-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Всесезонні машини з обладнанням для внесення рідких реагентів літнього та зимового утримання доріг
Завершена
58 560 998.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 292 804.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 292 804.99 UAH
Період уточнення:
02.09.2020 16:06 - 02.10.2020 21:00
Відповідь надана
уточнення щодо участі нерезидентів
Номер:
eff3553fe0be413b9a5476f9e3200596
Дата опублікування:
21.09.2020 16:50
Опис:
Уважно вивчивши ТД, ми, що є безпосередньо одним із Виробників Товару даного предмету закупки та є нерезидентом, звертаємося до Замовника з наступним. Просимо розяснити та внести відповідні зміни в ТД по наступних питаннях: як саме (механізм, формула) буде перераховуватися ціна ТП для нерезидентів? як саме нерезидент може накласти кваліфікований електронного підпису (КЕП) (або електронного цифрового підпису (ЕЦП)? як нерезидент може отримати банківську гарантію в грн. в країні нерезидента, можливо передбачити еквівалент в валюті для нерезидентів? як нерезидент має виконати вимога "Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії" в грн.? які умови поставки для нерезидентів? навіщо Замовнику "Сканований Легалізований*** паспорт "? навіщо дискримінаційна вимога "Скановане свідоцтво про реєстрацію представництва Учасника процедури закупівлі нерезидента видане Міністерством економічного розвитку і торгівлі України." й інші документи щодо представництва, адже це порушує права на учать у процедурі і не дає нерезедитенту права на участьв торгах?
Просимо передбачити всі форми, що зазначені в додатках до ТД, та проект договору для нерезидентів.
Просимо усунути всі дискримінаційні вимоги для участі нерезидентів в даній закупівлі та привести ТД у відповідність до ЗУ Про публічні закупівлі.
Відповідь:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Враховуючи викладене, для рівних умов участі у процедурах закупівлі, як для резидентів, так і не резидентів, замовник самостійно та з дотриманням законодавства в цілому, визначає вимоги щодо валюти, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції.
Звертаємо також увагу, що оплата за договором, укладеним за результатами аукціону, буде здійснюватися за рахунок бюджетних коштів. Оскільки бюджетом міста Києва передбачено фінансування на придбання техніки виключно в національній валюті, Замовником і було визначено, що «Валютою тендерної пропозиції зазначається – національна валюта замовника – гривня». Таким чином, перерахунок ціни тендерної пропозиції в валюту першої групи (долар США, Євро) не може бути здійснено для вказаної процедури. Учасник має самостійно визначити та запропонувати ціну своєї тендерної пропозиції з урахуванням комерційних ризиків. Крім того, вибір і визначення валюти тендерної пропозиції та договору є правом замовника, а не обов'язком.
У відповідності до вимог статті 1 ч.1 п.7 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону №114-ХІ від 19.09.2019 року електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Через авторизований майданчик Замовник розмістив оголошення про проведення публічної закупівлі, попередньо авторизувавшись, як Замовник закупівлі та подав відомості про предмет закупівлі з обов’язковим накладенням електронного підпису.
Відповідно до вимог Закону України «Про електронні документи на електронний документообіг» від 22 травня 2003 року № 851-IV електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Згідно статті 6 даного Закону Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
У відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону №114-ХІ від 19.09.2019 статтею 1 частиною 1 пунктом 10 визначено, що забезпечення тендерної пропозицїї - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Вимога про надання гарантії викладено в нормі статті 22 Закону України за якою Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Статтею 25 Закону визначено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Ця норма закону є імперативною по відношенню до потенційних учасників публічних закупівель. Складові ТД є обов’язковими елементами проведення законної закупівлі товару. Порядок доступу до участі в проведенні публічної закупівлі регламентований на основі спеціального закону, який регламентує порядок проведення публічних закупівель. Відповідно участь нерезидента може бути здійснена на законних підставах з дотриманням норм законів, які діють на території України у разі здійснення ним підприємницької діяльності, що полягає у отриманні прибутку у разі поставки товару.
Також доводимо до Вашого відома, що, як потенційний учасник публічної закупівлі, будучи нерезидентом, можете надати банківську гарантію здійснену у відповідності до підзаконних нормативних актів.
