-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Будівництво міні-футбольного поля зі штучним покриттям в смт. Товсте Заліщицького району Тернопільської області. Коригування»
Категорія: п. 1 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» Мова: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською.
Завершена
1 980 027.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 900.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 900.14 UAH
Період уточнення:
25.08.2020 11:27 - 01.09.2020 18:00
Відповідь надана
Загальне питання до вимог у ТД
Номер:
1031bd71898d4b8992fe846165fdd357
Дата опублікування:
28.08.2020 14:09
Опис:
Шановний замовнику!
1. Виходячи з тендерної документації для процедури закупівлі (відкриті торги) «Будівництво міні- футбольного поля зі штучним покриттям в смт. Товсте Заліщицького району Тернопільської області. Коригування», оголошення (UA-2020-08-25-002330-a) згідно розділу 3, п. 3.5.2 учасник закупівлі повинен надати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів З ЛИСТАМИ-ВІДГУКАМИ, де вказано, що відгук повинен бути датований не раніше дати оголошення про проведення торгів. Так як Вами встановлена вимога щодо виконаних аналогічних договорів повністю виконаних в 2019 році , то і Листи-відгуки мають бути датованими НЕ ПІЗНІШЕ ДАТИ оголошення про проведення.
2. У Розділі 3 п.3.5.4 Вами встановлена вимога, що учасник зобов’язується здійснити оснащення транспортних засобів сертифікованими засобами спостереження, та у підтвердження надати діючі договори, сертифікати. Просимо Вас скасувати дану вимогу тому, що вона ніяким чином не впливає на якість виконання робіт, якість будівельної продукції, на кількість необхідних матеріалів та на технічні, кількісні характеристики по предмету закупівлі, а тільки призведе до збільшення вартості закупівлі. Згідно поданої тендерної документації даний об’єкт відноситься до класу наслідків СС-1. Дана вимога обмежує кількість імовірних учасників по даній процедурі закупівлі. А тому просимо Вас скасувати дану вимогу.
3. У Розділі 3 п. 3.6.8 учасник повинен надати копію звіту лабораторних досліджень проб на штучну траву для обладнання футбольних полів на встановлення критеріїв безпечності для здоров’я людини. З даного приводу хочемо повідомити Вам наступне: що Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, (що також Вами вимагається) який може бути проведений Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту населення, повністю підтверджує відповідність штучної трави всім встановленим медичним критеріям безпеки/показникам згідно ДСанПіН 8.2.1-181-2012 та повністю відповідає всім вимогам діючого санітарного законодавства України та підтверджує екологічну чистоту та безпечність для споживачів (людей). Дані випробування проводяться державною сертифікованою установою з дотриманням всіх норм чинного законодавства України, а тому є більш пріоритетним.
4. Згідно Розділу 3 п 3.5.4 Вами встановлена вимога щодо переліку машин та механізмів, а саме: автогрейдер, екскаватор, коток дорожній, автомобіль самоскид. З цього приводу хочемо зазначити, що учасник має повне право самостійно визначати свій перелік необхідних машин та механізмів для якісного та своєчасного виконання робіт по предмету закупівлі. Враховуючи вищезазначене, просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації з приведенням її до норм чинного законодавства та не обмежувати кількість учасників у даній процедурі закупівлі.
Відповідь:
Відповідь 1
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), закупівля здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог пункту 3.5.2. частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію надає «Довідка в довільній формі, за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, скріплена печаткою Учасника (за наявності), з зазначенням аналогічних договорів*, найменування організацій (замовників) з адресами та контактними телефонами найменування об’єктів, суми договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання договорів, дату укладення, які укладені в 2019 році, разом із копіями аналогічних договорів (не менше одного).
