-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з поводження з побутовими відходами
Торги не відбулися
616 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 600.00 UAH
Період уточнення:
21.02.2020 13:33 - 01.03.2020 10:00
Відповідь надана
умови тендерної документації
Номер:
4c6e623af70946f38dffe3a24899c2a9
Дата опублікування:
27.02.2020 12:14
Опис:
Тендерна документація містить ознаки антиконкурентних узгоджених дій, розроблена з метою допущення до участі в торгах та кваліфікації як переможця лише одного наперед визначеного учасника.
Щоб розвіяти будь-які сумніви та спростити роботу Держаудитслужбі і Антимонопольному комітету пропоную доповнити тендерну документацію таким пунктом:
«Найменування учасника повинно складатись з двох слів, загальною кількістю літер 18, перше слово має починатись на А і закінчуватись на Р».
Відповідь:
шановний аноніме!
Можливість звернутися анонімно та не вказавши які саме ознаки антиконкурентних узгоджених дій містить тендерна документація, не дає вам право огульними звинуваченнями порушувати основний Закон України - Конституцію України та посягати на честь і гідність та ділову репутацію представників Замовника.
Дата відповіді:
03.03.2020 11:41
Відповідь надана
Щодо вилучення з тендерної документації дискримінаційних умов
Номер:
c5430be1fa84456db399878aa026fcf3
Дата опублікування:
27.02.2020 11:09
Опис:
Після ознайомлення із текстом Тендерної документації за предметом закупівлі , нами було виявлено дискримінаційний підхід Замовника щодо вимог про надання учасниками деяких документів. Документи, які Замовником визначено обов’язковими до надання учасниками не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та чинному законодавству України. Замовником встановлено в тендерній документації вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а саме:
І. Щодо надання Учасниками сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001.
1. Підпунктом 5 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 Тендерної документації встановлено, що відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена, серед іншого, скан-копією або копією завіреною Учасником чинного сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001 у сфері надання послуг зі збору, вивезення твердих побутових відходів, що виданий міжнародним або вітчизняним органом сертифікації.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною і такою що підлягає вилученню з тендерної документації з огляду на наступне:
ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013.
Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики.
Вказані положення кореспондуються із ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою.
Дана умова тендерної документації є безпідставною, незаконною та такою що обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
ІІ. Щодо кваліфікаційних критеріїв.
1. Підпунктом 2 пункту 5 розділу 3 Тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій для учасників – наявність працівників відповідної кваліфікації. Підтверджуючим документом визначено оригінал інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі. Для підтвердження інформації зазначеної в довідці учасник повинен надати в складі своєї пропозиції скан-копії або копії, завірені Учасником, трудових книжок працівників (водіїв, вантажників) або копії договорів цивільно-правового характеру.
Встановлений Замовником перелік підтверджуючих документів є неповним з огляду на документи, передбачені чинним законодавством для оформлення трудових відносин. Окрім вказаних Замовником документів підтвердженням наявності трудових відносин можуть бути також, зокрема: письмовий трудовий договір, контракт (особлива форма трудового договору), наказ про прийом на роботу та інші документи передбачені КЗпП України. Тому, зазначення в тендерній документації лише трудових книжок або договорів цивільно-правового характеру обмежує коло потенційних учасників та є по відношенню до них дискримінаційним.
Пропонуємо Підпункт 2 пункту 5 розділу 3 Тендерної документації після слів «…договорів цивільно-правового характеру.» доповнити словами «контрактів, трудових угод, наказів про прийняття на роботу, чи інших передбачених законодавством документів, які підтверджують наявність трудових відносин між Учасником та працівниками»
2. В підпункті 3 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 Тендерної документації зазначено, що для документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору учасник повинен надати скан-копію оригіналу або копію, завірену Учасником, договору (за 2018 або 2019 рік), який зазначений в довідці про наявність у учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та документи про його виконання (акти та/або накладні). У примітці до цього пункту зазначено, що аналогічним договором у розумінні даного предмету закупівлі слід вважати договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: надання послуг з поводження з побутовими відходами у населених пунктів, яким надається статус гірських.
Жодним нормативно-правовим актом, що регулює правовідносини в сфері поводження з відходами не встановлено особливостей здійснення такої діяльності в населених пунктах, що мають статус гірських. Господарська діяльність з надання послуг з поводження з побутовими відходами не передбачає отримання суб’єктами такої діяльності спеціальних дозволів чи ліцензій.
Законом України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» не передбачено будь-яких особливостей здійснення господарської діяльності в таких населених пунктах.
Вважаємо включення даної вимоги до переліку кваліфікаційних критеріїв безпідставною, незаконною та такою що обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Висновки. Встановлення вищеописаних умов та вимог в тендерній документації є порушенням принципів недискримінації та добросовісної конкуренції учасників, що встановлені ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до положень ст.5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Згідно із ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 7-1 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
На підставі вищевикладеного просимо внести такі зміни до тендерної документації:
- з пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 Тендерної документації виключити пункт 5 наступного змісту «Скан-копія або копія завірена Учасником чинного сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001 у сфері надання послуг зі збору, вивезення твердих побутових відходів, що виданий міжнародним або вітчизняним органом сертифікації» в зв’язку з чим пункт 6 вважати пунктом 5.
