-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Всесезонні машини з обладнанням для літнього та зимового утримання доріг на шасі автомобіля колісної формули 4х2
Завершена
83 088 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 415 440.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 415 440.00 UAH
Період уточнення:
02.09.2020 15:59 - 19.10.2020 22:00
Відповідь надана
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
3f3bb1b77d6c4fef991fafabf314aaed
Дата опублікування:
22.09.2020 18:56
Опис:
Уважно вивчивши вимоги до обладнання та проаналізувавши відповіді замовника на наявні питання та вимоги щодо приведення ТД до вимог чинного законодавства констатуємо наступне:
Замовник в своїй відповіді не довів, що існує більш ніж один виробник обладнання, яке в повній мірі та без виключень відповідає встановленим вимогам. Оскільки предметом закупівлі є саме транспортний засіб в комплекті (шасі, розподілювач протиожеледних матеріалів, сніговий відвал та вакуумна установка) і потенційний учасник не може пропонувати змінне обладнання окремо, наведені приклади Замовника про начебто існування альтернативного обладнання не відповідає дійсності та має маніпулятивний характер. Ми стверджуємо, що технічні вимоги Замовника відповідають тільки одному варіанту виконання, а саме, шасі МАЗ 5340С2 – 013, розподілювач протиожеледних матеріалів RASCO Solid L4000, сніговий відвал MSP-SP 3.4, вакуумна установка Erdemli. Єдиним Учасником, що може запропонувати саме вказаний комплект є корпорація «АВТЕК» та її компанії сателіти ТОВ «Сучасні вантажівки» та ТОВ «Укрспецтехінвест», і як результат – відсутність будь-якої конкуренції. А це в свою чергу говорить про наявність змови між Замовником та корпорацією «АВТЕК», що грубо порушує основоположний принцип здійснення закупівель. Оскільки Замовник не планує брати до уваги обґрунтовані пояснення та вносити зміни до ТД в частині розширення вимог до обладнання, це унеможливлює нашу участь у закупівлі та надає право звернутися до антимонопольного комітету для захисту свої законних прав на участь.
Відповідь:
Замовником не встановлено вимог стосовно конкретного виробника в межах визначених технічних параметрів, тому будь який Учасник може запропонувати товар з параметрами не гіршими ніж визначені технічними вимогами та взяти участь у процедурі закупівлі. Зазначаємо, що на ринку присутні виробники, які можуть запропонувати транспортні засоби, які повністю відповідають технічним вимогам замовника, а саме Mercedes, MAN, IVECO, FORD, МАЗ тощо.
Також зазначаємо, що на ринку присутні виробники, які можуть запропонувати солерозкидуюче обладнання, яке повністю відповідає технічним вимогам замовника, а саме «Epocke», «TDI Witerna», «RASCO», ТОВ ВКК «Спецмаш», ПрАТ «Спецбудмаш» тощо.
Також зазначаємо, що на ринку присутні виробники, які можуть запропонувати вакуумні установки, яке повністю відповідають технічним вимогам замовника, а саме: «Kademe», «Katmerciler», «Faun», «Shmidt» та інші.
Дата відповіді:
23.09.2020 13:02
Відповідь надана
уточнення щодо участі нерезидентів
Номер:
c7384dbc8ec547c08cc5d66dcda2bda4
Дата опублікування:
21.09.2020 16:49
Опис:
Уважно вивчивши ТД, ми, що є безпосередньо одним із Виробників Товару даного предмету закупки та є нерезидентом, звертаємося до Замовника з наступним. Просимо розяснити та внести відповідні зміни в ТД по наступних питаннях: як саме (механізм, формула) буде перераховуватися ціна ТП для нерезидентів? як саме нерезидент може накласти кваліфікований електронного підпису (КЕП) (або електронного цифрового підпису (ЕЦП)? як нерезидент може отримати банківську гарантію в грн. в країні нерезидента, можливо передбачити еквівалент в валюті для нерезидентів? як нерезидент має виконати вимога "Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії" в грн.? які умови поставки для нерезидентів? навіщо Замовнику "Сканований Легалізований*** паспорт "? навіщо дискримінаційна вимога "Скановане свідоцтво про реєстрацію представництва Учасника процедури закупівлі нерезидента видане Міністерством економічного розвитку і торгівлі України." й інші документи щодо представництва, адже це порушує права на учать у процедурі і не дає нерезедитенту права на участьв торгах?