З огляду на викладене та виходячи зі змісту статей 22 і 24 Закону, якщо забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, розмір, вид та умови надання такого забезпечення встановлюються замовником самостійно у тендерній документації та зазначаються у оголошенні про проведення торгів.
Згідно з Законом України “Про публічні закупівлі” Замовник має право вимагати від усіх учасників у складі тендерних пропозицій внесення тендерного забезпечення тендерної пропозиції. Тендерною документацією передбачено надання тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії. Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії захистить від недоброчесних учасників. А ще — зекономить кошти і час. Адже воно свідчить, що учасник виконає зобов’язання, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції. Банківська гарантія – це документ, у якому банк гарантує перерахування певної суми (зазначеної в умовах закупівлі) замовнику у гарантійному випадку (тобто у разі, коли постачальник не виконав обов’язки, пов’язані з поданням тендерної пропозиції). Для відповідальних постачальників умова про необхідність надання банківської гарантії не несе ризиків. Банківську гарантію оформляють відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (далі — Положення № 639). Відповідно п.20 Розділу ІІ «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» Принципал має право в заяві про надання гарантії доручити банку-гаранту списати кошти в національній або іноземних валютах з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії. Отже, нормативно-правовими актами не заборонено Замовнику вимагати покриту банківську гарантію.
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі"). Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори: - джерела фінансування; - забезпечення передпродажної підготовки; - необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки; - сервісне обслуговування техніки та ін. З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Дата відповіді:
22.09.2020 16:25
Відповідь надана
щодо терміну поставки Товару
Номер:
6534cadbb70347cf8638f529f48d542b
Дата опублікування:
21.09.2020 16:17
Опис:
Уважно вивчивши ТД й інші відповіді Замовника, ми, що є безпосередньо одним із Виробників Товару даного предмету закупки, повідомляємо наступне. Товар згідно даного предмету закупки є спеціалізованим, складним, дорогоцінним обладнанням і не є складським Товаром, а виробляється безпосередньо під конкретне замовлення. Середній термін виготовлення товару складає близько 60 календарних днів, тому вимога Замовника "Строк поставки товару: 15 календарних днів з моменту подання заявки Замовником." є некорректною, дискримінаційною. В порівнянні з попередньою аналогічною закупкою, можна вважати, що Замовник в змові з конкретним постачальником, який вже має на складі, або в процесі виготовлення данний Товар. Враховуючи вище зазначене та попередні відповіді Замовника, задля усунення дискримінаційної вимоги, просимо її змінити та викласти її в наступній редакції "Строк поставки товару: до 31.12.2020 року."
Відповідь:
Комунальна корпорація «Київавтодор» не є розпорядником бюджетних коштів і тому приймати рішення щодо переносу фінансування та здійснення передплати не має право. У зв’язку з тим, що передбачені бюджетом м. Києва кошти на закупівлю техніки повинні бути використані тільки в 2020 році і розрахунок за контрактом постачання техніки також може бути здійсненим тільки в 2020 році. Оплата за постачання техніки може бути здійснена в межах бюджетного року. Враховуючи, що оплата здійснюється за фактом поставки і існує відповідний режим роботи фінансових організацій і порядок здійснення оплати, зміна умов щодо переносу термінів поставки на 31 грудня 2020р. призведе до проведення виплат у наступному році, що є неможливим.
Дата відповіді:
23.09.2020 09:19
Відповідь надана
Необхідність внесення змін до ТД
Номер:
474e79a1cbd44661a5dc60ef5e4d5607
Дата опублікування:
18.09.2020 10:14
Опис:
Звертаємо увагу Замовника на наступне. Варто врахувати інформацію щодо попередніх торгів (UA-2020-04-14-002958-a), що були оголошені 14.04.2020 та були завершені 01.07.2020 року, за результатами процедури було укладено договір № 35-19 від 01.07.2020 з ПрАТ «Нафтоавтоматика». Договір був розірваний на підставі Висновку Держаудитслужби. Дивно та абсурдно, що Замовник при повторному оголошенні процедури закупівлі вніс істотні зміни до технічного завдання повторно оголошеної процедури закупівлі, що в свою чергу суттєво обмежило можливість участі в процедурі закупівлі інших учасників. З умов нового технічного завдання спостерігається явне лобіювання інтересів конкретних Учасників, про що свідчить виписування характеристик виключно під виробника FORD. Новим технічним завданням Замовник демонструє явне ігнорування Закону України «Про публічні закупівлі» та позбавив можливості пропонувати учасникам шасі всіх інших виробників. Вищезазначене дає змогу зробити висновок, що напевно договір був розірваний не лише на підставі Висновку Держаудитслужби, а напевно тому, що ПрАТ «Нафтоавтоматика» (переможець тендеру), що за результатами аукціону запропонувало найбільш економічно вигідну для громади міста Києва та міського бюджету ціну, виявилася «незручною» для керівництва КК «Київавтодор».
