-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Брикети торф'яні
Брикети торф'яні
Завершена
462 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 310.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 310.00 UAH
Період уточнення:
31.03.2020 10:18 - 06.04.2020 00:00
Відповідь надана
Щодо ІСО
Номер:
4378ddb45fe145ab8dc76e28f5cdc177
Дата опублікування:
05.04.2020 11:30
Опис:
Замовник в тендерній документації вимагає: «Учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно послуг по оптовій торгівлі твердим паливом (КВЕД 46.71). Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю на підприємстві, який виданий учаснику.»
Просимо вилучити дану вимогу, оскільки в даному пункті відсутнє посилання на законодавчий акт, який зобов’язує фізичну або юридичну особу мати сертифікату ISO 9001:2015 щодо торгівлі товаром, в тому числі твердим паливом. В Законі України «Про публічні закупівлі» така вимога відсутня.
Відповідь:
Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана вимога встановлена для того, щоб бути впевненим у тому що, послуги торгівлі брикетом (твердим паливом), повністю відповідають усім вимогам та стандартам. Адже, системи управління якістю (стандарт ISO серії 9000) є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість надання послуг/поставки товарів на всіх етапах виробничого циклу і сприяє підвищенню результативності роботи.
Наявність в компанії діючого сертифікату ISO є гарантією якості та безпеки використання для майбутнього клієнта. Адже ці загальновстановлені стандарти визначають виробничі характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високий якості наданих послуг, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі компанії.
По-друге, що теж дуже важливо, у розробці стандартів окрім постачальників участь беруть і споживачі з різних країн. Це дозволяє сертифікованим компаніям, повною мірою враховувати практично будь-які вимоги і побажання клієнтів та відповідати їм. Окрім цього, щороку організація, яка отримала сертифікат ISO, повинна його підтверджувати і проходити повторну перевірку аудиторами міжнародної компанії зі стандартизації.
Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати технічні, якісні характеристики товарів при їх виробництві, транспортування, зберіганні та використанні, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля ( п.3 ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі»).
Оскільки, брикетзакуповується для комунально-побутових потреб, встановлення вимоги про надання учаснику діючого сертифікату ISO 9001, що засвідчує використання ним системи управління (менеджменту) стосовно послуг торгівлі брикету (твердим паливом) є обґрунтованим.
Окрім того, аналогічної думки дотримується постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – рішення № 3463-р/пк-пз від 13.04.2018р. та № 6492-р/пк-пз від 03.07.2018р.
А тому, у тендерного комітету відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги та внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
06.04.2020 16:09
Відповідь надана
Щодо третьої сторони
Номер:
08dad409b89646fc9762fe2cd3efa980
Дата опублікування:
05.04.2020 11:29
Опис:
Замовник у тендерній документації зазначає
5.2.3. На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати 4500,00 (чотири тисячі п’ятсот гривень) грн. без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати сплачуються в наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів.
Ключеве слово в цьому пункті "можуть", тобто якщо переможець не бажає укладати таку угоду, це не буде порушеням вимог тендерної документації?
Якщо вЗамовнику потрібні консультативні послуги то логічно було б оголосити торги на такі послуги.
Відповідь:
На Учасника - переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати сплачуються в наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником - переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів.
Стандартною тендерною документацією, затвердженою Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 13.04.2016р. № 680, передбачено, що в п. 2 розділу 5 тендерної документації («Інша інформація») замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити (а не виключно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому, права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету. Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснювати учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації.
У тендерній документації вказано, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України).
Тобто, Учасник торгів, за його згодою може оплатити послуги консультанта. Жодної вимоги, що учасник зобов’язаний оплатити такі послуги тендерним комітетом не встановлено у ТД.
Тобто, на етапі між прийняттям рішення про намір укласти договір та укладенням договору про закупівлю жодних додаткових умов, не передбачених чинним законодавством, не встановлено.
Крім того, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, не погодження Учасником оплатити послуги НЕ ПРИЗВОДИТЬ ДО ВІДХИЛЕННЯ тендерної пропозиції учасника. Тому, жодним чином не впливає на зміст предмету закупівлі, тендерної пропозиції та результатів торгів.
Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються Консультантом, є безоплатними для Замовника в разі їх сплати учасником-переможцем торгів відповідної процедури закупівлі. Замовник має право оплатити вартість послуг самостійно». В разі необхідності Замовником буде оплачено вартість наданих послуг самостійно.
Крім того, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г.
Згідно з ч.3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Дана стаття Закону називається «Недискримінація учасників», яка відповідно до неї забезпечується шляхом встановлення того, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також забезпеченням вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю. Жодна з цих вимог Замовником не порушена, а тому й відсутня дискримінація учасників.
Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників (вимоги встановлені для всіх однакові).
Окрім того, відповідність чинному законодавству включення послуг Консультанта, підтверджується висновком Державної аудиторської служби України № UA-2019-04-11-003343-a.