Просимо передбачити всі форми, що зазначені в додатках до ТД, та проект договору для нерезидентів.
Просимо усунути всі дискримінаційні вимоги для участі нерезидентів в даній закупівлі та привести ТД у відповідність до ЗУ Про публічні закупівлі.
Відповідь:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Враховуючи викладене, для рівних умов участі у процедурах закупівлі, як для резидентів, так і не резидентів, замовник самостійно та з дотриманням законодавства в цілому, визначає вимоги щодо валюти, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції.
Звертаємо також увагу, що оплата за договором, укладеним за результатами аукціону, буде здійснюватися за рахунок бюджетних коштів. Оскільки бюджетом міста Києва передбачено фінансування на придбання техніки виключно в національній валюті, Замовником і було визначено, що «Валютою тендерної пропозиції зазначається – національна валюта замовника – гривня». Таким чином, перерахунок ціни тендерної пропозиції в валюту першої групи (долар США, Євро) не може бути здійснено для вказаної процедури. Учасник має самостійно визначити та запропонувати ціну своєї тендерної пропозиції з урахуванням комерційних ризиків. Крім того, вибір і визначення валюти тендерної пропозиції та договору є правом замовника, а не обов'язком.
У відповідності до вимог статті 1 ч.1 п.7 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону №114-ХІ від 19.09.2019 року електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Через авторизований майданчик Замовник розмістив оголошення про проведення публічної закупівлі, попередньо авторизувавшись, як Замовник закупівлі та подав відомості про предмет закупівлі з обов’язковим накладенням електронного підпису.
Відповідно до вимог Закону України «Про електронні документи на електронний документообіг» від 22 травня 2003 року № 851-IV електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Згідно статті 6 даного Закону Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
У відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону №114-ХІ від 19.09.2019 статтею 1 частиною 1 пунктом 10 визначено, що забезпечення тендерної пропозицїї - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Вимога про надання гарантії викладено в нормі статті 22 Закону України за якою Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Статтею 25 Закону визначено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Ця норма закону є імперативною по відношенню до потенційних учасників публічних закупівель. Складові ТД є обов’язковими елементами проведення законної закупівлі товару. Порядок доступу до участі в проведенні публічної закупівлі регламентований на основі спеціального закону, який регламентує порядок проведення публічних закупівель. Відповідно участь нерезидента може бути здійснена на законних підставах з дотриманням норм законів, які діють на території України у разі здійснення ним підприємницької діяльності, що полягає у отриманні прибутку у разі поставки товару.
Також доводимо до Вашого відома, що, як потенційний учасник публічної закупівлі, будучи нерезидентом, можете надати банківську гарантію здійснену у відповідності до підзаконних нормативних актів.
З огляду на викладене та виходячи зі змісту статей 22 і 24 Закону, якщо забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, розмір, вид та умови надання такого забезпечення встановлюються замовником самостійно у тендерній документації та зазначаються у оголошенні про проведення торгів.
Згідно з Законом України “Про публічні закупівлі” Замовник має право вимагати від усіх учасників у складі тендерних пропозицій внесення тендерного забезпечення тендерної пропозиції. Тендерною документацією передбачено надання тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії. Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії захистить від недоброчесних учасників. А ще — зекономить кошти і час. Адже воно свідчить, що учасник виконає зобов’язання, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції. Банківська гарантія – це документ, у якому банк гарантує перерахування певної суми (зазначеної в умовах закупівлі) замовнику у гарантійному випадку (тобто у разі, коли постачальник не виконав обов’язки, пов’язані з поданням тендерної пропозиції). Для відповідальних постачальників умова про необхідність надання банківської гарантії не несе ризиків. Банківську гарантію оформляють відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (далі — Положення № 639). Відповідно п.20 Розділу ІІ «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» Принципал має право в заяві про надання гарантії доручити банку-гаранту списати кошти в національній або іноземних валютах з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії. Отже, нормативно-правовими актами не заборонено Замовнику вимагати покриту банківську гарантію.