- підпункт 2 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу 3 Тендерної документації після слів «…договорів цивільно-правового характеру.» доповнити словами «трудових угод, контрактів, наказів про прийняття на роботу чи інших передбачених законодавством документів, які підтверджують наявність трудових відносин між учасником та працівниками»
- з пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 Тендерної документації виключити слова «* аналогічним договором у розумінні даного предмету закупівлі слід вважати договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: надання послуг з поводження з побутовими відходами у населених пунктів, яким надається статус гірських.»
Відповідь:
Шановний учасник! На Ваші питання повідомляємо.
І. Щодо надання Учасниками сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001.
З метою отримання якісних послуг з поводження з побутовими відходами, тендерною документацією встановлена вимога, зокрема, щодо надання сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001 у сфері надання послуг зі збору, вивезення твердих побутових відходів.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та роз'яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 р. №3302-06/3812-06 тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Система управління якістю (стандарт ISO серії 9001:2015) є загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість у сфері постачання продукції та надання послуг на всіх етапах виробничого циклу.
Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації.
Крім того, слід зазначити, що вищевказаний сертифікат, може отримати кожен учасник, який зацікавлений в участі у зазначеній процедурі закупівлі. Рекомендаційний характер сертифікування систем управління якістю не обмежує права суб’єктів господарювання в їх отриманні.
З огляду на вищезазначене, тендерна документація складена відповідно до вимог Закону та внесення змін із зазначеного у зверненні питання не потребує.
ІІ. Щодо кваліфікаційних критеріїв.
1. До тендерної документації щодо підтвердження інформації про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі будуть внесені відповідні зміни.
2. Згідно Постанови Кабінету Міністрів України «Про перелік населених пунктів, яким надається статус гірських» територія Ворохтянської селищної ради віднесена до переліку населених пунктів, яким надається статус гірських. У зв’язку з чим, з метою отримання якісних послуг з поводження з побутовими відходами, тендерною документацією встановлена вимога щодо наявності в Учасника досвіду виконання аналогічного договору щодо надання послуг з поводження з побутовими відходами саме у гірських населених пунктах.
Разом з тим, тендерною документацією не встановлена вимога щодо надання «спеціальних дозволів чи ліцензій».
Шановний учасник! На Ваші питання повідомляємо.
І. Щодо надання Учасниками сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001.
З метою отримання якісних послуг з поводження з побутовими відходами, тендерною документацією встановлена вимога, зокрема, щодо надання сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001 у сфері надання послуг зі збору, вивезення твердих побутових відходів.
Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та роз'яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 р. №3302-06/3812-06 тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Система управління якістю (стандарт ISO серії 9001:2015) є загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість у сфері постачання продукції та надання послуг на всіх етапах виробничого циклу.
Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації.
Крім того, слід зазначити, що вищевказаний сертифікат, може отримати кожен учасник, який зацікавлений в участі у зазначеній процедурі закупівлі. Рекомендаційний характер сертифікування систем управління якістю не обмежує права суб’єктів господарювання в їх отриманні.
З огляду на вищезазначене, тендерна документація складена відповідно до вимог Закону та внесення змін із зазначеного у зверненні питання не потребує.
ІІ. Щодо кваліфікаційних критеріїв.
1. До тендерної документації щодо підтвердження інформації про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, будуть внесені відповідні зміни.
2. Згідно Постанови Кабінету Міністрів України «Про перелік населених пунктів, яким надається статус гірських» територія Ворохтянської селищної ради віднесена до переліку населених пунктів, яким надається статус гірських. У зв’язку з чим, з метою отримання якісних послуг з поводження з побутовими відходами, тендерною документацією встановлена вимога щодо наявності в Учасника досвіду виконання аналогічного договору щодо надання послуг з поводження з побутовими відходами саме у гірських населених пунктах.
Разом з тим, тендерною документацією не встановлена вимога щодо надання «спеціальних дозволів чи ліцензій».
З огляду на вищезазначене, тендерна документація внесення змін із зазначеного у зверненні питання не потребує.
Дата відповіді:
03.03.2020 11:40
Відповідь надана
Обсяг робіт
Номер:
84d712d5488a4ddc9d0bf3e3b3e932d0
Дата опублікування:
25.02.2020 12:25
Опис:
Яка кількість робочих днів на період закупівлі, ?
Який обсяг ТПВ потрібно вивезти за один робочий день?
Відповідь:
Вивіз сміття здійснюється 2 рази на тиждень (кожного вівторка та четверга) протягом 2020 року (з дати підписання відповідного договору до 31.12.2020 року) згідно узгодженого графіку Замовника, а в разі потреби, додатково, за письмовою чи усною заявкою Замовника.
Об’єм вивезення ТПВ за один робочий день складає 39,6 куб. метрів.
Дата відповіді:
28.02.2020 11:28