-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт і реставрація
Відповідно до оголошення та умов тендерної документації
Завершена
1 590 374.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 951.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 951.87 UAH
Період уточнення:
18.08.2020 18:23 - 25.08.2020 09:00
Відповідь надана
підтвердження виконання аналогічного договору
Номер:
0cfc05983de2465ea6b562ddfe984c07
Дата опублікування:
24.08.2020 23:09
Опис:
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19 вересня 2019 року № 114-ІХ ( далі – Закон № №922-VIII) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Вимогами статті 1 Закону №922-VIII передбачено, що публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
При цьому, тендерна документація документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав (частина 1 статті 22 Закону № 922-VIII).
Відповідно до статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з статтею 5 Закону №922-VIII учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону №922-VIII Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, що передбачені статтею 16 Закону №922-VIII.
Також, згідно з частиною 3 статті 22 Закону №922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону №922-VIII визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону №922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Абзацом 3 частини 2 статті 16 Закону №922-VIII передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Звертаємо увагу, що нормами чинного законодавства передбачено можливість встановлення замовником вимоги від учасників процедури закупівлі інформації про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, тобто законом не передбачено встановлення обмежень, зокрема шляхом визначення періоду (років) виконаних робіт.
Відповідно до Додатку 1 «Документи для підтвердження інформації про відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям» Тендерної документації Таблиці 1 Кваліфікаційна вимога пункт 3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. *Під поняттям «аналогічний договір» слід розуміти «договір з виконання робіт з капітального ремонту, та/або реконструкції, та/або будівництва за класом наслідків класу СС1, Документами, що підтверджують відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним вимогам є:
3.1. Довідка за підписом уповноваженої особи Учасника, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (не менше одного, виконання договору), разом із копіями таких договорів за 2019- 2020роки, за формою Зразок Б.
3.2. Скан – копія виконаних або діючих аналогічних договорів з підтвердженням виконання актом (актами за сукупністю) приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в та КБ-3) (для діючих договорів останній акт ф. КБ-2в та КБ-3) Учасника.
3.3. Позитивний лист-відгук від Замовника(ів), за всіма вказаними Учасником у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, договорами, який повинен бути датований не раніше дати публікації оголошення про закупівлю.
Таким чином, Замовник вимагає від учасників підтвердження виконання аналогічного договору саме за період (роки) 2019- 2020роки.
Ми, як потенційні Учасники, маємо досвід виконання аналогічних договорів щодо виконання робіт з капітального ремонту фасаду, але дана вимога Замовника обмежує наше право, як потенційного Учасника на участь у вказаній процедурі закупівлі та порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Отже, Законом №922-VIII не передбачено право замовника встановлювати період (роки) виконання аналогічних договорів, а тільки наявність документально підтвердженого досвіду їх виконання.
Вказаною вимогою Замовник необґрунтовано створив перешкоди у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори в інших періодах ( роках).
Замовник процедури закупівлі безпідставно встановив дискримінаційну вимогу тендерної документації, яка полягає в конкретизації періоду (років) виконаних робіт саме за 2019-2020 роки.
Тобто, встановивши подібні вимоги, замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають таких періодів (років) виконаних робіт, однак повністю відповідають всім іншим вимогам тендерної документації., а отже Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволяють прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників.
Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу та відповідно внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Тендерним комітетом розглянуто ваше питання на засіданні. На разі тендерний комітет готує зміни до тендерної документації, які будуть опубліковані згодом.
Дата відповіді:
26.08.2020 20:11