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі"). Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори: - джерела фінансування; - забезпечення передпродажної підготовки; - необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки; - сервісне обслуговування техніки та ін. З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Дата відповіді:
22.09.2020 16:24
Відповідь надана
щодо терміну поставки Товару
Номер:
8264693ab50a484481de00c1f98c1ffd
Дата опублікування:
21.09.2020 16:13
Опис:
Уважно вивчивши ТД й інші відповіді Замовника, ми, що є безпосередньо одним із Виробників Товару даного предмету закупки, повідомляємо наступне. Товар згідно даного предмету закупки є спеціалізованим, складним, дорогоцінним обладнанням і не є складським Товаром, а виробляється безпосередньо під конкретне замовлення. Середній термін виготовлення товару складає близько 60 календарних днів, тому вимога Замовника "Строк поставки товару: 15 календарних днів з моменту подання заявки Замовником." є некорректною, дискримінаційною. В порівнянні з попередньою аналогічною закупкою, можна вважати, що Замовник в змові з конкретним постачальником, який вже має на складі, або в процесі виготовлення данний Товар.
Враховуючи вище зазначене та попередні відповіді Замовника, задля усунення дискримінаційної вимоги, просимо її змінити та викласти її в наступній редакції "Строк поставки товару: до 31.12.2020 року."
Відповідь:
Комунальна корпорація «Київавтодор» не є розпорядником бюджетних коштів і тому приймати рішення щодо переносу фінансування та здійснення передплати не має право. У зв’язку з тим, що передбачені бюджетом м. Києва кошти на закупівлю техніки повинні бути використані тільки в 2020 році і розрахунок за контрактом постачання техніки також може бути здійсненим тільки в 2020 році. Оплата за постачання техніки може бути здійснена в межах бюджетного року. Враховуючи, що оплата здійснюється за фактом поставки і існує відповідний режим роботи фінансових організацій і порядок здійснення оплати, зміна умов щодо переносу термінів поставки на 31 грудня 2020р. призведе до проведення виплат у наступному році, що є неможливим.
Дата відповіді:
23.09.2020 09:19
Відповідь надана
Необхідність внесення змін до ТД
Номер:
8cccef1a6a024c40a054ae3f4442cd6e
Дата опублікування:
18.09.2020 10:21
Опис:
Звертаємо увагу Замовника на наступне. Варто врахувати інформацію щодо попередніх торгів (UA-2020-04-14-002907-a), що були оголошені 14.04.2020 та були завершені 01.07.2020 року. За результатами процедури було укладено договір № 36-19 від 01.07.2020 з ПрАТ «Нафтоавтоматика». Договір був розірваний на підставі Висновку Держаудитслужби.
Дивно та абсурдно, що Замовник при повторно оголошеній процедурі закупівлі вніс істотні зміни до технічного завдання повторно оголошеної процедури закупівлі, що в свою чергу суттєво обмежило можливість участі в процедурі закупівлі. З умов нового технічного завдання спостерігається явне лобіювання інтересів конкретних Учасників про що свідчить виписування характеристик виключно під виробника МАЗ. Новим технічним завданням Замовник демонструє явне ігнорування Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист економічної конкуренції», всіх етичних норм та правил та позбавив можливості пропонувати учасникам шасі всіх інших виробників. Вищезазначене дає змогу зробити висновок, що напевно договір був розірваний не лише на підставі Висновку Держаудитслужби, а напевно тому, що ПрАТ «Нафтоавтоматика» (переможець тендеру), що за результатами аукціону запропонувало найбільш економічно вигідну для громади міста Києва та міського бюджету ціну, виявилася «незручною» для керівництва КК «Київавтодор».
