• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 2 046 днів назад

246 667 635.54 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 233 338.18 UAH
Період уточнення: 31.01.2020 13:50 - 05.02.2020 14:00
Відповідь надана

Запитання до документації

Номер: 0a9e4a2d06f84623ad0177864eeefc7c
Дата опублікування: 05.02.2020 13:59
Опис: Ознайомившись із конкурсною пропозицією щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b, були виявленні положення, які потребують уточнення/роз'яснення зі сторони Замовника. 1.З аналізу тексту Конкурсної документації, не вбачається жодної інформації щодо затвердження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації. Положення про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації є обов'язковим/невід'ємним реквізитом документу, що пов'язаний з проведенням аукціонів. Відсутність інформації про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації не дає можливості встановити дійсність документу та встановити факт, що Конкурсна документація розроблена саме ДК "Укроборонпром". У зв'язку з відсутністю будь якої інформації, щодо затвердження Конкурсної документації зі сторони ДК "Укроборонпром", це автоматично призводить до того що, Конкурсна документаціє є нечинною, є такою, за якою не можливе проведення процедури закупівлі та яка суперечить нормам чинного законодавства. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. Чи затверджувалася Конкурсна документація посадовими особами ДК "Укроборонпром"? Якщо так, просимо вказати ким та коли, яким документом було затверджено Конкурсну документацію та відобразити вказану інформацію в Конкурсній документації. Якщо Конкурсна документація не затверджувалася, просимо надати обгрунтовані пояснення, причин не затвердження/не погодження, та хто складав Конкурсну документацію. 2. Просимо повідомити, хто є відповідальними особами в ДК "Укроборонпром", щодо складання і затвердження Конкурсних документацій? 3. Просимо повідомити порядок затвердження Конкурсних документацій в ДК "Укроборонпром". 2. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: Чи є учасники концерну, які вказані у додатку 2 до Комерційної документації, та в інтересах яких проводиться конкурс - "Замовниками" в розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі"? Якщо ні, надайте обґрунтовані пояснення з посиланнями на норми чинного законодавства. 3. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: Чи мають право підприємств в інтересах яких проводиться конкурс(перелік додаток 2 Конкурсної документації) відмовитися від підписання з учасником-переможцем відповідних договорів на поставку газ? 4. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: Яким чином буде повертатися учаснику-переможцю забезпечення виконання договору (банківська гарантія) у випадку оплати учасником-переможцем її до моменту підписання договору, та не підписання в подальшому договору з Споживачем (Бенефіціаром) з вини Споживача? 5. Відповідно до п.6 розділу 6 Конкурсної документації: "ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин." Згідно з п. 9.6 проекту Договору: " 9.6. ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. " Зі змісту вищевказаних положень випливає, що Замовник, у випадках передбачених у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору повертає забезпечення виконання Договору. "Замовником" відповідно до положень Конкурсної документації є ДК "Укроборонпром", у свою чергу ДК "Укроборонпром" не є стороною договору та на його ім'я учасником-переможцем не сплачується забезпечення виконання договору, тому ДК "Укроборонпром" не має права та не зобов'язаний повертати учаснику-переможцю забезпечення виконання договору, цей обов'язок покладається на Споживача, на ім'я та на рахунок якого сплачується забезпечення виконання договору та він(Споживач) повинен повернути його. У зв'язку з вищенаведеним вбачається невідповідність і неточність інформації викладеної у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. На кого покладається обов'язок щодо повернення забезпечення виконання договору учаснику-переможцю? На підставі всього вищенаведеного просимо надати відповіді на всі поставлені питання та внести зміни до Конкурсної документації у зв'язку з наявність положень, які суперечать/не відповідають нормам чинного законодавства України.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за ваше запитання! Інформуємо вас, що дана закупівля регламентується внутрішніми розпорядчими документами концерну. Усі підприємства, вказані в Додатку 2 до конкурсної документації не є Замовниками в розумінні Закону, окрім двох, сумма закупівлі по кожному з яких не перевищує 1млн.грн за рік, а отже вони можуть бути включені до загального переліку підприємств в інтересах яких проводиться дана закупівля, про що наявні листи-згоди від цих підприємств. Згідно Ч. 9 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі. Таким чином підприємства, діяльність яких здійснюється на промисловій або комерційній основі, не є замовниками в розумінні закону та не підпадають під дію закону. Після проведення конкурсу та визначення переможця цього конкурсу, підприємствами концерну за участю концерну буде проведений аналіз цін від поточних постачальників та ціни, отриманої в результаті конкурсу. У разі якщо ціна природного газу від поточного постачальника буде дешевше, підприємство не здійснює перехід на новий договір з переможцем конкурсу. Тому в конкурсній документації передбачено, що вказаний перелік підприємств може бути змінений. Після проведення порівняльного аналізу цін, переможцю конкурсу буде наданий перелік підприємств, щодо яких необхідно проводити договірну програму та оформлювати банківські гарантії відповідно. В конкурсній документації відкориговано, що Споживач здійснює повернення банківської гарантії.
