-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з поводження з побутовими відходами
Торги не відбулися
616 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 600.00 UAH
Період оскарження:
21.02.2020 13:33 - 07.03.2020 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Щодо вилучення з тендерної документації дискримінаційних умов
Номер:
421b9c112d1c409188687d609dcce232
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-21-001123-a.b2
Назва:
Щодо вилучення з тендерної документації дискримінаційних умов
Скарга:
№ Т-9/20 від 05.03.2020року.
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження:
Фізична особа - підприємець
РАДКЕВИЧ МИКОЛА ОЛЕКСАНДРОВИЧ
(код ЄДРПОУ 2957313253)
79056, м. Львів, вул. Тарнавка 3/1
e-mail: ecoifdoc@gmail.com
телефон (067) 7755844
Замовник:
Ворохтянська селищна рада Яремчанської міської ради Івано-
Франківської області
(код ЄДРПОУ 04354522 )
Адреса:78595, Івано-Франківська обл., м. Яремче, смт. Ворохта,
вул. Данила Галицького, буд. 41.
електронна пошта:vorokhta_sr@ukr.net
телефон: +380343441830
Інформація про закупівлю
ID:39b51b09c04b4d8ab72905b603a2e42f
Ідентифікатор закупівлі:UA-2020-02-21-001123-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –
03.03.2020р.
Плата за подання скарги – 5000,00 грн. Без ПДВ
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації
21 лютого 2020 року Ворохтянською селищною радою Яремчанської міської ради Івано-Франківської області (Далі — Замовник) оприлюднено Оголошення про заплановану закупівлю за кодом ДК 021:2015 (90510000-5) Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги з поводження з побутовими відходами). Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
І. У Підпункті1 та Підпункті 3 Пункту 5 Розділу ІІІ Документації містяться вимоги:«З метою отримання якісних послуг, учасники у складі своєї пропозиції повинні надати гарантійний лист про те що транспортні засоби, які зазначені в довідці, технічно здатні та додатково обладнані відповідними засобами, що дозволяє проїжджати по гірських дорогах з урахуванням зимового сезону (сніг, обледеніння, тощо)» та «* аналогічним договором у розумінні даного предмету закупівлі слід вважати договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: надання послуг з поводження з побутовими відходами у населених пунктів, яким
надається статус гірських.»
Звертаємо Вашу увагу, що такі вимоги є незаконними та дискримінуючими з огляду на наступне:
В підпункті 3 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 Тендерної документації зазначено, що для документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору учасник повинен надати скан-копію оригіналу або копію, завірену Учасником, договору (за 2018 або 2019 рік), який зазначений в довідці про наявність у учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та документи про його виконання (акти та/або накладні). У примітці до цього пункту зазначено, що аналогічним договором у розумінні даного предмету закупівлі слід вважати договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: надання послуг з поводження з побутовими відходами у населених пунктів, яким надається статус гірських. Також від учасника вимагається підтвердження, що транспортні засоби «додатково обладнані відповідними засобами, що дозволяє проїжджати по гірських дорогах з урахуванням зимового сезону»
Жодним нормативно-правовим актом, що регулює правовідносини в сфері поводження з відходами не встановлено особливостей здійснення такої діяльності в населених пунктах, що мають статус гірських. Господарська діяльність з надання послуг з поводження з побутовими відходами взагалі не передбачає отримання суб’єктами такої діяльності спеціальних дозволів чи ліцензій. Чинними нормативними актами сфері безпеки дорожнього руху, Правилами дорожнього руху, Законом «Про дорожній рух» та ін. не передбачено обов’язку «додатково обладнувати транспортні засоби відповідними засобами, що дозволяє проїжджати по гірських дорогах з урахуванням зимового сезону», як того вимагає Замовник.
п.28 Правил Дорожнього руху встановлює загальні і обов’язкові для всіх учасників дорожнього руху правила руху по гірських дорогах. Встановлення Замовником вимоги щодо обладнання транспортних засобів додатковими засобами не відповідає вимогам законодавства. Перелік такого обладнання відсутній в Тендерній документації і не передбачений в актах законодавства. Тому виконання даного кваліфікаційного критерію є завідомо неможливим для потенційних учасників процедури закупівлі.
Законом України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» не передбачено будь-яких особливостей здійснення господарської діяльності в таких населених пунктах.
Вважаємо включення вищеперелічених вимог до переліку кваліфікаційних критеріїв безпідставним, незаконним та таким що обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, ці вимоги мають бути виключені з Тендерної Документації.
ІІ.. Підпункт 5 Пункту 6 Розділу ІІІ Документації зазначає, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам встановленим в Додатку 2 до тендерної документації «5. Скан-копія або копія завірена Учасником чинного сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001 у сфері надання послуг зі збору, вивезення твердих побутових відходів, що виданий міжнародним або вітчизняним органом сертифікації.»
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною і такою що підлягає виключенню з тендерної документації з огляду на наступне:
Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики.
Вказані положення кореспондуються із ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою.
Дана умова тендерної документації є безпідставною, незаконною та такою що обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Таким чином, ця вимога також має бути виключена з Документації.
Відповідно до умов закупівлі та тендерної документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено до 10:00 год 11 березня 2020 року.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, а саме:
1- з підпункту 3 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 Тендерної документації виключити слова «* аналогічним договором у розумінні даного предмету закупівлі слід вважати договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: надання послуг з поводження з побутовими відходами у населених пунктів, яким надається статус гірських.»
2- з підпункту 1 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 Тендерної документації виключити слова «З метою отримання якісних послуг, учасники у складі своєї пропозиції повинні надати гарантійний лист про те що транспортні засоби, які зазначені в довідці, технічно здатні та додатково обладнані відповідними засобами, що дозволяє проїжджати по гірських дорогах з урахуванням зимового сезону (сніг, обледеніння, тощо).»
3- з пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 Тендерної документації виключити пункт 5 наступного змісту: «Скан-копія або копія завірена Учасником чинного сертифікату відповідності системи управління якістю стандарту ISO 9001 у сфері надання послуг зі збору, вивезення твердих побутових відходів, що виданий міжнародним або вітчизняним органом сертифікації»
Додаток:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету (платіжне доручення № 206 від 04.03.2020р.)
ФОП Радкевич М.О. ______________
м.п.
Пов'язані документи:
Учасник
- Плат дор Радкевич АМК 5000.pdf 05.03.2020 19:28
- Скарга Радкевич АМК Ворохта.pdf 05.03.2020 19:28
- рішення від 10.03.2020№4472.pdf 10.03.2020 18:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.03.2020 19:29
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.03.2020 18:32
Вимога
Відкликано скаржником
Щодо вилучення з тендерної документації дискримінаційних умов
Номер:
9746d1278f1d4784a0babb9a338dd13b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-21-001123-a.b1
Назва:
Щодо вилучення з тендерної документації дискримінаційних умов
Вимога:
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата опублікування:
05.03.2020 19:22
Опис причини скасування:
уточнення
Дата скасування:
05.03.2020 19:25