Прослідковуються наступні відмінності між попередньою закупівлею №UA-2020-04-14-002907-a від 14.04.2020 та поточною закупівлею № UA-2020-09-02-009599-b від 02.09.2020:
1. В умовах попередньої закупівлі параметр «повна маса» був зі значенням «Не менше 10 т», в поточній такий параметр зазначено як «Не менше 13 т».
2. В умовах попередньої закупівлі параметр «Тип двигуна дизельний, потужністю» був зі значенням «не менше 220 кВт. (299,2 к.с.)», в поточній такий параметр зазначено як «не більше 176,5 кВт. (240 к.с.)».
3. В умовах попередньої закупівлі параметр «Місткість бункеру для реагентів (розподілювач протиожеледних матеріалів)» був зі значенням «Не менше 6 куб .м.», в поточній такий параметр зазначено як «Не менше 7 куб .м.».
4. В умовах попередньої закупівлі вимагалось «Колір Солерозкидача:–помаранчевий (еквівалент RAL 2011). Лакофарбові матеріали та технологія фарбування повинні забезпечувати надійний захист металевих конструкцій від корозії.». В поточній вимагається: «Колір Солерозкидача: – помаранчевий (еквівалент RAL 2011). Лакофарбові матеріали та технологія фарбування Солерозкидача повинні забезпечувати надійний захист металевих конструкцій від корозії та відповідати нормам EN ISO12944 що підтверджується відповідним сертифікатом.»
5. В умовах попередньої закупівлі вимагалось «Подача протиожеледного матеріалу повинна здійснюватись за допомогою гумової транспортерної стрічки або ланцюгового транспортеру, що ковзає на пластині з нержавіючої сталі.». В поточній вимагається: «Подача протиожеледного матеріалу повинна здійснюватись за допомогою ланцюгового транспортеру, що ковзає на пластині з нержавіючої сталі.»
6. В умовах попередньої закупівлі параметр «Місткість бункеру для сміття» був зі значенням «не менше 6 куб. м.», в поточній такий параметр зазначено як «не менше 7 куб. м.».
7. Крім цього Замовником встановлено вимоги, яких не було в тендерній документації попередньої закупівлі: «Колісна база шасі не більше 4000 мм», «Коробка передач механічна ZF9S1310T0 або аналог європейського виробника», «Бічні дзеркала з та електрообігрівом», «Наявність систем безпеки ABS», «Об’єм двигуна не менше 6000 см3 та не більше 6700 см3», «Лакофарбові матеріали та технологія фарбування відвалу повинні забезпечувати надійний захист металевих конструкцій від корозії та відповідати нормам EN ISO12944 що підтверджується відповідним сертифікатом.».
Крім цього Замовником також були змінені і кваліфікаційні вимоги до Учасників, вимоги щодо банківської гарантії та строку поставки товару:
1. В умовах попередньої закупівлі щодо наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору вимагалось, що учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід постачання аналогічних товарів. В поточній редакції тендерної документації щодо наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору вимагається, що учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) підписаний (их) протягом останніх двох років вартістю не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. В попередній закупівлі умови щодо строку поставки товару були в такій редакції: «Строк поставки товару: не більше 120 календарних днів з дати надання заявки Замовником.». В поточній закупівлі дана вимога викладена в наступній редакції: «Строк поставки товару: не більше 15 календарних днів з дати надання заявки Замовником.».
3. Також Замовником додано нову вимогу щодо забезпечення тендерних пропозицій: «Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень, такої уповноваженої особи від Банку-гаранта.»