Прослідковуються наступні відмінності між попередньою закупівлею №UA-2020-04-14-002958-a від 14.04.2020 та поточною закупівлею № UA-2020-09-02-009753-b від 02.09.2020:
1. В умовах попередньої закупівлі параметр «Тип двигуна дизельний, потужністю» був зі значенням «не менше 220 кВт. (299,2 к.с.)», в поточній такий параметр зазначено як «не менше 243 кВт. (330 к.с.)».
2. В умовах попередньої закупівлі вимагалось «Подача реагенту на форсунки здійснюється одним чи більше насосом з сумарною продуктивність не менше 500 л./хв.». В поточній вимагається: «Подача реагенту на форсунки здійснюється одним чи двома насосами з сумарною продуктивністю не менше 600 л./хв.»
3. В умовах попередньої закупівлі вимагалось «Мийка дорожнього полотна здійснюється поперечною високонапірною рейкою шириною на менше 3 м. з кількістю форсунок не менше 25 шт.». В поточній вимагається: «Мийка дорожнього полотна здійснюється поперечною високонапірною рейкою шириною на менше 3 м. з кількістю форсунок не менше 26 шт.»
4. Крім цього Замовником встановлено вимоги, яких не було в тендерній документації попередньої закупівлі: «2.1.6. Колісна база шасі не більше 3800 мм», «2.1.7. Наявність іммобілайзеру», «2.1.8. Моторне гальмо потужністю не менше 180 кВт 2.1.9. Бічні дзеркала з електроприводом та електрообігрівом»
Крім цього Замовником також були змінені і кваліфікаційні вимоги до Учасників, вимоги щодо банківської гарантії та строку поставки товару:
1. В умовах попередньої закупівлі щодо наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору вимагалось, що учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід постачання аналогічних товарів. В поточній редакції тендерної документації щодо наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору вимагається, що учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) підписаний (их) протягом останніх двох років вартістю не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. В попередній закупівлі умови щодо строку поставки товару були в такій редакції: «Строк поставки товару: не більше 120 календарних днів з дати надання заявки Замовником.». В поточній закупівлі дана вимога викладена в наступній редакції: «Строк поставки товару: не більше 30 календарних днів з дати надання заявки Замовником.».
3. Також Замовником додано нову вимогу щодо забезпечення тендерних пропозицій: «Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень, такої уповноваженої особи від Банку-гаранта.
Вищезазначені вимоги є дискримінаційними, такими що обмежують конкуренцію і явно лобіюють інтереси одного учасника, більше того Замовник строком поставки не більше 30 календарних днів з моменту надання заявки, просто залишає за собою право банального шантажу, так як жоден виробник чи постачальник не тримає на складі настільки спеціалізований і вузькопрофільний товар, а строк виготовлення такого товару складає мінімум 60 днів без врахування доставки, сертифікації та монтажу. Тобто банально Замовник обмежив участь небажаних Учасників, так як не вказав кінцевий строк поставки, як в попередніх торгах, а Учасник , який має домовленість із замовником отримає заявку на моменті вже готовності до постачання цього товару, а інші отримають одразу на дату підписання договору і не зможуть виконати умови договору. Явним прикладом цьому була ПрАТ «Нафтоавтоматика», переможець попередніх торгів, що були відмінені за ініціативою КК «Київавтодор».
