• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Всесезонні машини з обладнанням для літнього та зимового утримання доріг на шасі автомобіля колісної формули 4х2

Завершена

83 088 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 415 440.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2020 15:59 - 25.10.2020 01:00
Скарга
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 42091ebbc3854813a989acd8a0b9e4ea
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.c42
Назва: Дискримінаційні вимоги
Скарга:
Просимо прийняти скаргу до розгляду та зобов'язати Замовника внести зміни до Тендерної Документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.10.2020 17:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2020 20:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.10.2020 22:28
Автор: ТОВ "НФА МАШІНЕРІ", Болотов Микола Олексійович +380502086657 info@nfa.com.ua https://nfa.com.ua/
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію і лобіюють інтереси одного учасника

Номер: 693a759d0a3a4c369ca792e3e3ecb96d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.c41
Назва: Дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію і лобіюють інтереси одного учасника
Вимога:
Дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію і лобіюють інтереси одного учасника
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: При формуванні технічноїспецифікації предмета закупівлі, характеристики якого визначенівиходячи з умов експлуатації та функціональних потреб підприємства, нами витримано принципи здійснення закупівель, закріплених у Законі України "Про публічні закупівлі", та Закону України «Про захист економічної конкуренції». Внесені зміни до предмету закупівлі покращують його характеристики без збільшення вартості та захищають споживача від недобросовісних Учасників, що приховують у своїх пропозиціях недоліки пропонованого ними товару. Зміникваліфікаційних вимог до Учасника, спрямовані на захист Покупця від можливих шахрайських схем з боку Учасника і загалом забезпечують більшу ефективність використання бюджетних коштівта в підсумку забезпечують їх економію. Вимоги щодо стислого терміну поставки в 15 днів визначені тим, що розрахунок за поставлений товар повинен здійснитися в межах бюджетного року. Замовник не є розпорядником коштів і приймати рішення щодо переносу термінів оплати за поставлений товар на інший бюджетний рік не має права. Виходячи з вимоги Скаржника збільшення терміну поставки товару до 60 (шестидесяти) календарних днів призведе до його отримання у 2021 році (у наступному бюджетному періоді), тому збільшення терміну поставки не прийнятно.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимоги до ТЗ та строку поставки

Номер: 831c1fda9b124c169e43a5572c44d981
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.c40
Назва: Вимоги до ТЗ та строку поставки
Вимога:
Вимоги до ТЗ та строку поставки
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Закон не містить жодних обмежень щодо періоду укладання та/або виконання аналогічного договору. Використаний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів у розмірі 50% не може бути витлумаченим як дискримінаційний, оскільки не перевищує межу очікуваної вартості предмету закупівлі у розмірі 100% і стосується всіх учасників торгів без виключень. Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки виконання постачання товару, якість поставленого товару або взагалі унеможливлює їх виконання. Рішення щодо включення даної вимоги до Документації є правомірним та не містить дискримінаційних вимог. Вимоги щодо стислого терміну поставки в 15 днів визначені тим, що розрахунок за поставлений товар повинен здійснитися в межах бюджетного року. Замовник не є розпорядником коштів і приймати рішення щодо переносу термінів оплати за поставлений товар на інший бюджетний рік не має права. Виходячи з вимоги Скаржника збільшення терміну поставки товару не більше 120 (сто двадцяти) календарних днів призведе до його отримання у 2021 році (у наступному бюджетному періоді), тому збільшення терміну поставки не прийнятно. Згідно з Законом України “Про публічні закупівлі” Замовник має право вимагати від усіх учасників у складі тендерних пропозицій внесення тендерного забезпечення тендерної пропозиції. Тендерною документацією передбачено надання тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії. Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії захистить від недоброчесних учасників. А ще — зекономить кошти і час. Адже воно свідчить, що учасник виконає зобов’язання, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції. Банківська гарантія – це документ, у якому банк гарантує перерахування певної суми (зазначеної в умовах закупівлі) замовнику у гарантійному випадку (тобто у разі, коли постачальник не виконав обов’язки, пов’язані з поданням тендерної пропозиції). Для відповідальних постачальників умова про необхідність надання банківської гарантії не несе ризиків. Банківську гарантію оформляють відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (далі — Положення № 639). Відповідно п.20 Розділу ІІ «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» Принципал має право в заяві про надання гарантії доручити банку-гаранту списати кошти в національній або іноземних валютах з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії. Отже, нормативно-правовими актами не заборонено Замовнику вимагати покриту банківську гарантію.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційний харакетр ТД (Технічні вимоги)

