-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги монтажу системи пожежної сигналізації з системою керування евакуюванням та системою оповіщення
Завершена
1 895 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 950.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 950.00 UAH
Період оскарження:
29.07.2020 06:12 - 21.08.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
58820adaa0fe42999d92e14c98a42608
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-29-000039-c.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Дбрий день. В Додатку 5 до Тендерної документації зазначено, що Учаснику необхідно здійснити обстеження об’єктів Замовника та , що він дійсно оглянув об’єкт та обсяги робіт.
Просимо видалити цю вимогу, тому що вона не впливає на складання тендерної пропозиції, вартості пропозиції або якості виконання робіт та призводить до дискримінаційних умов для підприємств з гарною якістю виконання робіт, репутацією, які знаходяться в інших регіонах України, яким прийдеться подолати сотні кілометрів для підписання документу. Крім того в Тендерному завданні не обґрунтована причина надання Акту обстеження об'єкту.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.07.2020 16:16
Вирішення:
Шановний Учаснику, по-перше, слід зауважити, що при розгляді даних вимог, Замовником було враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.
Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Причому в Додатку №1 тендерній документації зазначено орієнтовний обсяг виконання робіт / надання послуг, про що до речі акцентовано увагу учасників процедури закупівлі у його п.2.3 та в п.3 та п.4 цього ж Додатку, встановлено вимогу до Учасників, про те, що кошторисна документація повинна бути складена Виконавцем з урахуванням вимог тендерної документації та чинного законодавства. Невідповідність кошторисної документації учасника призведе до відхилення його пропозиції, та встановлено перелік документів, які обов’язково повинен подати учасник процедури закупівлі як частину своєї тендерної пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності послуг, що є предметом закупівлі:
• Документи тендерної пропозиції учасника повинні бути складені у відповідності до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та обов’язково доповнюватися таким комплектом документів:
- Договірна ціна;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості з пояснювальною запискою
- Локальний(і) кошторис(и);
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з обґрунтуванням та посиланням на постачальника.
Якщо тендерна пропозиція учасника містить неповний перелік, неповні обсяги робіт та матеріальні ресурси (у т. ч. поставки замовника: вода, електроенергія), то така тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється замовником.
Також, слід зауважити, що відповідно до вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852, роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень мають виконуватися відповідно до проектної документації.
А тому, для вірного складання учасником ціни тендерної пропозиції та складання учасниками дефектного акту та як наслідок належного оформлення проектної кошторисної документації, та уникнення неузгодженостей в такій проектні документації, у т. ч. щодо запропонованих учасником невідповідних еквівалентів устаткування (обладнання) та/або матеріалів, задля зазначення повного обсягу робіт та матеріальних ресурсів, Учаснику доцільно оглянути об’єкти Замовника та обсяги робіт / послуг по процедурі закупівлі “ДК 021:2015 – 45310000-3. Електромонтажні роботи (послуги монтажу системи пожежної сигналізації з системою керування евакуюванням та системою оповіщення)” та відповідно отримати довідку огляду об'єкта (згідно додатку №5 до тендерної документації), яка фактично дає Замовнику гарантію, що учасник усвідомлює весь обсяг та складність робіт та визначить вірно ціну тендерної пропозиції та врахує в неї усі необхідні супровідні роботи чи послуги, у т. ч. проведення навантажувально-розвантажувальних робіт, транспортування / доставку обладнання до підпорядкованих Замовнику установ, монтаж, встановлення, введення в експлуатацію та підключення обладнання, що передбачено п. 2.2 Проекту договору (Додаток № 4 до тендерної документації).
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, та відповідно доводить, що вимоги Скаржника є нікчемними, тобто такими, що не мають під собою правового підґрунтя.
Вимоги тендерної документації про надання довідки огляду об'єкта (згідно додатку №5 до тендерної документації), встановлюються для всіх учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, який вимагаються, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено.
А отже, вимоги щодо надання учасниками довідки огляду об'єкта, відповідно до Додатку №5 тендерної документації, не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та тендерна документація не містить будь-яких дискримінаційних вимог, і з точки зору доступності, вимоги Додатку №5 тендерної документації, можуть бути виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та відповідний документ може бути поданий на участь у даній процедурі закупівлі.
Окрім цього, слід зауважити, що практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням - http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017.
По-друге, усі умови тендерної документації процедури закупівлі визначено Замовником з чітким дотриманням вимог Закону та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 , а в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог у тендерній документації з дотриманням методичних рекомендацій Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за вих. №3302-06/3812-06 від 07.02.2017 16:03:06 “Щодо розробки тендерної документації” (з урахуванням Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами у редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19.09.2019 N 114-IX).
А отже, тендерна документації відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі” та не містить жодних дискримінаційних вимог.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.08.2020 00:03