• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

роботи по робочому проекту: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Михайлівська в с.Білогородка, Києво-Святошинського р-ну, Київської обл.»

Пропозиція обов’язково супроводжується документом, що підтверджує внесення забезпечення пропозиції, яке має бути подане у формі електронної банківської гарантії на загальну суму: 7 000,00 грн. (сім тисяч гривень 00 коп.). Електронна банківська гарантія повинна містити наступні реквізити: назву документа; номер, місце складання, дату видачі; повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи, фізичної особи-підприємця - прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання; код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента, фізичної особи-підприємця та серію (за наявності) та номер паспорта; назву валюти, у якій надається гарантія; суму гарантії цифрами та словами; назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія; дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини; найменування бенефіціара, його місцезнаходження; код згідно з ЄДРПОУ бенефіціара; найменування банку-гаранта; дату закінчення дії; умови, за яких надається право вимагати платіж, відповідно до частини 3 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі». Електронна банківська гарантія повинна бути засвідчена електронним підписом уповноваженої особи Гаранта. Банківська гарантія не повинна містити умов стосовно подання додаткових документів замовником або виконання будь-яких інших умов, при поданні банку-гаранту письмової вимоги з викладеними обставинами стосовно сплати коштів, у разі порушення Учасником свого зобов’язання, забезпеченого гарантією. Надана учасником банківська гарантія повинна свідчити про те, що її умови не можуть бути змінені та вона не може бути припинена Гарантом без згоди Замовника (бенефіціара). Кошти, що надійшли як забезпечення пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням пропозиції, відхиляються Замовником. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника. Строк дії забезпечення пропозиції повинен бути не меншим строку дії пропозиції, а саме не менше 90 днів з дати кінцевого строку подання пропозицій.

Завершена

1 410 926.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 8 000.00 UAH
Період уточнення: 26.10.2020 18:44 - 30.10.2020 10:00
Відповідь надана

Загальне питанння

Номер: 3c4b297418c7475bbddf4bf1cd33ecaf
Дата опублікування: 28.10.2020 14:19
Опис: Доброго дня! Умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено вимогу про наявність в учасника гудронатора місткістю 3500 літрів. При цьому об'єм розливання в'яжучих матеріалів за дефектним актом складає 1,4 тонн. Поясніть будь-ласка - якими нормами ДБН і ДСТУ ВИ користувались при постановці даної вимоги та які Ваші особисті переконання лягли в основу таких умов? Чому ви не вимагаєте гудронатора місткістю не менше 1,4 тонн, натомість жорстко вимагаєте значно більшого - 3,5 тонн?
Відповідь: Дана закупівля проводиться на підставі розробленої проектно-кошторисної документації, яку замовник затвердив та на яку отримано позитивний експертний звіт. Відповідно до підсумкової відомості ресурсів, яка є складовою частиною проектно-кошторисної документації, для виконання робіт по об’єкту необхідним є використання автогудронатора місткістю 3500 л. У зв’язку із зазначеним, Замовником було встановлено вимогу стосовно наявності в учасника автогудронатора місткістю не менше 3500 л.
Дата відповіді: 29.10.2020 16:51
Відповідь надана