Номер: ec24a368826343dc907024110f6c40f9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.b39
Назва: Дискримінаційний харакетр ТД (Технічні вимоги)
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови прописані так, що мають в собі дискримінаційну складову. Вимагаємо внести зміни в п.21.6. та викласти його в наступній редакції «Подача протиожеледного матеріалу на диск розкидача повинна здійснюватись за допомогою ланцюгового або стрічкового транспортеру». За вимогами стандартів EN ISO 13857: 2008, EN 954-1: 1996, EN 13021: 2009, DIN 30710: 1990, DIN 30728-3: 2005, EN 1679-1: 1998 для рівномірного розкидання (дозування) солі (піску, гравію) потрібна рівномірна подача протиожеледного матеріалу на диск розкидача. Ця вимога може бути досягнена тільки за допомогою транспортної стрічки. Стрічковий транспортер зарекомендував себе з найкращою сторони та відомі виробники солерозкидального обладнання такі як Boschung, Aebi Schmidt, Epocke та інші використовують у виробництві своїх розкидачів саме стрічкові транспортери.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: В зв’язку з низькою якістю реагентів а саме велика вологість наявність домішків глини та ґрунту у інертних матеріалах (пісок, кам’яна крихта тощо…) та виходячи з досвіду роботи наших підрозділів у зимовий період, дослідним шляхом було доведено що саме ланцюговий транспортер найбільш захищений та витривалий, і на відміну від шнекового або стрічкового транспортера може впоратись з замерзлим вологим матеріалом. Тому наш вибір, як замовника, зупинився саме на такому варіанті подачі протиожеледного матеріалу. Також зазначаємо, що на ринку присутні виробники, які можуть запропонувати обладнання, яке повністю відповідає технічним вимогам замовника, а саме Epocke, TDI Witerna, RASCO, ТОВ ВКК «Спецмаш», ПрАТ «Спецбудмаш» тощо.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Порушення в сфері українського на міжнародного зак-ва

Номер: 79dbec987c174de59fba2fbe275f7a26
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.b38
Назва: Порушення в сфері українського на міжнародного зак-ва
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства. Так додаток 7 визначає «Перелік документів, які переможець процедури закупівлі оприлюднює в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.» Задля уникнення дискримінації вимагаємо доповнити Додаток 7 переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками – учасниками нерезидентами. Так, наприклад згідно пункту №4 Учасник має надати довідки з МВС України, але учасник нерезидент не має змоги надати такі довідки. Проаналізувавши міжнародні закупівлі, відкриті торги, бачимо, що Замовниками викладається перелік документів окремо для учасників резидентів, учасників нерезидентів, учасників фізичних осіб підприємців. Надання повного переліку документів виключає виникнення непорозумінь з боку Учасника та Замовника під час надання та оцінки тендерної пропозиції Вимагаємо внести зміни в данний пункт та привести документацію згідно законів України. Вимагаємо внести відповідні зміни в ТД, в іншому випадку ми будемо вимушені звернутись в АМКУ та суд.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідності з ЗУ «Про публічні закупівлі» та роз’ясненням Міністерства Економічного розвитку і торгівлі України від 17.01.2018 року №3304-06/1900-06, тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Статтею 22 закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. Згідно з пунктом 35 частини першої статті 1 Закону учасником процедури закупівлі є фізична особа, у тому числі фізична особа – підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до частини першої статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівлі на рівних умовах. Разом з цим документи, складання (подання) яких передбачено та урегульовано законодавством України, можуть не передбачатись законодавством країни, де зареєстровані іноземні учасники. Водночас, згідно з частиною четвертою статті 16 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Таким чином, якщо учасниками є іноземні особи, такі учасники можуть надавати замовнику документи та інформацію на підтвердження відповідності встановленим у тендерній документації вимогам з урахуванням законодавства країни реєстрації такого учасника.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Порушення в сфері українського на міжнародного зак-ва