Варто зазначити щодо досвіду виконання аналогічних договорів, що згідно ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії до Учасників закупівлі, перелік яких є вичерпним:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Закон не містить жодної вимоги щодо договору (договорів) підписаний (их) протягом останніх двох років вартістю не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі, тобто в чергове ми бачимо виписування нової тендерної документації під конкретного Учасника в розріз здоровому глузду та Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист економічної конкуренції». Крім цього в тендерній документації попередньої закупівлі не було жодної згадки про те, що аналогічний договір на поставку аналогічного товару повинен відповідати дискримінаційній вимозі «не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі». Інформуємо Замовника, що аналогічним товаром в розрізі вимог ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» є товар що є аналогічним за своїм призначенням та використанням, згідно аналогічного коду ДК по якому оголошена закупівля. Вартість договору взагалі не має жодного відношення до аналогічних товарів і більшості випадків є комерційною таємницею відповідно до умов договору і не підлягає розголошенню.
Що стосується забезпечення тендерної пропозиції спостерігається аналогічна ситуація: в тендерній документації попередніх торгів вимог щодо повного грошового покриття банківської гарантії не було, в новій редакції нової закупівлі ,напевно, була проведена робота над помилками і був доданий вищезазначений пункт, але виникає питання, що дає Замовнику факт 100% покриття Учасником гарантії в банку? Покрита і не 100% покрита банківська гарантія має одні і ті ж правові наслідки, банк, що видав таку гарантію на вимогу Замовника, у разі якщо Учасник порушив чи не дотримався вимог тендерної документації, виплачує Замовнику відповідну 100% суму банківської гарантії. Покрита вона чи ні, для замовника в даному випадку не є принциповою умовою, так правовий наслідок один і той же. Вищезазначена вимога в чергове може свідчити лише про лобіювання інтересів конкретного Учасника та ймовірну корупційну складову цих закупівель.
Враховуючи вищевикладене просимо привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», усунути дискримінаційні вимоги та внести наступні зміни:
1. Вимогу щодо наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору викласти в наступній редакції: «Учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)».
2. Виключити вимогу щодо забезпечення тендерних пропозицій: «Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень, такої уповноваженої особи від Банку-гаранта.»
3. Викласти вимогу щодо строку поставки товару в наступній редакції: «Строк поставки товару: не більше 120 календарних днів з дати надання заявки Замовником.»
Відповідь:
1. Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Закон не містить жодних обмежень щодо періоду укладання та/або виконання аналогічного договору.
Використаний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів у розмірі 50% не може бути витлумаченим як дискримінаційний, оскільки не перевищує межу очікуваної вартості предмету закупівлі у розмірі 100% і стосується всіх учасників торгів без виключень.
Встановлений відсоток та 2-річний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів не може бути проблемним для стабільного працюючих спеціалізованих постачальників комунальної техніки, які відповідально прийняли рішення про участь у даній закупівлі та готові разом з Замовником нести спільну відповідальність за забезпечення своєчасного постачання, монтаж, пусконалагоджувальні роботи, введення в експлуатацію та гарантійного обслуговування даної техніки.
Дана вимога забезпечить участь у тендері організацій, які знайомі з новими технологіями виробництва сучасного обладнання, що дозволить отримати належну якість та своєчасність поставки специфічного товару.
Відповідність учасника зазначеній вимозі Документації є ознакою компетентності та передумовою своєчасно і у повному обсязі виконання договірних зобов’язань учасником, оскільки предметом даної закупівлі є досить велика кількість комунальної техніки, яку потрібно поставити в короткі строки з метою використання на вулично-дорожній мережі вже у поточному зимовому періоді експлуатації. А також підтверджує спроможність учасника, враховуючи великий обсяг закупівлі та короткий термін підготовки техніки для передачі замовнику, а саме: своєчасно виконати роботи з монтування обладнання на шасі, відповідну передпродажну підготовку, навчання персоналу для роботи одночасно на всіх одиницях техніки, і відповідно, виконання учасником договірних зобов’язань.
Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки виконання постачання товару, якість поставленого товару або взагалі унеможливлює їх виконання.