Дата відповіді: 05.02.2020 17:43
Відповідь надана

Запит на роз'яснення

Номер: f5f0cc7962cb42e18a5a312e86dc9fdf
Дата опублікування: 05.02.2020 13:55
Опис: Просимо надати роз'яснення по наступним питанням, які виникли після аналізу Конкурсної документації та відповіді Замовника, щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b. 1. У відповіді на запит про роз'яснення Вами було вказано: " Наразі по результатам конкурсу ціна переможця буде порівнюватися з ціною поточних постачальників (за попередній період), та прийматися рішення про зміну постачальника виходячи з економічної доцільності. Повна інформація для оформлення банківської гарантії виконання договору буде безпосередньо надана підприємствами переможцю конкурсу. " РОЗ'ЯСНІТЬ БУДЬ ЛАСКА: 1) ЧИ БУДЕ УКЛАДЕНО ДОГОВІР ІЗ ПЕРЕМОЖЦЕМ З ОГЛЯДУ НА УМОВИ ПОРІВНЯННЯ ЙОГО ЦІНИ ІЗ ЦІНАМИ СЬОГОДНІШНІХ ПОСТАЧАЛЬНИКІВ ТА ПРИЙНЯТТЯ ОКРЕМОГО РІШЕННЯ? 2) ЩО ЦЕ ЗА РІШЕННЯ І КИМ ВОНО ПОВИННО БУТИ ПРИЙНЯТО? 3) ЧИ ОЗНАЧАЄ ЦЕ, ЩО ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ МОЖЕ БУТИ НЕ ПІДПИСАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ІЗ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТЕНДЕРУ (АУКЦІОНУ)? 4) ЧИ ОЗНАЧАЄ ЦЕ ЩО ЗАМОВНИК ТЕНДЕРУ (АУКЦІОНУ) МОЖЕ ВИКЛЮЧИТИ ІЗ ТЕНДЕРНОЇ ЗАКУПІВЛІ ПІСЛЯ ОГОЛОШЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ОБСЯГИ ЗАКУПІВЛІ ГАЗУ ПО ТИМ ПІДПРИЄМСТВАМ (ІЗ ДОДАТКУ 2), ПО ЯКИМ ЗАМОВНИКОМ НЕ ПРИЙНЯТО РІШЕННЯ ПРО ЗМІНУ ПОСТАЧАЛЬНИКА? 5) ЧИ ОЗНАЧАЄ ЦЕ ЩО ЗАМОВНИК МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ ПЕРЕМОЖЦЮ ТЕНДЕРУ ЗМЕНШИТИ ЦІНУ ЗАКУПІВЛІ (ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ) ГАЗУ, ІЗ ЯКОЮ УЧАСНИК ПЕРЕМІГ НА ТЕНДЕРІ УКРОБОРОНПРОМУ, У ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ВІДПОВІДІ ІСНУЮЧОГО ПОСТАЧАЛЬНИКА, ІЗ ЯКИМ УКЛАДЕНО НА ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ТЕНДЕРУ ДОГОВІР ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ ? 