Номер: 70250b6b26344546b2f312647a185cc2
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.b37
Назва: Порушення в сфері українського на міжнародного зак-ва
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства. Так додаток 7 визначає «Перелік документів, які переможець процедури закупівлі оприлюднює в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.» Задля уникнення дискримінації Вимагаємо доповнити Додаток 7 пункт №3 переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками – учасниками нерезидентами. Так, наприклад згідно пункту №3 Учасник має надати довідки з МВС України, але учасник нерезидент не має змоги надати такі довідки. Проаналізувавши міжнародні закупівлі, відкриті торги, бачимо, що Замовниками викладається перелік документів окремо для учасників резидентів, учасників нерезидентів, учасників фізичних осіб підприємців. Надання повного переліку документів виключає виникнення непорозумінь з боку Учасника та Замовника під час надання та оцінки тендерної пропозиції Вимагаємо внести зміни в данний пункт та привести документацію згідно законів України. Вимагаємо внести відповідні зміни в ТД, в іншому випадку ми будемо вимушені звернутись в АМКУ та суд.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідності з ЗУ «Про публічні закупівлі» та роз’ясненням Міністерства Економічного розвитку і торгівлі України від 17.01.2018 року №3304-06/1900-06, тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Статтею 22 закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. Згідно з пунктом 35 частини першої статті 1 Закону учасником процедури закупівлі є фізична особа, у тому числі фізична особа – підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до частини першої статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівлі на рівних умовах. Разом з цим документи, складання (подання) яких передбачено та урегульовано законодавством України, можуть не передбачатись законодавством країни, де зареєстровані іноземні учасники. Водночас, згідно з частиною четвертою статті 16 Закону, документи, що не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Таким чином, якщо учасниками є іноземні особи, такі учасники можуть надавати замовнику документи та інформацію на підтвердження відповідності встановленим у тендерній документації вимогам з урахуванням законодавства країни реєстрації такого учасника.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Порушення в сфері українського на міжнародного зак-ва