Досвід виконання договорів повинен бути позитивним, тобто договори виконувалися своєчасно, роботи здійснювалися в повному обсязі відповідно до проектно-кошторисної документації та у визначені строки, зауваження або претензії щодо виконання договору від контрагента не надходили. З цією метою, учасники закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції відскановані листи-відгуки або рекомендаційні листи від контрагентів про належне виконання учасником договорів, що надані у складі тендерної пропозиції. Відгук повинен бути датований не раніше дати оголошення про проведення, містити інформацію про якість виконаних робіт, своєчасність виконання робіт, наявність чи відсутність зауважень щодо належного виконання зобов`язань за договором.
* - Під аналогічними договорами згідно умов даної тендерної документації необхідно розуміти договори щодо виконання робіт із будівництва футбольного поля зі штучним покриттям.»
Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено заборону вимагати від учасника досвіду виконання договору за певний період з документальним підтвердженням.
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює спосіб підтвердження виконання аналогічних договорів, що мають надаватись Учасниками у складі тендерної пропозиції.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Також, згідно листа - роз’яснення 3304-06/41825-06 від 16.11.2017 Мінекономрозвитку України “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації” по пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ тендерної документації надано наступні рекомендації:
«3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору - зазначений критерій є необхідним за умови, що у замовника є потреба пересвідчитись у наявності відповідного досвіду виконання аналогічних закуповуваному предмету закупівель у потенційного постачальника/надавача послуг/виконавця робіт, ураховуючи специфіку такого предмета закупівлі.
Для підтвердження наявності такого досвіду замовник може встановити вимоги щодо надання відповідних документів (їх копій) щодо виконання договорів стосовно аналогічних закуповуваному предмету закупівлі. Замовник може встановити вимогу як щодо надання документів стосовно одного, так і декількох аналогічних договорів»
Разом з тим, Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні № 127/15574/16-а від 19 грудня 2018 року, посилання - http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами, окрім того у вказаному рішенні вказано, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених ст.5 Закону, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Вимога не встановлена вибірково для певних учасників, а однакова для всіх.
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів».
Відповідь 2
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), закупівля здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 3.5.4. Тендерної документації Учасник зобов’язується здійснити оснащення транспортних засобів сертифікованими засобами спостереження.
- наявність підтвердження оснащення транспортних засобів, задіяних в предметі закупівлі сертифікованими засобами спостереження; Надати діючі договори, сертифікати.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Дана вимога вказана з метою точного встановлення (контролю) маршруту руху транспортних засобів учасника-переможця які задіяні у виконанні робіт та можливості попередження додаткових витрат коштів Замовника.
Вимога не встановлена вибірково для певних учасників, а однакова для всіх.
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні вищевказаної вимоги.
Відповідь 3
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), закупівля здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Одними з основних вимог, що пред'являються до штучного покриття: гігроскопічність, висока зносостійкість, хороші можливості повороту і ковзання спортсменів, оптимальний відскок м'яча, можливість здійснювати підкати без небезпеки отримання травм та опіків для гравців. Також, штучна трава повинна бути стійка до змін погоди, до впливу сонячних променів, до механічних навантажень, безпечною для здоров'я спортсменів і сприяти результативній грі.
Враховуючи вищевикладене, тендерним комітетом прийнято рішення на підтвердження якісного та вчасного виконання робіт учасник в складі пропозиції надає:
- Копію дійсного на датку розкриття пропозицій висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на штучну траву для обладнання футбольних полів;
- копія звіту лабораторних досліджень проб на штучну траву для обладнання футбольних полів на встановлення критерію безпечності для здоров»я людини, а тому підстави для внесення змін в цій частині відсутні.
Відповідь 4
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), закупівля здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог пункту 3.5.4. частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію надає «Інформаційна довідка про наявність необхідного обладнання, машин і механізмів повинна містити наявність основних машин та механізмів для виконання робіт (автогрейдер, екскаватор, коток дорожній, автомобіль самоскид)»
Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Тобто, Замовник на власний розсуд виходячи з технічного завдання (Додаток 2 до ТД) встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює спосіб підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів для виконання робіт, що мають надаватись Учасниками у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Дата відповіді:
02.09.2020 15:38