Вищезазначені вимоги є дискримінаційними, такими що обмежують конкуренцію і явно лобіюють інтереси одного учасника, більше того Замовник строком поставки не більше 15 календарних днів з моменту надання заявки, просто залишає за собою право банального шантажу, так як жоден виробник чи постачальник не тримає на складі настільки спеціалізований і вузькопрофільний товар, а строк виготовлення такого товару складає мінімум 60 днів без врахування доставки, сертифікації та монтажу. Тобто банально Замовник обмежив участь небажаних Учасників, так як не вказав кінцевий строк поставки, як в попередніх торгах, а Учасник який має домовленість із замовником отримає заявку на моменті вже готовності до постачання цього товару, а інші отримають одразу на дату підписання договору і не зможуть виконати умови договору. Явним прикладом цьому була ПрАТ «Нафтоавтоматика», переможець попередніх торгів, що були відмінені за ініціативою КК «Київавтодор».
Варто зазначити щодо досвіду виконання аналогічних договорів, що згідно ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії до Учасників закупівлі, перелік яких є вичерпним:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Закон не містить жодної вимоги щодо договору (договорів) підписаний (их) протягом останніх двох років вартістю не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі, тобто в чергове ми бачимо виписування нової тендерної документації під конкретного Учасника в розріз здоровому глузду та Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист економічної конкуренції». Крім цього в тендерній документації попередньої закупівлі не було жодної згадки про те, що аналогічний договір на поставку аналогічного товару повинен відповідати дискримінаційній вимозі «не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі». Інформуємо Замовника, що аналогічним товаром в розрізі вимог ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» є товар що є аналогічним за своїм призначенням та використанням, згідно аналогічного коду ДК по якому оголошена закупівля. Вартість договору взагалі не має жодного відношення до аналогічних товарів і більшості випадків є комерційною таємницею відповідно до умов договору і не підлягає розголошенню.
Що стосується забезпечення тендерної пропозиції спостерігається аналогічна ситуація: в тендерній документації попередніх торгів вимог щодо повного грошового покриття банківської гарантії не було, в новій редакції нової закупівлі ,напевно, була проведена робота над помилками і був доданий вищезазначений пункт, але виникає питання, що дає Замовнику факт 100% покриття Учасником гарантії в банку? Покрита і не 100% покрита банківська гарантія має одні і ті ж правові наслідки, банк, що видав таку гарантію на вимогу Замовника, у разі якщо Учасник порушив чи не дотримався вимог тендерної документації, виплачує Замовнику відповідну 100% суму банківської гарантії. Покрита вона чи ні, для замовника в даному випадку не є принциповою умовою, так правовий наслідок один і той же. Вищезазначена вимога в чергове може свідчити лише про лобіювання інтересів конкретного Учасника та ймовірну корупційну складову цих закупівель.
Враховуючи вищевикладене просимо привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», усунути дискримінаційні вимоги та внести наступні зміни:
1. Вимогу щодо наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору викласти в наступній редакції: «Учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).».
2. Виключити вимогу щодо забезпечення тендерних пропозицій: «Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень, такої уповноваженої особи від Банку-гаранта.»
3. Викласти вимогу щодо строку поставки товару в наступній редакції: «Строк поставки товару: не більше 120 календарних днів з дати надання заявки Замовником.»
Відповідь:
1. Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Закон не містить жодних обмежень щодо періоду укладання та/або виконання аналогічного договору.
Використаний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів у розмірі 50% не може бути витлумаченим як дискримінаційний, оскільки не перевищує межу очікуваної вартості предмету закупівлі у розмірі 100% і стосується всіх учасників торгів без виключень.
Встановлений відсоток та 2-річний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів не може бути проблемним для стабільного працюючих спеціалізованих постачальників комунальної техніки, які відповідально прийняли рішення про участь у даній закупівлі та готові разом з Замовником нести спільну відповідальність за забезпечення своєчасного постачання, монтаж, пусконалагоджувальні роботи, введення в експлуатацію та гарантійного обслуговування даної техніки.
Дана вимога забезпечить участь у тендері організацій, які знайомі з новими технологіями виробництва сучасного обладнання, що дозволить отримати належну якість та своєчасність поставки специфічного товару.
