• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-16-10 /Н-33/ - Приморське – Жовтий Яр – Татарбунари з під’їздом до смт. Сергіївка, км 0+000 – км 12+931

Завершена

390 058 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000 000.00 UAH
Період уточнення: 13.03.2020 19:20 - 03.05.2020 10:00
Відповідь надана

ТД

Номер: fcf2f13f58ec43bd95c64f90553b400a
Дата опублікування: 31.03.2020 15:09
Опис: Щодо необхідності надання Учасником чинного сертифікату системи управління якістю за стандартами ISO 9001, з підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату) (п. 3.10 р. ІІІ Додатку 3 тендерної документації). Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон № 922) одним із принців закупівлі є, зокрема, недискримінація учасників. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ч. 3 ст. 5 Закону № 922). Тендерна документація не має містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону № 922). У відповідності до положень статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до чинного законодавства сертифікація системи управління якістю за стандартами системи ISO 9001 - не є обов'язковою, а отже носить виключно добровільний характер. Враховуючи наведене, вимога Замовника щодо надання сертифікату управління якістю відповідно до ISO 9001 носить дискримінаційний характер не регламентований чинним законодавством України та порушують законні права та інтереси потенційних учасників даних торгів. З урахуванням викладеного вимагаємо виключення Замовником з тендерної документації вимоги щодо надання учасником сертифікату системи управління якістю за стандартами ISO 9001 та внесення відповідних змін до тендерної документації. В іншому випадку ми будемо змушені оскаржувати такі дискримінаційні вимоги в установленому Законом порядку.
Відповідь: Вимога надання копії сертифікату на систему управління якістю на відповідність міжнародному стандарту ISO 9001:2015, перш за все визначена прагненням виконання положень Закону – з метою максимальної ефективності виконання робіт із поточного ремонту. Так, стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» є гарантом того, що підприємство-учасник торгів має знання та вміння всього колективу, які забезпечуються, поряд із знаннями і вміннями окремих фахівців, знаннями, отриманими з інформаційних ресурсів організації, правильне формуванням робочих груп, команд, учасників проектів. Органи з сертифікації на відповідність підприємства стандарту оцінюють здатність організації дотримуватися вимог замовника, регламентувальних вимог і власних вимог організації. Його розроблено з урахуванням принципів управління якістю. Наявність сертифікованої системи управління якістю підтверджує наявність процесного підходу в розробленні, впровадженні та поліпшенні результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог. Під «процесним підходом» розуміють застосування у межах організації системи процесів разом з їх визначенням та взаємодіями, а також управління ними. Перевагою процесного підходу є забезпечуваний ним безперервний контроль над зв’язками окремих процесів у межах системи процесів, а також над їхніми сполученням та взаємодією. Якщо цей підхід застосовують у межах системи управління якістю, він підкреслює важливість: а) розуміння та виконання вимог замовника; б) необхідності розглядати процеси з погляду створення додаткових цінностей; в) вимірювання результатів функціонування процесу та його ефективності; г) постійного поліпшення процесів на основі об'єктивних вимірювань. Стандарт ISO 9001(далі – Стандарт) встановлює вимоги до системи управління якістю, які можна застосовувати для внутрішніх цілей організації або для цілей сертифікації чи контрактних цілей. Він зосереджує увагу головним чином на результативності системи управління якістю з погляду задоволення вимог замовника. Якщо організація вирішує передати сторонньому виконавцю виконання будь-якого процесу, що впливає на відповідність продукції вимогам, вона повинна забезпечити контроль такого процесу, (стосується залучення постачальників матеріалів, субпідрядних організацій тощо). Система управління якістю передбачає встановлення видів і обсягів контролю таких переданих стороннім виконавцям процесів. Стандарт вказує про орієнтацію на замовника і політику у сфері якості та визначає умови управління ресурсами, куди входить забезпечення ресурсами, вимоги до людських ресурсів до інфраструктури, виробничого середовища. Стандарт висвітлює процеси вимірювання, аналізування та поліпшення. Організація повинна планувати та впроваджувати процеси моніторингу, вимірювань, аналізування та поліпшення, щоб: а) продемонструвати відповідність продукції вимогам до неї; б) забезпечити відповідність системи управління якістю; в) постійно поліпшувати результативність системи управління якістю. Потрібно, щоб ця діяльність охоплювала визначання застосовних методів, зокрема статистичних методів, а також сфери їх застосування. Розглянуті процеси моніторингу та вимірювань, складаються з пунктів: - задоволеність замовника; - внутрішній аудит; - моніторинг та вимірювання процесів; - моніторинг та вимірювання продукції. Розглянуті в Стандарті питання управління невідповідною продукцією, аналізування даних, постійного поліпшення і коригувальних і запобіжних дій. Організація, яка має відгук замовника про невідповідність виконаних робіт не може мати сертифікат якості. Зважаючи на вищевикладене, наявність у учасника сертифікату на систему управління якістю на відповідність міжнародному стандарту ISO 90001:2015 є суттєвим чинником, що підтверджує можливість виконання учасником послуг передбачених предметом закупівлі.
Дата відповіді: 03.04.2020 16:09
Відповідь надана