Номер: a67d186d90c04aefbd3a834a074cc9df
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.b36
Назва: Порушення в сфері українського на міжнародного зак-ва
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства. Так додаток 6 визначає форму надання заяви про надання згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних. Це порушує ст. 11 Закону України “Про інформацію”. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. Згідно «Роз'яснення до Типового порядку обробки персональних даних» Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 18.04.2014р: «…2. Під інформованою згодою на обробку персональних даних варто розуміти добровільне, компетентне прийняття особою рішення про обробку її персональних даних, яке ґрунтується на одержанні нею повної, об'єктивної і всебічної інформації стосовно майбутньої обробки персональних даних. 3. Для того, щоб зробити свідомий вибір - давати чи не давати згоду на обробку персональних даних - особа до надання згоди повинна мати відповіді на такі питання: - хто оброблятиме її персональні дані? (назва володільця персональних даних, його адреса, контактні телефони тощо) - з якою метою оброблятимуться персональні дані? (Мета має бути сформульована чітко та зрозуміло) - які персональні дані будуть оброблятися? (Конкретний вичерпний перелік персональних даних особи, який планується обробляти) - які дії з персональними даними передбачатиме їх обробка? (збір, зберігання, передача, оприлюднення, знеособлення тощо) - Хто є розпорядником персональних даних? Які права і повноваження розпорядника щодо обробки персональних даних? - Кому можуть бути передані персональні дані? З якою метою? На яких підставах? - Скільки часу персональні дані будуть зберігатися у володільця? - На яких умовах особа може відкликати згоду на обробку персональних даних та які наслідки такої дії? - Інші права, визначені статтею 8 Закону "Про захист персональних даних"….». «….13. Слід наголосити, що згода на обробку персональних даних також повинна бути пропорційною меті обробки. 14. Неприпустимим є отримання згоди особи на обробку непропорційно великої кількості її персональних даних. Тому, навіть якщо особа надала згоду на обробку персональних даних, частина з яких по своїй суті не потрібна для досягнення поставленої мети обробки, така обробка розглядатиметься як непропорційна та становитиме порушення законодавства про захист персональних даних…» В Тендерній документації Замовник не надав роз’яснення з приводу того, навіщо йому особисті дані (в тому числі паспорт) підписанта Тендерної пропозиції, адже по своїй суті вони не потрібні для визначення найбільш вигідної пропозиції на закупівлю Великовантажних мототранспортних засобів (Всесезонні машини з обладнанням для внесення рідких реагентів літнього та зимового утримання доріг), що є порушенням Закону «Про захист персональних даних». Також Замовником не було доведено до відома Учасників повну, об'єктивну і всебічну інформації стосовно майбутньої обробки персональних даних. Крім того, дана вимога суперечить Нормам Загального Захисту Даних ЄС (General Data Protection Regulation, GDPR) від 25.05.2018 року. Та Закону України Про захист персональних даних ст. 29, пункт 4 Персональні дані можуть передаватися іноземним суб’єктам відносин, пов’язаних з персональними даними, також у разі: 1) надання суб’єктом персональних даних однозначної згоди на таку передачу; 2) необхідності укладення чи виконання правочину між володільцем персональних даних та третьою особою - суб’єктом персональних даних на користь суб’єкта персональних даних; 3) необхідності захисту життєво важливих інтересів суб’єктів персональних даних; 4) необхідності захисту суспільного інтересу, встановлення, виконання та забезпечення правової вимоги; 5) надання володільцем персональних даних відповідних гарантій щодо невтручання в особисте і сімейне життя суб’єкта персональних даних. Тобто вимагання надання замовником персональних даних протиречить законодавсву, а отже і вимога щодо надання листа згоди на обробку персональних даних є недоречною. Вимагаємо видалити додаток №6
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дана вимога жодним чином не порушує норми діючого законодавства України, зокрема норми Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року № 2297 – VI (надалі – Закон № 2297). Згідно з частиною 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Так, з метою перевірки інформації, що надається учасником процедури закупівлі, у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також, у разі визначення в подальшому учасника переможцем торгів згідно з вимогами Закону № 922, для заповнення та публікації Договору про закупівлю, Замовником встановлено подання «Листа – згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних для забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносинах». Дана норма не суперечить Закону №2297. Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо видалення додатку №6.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційний характер ТД