Відповідність учасника зазначеній вимозі Документації є ознакою компетентності та передумовою своєчасно і у повному обсязі виконання договірних зобов’язань учасником, оскільки предметом даної закупівлі є досить велика кількість комунальної техніки, яку потрібно поставити в короткі строки з метою використання на вулично-дорожній мережі вже у поточному зимовому періоді експлуатації. А також підтверджує спроможність учасника, враховуючи великий обсяг закупівлі та короткий термін підготовки техніки для передачі замовнику, а саме: своєчасно виконати роботи з монтування обладнання на шасі, відповідну передпродажну підготовку, навчання персоналу для роботи одночасно на всіх одиницях техніки, і відповідно, виконання учасником договірних зобов’язань.
Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки виконання постачання товару, якість поставленого товару або взагалі унеможливлює їх виконання.
2. Зважаючи на вартість предмета закупівлі, гарантія з покриттям є підтвердженням наміру учасника виконати всі вимоги замовника, у тому числі підписати договір про закупівлю.
3. У зв’язку з тим, що передбачені бюджетом м. Києва кошти на закупівлю техніки повинні бути використані тільки в 2020 році і розрахунок за контрактом постачання техніки також може бути здійсненим тільки в 2020 році. Відповідно постачання техніки може бути здійснена в межах бюджетного року, тому зміна умов щодо переносу термінів поставки на наступний рік не є можливим.
Рішення щодо включення даної вимоги до Документації є правомірним та не містить дискримінаційних вимог.
Дата відповіді:
22.09.2020 10:36
Відповідь надана
Необхідність внесення змін до ТД
Номер:
20668783e81f4a48924cf2b9264d8f1e
Дата опублікування:
18.09.2020 10:18
Опис:
Уважно вивчивши умови тендерної документації, повідомляємо наступне. Відповідно до умов тендерної документації, а саме в п 2. «Загальні характеристики» Додатку 3, зазначено наступне: «- Тип двигуна дизельний, потужністю не більше 176,5 кВт. (240 к.с.), що відповідає екологічним нормам Евро-5.»
Вищезазначене обмеження щодо потужності двигуна є дискримінаційним з наступних причин:
1. Згідно ДСТУ 3649:2010 Колісні транспортні засоби Національного стандарту України, до яких відносяться і комунальні автомобілі в розділі «вимоги до двигуна і його систем» передбачені вимоги, що встановлюються національним стандартом до колісних транспортних засобів такого класу, серед вимог не має жодного згадування щодо потужності двигуна. Кожен виробник автомобільних шасі досягає зазначених в ДСТУ 3649:2010 показників за рахунок балансування повної маси, потужності двигуна та роботи трансмісії.
Тобто, вимагаючи потужність двигуна не більше 176,5 кВт та його об’єм від 6000 см3 до 6700 см3, Замовник не зазначає ключових динамічних показників транспортного засобу, що може призвести до того, що автомобіль маючи зазначені потужність та об’єм не буде забезпечувати необхідну динаміку в цілому.
Такі технічні показники по потужності та об’єму двигуна відповідають лише автомобільному шасі виробництва МАЗ в даному класі автомобілів.
Максимальна економія, ефективність та пропорційність є одним з основних принципів здійснення публічних закупівель згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідність вищезазначеній вимозі щодо об’єму двигуна та його потужності є недоцільним і з економічної точки зору, так як вартість експлуатації базового шасі з зазначеними характеристиками потужності двигуна і повної маси автоматично збільшується на 50 000 – 70 000 грн. на рік за одиницю у порівнянні з аналогічним шасі, потужність двигуна якого становить 300 к.с. і об’ємом 6500 см3, за рахунок зростання витрати палива та зменшення ресурсу автомобіля, так як автомобіль з меншою потужністю двигуна і більшою повною масою працює на підвищених оборотах та на межі своїх можливостей, що в свою чергу ставить під загрозу вчасне реагування на дорожню ситуацію в зимовий час.
2. Одночасно зазначимо, що більшість виробників використовують в своїх автомобілях такого класу двигуни потужністю від 270 к.с. і об’ємом від 6500 см3.