2. Згідно з Законом України “Про публічні закупівлі” Замовник має право вимагати від усіх учасників у складі тендерних пропозицій внесення тендерного забезпечення тендерної пропозиції. Тендерною документацією передбачено надання тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії. Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії захистить від недоброчесних учасників. А ще — зекономить кошти і час. Адже воно свідчить, що учасник виконає зобов’язання, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції. Банківська гарантія – це документ, у якому банк гарантує перерахування певної суми (зазначеної в умовах закупівлі) замовнику у гарантійному випадку (тобто у разі, коли постачальник не виконав обов’язки, пов’язані з поданням тендерної пропозиції). Для відповідальних постачальників умова про необхідність надання банківської гарантії не несе ризиків. Банківську гарантію оформляють відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (далі — Положення № 639). Відповідно п.20 Розділу ІІ «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» Принципал має право в заяві про надання гарантії доручити банку-гаранту списати кошти в національній або іноземних валютах з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії. Отже, нормативно-правовими актами не заборонено Замовнику вимагати покриту банківську гарантію.
3. Вимоги щодо стислого терміну поставки в 30 днів визначені тим, що розрахунок за поставлений товар повинен здійснитися в межах бюджетного року. Замовник не є розпорядником коштів і приймати рішення щодо переносу термінів оплати за поставлений товар на інший бюджетний рік не має права. Виходячи з вимоги Скаржника збільшення терміну поставки товару не більше 120 (сто двадцяти) календарних днів призведе до його отримання у 2021 році (у наступному бюджетному періоді), тому збільшення терміну поставки не прийнятно.
Дата відповіді:
22.09.2020 15:57
Відповідь надана
Необхідність внесення змін до ТД
Номер:
1abec32697e94e0ca024f5e4aea177e7
Дата опублікування:
17.09.2020 16:02
Опис:
Відповідно до умов тендерної документації, а саме в п.п. 2.1.2. Додатку 3, зазначено наступне: «Тип двигуна дизельний, потужністю не менше 243 кВт. (330 к.с.), що відповідає екологічним нормам не нижче Евро-5.»
1. Згідно ДСТУ 3649:2010 Колісні транспортні засоби Національного стандарту України, до яких відносяться і комунальні автомобілі в розділі «вимоги до двигуна і його систем» передбачені вимоги що встановлюються національним стандартом до колісних транспортних засобів такого класу, серед вимог не має жодного згадування щодо потужності двигуна. Кожен виробник автомобільних шасі досягає зазначених в ДСТУ 3649:2010 показників за рахунок балансування повної маси, потужності двигуна та роботи трансмісії.
Таким чином, вимагаючи потужність двигуна не менше 243 кВт (330 кс.) , Замовник не зазначає ключових динамічних показників транспортного засобу, що може призвести до того, що автомобіль маючи зазначені потужність та об’єм не буде забезпечувати необхідну динаміку в цілому.
Параметр по потужності двигуна, колісній базі, повній масі та моторному гальму відповідає лише автомобільному шасі виробництва Ford Truck моделі 1833D DC в даному класі автомобілів.
Максимальна економія, ефективність та пропорційність є одним з основних принципів здійснення публічних закупівель згідно Закону України «Про публічні закупівлі».Виконання вищезазначеної вимоги щодо потужності двигуна є недоцільним і з економічної точки зору, так як вартість експлуатації базового шасі з зазначеними характеристиками потужності двигуна і повної маси автоматично збільшується на 100 000 грн. на рік за одиницю у порівнянні з аналогічним шасі потужність двигуна якого становить 300 к.с., за рахунок зростання витрати палива.
2. Одночасно зазначимо що більшість виробників використовують в своїх автомобілях такого класу двигуни потужністю від 270 к.с.
3. Вимога по потужності двигуна є дискримінаційною, так як автомобіль Renault з потужністю двигуна 270 к.с. повністю відповідає вимогам ДСТУ, забезпечує необхідні динамічні характеристики, для автомобільних шасі такого класу, але Замовник встановивши необґрунтовану вимогу, обмежує наше право прийняти участь в закупівлі з даним автомобільним шасі.
Обмеження по моторному гальму, потужністю не менше 180 кВт, та колісній базі не більше 3800 мм з урахуванням всіх інших вимог до автомобільного шасі відповідають лише вищезазначеному автомобілю Ford Truck моделі 1833D DC.
Враховуючи викладене, просимо Замовника внести наступні зміни до тендерної документації:
1. Викласти п.п. 2.1.2 Додатку 3 тендерної документації в наступній редакції: «2.1.2. Тип двигуна дизельний, потужністю не менше 176,5 кВт (240 к.с.), що відповідає екологічним нормам не нижче Евро 5.»