Чому досвід роботи має бути отриманий саме у 2018 - 2019 роках

Номер: 45d3b50afc444637ab6d7702bb5d2699
Дата опублікування: 28.10.2020 11:57
Опис: Шановний Замовнику! Ви відмовили у задоволенні скарги учасника на усунення дискримінаційних умов про надання виконаних договорів за 2018-2019 роки. Своє рішення мотивували лише тим, що така вимога не є дискримінаційною і зробили посилання на рішення АМКУ. Інших обгрунтувань Вами не надано. Натомість, учасник заявляє, що для нього ця вимога є дискримінаційною, оскільки він має досвід капітального ремонту доріг, отриманий в інший період ніж той, що вказаний в Оголошенні про провдеення спрощеної закупівлі. Просимо: 1) детально з посиланням на норми законодавства і вимоги стандартів обгрунтувати своє рішення про встановлення в умовах оголошення обмежень щодо періоду отримання аналогічного досвіду; 2) роз'яснити - чи вважається аналогічним договір з капітального ремонту дорожнього покриття, виконаний у 2018-2019 роках (в ході робіт здійснювався ремонт основ та покриття дороги). 3) Якщо такий вид договорів не є аналогічним - детально пояснити - чому (з посиланням на норми чинного законодавства)
Відповідь: Згідно частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. У зв’язку із наведеним, повідомляємо, що вимога передбачена пунктом 8 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлена на підставі частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Встановлюючи вимогу у оголошенні щодо наявності аналогічного договору (договорів), які виконувались у 2018 – 2019 р.р, Замовник керується виключно необхідністю достовірно встановити реальність наявного досвіду роботи Учасників на відповідному ринку. Враховуючи, що предметом закупівлі є капітальний ремонт дорожнього покриття, Замовнику необхідно бути максимально впевненим у наявності досвіду виконаних аналогічних договорів протягом найближчих періодів, що свідчитиме про те, що в Учасника є діючі та актуальні господарські відносини з виробниками матеріалів, які використовуються під час виконання робіт, учасник виконує свої гарантійні зобов’язання по виконаним аналогічним договорам. В той же час, повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення № 18099-р/пк-пз 25.09.2020. Відповідно до пункту 6 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, аналогічним буде вважатися договір предметом якого є капітальний ремонт, будівництво, реконструкція автомобільних доріг, в тому числі влаштовування основ та покриття шосе, доріг, тощо. З огляду на наведене, аналогічним договором є договір предметом якого є капітальний ремонт, будівництво, реконструкція автомобільних доріг, під час виконання яких учасником виконувались серед інших робіт роботи з влаштовування основ та покриття шосе, доріг, тощо. Тобто, Замовником буде вважатися аналогічним договір з капітального ремонту дорожнього покриття, виконаний у 2018-2019 роках, в ході виконання якого здійснювались роботи з улаштовування основ та покриття дороги.
Дата відповіді: 29.10.2020 16:49
Відповідь надана

Дискримінаціні вимоги

Номер: 934b3ab20fd04c0cb914f31abac9ffab
Дата опублікування: 27.10.2020 15:33
Опис: Доброго дня. В п. 5 додатку 1 "Вимоги до учасників" Замовник вимагає обовязкове зазначення у довідці інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. Також, інженер-проектувальник повинен мати чинний кваліфікаційний сертифікат в частині кошторисної документації та інформація про нього має бути включена до Реєстру атестованих осіб Атестаційної архітектурно-будівельної комісії. У разі відсутності інформації про зазначену особу або невідповідності категорії у Реєстрі атестованих Атестаційної архітектурно-будівельної комісії або відсутності інформації про чинність сертифікату пропозиція учасника буде відхилена" Чинним Законодавством передбачено, що перд проведенням капітального ремонту Замовнику виготовляється робочий проект для виконання робіт. Предмет закупівлі "роботи по робочому проекту: «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Михайлівська в с.Білогородка, Києво-Святошинського р-ну, Київської обл.» не є виключенням. сертифікат інженера-проектувальника повинна мати організація, що виготовляє проекти, а учасники повинні лише надати свої пропозиції відповідно до технічного завдання, яке складає Замовник відповідно до вже наявного проекту. У разі, якщо Замовником в повній мірі розміщено дані з переліком робіт відповідно до проекту, складання ціни пропозиції учаником не вимагає спеціальних знань інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. Ми вважаємо, що дана вимога суттєво обмежує коло учасників та має на меті просування в процедурі закупівлі конкретного учасника.. Таким чином, просимо: 1. пояснити, яким нормативним документом керувався Замовник при встановленні вимоги про інженера-проектувальника? 2. Усунути вищевказану вимогу, яка суперечить ЗУ "Про публічні закупівлі". Дякуємо.
Відповідь: Учасник у складі пропозиції повинен надати розрахунок вартості робіт з капітального ремонту дорожнього покриття по вулиці Михайлівська в с. Білогородка Києво-Святошинського району Київської області (Код ДК 021:2015 - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»), виконаний у програмному комплексі АВК (надається замовнику у форматі .pdf, а також у форматі .imd),: а) розрахунок договірної ціни (надається замовнику у форматі .pdf); б) локальний кошторис з розрахунками одиничної вартості (надається замовнику у форматі .pdf). в) зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (надається замовнику у форматі .pdf). г) підсумкова відомість ресурсів (надається замовнику у форматі .pdf). д) календарний графік виконання робіт (надається замовнику у форматі .pdf). У зв’язку з тим, що дані розрахунки мають бути здійснені у відповідності до норм чинного законодавства, державних стандартів та державних будівельних норм, Замовник встановив вимогу стосовно наявності у учасника інженер-проектувальник в частині кошторисної документації. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки такий працівник може бути штатним працівником учасника або залучений учасником на підставі договору.
Дата відповіді: 28.10.2020 10:05
Відповідь надана

