-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прання і сухого чищення (прання постільної білизни, ковдр)
Торги не відбулися
324 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 5 000.00 UAH
Період уточнення:
27.02.2020 15:08 - 04.03.2020 11:00
Відповідь надана
Уточнення
Номер:
e822b51c5cf84b6086fe9d93258aa198
Дата опублікування:
03.03.2020 20:42
Опис:
Тендерному комітету
Сумського національного аграрного університету
Щодо умов тендерної документації у закупівлі (індикатор
закупівлі: UA-2020-02-27-002982-a), що здійснюєтьсяшляхом застосування
процедури відкритих торгів за предметом згідно коду ДК 021:2015 - 98310000-9
Послуги з прання і сухого чищення (прання постільної білизни, ковдр)
Вивчивши умови тендерної документаціїу закупівлі (індикатор закупівлі: UA-2020-02-27-002982-a), шляхом застосування процедури відкритих торгів за предметом згідно коду ДК 021:2015 - 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (прання постільної білизни, ковдр), прошу надати відповіді на наступні запитання та/або внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме:
1. Пунктом 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиціїтендерної документації замовником встановлено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів (у форматі PDF).
При цьому відсутня інформація, чи дозволяється учаснику файли (у форматі PDF) подавати у вигляді архівних даних чи у випадку, якщо Учасник файли (у форматі PDF)заархівує його пропозиця буде відхилена, так як формальними замовник визначає лише орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо Учасником та надані у складі пропозиції.
2. Також умовами тендерної документації визначено, що повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі підтверджується копією наказу про призначення, копією протоколу обрання керівника, довіреністю, або дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи Учасника на підписання документів, які включені до складу тендерної пропозиції.
Беручи до уваги таку виключну позицію замовника, фізичні особи та/або фізичні особи-підприємці можуть не мати таких документів, що обмежує можливість їх участі, тому прошу деталізувати інформацію щодо відомостей, які необхідно надати замовнику для підтвердження повноважень щодо підпису фізичним особам та фізичним особам-підприємцям, які не ведуть кадровий документообіг, так як чинним законодавством зазначені особи не мають такого обов’язку.
3. Пунктом 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації замовником передбачено надання переможцем торгів:
- Оригінал або нотаріально завірена копія довідки уповноваженого органу про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (видана на ім’я замовника) має бути дійсною станом на дату розкриття пропозиції.
- Довідка (оригінал або нотаріально завірена копія), видана органом Міністерства внутрішніх справ, про те, що фізична особа (для фізичних осіб-підприємців), яка є Учасником процедури закупівлі, не була засуджена за злочин з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
- Довідка (оригінал або нотаріально завірена копія), видана органом Міністерства внутрішніх справ, про те, що службова (посадова особа) учасника (керівник підприємства та особа, що має довіреність на підпис пропозиції), яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Так, прошу додатково роз’яснити підставу щодо вимоги до довідки про відсутність заборгованості в учасника заборгованості зі сплати податків, платежів та зборів, яка має бути дійсною саме на дату розкриття пропозиції, оскільки на дату підвантаження такої довідки у систему, як переможця, вона може втратити свою дію. При цьому у Додатку 2 (табл. 2) замовник вимагає від переможця оригінал або нотаріально завірена копію довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), виданої відповідним органом Державної фіскальної служби України, дійсної на момент її надання.Роз’ясніть невідповідність умов тендерної документації.
Зокрема, прошу надати інформацію чи розглядатимуться замовником електронні довідки, так як відповідно до пункту 7 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2018 № 733довідкапро відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі - довідка) надається за вибором платника у паперовій або електронній формі. Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Також, з 1 лютого 2017 року надання довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (далі — Довідка), здійснюється територіальними сервісними центрами МВС (далі — ТСЦ) та Департаментом інформатизації МВС. Згідно наказу МВС України від 29 листопада 2016 року № 1256 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 січня 2017 року №22/29890 «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України»надання інформації з персонально-довідкового обліку здійснюється на запити державних органів або за запитами фізичних осіб, що оформлені з дотриманням вимог законодавства, у письмовій або електронній формі. При цьому, при отримання електронної довідки на офіційному сайті Міністерства внутрішніх справ Україниза посиланням https://wanted.mvs.gov.ua/test/ можна перевірити легітимність довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України.
З урахуванням зазначеного, чинним законодавством передбачено надання певних видів електронних довідок, однак замовником не визначено можливість їх надання та/або, у разі надання електронних довідок чи буде розцінена замовником така(-і) електронна(-і) довідка(-и) як невідповідність умовам тендерної документації?
4. У додатку 2 до тендерної документації на підтвердження про відповідністьпропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям, у частині інших документів, які мають бути надані у складі кваліфікаційної частини тендерної пропозиціїзамовником передбачено надання:
- Копія свідоцтва або копія витягу про реєстрацію Учасника платником податку на додану вартість чи єдиного податку;
- Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб);
- Копія паспорту (для фізичних осіб), у випадку, коли паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, з наданням витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання, або інший документ, який передбачено статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».