2. Викласти п.п. 2.1.6 Додатку 3 тендерної документації в наступній редакції: «2.1.6. Колісна база шасі не менше 3800 мм».
3. Викласти п.п. 2.1.8 Додатку 3 тендерної документації в наступній редакції: «2.1.8. Моторне гальмо потужністю не менше 80 кВт»
Відповідь:
При формуванні технічноїспецифікації предмета закупівлі, характеристики якого визначенівиходячи з умов експлуатації та функціональних потреб підприємства, нами витримано принципи здійснення закупівель, закріплених у Законі України "Про публічні закупівлі".
Потужність двигуна транспортного засобу забезпечує запас міцності при екстремальних умовах експлуатації, покращує його технічні характеристики, збільшує ефективність використання, та в підсумку забезпечує економію бюджетних коштів при експлуатації. Таким чином вважаємо що:
1.Зменшення вимоги потужності двигуна до 240 к.с. неприйнятне.
2. Збільшення колісної бази ускладнить експлуатацію в складних міських умовах.
3. Моторне гальмо потужністю 80 кВт. може провокувати виникнення аварійних ситуацій.
Дата відповіді:
22.09.2020 09:30
Відповідь надана
Про внесення змін до тендерної документації
Номер:
65cca5c7d49c43a6bf060fda9ff92f59
Дата опублікування:
14.09.2020 14:04
Опис:
Просимо Замовника усунути дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації з наступного приводу. Умовами тендерної документації (п.п. 2.1. п. 2 Розділу 2 Додатку 2) вимагається наступне: «2.1. Учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) підписаний(их) протягом останніх 2 років вартістю не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі:». Така редакція вимоги є дискримінаційною та унеможливлює участь в закупівлі потенційних учасників. Виникає враження, що вимога прописана під конкретного учасника, адже Замовником штучно створені обмеження щодо періоду та вартостей, зазначених в документах, що мають надаватися в якості документального підтвердження. Така вимога є неприпустимою, такою, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі», та підлягає внесенню змін до неї. Кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» має встановлюватися Замовником для підтвердження досвіду належного, вчасного та якісного виконання учасником своїх зобов’язань за договором, на що абсолютно не впливає період укладання такого договору та його загальна вартість. Наполегливо просимо внести зміни до тендерної документації, виклавши п.п. 2.1. п. 2 Розділу 2 Додатку 2 в наступній редакції: «2.1. Учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів):».
Відповідь:
Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Закон не містить жодних обмежень щодо періоду укладання та/або виконання аналогічного договору.
Використаний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів у розмірі 50% не може бути витлумаченим як дискримінаційний, оскільки не перевищує межу очікуваної вартості предмету закупівлі у розмірі 100% і стосується всіх учасників торгів без виключень.
Встановлений відсоток та 2-річний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів не може бути проблемним для стабільного працюючих спеціалізованих постачальників комунальної техніки, які відповідально прийняли рішення про участь у даній закупівлі та готові разом з Замовником нести спільну відповідальність за забезпечення своєчасного постачання, монтаж, пусконалагоджувальні роботи, введення в експлуатацію та гарантійного обслуговування даної техніки.
Дана вимога забезпечить участь у тендері організацій, які знайомі з новими технологіями виробництва сучасного обладнання, що дозволить отримати належну якість та своєчасність поставки специфічного товару.
Відповідність учасника зазначеній вимозі Документації є ознакою компетентності та передумовою своєчасно і у повному обсязі виконання договірних зобов’язань учасником, оскільки предметом даної закупівлі є досить велика кількість комунальної техніки, яку потрібно поставити в короткі строки з метою використання на вулично-дорожній мережі вже у поточному зимовому періоді експлуатації. А також підтверджує спроможність учасника, враховуючи великий обсяг закупівлі та короткий термін підготовки техніки для передачі замовнику, а саме: своєчасно виконати роботи з монтування обладнання на шасі, відповідну передпродажну підготовку, навчання персоналу для роботи одночасно на всіх одиницях техніки, і відповідно, виконання учасником договірних зобов’язань.
Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки виконання постачання товару, якість поставленого товару або взагалі унеможливлює їх виконання.
Рішення щодо включення даної вимоги до Документації є правомірним та не містить дискримінаційних вимог.
Дата відповіді:
17.09.2020 16:00