Номер: 690712a796f54cb984f8df630c206dc9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.b35
Назва: Дискримінаційний характер ТД
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають дискримінаційний характер по відношенню до нерезидентів України. Згідно Додатку 1 Проекту договору «Специфікація» Ціна зазнаяається з ПДВ. Повідомляжмо, що нерезидент не може бути платником ПДВ. Вимагаємо звернути увагу на те, що Згідно митного кодексу України стаття 4 Визначення основних термінів і понять. Пункт 33 нерезиденти: підпункт а) юридичні особи, утворені відповідно до законодавства інших держав, які здійснюють свою діяльність за межами України, а також їх відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України, які не здійснюють господарську діяльність відповідно до законодавства України; підпункт б) розташовані на території України дипломатичні представництва, консульські установи, інші офіційні представництва іноземних держав та міжнародних організацій, які мають дипломатичні привілеї та імунітет; підпункт в) фізичні особи: іноземці та особи без громадянства, громадяни України, які мають постійне місце проживання за межами України, у тому числі ті, які тимчасово перебувають на території України; Згідно Податкового кодексу України (далі за текстом - ПКУ) пункт 14.1.122. нерезиденти - це: а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні; в) фізичні особи, які не є резидентами України. Згідно Податкового кодексу України (ст..180.1, ст..181.2). Та відповідно до ст.. 183 ПКУ нерезидент не може бути зареєстрований на території України як платник ПДВ, не може провадити електронне адміністрування ПДВ, відповідно до ст.201 ПКУ, так як заява про реєстрацію подається до контролюючого органу за місцезнаходженням Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України - Особливості оподаткування податком на додану вартість господарської діяльності нерезидентів (http://blind.sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/pdv/print-62106.html) Підпунктом 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що нерезиденти це: а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні; в) фізичні особи, які не є резидентами України. На території України нерезиденти можуть здійснювати господарську діяльність через свої постійні представництва. Постійне представництво - це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема, склад або приміщення, що використовується для доставки товарів (пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Представництво, відкрите нерезидентом на території України, має повноваження діяти від імені виключно такого нерезидента, що тягне за собою виникнення у цього нерезидента цивільних прав та обов'язків (укладати договори (контракти) від імені цього нерезидента). Підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути особою для цілей розділу V Кодексу. Отже, представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути зареєстровано платником податку на додану вартість, а у разі дотримання умови, передбаченої пунктом 181.1 статті 181 Кодексу, підлягає обов’язковій реєстрації платником. У випадку реєстрації представництва нерезидента платником податку на додану вартість, на нього поширюються норми Кодексу, передбачені для платників податку на додану вартість. У разі якщо нерезидент здійснює господарську діяльність на території України не відкриваючи постійного представництва, податковий облік операцій проведених з таким нерезидентом має ряд особливостей. По-перше, операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку. По-друге, у разі постачання послуг такими нерезидентами, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є отримувач послуг (п. 180.2 статті 180 Кодексу). Необхідно зазначити, що не підпадають під об’єкт оподаткування податком на додану вартість операції з надання послуг нерезидентом за умови, що місце постачання таких послуг відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 Кодексу розташоване за межами митної території України та такі операції підтвердженні відповідними первинними документами (угода, акт виконаних робіт тощо). Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України «Операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку». Вимагаємо надати форму договору для нерезидентів. Вимагаємо внести відповідні зміни в ТД, в іншому випадку ми будемо вимушені звернутись в АМКУ та суд.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: В Додатку №1 та Додатку №1-1 тендерної документації «Заявка-пропозиція» інформація про ціну пропозиції зазначається в гривнях з ПДВ, однак має примітку*, яка пояснює, що якщо учасник не платник ПДВ, то ціна зазначається без ПДВ. Таким чином, під час оформлення специфікації до договору, сума вказується або з ПДВ або без ПДВ, у відповідності до Заявки пропозиції. При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори: - джерела фінансування; - забезпечення передпродажної підготовки; - необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки; - сервісне обслуговування техніки та ін. З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників. При цьому юридична особа-нерезидент, який провадить господарську діяльність на території України через свій відокремлений підрозділ, повинна зареєструвати з метою оподаткування такий відокремлений підрозділ у якості постійного представництва незалежно від того, здійснює на даний час господарську діяльність та чи планує провадити таку діяльність надалі чи ні. Отже, юридична особа-нерезидент, яка здійснює свою діяльність через постійне представництво, є платником податків та зборів на території України. Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо внесення змін до проекту договору в частині розробки його для нерезидентів.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційний характер ТД (проект договору)