Згідно висновку ДАСУ встановлено лише про одне порушення, виявлене ДАСУ – і воно не стосувалось вимоги замовника про перекладання на переможця витрат на консультаційні послуги (мова йшла про виключення вимоги про забезпечення виконання договору).
Отже, аудиторська служба погодилась із замовником, що вимога про оплату консультаційних послуг коштом переможця торгів – не суперечить законодавству. Дякуємо за взаєморозуміння!
Дата відповіді:
06.04.2020 16:07
Відповідь надана
Щодо третьої сторони
Номер:
f10be323579c4352b6d719222f69e366
Дата опублікування:
05.04.2020 11:17
Опис:
Замовник у тендерній документації зазначає
5.2.3. На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати 4500,00 (чотири тисячі п’ятсот гривень) грн. без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати сплачуються в наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів.
Ключеве слово в цьому пункті "можуть", тобто якщо переможець не бажає укладати таку угоду, це не буде порушеням вимог тендерної документації?
Якщо вЗамовнику потрібні консультативні послуги то логічно було б оголосити торги на такі послуги.
Відповідь:
На вашу вимогу повідомляємо, що відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі - Закон) Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Замовник самостійно формує потребу відповідно до фактичного фінансування та потреб установи.
У зв’язку із вищевикладеним, Замовник не має наміру закупляти запропоновану марку вугілля, оскільки відсутня потреба в такому вугіллі, а також обсяг торфобрикету, який передбачений даним оголошенням в повній мірі забезпечую річну потребу Замовника.
Дата відповіді:
07.04.2020 09:04
Відповідь надана
Прохання додати в предмет закупівлі ще 10 тон вугілля марки ДГЖАКОМ 13-100. Таке вугілля добре себе зарекомендувало в котельних установках. Дана марка передбачена чинним ДСТУ 7146-2010. Дякуємо за розуміння.
Номер:
4f1896fa4cf34473bb49f53262e3cf39
Дата опублікування:
04.04.2020 18:24
Опис:
Прохання додати в предмет закупівлі ще 10 тон вугілля марки ДГЖАКОМ 13-100. Таке вугілля добре себе зарекомендувало в котельних установках. Дана марка передбачена чинним ДСТУ 7146-2010. Дякуємо за розуміння. Після того у вас на торгах буде все в шоколаді
Відповідь:
На вашу вимогу повідомляємо, що відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі - Закон) Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Замовник самостійно формує потребу відповідно до фактичного фінансування та потреб установи.
У зв’язку із вищевикладеним, Замовник не має наміру закупляти запропоновану марку вугілля, оскільки відсутня потреба в такому вугіллі, а також обсяг торфобрикету, який передбачений даним оголошенням в повній мірі забезпечую річну потребу Замовника.
Дата відповіді:
06.04.2020 16:02
Відповідь надана
Кваліфікаційні хараетеристики
Номер:
714fe2f9625e47aab35bbc706d1ffe9b
Дата опублікування:
04.04.2020 12:20
Опис:
Шановний Замовнику! В п.5 розділу III Документації Замовник вказує, що обов’язковим є наявність в учасника складу (території) для
зберігання брикетів торф'яних на території Житомирської області. Обов’язковим є наявність в учасника можливості забезпечити при поставці
брикетів торф'яних зважування на території Житомирської області на сертифікованих авто вагах (надаються копії документів, що засвідчують право власності учасника на встановлені ваги або копія договору оренди). Наше підприємство орендує складське приміщення у іншій області, а також має у власності мобільне вагове обладнання. Крім того, ми маємо можливість постачати товар безпосередньо до місця призначення, а тому нема потреби орендувати додатково склад та вагу на території Житомирської області. Дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників, які мають обладнання в інших областях, оскільки маючи мобільне (переносне) вагове обладнання та склад на території іншої області ми не можемо взяти участь у даних торгах. Просимо у цій частині ТД внести зміни. Якщо зміни внесені не будуть звернемося до АМКУ ( по цьому питанню рішення АМКУ було позитивним № 5873-р/пк-пз від 27.03.2020).
Відповідь:
Тендерним комітетом будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
06.04.2020 16:01
Відповідь надана
перелік документів
Номер:
f73f046efe7d40b98b398af4104ed9ee
Дата опублікування:
03.04.2020 13:01
Опис:
Якщо у учасника наявний весь обсяг брикетів (що підтверджено документами згідно вимог ТД) то такий учасник не повинен надавати оригінал або нотаріально завіреної копію договору щодо відвантаження брикетів торф’яних (купівлі-продажу, поставки, тощо) на користь такого учасника з виробником та гарантійного листа від виробника (іншого суб’єкта господарювання, що здійснює відвантаження брикетів торф’яних згідно договору) щодо готовності на відвантаження брикетів торф’яних на користь учасника протягом 2020 року в кількості та з якісними показниками, передбаченими цією тендерною документацією?