Аналогічні договори

Номер: a09d357ec6e94b9383256ec8c747e3bb
Дата опублікування: 27.10.2020 15:21
Опис: Доброго дня, Шановний замовнику! У пункті 6 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що «*Аналогічним буде вважатися договір предметом якого є капітальний ремонт, будівництво, реконструкція автомобільних доріг, в тому числі влаштовування основ та покриття шосе, доріг, тощо.» На нашу думку формулювання є не коректним і двозначним. Його можна розуміти як вимогу про надання договору з капітального ремонту дороги, по якому в тому числі виконувались і роботи про влаштуванню основ та покриття шосе, доріг (що логічно). Інше значення даного виразу може бути таким, що аналогічним вважається або договір капітального ремонту дороги, або договір за яким відбувалось влаштування основ та покриття шосе, доріг (договори поточного ремонту дороги, поточного ремонту дорожнього покриття, капітального ремонту дорожнього покриття, тощо). Просимо надати більш конкретний і деталізований перелік предметів для договорів, що вважаються аналогічними у даній процедурі закупівлі ( наприклад: аналогічними вважатимуться договори з капітального ремонту доріг, а також з поточного ремонту доріг, поточного ремонту дорожнього покриття, капітального ремонту дорожнього покриття). При цьому просимо не обмежувати коло аналогічних договорів і не встановлювати вузькі дискримінаційні рамки для підтвердження досвіду, зважаючи на практику Адміністративної колегії АМКУ, зокрема у рішенні № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018.
Відповідь: Відповідно до пункту 6 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, аналогічним буде вважатися договір предметом якого є капітальний ремонт, будівництво, реконструкція автомобільних доріг, в тому числі влаштовування основ та покриття шосе, доріг, тощо. З огляду на наведене, аналогічним договором є договір предметом якого є капітальний ремонт, будівництво, реконструкція автомобільних доріг, під час виконання яких учасником виконувались у тому числі роботи з влаштовування основ та покриття шосе, доріг, тощо.
Дата відповіді: 28.10.2020 09:58
Відповідь надана

