стосовно місця роботи працівників, тобто Замовник не має права вимагати від Учасників наявність в них працівників, які працюють чи працювали на певному підприємстві. Закон вимагає наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, без зазначення назви певного підприємства, організаційно-правової форми, форми власності такого підприємства. Для застосування чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а також законодавства про захист економічної конкуренції не обов’язково працювати саме в Антимонопольному комітету України.
Чим обумовлене рішення Замовник щодо встановлення такої вимоги?
Відповідь:
Проаналізувавши вимоги Додатку 2 до Оголошення, можна дійти висновку, що необхідні Замовникові послуги у повному обсязі можуть надати лише Учасники (в тому числі їх співробітники), які володіють знаннями, навичками та досвідом у двох вузькоспеціалізованих галузях права, ефективне застосування яких вимагає не лише наявності фаху у сфері юриспруденції, а й у сфері економічних дисциплін (приклад: розгляд економічних розрахунків та калькуляцій у поданих учасниками тендерних пропозиціях, або консультування Замовника щодо заповнення відповідних форм повідомлень про отриману чи заплановану державну допомогу стосовно фінансових результатів діяльності Замовника, або визначення частки Замовника на відповідних товарних ринках, дослідження цих ринків тощо).
Окрім цього, переможець спрощеної закупівлі має надавати послуги КП «Обласний центр хокею» ХОР не лише як замовнику у розумінні ст. 1 Закону, а й як суб’єкту господарювання у розумінні ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Приймаючи до уваги, що відповідно до положень ст.ст. 3, 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» саме співробітники Антимонопольного комітету України і їх територіальних органів, внаслідок тривалого у часі виконування ними відповідних функцій, мають поглиблені теоретичні і практичні знання та досвід як у сфері законодавства про публічні закупівлі, так і законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема Законів України «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції», «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», «Про публічні закупівлі», а кількість оскаржених у судовому порядку рішень як Постійно діючої адміністративної колегії, так і інших адміністративних колегій АМКУ та його територіальних відділень, є вкрай низькою, що доводить більшу ефективність правозастосовної практики органу у порівняні із якістю поданих позовів та інших процесуальних документів представниками інших сторін у справах, то Замовником, в тому числі з метою забезпечення дотримання принципу ефективності, й були висунуті у Оголошенні відповідні вимоги до учасників.
Слід зазначити, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті АМКУ, цей орган представлений у всіх обласних центрах України та при відпрацюванні пошукового запиту «Антимонопольний комітет України» у Єдиному державному реєстрі осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» результат пошуку видає 1152 записи, при цьому це лише ті декларанти, які працювали після впровадження Реєстру, тобто після 2016 року, а враховуючи, що АМКУ функціонує з 1993 року, то орієнтовна загальна кількість його колишніх співробітників може сягати близько 10 000 осіб по Україні, при цьому усі ці особи можуть бути потенційними учасниками зазначеної спрощеної закупівлі, а отже вимоги Замовника, у оспорюваній Вами частині, не є дискримінаційними, оскільки дозволяють прийняти участь у закупівлі значній кількості суб’єктів господарювання.
Таким чином, положення, передбачені пунктом 1.2. частини 10 Додатку 1 до Оголошення, жодним чином не порушують принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачених статтею 5 Закону, оскільки ними вимагається наявність саме того фахового досвіду роботи, наявність якого гарантує високу якість виконання запитуваних послуг та який безпосередньо пов'язаний із вимогами до предмету закупівлі.
З повагою, Уповноважена особа Замовника
Дата відповіді:
06.11.2020 11:03