Номер: c154473a66d644ffa850e73c65e42b72
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.b34
Назва: Дискримінаційний характер ТД (проект договору)
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства. Згідно Розділу 9 Проекту договору Замовник визначає відповідальність тільки для Постачальника перед замовником. При цьому не визначає ніякої відповідальності перед Постачальником. Вимагаємо доповнити данний пункт Симетричною відповідальністю щодо несвоєчасної сплати Замовником Постачальникові оплати за Товар. За наявних умов, Замовник може не сплачувати за Товар і не нести ніякої відповідальності. 8.6. За несвоєчасну Оплату Товару Замовник сплачує Постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на період, за який нараховується пеня, від вартості несвоєчаснооплаченого Товару за кожний день прострочення. Нарахування пені починається з наступного дня після закінчення терміну оплати Товару. Сплата пені не звільняє Замовника від виконання зобов’язань відповідно до Договору. 8.7. У разі, якщо термін прострочення Оплати Товару становить більше 20 календарних днів, Замовник додатково зобов’язаний сплатити Постачальнику штраф у розмірі 7% від вартості несвоєчасно оплаченого Товару. Вимагаємо внести відповідні зміни в ТД, в іншому випадку ми будемо вимушені звернутись в АМКУ та суд.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимоги тендерної документації та умови договору закупівлі визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та джерел фінансування, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Зазначена процедура закупівлі здійснюється за рахунок бюджетних коштів, головним розпорядником яких є Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а комунальна корпорація "Київавтодор" - їх одержувачем. У зв'язку з цим, у проекті договору про закупівлю (Додаток 5 тендерної документації) передбачено, що розрахунки за поставлений Товар здійснюються в межах ціни Договору на підставі затверджених в установленому порядку обсягів бюджетного фінансування (п. 5.1 договору). При цьому, звертаємо увагу, що зобов'язання Замовника стосовно оплати товару та строків його оплати прямо встановлено положеннями договору, зокрема: "Постачальник зобов'язується поставити Товар, зазначений в п. 1.2. цього Договору в строк, що не перевищує 15 (п‘ятнадцяти) календарних днів з дати отримання Постачальником заявки від Замовника, а Замовник - прийняти та оплатити поставлений Товар протягом 10 (десяти) банківських днів, але не більше 30 (тридцяти) банківських днів" (п. 1.1 договору). У п. 6.1.1 Договору також зазначено, що Замовник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати вартість поставленого Товару на умовах, передбачених даним Договором. Водночас, беручи до уваги положення Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань. Згідно з частиною першою статті 49 БК України розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством. Поряд з цим, слід зауважити, що у статті 526 Цивільного кодексу України визначено загальні умови виконання зобов’язань. Так, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. У випадку відсутності зазначення в договорі розміру штрафних санкцій, цивільно-правова відповідальність за порушення грошового зобов'язання настає на підставі вимог закону. Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо внесення змін до розділу 9 проекту договору про закупівлю.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційний характер ТД (проект договору)

Номер: 9652106831f44123b407a1c6931f1f32
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-02-009599-b.b33
Назва: Дискримінаційний характер ТД (проект договору)
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства. Пункт проекту договору 5.2. відкриває можливість до маніпулювання та коррупціонної складової. Не дивлячись на тендерну процедуру та закони України замовник та головний розпорідник бюджетних коштів вирішує якому учаснику надати попереню оплату. Вимагаємо викласти п.5.2. в такій редакції « Попередня оплата вартості Товарів в обсязі 70% від вартості договору, здійснюється протягом 15 календарних днів з момента підписання договору здійснюється Замовником шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника зазначений у реквізитах цього Договору, на підставі оформлених належним чином документів, підписаних уповноваженими представниками Сторін, після отримання Замовником бюджетних призначень на підставі ст. ст. 48, 49 Бюджетного кодексу України, впродовж 10 (десяти) банківських днів з моменту їх підписання. Оплата в розмірі 30% від вартості договору сплачується Замовником після підписання актів прийому-передачі обладнання та актів виконаних робіт протягом 15 календарних днів з момента підписання відповідних документів ». Вимагаємо внести відповідні зміни в ТД, в іншому випадку ми будемо вимушені звернутись в АМКУ та суд.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Порядок та умови здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (далі - Постанова). Пунктом 1 Постанови передбачено, що "розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва". Звертаємо увагу, що головним розпорядником бюджетних коштів є Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а комунальна корпорація "Київавтодор" - їх одержувачем. Таким чином, пункт 5.2 проекту договору (Додаток 3 тендерної документації) викладено Замовником у відповідності до вимог Постанови. При цьому рішення щодо надання чи ненадання авансу (попередньої оплати) приймається головним розпорядником бюджетних коштів виходячи з необхідності, яка обґрунтовується реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва, а не "маніпулювання та корупційної складової". Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо викладення п. 5.2 проекту договору в запропонованій ним редакції.
Статус вимоги: Відхилено