Шановний замовнику

Номер: c651b1515f33483ab769d78c114ab235
Дата опублікування: 27.10.2020 15:00
Опис: Шановний замовнику! Відповідно до п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Згідно Додатку 1 п.8 вимагається надати: «……. а також лист-відгук від контрагента інформація про якого наведена у довідці згідно пункту 6 даного Додатку, АДРЕСОВАНИЙ ЗАМОВНИКУ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ, підписаний керівником контрагента, у якому має бути зазначено дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер та дату укладеного договору, а також інформацію про якість виконаних робіт і відсутність претензій з боку контрагента, виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі..» Згідно Додатку 1 п.8 вимагається надати: «……. а також лист-відгук від контрагента інформація про якого наведена у довідці згідно пункту 6 даного Додатку, адресований замовнику даної закупівлі, підписаний керівником контрагента, у якому має бути зазначено дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер та дату укладеного договору, а також інформацію про якість виконаних робіт і відсутність претензій з боку контрагента, виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі..» Відповідно до рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 07 вересня 2020 року по справі номер 640/23798/19 судом встановлено: 1. Будь-яких строків надання відгуків (відповідей на запит про видачу відгуків) не передбачено вимогами чинного законодавства. Жоден нормативний акт не визначає строків видачі відгуків (як і такого поняття взагалі). 2. Замовник безпідставно встановив умову щодо надання відгука (відгуків), які мають бути датовані не раніше дати оприлюднення оголошення даної закупівлі, оскільки встановлення такої вимоги автоматично відхиляє тих учасників, які не мають змоги вчасно отримати такі відгуки у попередніх Замовників, проте повністю відповідають іншим вимогам тендерної документації, що зумовлює штучне обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. 3. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції. Окрім цього, відповідно до Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572 передбачено, що для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасник надає: - договір з усіма додатками та невід’ємними частинами договору; - акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2); - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3); - або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором. Надання відгуку відповідно до даних Методичних рекомендацій не вимагається. Таким чином, Шановний Замовнику, ви примушуєте учасника робити те, що ускладнює його доступ до участі у процедурі закупівлі. Навіть у разі наявності листа-відгука від контрагента, Ви ставите до такого листа численні вимоги, зокрема свіжої дати та лист повинен бути адресований замовнику. Це змушує учасника постійно звертатися до колишніх контрагентів з новими проханнями про надання нових листів, чому такі контрагенти не дуже раді і ставлять питання – яка відмінність раніше виданого листа від свіжого. Крім того, 25 жовтня 2020 року відбулися місцеві вибори, в результаті яких керівники деяких органів місцевого самоврядування (контрагентів) були змінені. Оскільки роботи по будівництву доріг приймалися попередніми керівниками таких контрагентів, то отримати нового листа-відгука за вже виконаним об’єктом дуже складно. З огляду на зазначене вимога до процедури закупівлі: Вимагаємо виключити з документів Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (в тому числі з додатків) вимогу про надання листа-відгука від контрагента за аналогічним договором, який має бути адресований замовнику, оскільки така вимога є дискримінаційною. Дякуємо за взаєморозуміння!
Відповідь: 1. Відповідно до пункту 8 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, учасник у складі пропозиції повинен надати лист-відгук від контрагента інформація про якого наведена у довідці згідно пункту 6 даного Додатку, адресований замовнику даної закупівлі, підписаний керівником контрагента, у якому має бути зазначено дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер та дату укладеного договору, а також інформацію про якість виконаних робіт і відсутність претензій з боку контрагента, виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі. Згідно частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. У зв’язку із наведеним, повідомляємо, що вимога передбачена пунктом 8 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлена на підставі частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення №10052-р/пк-пз від 01.10.2018. Стосовно твердження Скаржника щодо відсутності у Методичних рекомендація щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572 вимоги щодо надання відгуків, повідомляємо, що згідно пункту 6 Розділу І вказаних Методичних рекомендацій, ця Методологія може використовуватись під час закупівлі поточного ремонту доріг. Зазначене свідчить про те, що дані Методичні рекомендації є лише рекомендаціями, які Замовник має право застосовувати або не застосовувати при проведенні закупівлі.
Дата відповіді: 28.10.2020 09:56
Відповідь надана

Питання та вимоги, щодо дискримінаційних вимог в тендерній документації!!!!!