2. У відповіді на запит про роз'яснення Вами було вказано: " Підприємства Концерну використовують електронну систему закупівель Прозорро ініціативно, керуючись внутрішніми розпорядчими актами та Наказом ДП «Прозорро» №10 від 19.03.2019року." РОЗ'ЯСНІТЬ БУДЬ ЛАСКА: 1) ДЕ РОЗМІЩЕНО "ВНУТРІШНІ РОЗПОРЯДЧІ АКТИ КОНЦЕРНУ", ЯКІ РЕГУЛЮЮТЬ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ВКАЗАНОГО КОНКУРСУ? НАДАЙТЕ ГІПЕРПОСИЛАННЯ НА ВКАЗАНІ "АКТИ КОНЦЕРНУ". РОЗ'ЯСНІТЬ БУДЬ ЛАСКА: 3. ЧОМУ УЧАСНИКИ КОНЦЕРНУ В ІНТЕРЕСАХ, ЯКИХ ДК "УКРОБОРОНПРОМ", НЕ ПРОВОДЯТЬ САМІ КОНКУРСИ, ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЛІ ПРИРОДНОГО ГАЗУ? 4. ЧИ ВІДОМО УЧАСНИКАМ КОНЦЕРНУ В ІНТЕРЕСАХ ЯКИХ ПРОВОДИТЬСЯ КОНКУРС, ПРО ПРОВЕДЕННЯ ВКАЗАНОГО КОНКУРСУ В ЇХ ІНТЕРЕСАХ ТА ЯКИМИ ДОКУМЕНТАМИ ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЄТЬСЯ? ПРОСИМО НАДАТИ ІНФОРМАЦІ ПО КОЖНОМУ УЧАСНИКУ, ЩО ВКАЗАНИЙ У ДОДАТКУ 2 КОНКУРСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ? 5. ЧИ ПОГОДЖУВАЛИСЯ ІЗ УЧАСНИКАМИ КОНЦЕРНУ В ІНТЕРЕСАХ, ЯКИХ ПРОВОДИТЬСЯ КОНКУРС, ПОЛОЖЕННЯ ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ(ДОДАТОК 4 КОНКУРСНОЇ ПРОЦЕДУРИ). 6. ЧИ ЗАТВЕРДЖУВАЛАСЯ КОНКУРСНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ПОСАДОВИМИ ОСОБАМИ ДК "УКРОБОРОНПРОМ"? ЯКЩО ТАК, ПРОСИМО ВКАЗАТИ КИМ ТА КОЛИ, ЯКИМ ДОКУМЕНТОМ БУЛО ЗАТВЕРДЖЕНО КОНКУРСНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ ТА ВІДОБРАЗИТИ ВКАЗАНУ ІНФОРМАЦІЮ В КОНКУРСНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ. ЯКЩО КОНКУРСНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ЗАТВЕРДЖУВАЛАСЯ, ПРОСИМО НАДАТИ ОБГРУНТОВАНІ ПОЯСНЕННЯ, ПРИЧИН НЕ ЗАТВЕРДЖЕННЯ/НЕ ПОГОДЖЕННЯ, ТА ХТО СКЛАДАВ КОНКУРСНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ. Просимо надати вичерпні відповіді на поставлені питання з посиланням на конкретні норми Законів України (інших нормативно-правових актів).