По-перше, тендерною документацією не визначено, якої саме фізичної особи необхідне надання довідки ІНН та копії паспорту (учасника чи його родичів тощо), а що робити у разі, якщо через свої релігійні переконання особа не має ІНН.
По-друге, два останні пункти потребують виключення з тендерної документації, з підстав, визначених ст.11 Закону України “Про інформацію”, а саме: не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Частина цих даних міститься в паспорті громадянина України.
5. Відповідно до ст 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником умовами тендерної документації (таблиця 2 Додатку 2) встановлено надання копії документа (документального підтвердженнязгідноіззаконодавством) того, щовідомості про юридичну особу, яка є переможцем, не внесено до Єдиного державного реєструосіб, які вчинили корупційніабопов’язані з корупцієюправопорушення(у разіякщопереможець не повинен або не може подати відповідно до законодавстватакий документ, віннадає лист-пояснення в довільнійформі за підписомуповноваженої особи переможця та завіренийпечаткою (у разінаявності) і зазначаєзаконодавчіпідставиненадання такого документа).
При цьому, листом Мінекономіки від 16.01.2020 № 3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» оприлюднено інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Так, інформаційно-телекомунікаційну систему “Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення” (далі – Реєстр)прийнято в постійну (промислову) експлуатацію Національним агентством з питань запобігання корупціїз 04.02.2019, який працює в штатному режимі і доступний за посиланням: https://corruptinfo.nazk.gov.ua/.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням Національного агентства від 09 лютого 2018 року № 166, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 березня 2018 року за № 345/31797 (далі – Положення), відомості з Реєстру надаються у вигляді витягу з Реєстру та інформаційної довідки.
Пунктами 10‒12 зазначеного розділу Положення передбачено, що інформаційна довідка з Реєстру (далі ‒ довідка) ‒ документ, сформований будь-яким користувачем в онлайн-режимі, що містить інформацію про наявність або відсутність відомостей у Реєстрі стосовно нього та стосовно юридичної особи, до якої застосовано заходи кримінально-правового характеру за вчинення корупційного правопорушення.
Також, згідно ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тобто існує потреба у перегляді способу підтвердження даного пункту у тендерній документації замовником.
З урахуванням зазначеного, прошу взяти до відома описану вище інформацію та переглянути умови тендерної документації у закупівлі (індикатор закупівлі: UA-2020-02-27-002982-a) за предметом згідно коду ДК 021:2015 - 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (прання постільної білизни, ковдр)та внести до неї необхідні зміни з метою забезпечення принципів публічних закупівель.
Відповідь:
1.Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) чітких вимог до формату файлів не встановлює.
Відповідно до статті 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
При цьому подання учасниками документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у паперовій формі Законом не передбачено.
У свою чергу, статтею 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Водночас, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, здійснюється учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Поряд з цим відповідно до частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Таким чином, перелік документів, які підтверджують згідно із законодавством відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а також форма надання такого підтвердження переможцем процедури закупівлі визначається замовником.
Також, при проведенні допорогових закупівель, то згідно п. 6.3 Порядку здійснення допорогових закупівель усі файли, що прикріплені під час оголошення Закупівлі, а також до пропозицій Учасників повинні мати розширення .doc, .docx, .ppt, .pptx, .pdf, .jpeg, .png та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних.
Забороняється обмежувати перегляд цих файлів шляхом встановлення на них паролів або у будь-який інший спосіб. Забороняється додавати документи, що безпосередньо не стосуються Закупівлі.
2.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі- Закон), установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Статтею 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Тендерна пропозиція подається замовнику відповідно до вимог тендерної документації згідно з пунктом 30 частини першої статті 1 Закону.
При цьому розгляд тендерних пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації здійснюється замовником самостійно у відповідності до статті 28 Закону. У свою чергу, підстави для відхилення тендерних пропозицій, перелік яких є вичерпним, зазначені у статті 30 Закону.
3.
Згідно частини 3 статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Відповідно до п. 7 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 р. № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Тобто вимагати довідку в паперовому вигляді про відсутність заборгованості з платежів — це право Замовника.
Щодо довідки про притягнення кримінальної відповідальності
Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Частиною третьою статті 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з абзацом третім частини третьої статті 17 Закону замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.
Таким чином, тендерна документація повинна містити вимогу про надання учасниками виключно у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, за винятком пунктів 1 і 7 частини першої статті 17 Закону.
При цьому переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону.
Таким чином, Законом встановлена імперативна норма щодо подання переможцем документів, визначених статтею 17 Закону.
4.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Крім того, згідно з статтею 22 Закону контроль за додержанням законодавства про захист персональних даних у межах повноважень, передбачених законом, здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини у сфері захисту персональних даних.
Таким чином, з питання правомірності надання та захисту персональних даних слід звертатись до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у сфері захисту персональних даних.
5.
Учасник надає довідку в довільній формі: Інформація про те, що юридичну особу, яка є учасником, не внесено/внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (пункт 2 частини 1 статті 17 Закону).
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
Ураховуючи викладене, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Водночас тендерні пропозиції подаються учасниками процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації.
Дата відповіді:
06.03.2020 15:45