Номер: e07ce19d966b4298ae9111aa303c16d4
Дата опублікування: 27.10.2020 12:52
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. 1.) Згідно Додатку 1 п.8 вимагається надати: «……. а також лист-відгук від контрагента інформація про якого наведена у довідці згідно пункту 6 даного Додатку, адресований замовнику даної закупівлі, підписаний керівником контрагента, у якому має бути зазначено дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер та дату укладеного договору, а також інформацію про якість виконаних робіт і відсутність претензій з боку контрагента, виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі..» Відповідно до рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 07 вересня 2020 року по справі номер 640/23798/19 судом встановлено: 1. Будь-яких строків надання відгуків (відповідей на запит про видачу відгуків) не передбачено вимогами чинного законодавства. Жоден нормативний акт не визначає строків видачі відгуків (як і такого поняття взагалі). 2. Замовник безпідставно встановив умову щодо надання відгука (відгуків), які мають бути датовані не раніше дати оприлюднення оголошення даної закупівлі, оскільки встановлення такої вимоги автоматично відхиляє тих учасників, які не мають змоги вчасно отримати такі відгуки у попередніх Замовників, проте повністю відповідають іншим вимогам тендерної документації, що зумовлює штучне обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників. 3. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції. Окрім цього, відповідно до Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572 передбачено, що для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасник надає: - договір з усіма додатками та невід’ємними частинами договору; - акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2); - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3); - або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором. Надання відгуку відповідно до даних Методичних рекомендацій не вимагається. Шановний Замовник, Ви суттєво обмежили можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, тим самим Шановний Замовник вами було встановлено кількість необгрунтованих критеріїв до наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору(-ів) за предметом закупівлі договору(-ів), які стосуються не лише часу їх укладання, а і зайвих підтверджуючих документів. Тим самим Ви Замовник обмежуєте коло кваліфікованих учасників, коли вибірково додаєте вимоги в СПРОЩЕНІЙ ЗАКУПІВЛІ, що не є показником досвіду дорожньо-будівельної організації. 2.)Згідно Додатку 1 п.5.3 абз.1 вимагається надати «Посвідчення та Протоколи (витяги з них) комісії по перевірці знань з питань охорони праці, що підтверджують проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці керівником, головним інженером та виконавцем робіт, які повинні бути дійсними на кінцеву дату подання пропозицій». Відповідно до Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572 передбачено, що для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник надає: -перелік ключових посад; -розрахунок мінімальної необхідної кількості інженерно-технічних працівників та дорожніх робітників, необхідних дня виконання робіт на об’єкті; -надання інформації щодо переліку функцій, у разі якщо на одного працівника покладається декілька функцій та розраховувати за критерієм виконуваних робіт та інжнерно-технічних функцій. -довідка з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - інформація зазначена у довідці повинна бути підтверджена копіями документів, завіреними учасником: копія трудової книжки/або копія наказу про призначення на посаду, наказу про сумісництво (за наявності)/або цивільно-правова угода з особами, що будуть задіяні під час виконання договору про закупівлю/ або цивільно-правова угода з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю. -мінімальні вимоги щодо стажу роботи працівників з урахуванням складності та об’єму робіт, які виконуватиме працівник. Шановний Замовник, Ви суттєво обмежили можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, тим самим Шановний Замовник вами було встановлено кількість необгрунтованих критеріїв до наявності документально підтвердженого наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які не відносяться до ключових посад в дорожньому господарстві, наприклад «інженер-проектувальник**** в частині кошторисної документації», а і зайвих підтверджуючих документів. Тим самим Ви Замовник обмежуєте коло кваліфікованих учасників, коли вибірково додаєте вимоги СПРОЩЕНІЙ ЗАКУПІВЛІ, що не є показником досвіду дорожньо-будівельної організації. 3) Згідно Додатку 1 п.14 вимагається надати «Учасник у складі пропозиції надає на суміш асфальтобетонну, суміш щебеневу та емульсію бітумну дорожню сертифікат якості або сертифікат відповідності або протокол випробування». Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93, наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 “Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746 (із змінами), втратив чинність. Інші нормативні документи, які передбачають наявність сертифікатів відповідності, в Україні відсутні. 4.) Згідно Додатку 1 п.15 вимагається надати «Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 в частині будівництва доріг, виданий на ім’я учасника, чинний не менш ніж на строк виконання робіт, що є предметом закупівлі» Частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01. Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), (ДСТУ ISO 14001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. Отже, вказані сертифікати не є ОБОВ’ЯЗКОМ і наштовхує на думку, що Вами навмисно зазначено таку вимогу в СПРОЩЕНІЙ ЗАКУПІВЛІ ,з метою звуження кола Учасників та недотримання чесної прозорої конкуренції із забезпеченням економії. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є недоцільною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. Дякуємо за взаєморозуміння! З огляду на зазначене питання до процедури закупівлі: 1. На підставі якого чинного нормативно-правового акту України чи будь-якого іншого документу встановлені вимоги, які описуються вищезазначено? 2. Чи використовували затверджені Методичні рекомендації Білогородська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства при складанні цієї тендерної документації? 3. Які ще потрібні обґрунтування незаконності встановлення вимоги щодо надання відгуку окрім рішення суду наведеного вище та затверджених Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства? 4. Які ще потрібні нормативні документи, які обґрунтовують недоцільність даних вимог встановлених Вами??? З огляду на зазначене вимога до процедури закупівлі: Враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дані вимоги з тендерної документації як такі, що немають обґрунтування та законних підстав, а також як такі, що є недоцільними для підтвердження відповідності учасників у даній СПРОЩЕНІЙ закупівлі. Дякуємо за взаєморозуміння!
Відповідь: 1. Відповідно до пункту 8 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, учасник у складі пропозиції повинен надати лист-відгук від контрагента інформація про якого наведена у довідці згідно пункту 6 даного Додатку, адресований замовнику даної закупівлі, підписаний керівником контрагента, у якому має бути зазначено дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер та дату укладеного договору, а також інформацію про якість виконаних робіт і відсутність претензій з боку контрагента, виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі. Згідно частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. У зв’язку із наведеним, повідомляємо, що вимога передбачена пунктом 8 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлена на підставі частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення № 2503- р/пк-пз від 28.04.2017, №14379-р/пк-пз від 07.10.2019. Стосовно твердження Скаржника щодо відсутності у Методичних рекомендація щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572 вимоги щодо надання відгуків, повідомляємо, що згідно пункту 6 Розділу І вказаних Методичних рекомендацій, ця Методологія може використовуватись під час закупівлі поточного ремонту доріг. Зазначене свідчить про те, що дані Методичні рекомендації є лише рекомендаціями, які Замовник має право застосовувати або не застосовувати при проведенні закупівлі. 2. Відповідно до пункту 8 Розділу IV Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572, як приклад до переліку обов'язкових ключових посад інженерно-технічних працівників можна віднести такі посади: головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; начальник дільниці або інша особа, яка виконує його функції; виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції; інженер з якості або інша особа, яка контролює якість ремонтно-будівельних робіт; геодезист або інша особа, яка виконує комплекс геодезичних робіт; майстер; інші особи. Таким чином, вказаними Методичними рекомендація передбачено рекомендований перелік працівників, вимоги до яких можуть встановлюватись при проведенні закупівлі. В той же час, звертаємо Вашу увагу на те, що Методичні рекомендації є лише рекомендаціями, які Замовник має право застосовувати або не застосовувати при проведенні закупівлі. 3. Відповідно до пункту 3 Розділу V Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572, замовнику рекомендується отримувати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, послуги чи роботи замовником в тендерній документації зазначається, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. З метою підтвердження якості товарів, які використовуватимуться під час виконання робіт, їх відповідності нормативним документам, Замовником було встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі пропозиції сертифікат якості або сертифікат відповідності або протокол випробування на суміш асфальтобетонну, суміш щебеневу та емульсію бітумну дорожню. 4. Відповідно до пункту 3 Розділу V Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572, замовнику рекомендується отримувати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, послуги чи роботи замовником в тендерній документації зазначається, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Замовником встановлено вимогу стосовно надання Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 з метою отримання якісно виконаних робіт. Для Замовника є надважливим використання учасником при виконанні робіт якісних матеріалів та власне якісне виконання робіт. Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості робіт учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення № 12113-р/пк-пз 18.06.2020.
Дата відповіді: 28.10.2020 09:51