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за ваше запитання. У відповідь на нього повідомляємо наступне: Після проведення конкурсу та визначення переможця цього конкурсу, підприємствами концерну за участю концерну буде проведений аналіз цін від поточних постачальників та ціни, отриманої в результаті конкурсу. У разі якщо ціна природного газу від поточного постачальника буде дешевше, підприємство не здійснює перехід на новий договір з переможцем конкурсу, оскільки це не є економічно доцільним. Тому в конкурсній документації передбачено, що вказаний перелік підприємств може бути змінений. Ціна переможця конкурсу є фіксованою за результатами конкурсу та не може бути змінена до 31.03.2020 згідно п 3.8 Договору поставки. Умови зміни ціни на газ прописані в п.3.8-3.10 Але якщо сам переможець конкурсу висловлює побажання щодо зміни ціни на газ в сторону зменшення по відношенню до ціни, яка перемогла в конкурсі, ми можемо це акцептувати та вказати оновлену цінову пропозицію в Договорі. Метою централізованої закупівлі природного газу є акумулювання об’ємів усіх підприємств та відповідно отримання економічної вигоди від проведення даної закупівлі. Ми впевнені, що за допомогою такою закупівлі ми зможемо отримати більш вигідні цінові умови для підприємств. Інформуємо вас, що дана закупівля регламентується внутрішніми розпорядчими документами концерну.
Дата відповіді: 05.02.2020 17:03
Відповідь надана

Запитання/звернення щодо Конкурсної документації

Номер: 0cd2c96843ae4419a5530ce4a4ecc254
Дата опублікування: 03.02.2020 21:20
Опис: Ознайомившись із конкурсною пропозицією щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b, були виявленні положення, які потребують уточнення/роз'яснення зі сторони Замовника. 1. Згідно вимог діючого законодавства, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень, то застосовуються положення Закону України «Про публічні закупівлі» (ч. 1 ст. 2 вказаного Закону). Вказана закупівля не підпадає під виключення, передбачені в ч. 3 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Також на вказану закупівлю не розповсюджуються положення Закону України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони. Не регулює вказану закупівлю й положення наказу ДП «Прозорро» №10 від 19.03.2019 року Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель…» Відповідно до інформації в оголошенні вартість даної закупівлі складає 246 667 635,54 грн. Отже, дана закупівля має регулюватись Законом України «Про публічні закупівлі». ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: На якій підставі Замовник оголосив закупівлю «допороговою»? Просимо надати вичерпну відповідь з посиланням на конкретні норми Законів України (інших нормативно-правових актів). 2. Зі змісту Конкурсної документації, вбачається, що закупівлю організовано ДК "Укроборонпром" в інтересах підприємств, які включені до складу Концерну. У Конкурсній документації відсутні будь-які посилання на нормативно-правові акти чи рішення юридичних осіб в інтересах яких проводиться закупівля, які б вказували, що ДК "Укроборонпром" уповноважений проводити від їх імені, вказану процедуру. У Конкурсній документації вказано тільки, що "Конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств Концерну, закупівлі яких не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Кожне окреме підприємство Концерну укладатиме договір з переможцем конкурсу, який визначається за результатами аукціону. Концерн не несе відповідальності за укладення і виконання договорів з переможцем конкурсу." Отже, фактично ДК "Укроборонпром" проводить конкурс, в інтересах, підприємств учасників Концерну, проте не має від них жодних доручень/повноважень щодо проведення вказаного конкурсу. Окремо, потрібно відмітити, що Статутом ДК "Укроборонпром", не передбачено права останнього на проведення Конкурсів від імені, учасників концерну. Відповідно до п.14. Статуту ДК "Укроборонпром" учасники мають право: "самостійно від свого імені укладати договори з іншими учасниками, Концерном, а також з іншими підприємствами, установами та організаціями;" Вказаний пункт статуту підтверджує той факти, що учасники концерну самі укладають, договори, та мають право проводити відповідні конкурси з метою укладення відповідних договорів. Отже, підсумовуючи, потрібно зазначити, що ДК " Укроборонпром " не маючи жодних повноважень проводить від імені учасників концерну Конкурс в їх інтересах, проте не несе жодної відповідальності за укладення і виконання учасниками концерну договорів з переможцем конкурсу. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. Якими документами(з точним посиланням на статтю відповідного документа та її цитуванням, якщо документ не знаходиться у відкритому доступі) передбачено право ДК " Укроборонпром " проводити торги в інтересах учасників концерну. 2. Чи надавалися учасниками концерну для ДК "Укроборонпром" доручення чи інші документи, які б надавали право ДК "Укроборонпром" проводити від імені учасників концерну Конкурс, щодо закупівлі природного газу? Якщо так, то просимо вказати які саме? 3. Чому учасники концерну в інтересах, яких ДК "Укроборонпром", не проводять самі конкурси, щодо проведення закупівлі природного газу? 4. Чи відомо учасникам Концерну в інтересах яких проводиться конкурс, про проведення вказаного конкурсу в їх інтересах та якими документами це підтверджується? просимо надати інформаці по кожному учаснику, що вказаний у додатку 2 Конкурсної документації? 5. Чи погоджувалися із учасниками концерну в інтересах, яких проводиться конкурс, положення проекту договору(додаток 4 Конкурсної процедури). 3. З аналізу тексту Конкурсної документації, не вбачається жодної інформації щодо затвердження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації. Положення про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації є обов'язковим/невід'ємним реквізитом документу, що пов'язаний з проведенням аукціонів. Відсутність інформації про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації не дає можливості встановити дійсність документу та встановити факт, що Конкурсна документація розроблена саме ДК "Укроборонпром". У зв'язку з відсутністю будь якої інформації, щодо затвердження Конкурсної документації зі сторони ДК "Укроборонпром", це автоматично призводить до того що, Конкурсна документаціє є нечинною, є такою, за якою не можливе проведення процедури закупівлі та яка суперечить нормам чинного законодавства. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. Чи затверджувалася Конкурсна документація посадовими особами ДК "Укроборонпром"? Якщо так, просимо вказати ким та коли, яким документом було затверджено Конкурсну документацію та відобразити вказану інформацію в Конкурсній документації. Якщо Конкурсна документація не затверджувалася, просимо надати обгрунтовані пояснення, причин не затвердження/не погодження, та хто складав Конкурсну документацію. 2. Просимо повідомити, хто є відповідальними особами в ДК "Укроборонпром", щодо складання і затвердження Конкурсних документацій? 3. Просимо повідомити порядок затвердження Конкурсних документацій в ДК "Укроборонпром". 4. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: Чи є учасники концерну, які вказані у додатку 2 до Комерційної документації, та в інтересах яких проводиться конкурс - "Замовниками" в розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі"? Якщо ні, надайте обґрунтовані пояснення з посиланнями на норми чинного законодавства. 5. Умовами Конкурсної документації(п.6 розділ 6), передбачено, що учасник-переможець повинен не пізніше дати укладення договору з кожним учасником концерну(перелік яких передбачено у додатку 2), по кожному договору внести забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії на суму 0,5% вартості (суми) договору. Для видачі банківської гарантії по кожному договору, учасник-переможець повинний надати банку вихідну інформацію по кожному Споживачу(бенефіціару): 1. назву Бенефіціара, його місцезнаходження; 2. код ЄДРПОУ – Бенефіціара. 3. назва банку Бенефіціара – його назву та адресу; 4. платіжні реквізити Бенефіціара. З тексту Комерційної документації вбачається про наявність тільки назви і код ЄДРПОУ Бенефіціара(Споживача), вся інша необхідна та обов'язкова інформація для отримання учасником-переможцем у банка банківської гарантії відсутня. Відсутність необхідних даних про Споживача (Бенефіціара) у Комерційній документації призведе, до зловживань зі сторони як самого ДК "Укроборонпром" так і підприємств в інтересах яких проводиться конкурс, адже останні у випадку перемоги "не свого" учасника будуть навмисно не надавати/або нададуть у передостанній день укладення договорів відповідну інформацію, що унеможливить учаснику-переможцю вчасно оформити відповідні банківські гарантії, та це призведе до дискваліфікації учасника-переможця. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. Чому у Конкурсній документації не передбачено повної інформації про Споживачів (бенефіціарів) (підприємств в інтересах яких проводиться конкурс (перелік додаток 2)), яка необхідна для учасника-переможця, для оформлення відповідних банківських гарантій по кожному договору? 2. Вказати чи встановлені строки для підприємства в інтересах яких проводиться конкурс (перелік додаток 2) обов'язок щодо надання учаснику-переможцю інформації необхідної для оформлення банківської гарантії? Якщо так, то які саме? 6. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: Чи мають право підприємств в інтересах яких проводиться конкурс(перелік додаток 2 Конкурсної документації) відмовитися від підписання з учасником-переможцем відповідних договорів на поставку газу? 7. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: Яким чином буде повертатися учаснику-переможцю забезпечення виконання договору (банківська гарантія) у випадку оплати учасником-переможцем її до моменту підписання договору, та не підписання в подальшому договору з Споживачем (Бенефіціаром) з вини Споживача? 8. Відповідно до п.6 розділу 6 Конкурсної документації: "ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин." Згідно з п. 9.6 проекту Договору: " 9.6. ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. " Зі змісту вищевказаних положень випливає, що Замовник, у випадках передбачених у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору повертає забезпечення виконання Договору. "Замовником" відповідно до положень Конкурсної документації є ДК "Укроборонпром", у свою чергу ДК "Укроборонпром" не є стороною договору та на його ім'я учасником-переможцем не сплачується забезпечення виконання договору, тому ДК "Укроборонпром" не має права та не зобов'язаний повертати учаснику-переможцю забезпечення виконання договору, цей обов'язок покладається на Споживача, на ім'я та на рахунок якого сплачується забезпечення виконання договору та він(Споживач) повинен повернути його. У зв'язку з вищенаведеним вбачається невідповідність і неточність інформації викладеної у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. На кого покладається обов'язок щодо повернення забезпечення виконання договору учаснику-переможцю? 2. Чи вірно викладено інформацію/положення у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту Договору в частині обов'язку ДК "Укроборонпром" повертати забезпечення виконання договору учаснику-переможцю? 9. Пунктом 4 розділу 3 Конкурсної документації передбачено, одним з кваліфікаційних критерії, який висувається до учасників це: "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу в обсязі не менше 40 000 000 грн. без ПДВ) з 01.01.2019 року) та листи–відгуки по кожному такому договору". Замовником було встановлено, що учасник повинен підтвердити виконання аналогічного договору (під аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу в обсязі не менше 40 000 000 грн. без ПДВ) з 01.01.2019 року. Відповідно до ЗУ "Про ринок природного газу" – "постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів"; Згідно з Правилами постачання природного газу, що затвердженні Постаново Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 № 2496(надалі - Правила): "постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів" Відповідно до вищевказаних визначень, та фактичних відносин, які склалися між учасниками ринку газу, можна виділити наступні види постачання/відчуження природного газу: 1) постачання природного газу побутовим споживачам – договори поставки газу фізичним особам, які використовують газ для задоволення власних потреб та не ведуть професійну чи комерційну діяльність. 2) постачання природного газу споживачам (не побутовим)– постачання газу фізичним і юридичним особам, які використовують газ для власних потреб або використання в якості сировини, а не для перепродажу. 3) договори купівлі-продажу газу – договори за якими юридична особа(постачальник) продає іншому суб'єкту господарювання природний газ на підставі відповідних договорів. Всі три вищенаведені види постачання/відчуження природного газу передбачають, що суб'єкт господарювання перед тим як, поставити чи продати природний газ іншій особі, повинний закупити відповідний природний газ для можливості подальшої реалізації. Фактично за всіма трьома наведеними прикладами поставки/відчуження газу суб'єкт господарювання вчиняє наступні кроки: 1 – закупляє газ, 2 – продає чи поставляє газ. Отже, що договір поставки, що договір купівлі-продажу газу мають однакову природу та відображають можливість суб'єкта господарювання виконувати