-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-27 Контрольно-пропускний пункт «Серпневе»-Тарутине-Арциз-Сарата, км 70+414 – км 81+370
Завершена
262 797 958.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 7 800 000.00 UAH
мін. крок: 3% або 7 800 000.00 UAH
Період уточнення:
17.04.2020 12:50 - 08.05.2020 10:00
Відповідь надана
Щодо виду дороги, на якій мав виконуватись аналогічний договір: лише державного значення I, II чи III категорії.
Номер:
7e6effc89b174b51ad1c188a86bbcd43
Дата опублікування:
06.05.2020 10:36
Опис:
Щодо виду дороги, на якій мав виконуватись аналогічний договір: лише державного значення I, II чи III категорії.
Учасник вважає дискримінаційним положення Документації також з огляду на те, що Замовник вимагає, щоб аналогічний договір виконувався на дорогах загального користування лише державного значення (міжнародних, національних чи регіональних) І, II чи III категорій.
Згідно ст. 5 Закону України «Про автомобільні дороги» автомобільні дороги поділяються на:
автомобільні дороги загального користування; вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; відомчі (технологічні) автомобільні дороги; автомобільні дороги на приватних територіях.
Ця класифікація встановлює основні види автомобільних доріг, які суттєво відрізняються між собою (як за формою власності, так і за порядком використання).
А серед цих основних видів автомобільних доріг є більш детальна класифікація, яка базується на незначних відмінностях та визначає різні підвиди автомобільних доріг.
Зокрема ст. 8 Закону встановлює, що автомобільні дороги загального користування поділяються, у свою чергу автомобільні дороги державного та місцевого значення.
Автомобільні дороги державного значення підрозділяються на міжнародні, національні, регіональні та територіальні.
Автомобільні дороги місцевого значенім поділяються на обласні та районні.
Але відмінності між названими підвидами є несуттєвими і жодним чином не впливають на виконання робіт з їх поточного ремонту.
Поділ доріг за категоріями взагалі визначений не законом, а державними будівельними нормами, а саме: ДБН В.2.3-4:2015 «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ Частина І. Проектування Частина II Будівництво
4.1 Класифікація автомобільних доріг
4.1.1 За значенням автомобільні дороги загального користування поділяються відповідно до законодавства [1].
4.1.2 Технічну класифікацію автомобільних доріг за категоріями залежно від розрахункової середньорічної добової перспективної інтенсивності руху наведено у таблиці 4.1.
Таблиця 4.1 - Технічна класифікація автомобільних доріг
Розрахункова перспективна інтенсивність руху, авт/добу
Категорія дороги у приведених одиницях до легкового
у транспортних одиницях автомобіля
1-а - І-б понад 10 000 понад 14 000
II від 3 000 до 10 000 від 5 000 до 14 000
III від 1 000 до 3 000 від 2 500 до 5 000
IV від 150 до 1 000 від 300 до 2 500
V до 150 до 300
Примітка. При однакових вимогах до доріг 1-а та І-б категорій далі вони позначаються як дороги І категорії.
Вважаємо, що вимога тендерної документації щодо I, II, III штучно та безпідставно звужує коло потенційних учасників.
Так, виконання поточного ремонту автомобільних доріг детально регламентовано відповідними державними стандартами:
ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт", які визначають види ремонтів та перелік ремонтно-будівельних робіт, які повинні виконуватись на автомобільних дорогах загального користування,
П-Г.1-218-113:2009 "Технічні правила ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування України", які встановлюють комплекс заходів з ремонту та утримання автомобільних доріг, споруд, виконання яких забезпечує покращення умов безперебійного і безпечного руху транспортних засобів із розрахунковими швидкостями і навантаженнями, а також їх збереження,
СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Автомобільні дороги. Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання», який регламентує основні правила визначення вартості робіт з поточного ремонту автомобільних доріг,
СОУ 42.1-37641918-128:2014 «Настанова щодо прийняття робіт з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування», який встановлює порядок прийняття робіт з поточного середнього ремонту на автомобільних дорогах загального користування та штучних спорудах на них, тощо.
При цьому всі названі стандарти та правила визначають вимоги до поточного ремонту доріг загального користування без залежності від їх поділу на дороги державного чи місцевого значення, а так само без залежності від категорії дороги.
Дороги державного значення, і дороги місцевого значення є дорогами загального користування, які без залежності від категорії потребують поточного ремонту.
Виконання робіт з поточного ремонту і на дорогах державного значення, і на дорогах місцевого значення передбачає виконання аналогічних видів робіт, аналогічними будівельними машинами та механізмами, за однаковими технічними правилами та за однаковими правилами визначення вартості таких робіт.
Тому, якщо учасник має досвід виконання робіт з поточного ремонту доріг загального користування місцевого значення (чи державного значення, але, скажімо, IV категорії), то він так само зможе виконати роботи з поточного ремонту доріг загального користування державного значення і навпаки.
З огляду на викладене, вважаємо, що вимога тендерної документації не має під собою технічного підґрунтя, а спрямована лише на дискримінацію учасників та обмеження конкуренції, а тому просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, та викласти в наступній редакції:
Аналогічним договором вважається договір на на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення будь-якої категорії, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного та місцевого значення будь-якої категорії одним договором або сумарно (за будь-який період протягом останніх 5-х років) в обсязі 100 % від основних об’ємів послуг, визначених Замовником в тендерній документації в натуральних величинах.
Відповідь:
Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до ст.16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Разом з цим в Законі відсутнє трактування поняття «Аналогічний договір». Відповідно до роз’яснень Мінекономіки Замовник встановлює його самостійно в залежності від предмету закупівлі. Оскільки предметом даної закупівлі є Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення, і при цьому вона є ІІІ категорії, Замовником встановлено відповідні вимоги. Зауважимо, що дані вимоги є однаковими абсолютно для усіх учасників процедури закупівлі.
Дата відповіді:
12.05.2020 16:51