3. Вимога по потужності двигуна та його об’єму є дискримінаційною, так як автомобіль Renault з потужністю двигуна 270 к.с. та об’ємом двигуна 7200 см3 повністю відповідає вимогам ДСТУ, забезпечує необхідні динамічні характеристики, для автомобільних шасі такого класу, але Замовник встановивши необґрунтовану вимогу, обмежує наше право та право інших учасників взяти участь в закупівлі з вищезазначеним автомобільним шасі.
Аналогічно це стосується і вимоги щодо екологічної норми, так як більшість європейських виробників вже давно перейшли на норму Евро 6, необхідно зазначити параметр не менше Евро 5, не обмежуючи при тому виробників, що перейшли на більш ефективні екологічні стандарти.
Враховуючи викладене, просимо Замовника викласти вимогу щодо потужності двигуна та відповідності екологічним нормам в наступній редакції: «-Тип двигуна дизельний, потужністю не менше 176,5 кВт (240 к.с.), що відповідає екологічним нормам не менше Евро 5.
Відповідь:
Зriдно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, а також може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Під час розроблення технічних параметрів предмету закупівлі, був проведений аналіз ринку транспортних засобів, який довів наявність ряду виробників, транспортні засоби яких відповідають технічним вимогам до предмета закупівлі. На базі отриманої інформації та власного досвіду використання подібних ТЗ замовником, були сформовані технічні вимоги, зазначені у Додатку 3 до Тендерної документації.
Замовником не встановлено вимог стосовно конкретного виробника в межах визначених технічних параметрів, тому будь який Учасник може запропонувати товар з параметрами не гіршими ніж визначені технічними вимогами та взяти участь у процедурі закупівлі.
Також зазначаємо, що на ринку присутні виробники, які можуть запропонувати транспортні засоби, які повністю відповідають технічним вимогам замовника, а саме Mercedes, MAN, IVECO, FORD, МАЗ тощо.
Дата відповіді:
22.09.2020 10:33
Відповідь надана
Необхідність внесення змін до ТД
Номер:
8e0c5ee7d95c458e93761cb5d0655fca
Дата опублікування:
17.09.2020 15:52
Опис:
Відповідно до умов тендерної документації, а саме в п 2. «Загальні характеристики» Додатку 3, зазначено наступне: «- Шасі автомобіля вантажного з колісною формулою 4х2 вантажопідйомністю не менше 13 т.» Тобто вантажопідйомність автомобіля має бути 13 000 кг, вантажопідйомність це по суті найбільше корисне навантаження, на яке розрахований автомобіль (якщо ми говоримо про автомобільне шасі). У разі, коли в технічних вимогах застосована вимога по вантажопідйомності, то має бути зазначена і вимога по спорядженій та повній масі, але як ми бачимо в технічному завданні, така вимога відсутня, що свідчить про явне виписування характеристик одного виробника шасі, назва якого МАЗ модель 5340С2 в комплектації - 013.
Знову ж таки не зрозуміло, з яких саме мотивів виходив Замовник, вказуючи вантажопідйомність від 13 000 кг.
Відповідно до Правил дорожнього руху України п. 22.5: «За спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, — 3,75 м), за висотою від поверхні дороги — 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах — 4,35 м), за довжиною — 22 м (для маршрутних транспортних засобів — 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів — понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах — до 46 т), навантаження на одиночну вісь — 11 т (для автобусів, тролейбусів — 11,5 т), здвоєні осі — 16 т, строєні — 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь — 11 т, здвоєні осі — 18 т, строєні — 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.»
Враховуючи ПДР України, навантаження на одиночну вісь складає 11т. Основне навантаження автомобіля обладнаного піскосолерозкидачем припадає на задню вісь. Задля перешкоджанню порушення ПДР підприємством-замовником та для запобіганню неправильної експлуатації та руйнуванню дорожнього полотна просимо Замовника викласти вимогу щодо вантажопідйомності шасі в наступній редакції: «- Шасі автомобіля вантажного з колісною формулою 4х2 вантажопідйомністю не менше 11 т.»