послуги із закупівлі природного газу та подальшої його передачі іншим учасникам газового ринку. Отже, Замовнику з метою залучення більшої кількості учасників доцільно та необхідно передбачити, що учасники для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів можуть зазначати у довідках, як договори постачання природного газу так і договори купівлі-продажу природного газу. Також, окремо необхідно зазначити, що з метою залучення більшої кількості потенційних учасників до процедури конкурсу, Замовнику необхідно передбачити, що учасники на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надають не листи-відгуки від контрагентів за договорами, а самі копії договорів постачання/купівлі-продажу природного газу (з документальним підтвердженням виконання договорів), адже: По-перше, в учасників дуже короткий строк для отримання вказаних листів-відгуків, адже Аукціон було оголошено 31.01.2020 року (в п'ятницю), тендерні пропозиції потрібно подати до 07.02.2020 року (п'ятниця), фактично в учасників наявно тільки 4 робочих дні для можливості отримання листів-відгуків, а враховуючи, по скільком договорам (на суму 40 млн гривень) потрібно надати листи-відгуки, виконати даний пункт будь-якому учаснику буде не можливо. Даний пункт Конкурсної документації зможуть виконати тільки ті учасники, які бачили документацію до її опублікування, або знали про існування вказаної вимоги і завчасно запросили вказані листи-відгуки у своїх контрагентів. З метою усунення дискримінаційного положення, у Конкурсній документації необхідно передбачити, що для підтвердження наявності досвіду з постачання природного газу, учасники у складі Пропозиції подають не листи-відгуки від контрагентів, а копії відповідних договорів поставки чи купівлі-продажу природного газу, дата укладення яких до 01.01.2019року. Таким чином буде нівельована дискримінаційна умова, адже копії договорів і відповідні підтверджуючі документи, щодо їх виконання мають всі постачальники і останні не будуть залежні від своїх контрагентів, а Замовник отримає підтвердження виконання учасниками аналогічних договорів. Потрібно відмітити, що при проведенні закупівлі за UA-2019-12-19-001831-a, Замовник, встановив, що для підтвердження наявності досвіду з поставки електричної енергії учасники надають копії відповідних договорів, а не листи-відгуки від контрагентів. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. Чи будуть внесені зміни до Конкурсної документації в частині передбачення, що під аналогічними договорами розуміються як договір на постачання природного газу, так і договори купівлі-продажу природного газу? У випадку, якщо зміни не будуть внесені - надайте обґрунтовані пояснення. 2. Чи будуть внесені зміни до Конкурсної документації, що учасники у складі тендерної документації подають не листи-відгуки від контрагентів, а копії відповідних договорів постачання/купівлі-продажу природного газу? У випадку, якщо ні надайте обґрунтовані пояснення. 3. Чому Конкурсною документацією передбачено, що аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу НА СУМУ САМЕ НЕ МЕНШЕ 40 000 000 ГРН. БЕЗ ПДВ? Яким критеріями і чинниками керувався Замовник під час встановлення вказаної суми? 4. Чому Конкурсною документацією передбачено, що аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу в обсязі не менше 40 000 000 грн. без ПДВ, САМЕ з 01.01.2019 року? Яким критеріями і чинниками керувався Замовник під час встановлення вказаної дати? 10. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. З якою ціллю Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу до учасника "Наявність щонайменше 10 діючих договорів із постачання природного газу"? Чому саме НАЯВНІСТЬ ДЕСЯТИ ДІЮЧИХ договорів із постачання природного газу? Просимо надати обгрунтовані пояснення. 2. Чи може учасник у складі пропозиції подати копії як діючих договорів поставки природного газу, так і діючи договори купівлі-продажу природного газу? якщо ні, надайте обгрунтовані пояснення. 11. По пунктам 3.9. та 3.10 проекту Договору передбачено: " 3.9. Ціна визначається на 20 число кожного поточного місяця по відношенню до дати укладення Договору як розрахункова для наступного місяця поставки. 3.10. Зміна ціни відбувається лише при умові її коливання більше ніж на 2% згідно з показниками вищезазначеного калькулятора, після підписання відповідної додаткової угоди." ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. пункт 3.9. - ціна визначається... - ціна чого саме визначається? ціна газу на наступний місяць поставки? Також не коректно викладено у п. 3.9 положення "по відношенню до дати укладення Договору", необхідно п. 3.9 викласти у наступній редакції: "Ціна газу визначається на 20 число кожного поточного місяця в якому здійснюється постачання газу Споживачеві як розрахункова для наступного місяця поставки. " 2. Відповідно до п. 3.10 не зрозуміло коли визначаємо зміну ціни - якщо в момент визначення ціни газу згідно їх п. 3.9. - слід внести відповідні зміни до п. 3.10 - зазначивши "зміна ціни газу на наступний місяць поставки... відбувається при умові, коли відповідний показник ціни газу, визначений в п. 3.9 на наступний місяць, більш ніж на 2% відрізняється від відповідного показнику ціни газу, визначеного згідно з п. 3.9. на поточний місяць." 12. Умовами пунктів 3.4 та 3.5. передбачено, порядок визначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії, проте у додатку 6 Конкурсної документації(цінова пропозиція) відсутня колонка для зазначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії. Окремо зазначаємо що у розділі 3прокту договору збита нумерація, розділ починається з п.3.2. ПРОСИМО НАДАТИ РОЗ'ЯСНЕННЯ: 1. Чому у додатку 6 Конкурсної документації(цінова пропозиція) відсутня колонка для зазначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії тоді коли умови договору передбачають зазначення вказаної інформації? На підставі всього вищенаведеного просимо надати відповіді на всі поставлені питання та внести зміни до Конкурсної документації у зв'язку з наявність положень, які суперечать/не відповідають нормам чинного законодавства України.
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за Ваші питання та увагу до наших закупівель. Інформуємо вас, що Конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств Концерну, закупівлі яких не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Підприємства Концерну використовують електронну систему закупівель Прозорро ініціативно, керуючись внутрішніми розпорядчими актами та Наказом ДП «Прозорро» №10 від 19.03.2019року. Для участі в конкурсі, ознайомтеся, будь-ласка, з інструкцією що наведена в конкурсній документації, вона містить повний та виключний перелік умов участі в конкурсі. Щодо переліку підприємств, які наведено в Додатку 2, то він містить усі підприємства, що споживають газ та прогнозовані обсяги споживання. Наразі по результатам конкурсу ціна переможця буде порівнюватися з ціною поточних постачальників (за попередній період), та прийматися рішення про зміну постачальника виходячи з економічної доцільності. Повна інформація для оформлення банківської гарантії виконання договору буде безпосередньо надана підприємствами переможцю конкурсу. Рішення щодо укладання договору буде скомуніковано переможцю тендеру максимально оперативно після завершення аукціону, ситуацій коли переможець отримав забезпечення виконання договору, але не уклав договір не повинно бути. Оформлення банківської гарантії та процес підписання договору можуть проходить паралельно. Строк 20 днів є достатнім для оформлення банківської гарантії та відповідно підписання договору. Стосовно кваліфікаційних критеріїв, то для Концерну є вкрай важливим гарантованне надання послуг, оскільки газове паливо є стратегічним ресурсом і у разі переривання надання послуг підприєства Концерну мають значні ризики господарські, фінансові, виробничі. При формуванні кваліфікаційних вимог Концерн виходив з практики ринку, найкращого досвіду, та враховував досвід підприємств в попередніх періодах. Наразі основна мета тендеру – це отримати якісного постачальника за найкращу ціну. Під якістю ми маємо на увазі виконання умов договору в повному обсязі, в строки, без переривань у постачанні. В той самий час ми врахували досвід попередніх тендерів, і замінили копії договорів на листи-відгуки, оскільки саме лист може свідчити, що договор був виконаний якісно. Оскільки пропозиція подається в електронному. вигляді, будь-який учасник має достатній строк для отримання листів-відгуків. Що стосується ціни, то наголошуємо, що конкурс проводиться щодо визначення ціни на природний газ для власних потреб. Вартість газу для виробництва теплової енергії визначається відповідно до Постанови КМУ від 24.01.20 №17. Про це вказано в п.3.11 Договору постачання природного газу. Ціна на газ для виробництва теплової енергії окремо зазначається в договорі в п.3.4, як фактична вартість на яку не проводяться торги відповідно.
Дата відповіді: 05.02.2020 12:42