-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги монтажу системи пожежної сигналізації з системою керування евакуюванням та системою оповіщення
Завершена
1 895 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 950.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 950.00 UAH
Період уточнення:
29.07.2020 06:12 - 15.08.2020 00:00
Відповідь надана
дискримінаційна вимога
Номер:
24c88760efcc4b4f9f057c2d47e2e9dc
Дата опублікування:
03.08.2020 12:28
Опис:
) відповідно до п. 15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення: «15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб».
Тобто відповідно до законодавства таких працівників має бути не менше 2х (1 монтер та 1 налагоджувальник). Звертаємо увагу, що законодавець встановлює лише конкретну мінімальну межу для кількості працівників, і є не зрозумілим, чому Замовник забирає на себе законодавчі функції та встановлює свою мінімальну межу.
Вимагаємо внести відповідні зміни в тендерну документацію!
Відповідь:
Шановний Учаснику, по-перше, слід зауважити, що при розгляді даних вимог, Замовником було враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.
Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 в Ліцензіата для отримання ліцензії та проводження відповідної господарської діяльності кількість виконавців таких робіт повинна становити “НЕ МЕНШЕ двох осіб”, тобто БІЛЬШЕ МОЖЕ БУТИ, але “не менше” для дотримання саме ліцензійних умов, а тому, для закупівлі “ДК 021:2015 – 45310000-3. Електромонтажні роботи (послуги монтажу системи пожежної сигналізації з системою керування евакуюванням та системою оповіщення)” враховуючи значний обсяг виконання послуг / робіт на 7 об'єктах Замовника:
1) Білокуракинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Білокуракинської селищної ради Луганської області;
2) Білокуракинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №2 Білокуракинської селищної ради Луганської області;
3) Курячівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Білокуракинської селищної ради Луганської області ;
4) Лизінської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської селищної ради Луганської області;
5) Нещеретівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Білокуракинської селищної ради Луганської області;
6) Комунального дошкільного навчального закладу (ясла - садок) № 3 "Берізка" Білокуракинської селищної ради;
7) Комунального дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №1 "Сонечко" Білокуракинської селищної ради);
та враховуючи вкрай стислі строки їх виконання учасник повинен мати достатню кількість працівників та відповідати наступним кваліфікаційним вимогам встановленим Замовником, а саме кількість виконавців таких робіт / послуг повинна становити не менше 5 осіб (4 електромонтера, 1 налагоджувальник), що є цілком обґрунтовано та очевидно, оскільки два працівника не встигнуть виконати такий великий та складний обсяг робіт. Причому вимога про 5-ти виконавців не суперечить вимогам ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852, де зазначено, що для дотримання ліцензійних умов виконавців має бути не менше 2-х, так як 5 осіб є більше 2 осіб (не менше двох осіб), то ліцензійні умови в такому разі буде дотримано.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам чинного законодавства та Закону України “Про публічні закупівлі”, та відповідно доводить, що вимоги Скаржника є нікчемними, тобто такими, що не мають під собою правового підґрунтя.
А отже, вимоги щодо надання учасниками довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, відповідно до Додатку №2 тендерної документації, не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та тендерна документація не містить будь-яких дискримінаційних вимог, і з точки зору доступності, вимоги Додатку №2 тендерної документації, можуть бути виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та відповідні документи можуть бути поданий на участь у даній процедурі закупівлі.
Окрім цього, слід зауважити, що практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням - http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017.
По-друге, усі умови тендерної документації процедури закупівлі визначено Замовником з чітким дотриманням вимог Закону та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 , а в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог у тендерній документації з дотриманням методичних рекомендацій Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за вих. №3302-06/3812-06 від 07.02.2017 16:03:06 “Щодо розробки тендерної документації” (з урахуванням Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами у редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19.09.2019 N 114-IX).
А отже, тендерна документації відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі” та не містить жодних дискримінаційних вимог.
Дата відповіді:
05.08.2020 22:29