Відповідь:
Тендерною документацією чітко передбачено, що «У випадку, ЯКЩО УЧАСНИК МАЄ в наявності весь необхідний обсяг брикетів торф’яних, визначений цією документацією, учаснику необхідно надати у складі тендерної пропозиції копії документів, що підтверджують наявність брикетів торф’яних (копія господарського договору, згідно якого було поставлено товар для такого учасника, або інший правовстановлюючий документ, що підтверджує законні підстави набуття права власності на брикети торф’яні, копія накладної про відвантаження на користь учасника (або акту приймання-передачі, чи іншого документу, що підтверджує фактичну передачу у власність учасника в обсязі не менше ніж кількість тонн, що закуповується по цих торгах), а також копія посвідчення якості, оформленого згідно чинного законодавства на цю партію брикетів торф’яних, яке підтверджує відповідні показники якості брикетів торф’яних вимогам замовника згідно цієї документації».
Дата відповіді:
06.04.2020 15:28
Відповідь надана
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
5c81e24ef9f84dd093b071ae09c69e5d
Дата опублікування:
03.04.2020 12:56
Опис:
Відповідно до вимог ТД "З метою підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів у складі тендерної пропозиції надаються нотаріально завірені копії договорів (не менше двох виконаних договорів) щодо постачання брикетів торф’яних"
така вимога суперечить ЗУ "Про публічні закупівлі" оскільки предметом закупівлі є 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо, а отже, аналогічними є договора на поставку твердого палива
Прошу внести зміни до ТД та усуннути порушення закону
Відповідь:
Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює перелік документів, що підтверджують його відповідність кваліфікаційному критерію.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Слід зауважити, що згідно Наказу № 454 від 17.03.2016 року Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (зі змінами), предмет закупівлі у річному плані потрібно визначити згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Отже, оскільки замовником закупляється брикети торф’яні, то ним передбачено чітко надання аналогічних договорів щодо поставки даного товару. Законом не визначено надання аналогічних договорів щодо коду класифікатора ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, а тому підстави для внесення змін відсутні.
Дата відповіді:
06.04.2020 15:25
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
291b19e44a45429fb15833822f48ae40
Дата опублікування:
03.04.2020 12:49
Опис:
Вимога щодо наданя документів, що підтверджують наявність в учасника складу (території) для зберігання брикетів торф’яних на території Житомирської області (копії документів, що підтверджують право власності або договору оренди) є дискримінаційною, що підтверджено численою практикою АМКУ (для прикладу можна переглянути історію оскаржень по закупівлі UA-2020-02-25-002821-c - там якраз про склади на території Житомирської обл. - свіже рішення)
Прошу скасувати зазначену вимогу. відмова буде оскаржена до АМКУ
Відповідь:
Тендерним комітетом будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
06.04.2020 15:20
Відповідь надана
Щодо вимог до аналогичного договору
Номер:
8e367e9efdf44330922ba9ddbedb3819
Дата опублікування:
02.04.2020 16:53
Опис:
Тендерною документацією в частині в кваліфікаційній частині " 3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів." вимагається надання нотаріально завірені копії договорів (не менше двох виконаних договорів) щодо постачання брикетів торф’яних та відгуки від замовника про повне виконання договорів, що надані у складі тендерної пропозиції. " При вивченні законодавства щодо здійснення ноторіальних дій встановлено, що ноторіально завіряються договори куплі-продажі нерухомого майна. Предмет закупівлі до такого майна не відноситься. Вкажить будь ласка правові підстави такої вимоги. Або скасуте таку вимогу.
Відповідь:
Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює перелік документів, що підтверджують його відповідність кваліфікаційному критерію.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Слід зазначити, що чинним законодавством нотаріальному завіренню підлягають будь які договори, якщо це прямо не заборонено законом.
Також, законодавством не встановлено вичерпного переліку договорів, які підлягають нотаріальному посвідченню.
У зв’язку із вищевикладеним Замовником не порушено норм чинного законодавства при встановлені такої вимоги.
Дата відповіді:
06.04.2020 15:19
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
0c163b923eef40dc9936786b72922860
Дата опублікування:
01.04.2020 17:22
Опис:
Чим обумовлено вимоги тендерної документації, а саме:
- документи, що підтверджують наявність в учасника складу (території) для зберігання брикетів торф’яних на території Житомирської області (копії документів, що підтверджують право власності або договору оренди).
Обов’язковим є наявність в учасника можливості забезпечити при поставці брикетів торф’яних зважування на території Житомирської області на сертифікованих автовагах (надаються копії документів, що засвідчують право власності учасника на встановлені ваги або копія договору оренди).
Такі вимоги обмежують кількість учасників в умовах карантину, оскільки час на пошук майданчика та автовагів потребен час. А більшість підприємств не працюють.
Крім цього, зважування товару, що буде постачатись, можно здійснити і іншим способом, якщо товар буде постачатись в бигбенах, наприклад за допомогою кранових або рейкових ваг.
Відповідь:
Тендерним комітетом будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
06.04.2020 15:17