Одночасно слід зазначити, що зменшення параметру вантажопідйомності автомобіля в разі його використання, як автомобіля для утримання доріг, жодним чином не вплине на його ефективність, а лише навпаки збільшить його маневреність, покращить експлуатаційні характеристики та призведе до зменшення ціни, а відповідно і економії бюджетних коштів.
Відповідь:
При формуванні технічноїспецифікації предмета закупівлі, характеристики якого визначенівиходячи з умов експлуатації та функціональних потреб підприємства, нами витримано принципи здійснення закупівель, закріплених у Законі України "Про публічні закупівлі".
Вантажопідйомність базового шасі транспортного засобу забезпечує запас міцності при екстремальних умовах експлуатації, покращує його технічні характеристики, збільшує ефективність використання, та в підсумку забезпечує економію бюджетних коштів.
Дата відповіді:
21.09.2020 16:43
Відповідь надана
Щодо внесення змін до тендерної документації
Номер:
100febd8486043d6bc2ed06748d0072f
Дата опублікування:
14.09.2020 14:07
Опис:
Просимо Замовника усунути дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації з наступного приводу. Умовами тендерної документації (п.п. 2.1. п. 2 Розділу 2 Додатку 2) вимагається наступне: «2.1. Учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) підписаний(их) протягом останніх 2 років вартістю не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі:». Така редакція вимоги є дискримінаційною та унеможливлює участь в закупівлі потенційних учасників. Виникає враження, що вимога прописана під конкретного учасника, адже Замовником штучно створені обмеження щодо періоду та вартостей, зазначених в документах, що мають надаватися в якості документального підтвердження. Така вимога є неприпустимою, такою, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі», та підлягає внесенню змін до неї. Кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» має встановлюватися Замовником для підтвердження досвіду належного, вчасного та якісного виконання учасником своїх зобов’язань за договором, на що абсолютно не впливає період укладання такого договору та його загальна вартість. Наполегливо просимо внести зміни до тендерної документації, виклавши п.п. 2.1. п. 2 Розділу 2 Додатку 2 в наступній редакції: «2.1. Учасник повинен надати скановану довідку за зразком, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів):».
Відповідь:
Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Закон не містить жодних обмежень щодо періоду укладання та/або виконання аналогічного договору.
Використаний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів у розмірі 50% не може бути витлумаченим як дискримінаційний, оскільки не перевищує межу очікуваної вартості предмету закупівлі у розмірі 100% і стосується всіх учасників торгів без виключень.
Встановлений відсоток та 2-річний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів не може бути проблемним для стабільного працюючих спеціалізованих постачальників комунальної техніки, які відповідально прийняли рішення про участь у даній закупівлі та готові разом з Замовником нести спільну відповідальність за забезпечення своєчасного постачання, монтаж, пусконалагоджувальні роботи, введення в експлуатацію та гарантійного обслуговування даної техніки.
Дана вимога забезпечить участь у тендері організацій, які знайомі з новими технологіями виробництва сучасного обладнання, що дозволить отримати належну якість та своєчасність поставки специфічного товару.
Відповідність учасника зазначеній вимозі Документації є ознакою компетентності та передумовою своєчасно і у повному обсязі виконання договірних зобов’язань учасником, оскільки предметом даної закупівлі є досить велика кількість комунальної техніки, яку потрібно поставити в короткі строки з метою використання на вулично-дорожній мережі вже у поточному зимовому періоді експлуатації. А також підтверджує спроможність учасника, враховуючи великий обсяг закупівлі та короткий термін підготовки техніки для передачі замовнику, а саме: своєчасно виконати роботи з монтування обладнання на шасі, відповідну передпродажну підготовку, навчання персоналу для роботи одночасно на всіх одиницях техніки, і відповідно, виконання учасником договірних зобов’язань.
Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки виконання постачання товару, якість поставленого товару або взагалі унеможливлює їх виконання.
Рішення щодо включення даної вимоги до Документації є правомірним та не містить дискримінаційних вимог.
Дата відповіді:
17.09.2020 16:01