Тендерна документація

Номер: 57a004708aa146e3925c96c966bcc252
Дата опублікування: 30.03.2020 10:31
Опис: Згідно вимог п.1.2. Додатку 3 тендерної документації: На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати копії трудових книжок . Питання: Чи достатньо надання першої і останньої заповненої сторінок трудових книжок, а саме тих сторінок де містяться відомості про працівника: прізвище, ім'я та по батькові і відомості про прийом на роботу в даний час - що є підтвердженням інформації про наявність у Учасника працівників?
Відповідь: Так, достатньо
Дата відповіді: 31.03.2020 16:56
Відповідь надана

Щодо забезпечення тендерної пропозиції

Номер: a6674ed633844a62a9dc4b7f96080678
Дата опублікування: 26.03.2020 15:07
Опис: Пункт 2 Розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції передбачає включення до пропозиції документу, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гаранті (далі -банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованим електронним підписом гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Крім того, Замовник відмітив, що Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, учасником в складі тендерної пропозиції надається інформація (гарантійний лист, довідка тощо) від банку-гаранта про залишок коштів на рахунку, завірені печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта, із наданням підтвердження повноважень такої уповноваженої особи від банку-гаранта. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником. Відповідно до п.8 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», забезпечення тендерної пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що виникли у зв'язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Відповідно до ч.1 ст. 560 Цивільного кодексу України, за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку. Як вказує, ч.1 ст. 200 Господарського кодексу України, гарантія є специфічним засобом забезпечення виконання господарських зобов'язань шляхом письмового підтвердження (гарантійного листа) банком, іншою кредитною установою, страховою організацією (банківська гарантія) про задоволення вимог управненої сторони у розмірі повної грошової суми, зазначеної у письмовому підтвердженні, якщо третя особа (зобов'язана сторона) не виконає вказане у ньому певне зобов'язання, або настануть інші умови, передбачені у відповідному підтвердженні. Тобто, чинне законодавство передбачає наступні види забезпечення пропозиції: 1) банківська гарантія; 2) страхова гарантія; 3) гарантія фінансової установи. При цьому, чинне законодавство не містить визначення понять банківська гарантія з грошовим покриттям та банківська гарантія з повним грошовим забезпеченням (покриттям). Згідно ч.і ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. Як зазначає п.п.8 п.3 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затверджене Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії. Відповідно до п. 37 та п.38 того ж Положення, банк-гарант (резидент) сплачує кошти бенефіціару за гарантією в разі отримання вимоги, що становить належне представлення. Банк-гарант (резидент) сплачує кошти за гарантією на умовах і в строки, передбачені гарантією для оплати вимоги та згідно з реквізитами, зазначеними в гарантії, якщо інші реквізити не визначені у вимозі. Тобто, чинне законодавство не встановлює будь-якої залежності ступеню обов'язку сплати банком коштів за гарантією від наявності чи відсутності грошового покриття такої гарантії. До того ж, покриття по гарантії може бути надане не тільки грошовими коштами, а й майновими правами на банківський вклад, рухомим або нерухомим майном, цінними паперами тощо. Таким чином. Замовником у тендерній документації всупереч вимогам чинного законодавства встановлено умову, щодо надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії з грошовим покриттям, вказане здійснено незважаючи на те, що за наявності банківської гарантії у разі настання гарантійного випадку вимога Замовника буде задоволена банком-гарантом не залежно від наявності чи відсутності покриття такої банківської гарантії, тобто вимога Замовника щодо наявності покриття банківської гарантії ніякого практичного сенсу не має. Так, у випадку даної закупівлі Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 3% очікуваної вартості закупівлі. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) - не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Отже, встановлена в обраний спосіб вимога Замовника передбачає відволікання значних грошових коштів учасника на забезпечення такої гарантії на період чотири місяці, що дискримінує учасників за ознакою наявності в них на визначений період вільних грошових коштів у розмірі майже мільйон гривень, таким чином обмежуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі. Учасник вважає дану вимогу незаконною, оскільки вона порушує один з принципів господарювання, такий як свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом. Учасник має право самостійно формувати політику підприємства, в тому числі в частині фінансування, Замовник не в праві втручатися в його діяльність. Оскільки наявність чи відсутність грошового покриття гарантії абсолютно не впливає на обов'язок сплати банком коштів за гарантією, вважаємо дану вимогу встановленою безпідставно. Така умова тендерної документації не відповідає вимогам Закону та є дискримінаційною. Враховуючи вищевикладене, просимо виключити дану вимогу з тендерної документації з метою приведення останньої у відповідність із вимогами Закону.
Відповідь: Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановити умову стосовно надання забезпечення тендерної пропозиції. Умови встановлені Замовником, викладено в тендерній документації. Жодних чинних нормативних актів вони не порушують, а отже не можуть бути незаконними. Також вони не є дискримінаційними, оскільки, встановлені до усіх учасників процедури закупівлі. Всі знаходяться в рівних умовах. Вимога не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 31.03.2020 16:56