-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 2 045 днів назад
246 667 635.54
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 233 338.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 233 338.18 UAH
Період оскарження:
31.01.2020 13:50 - 05.02.2020 14:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень у Конкурсній документації
Номер:
6061024762e144f0ad0cef9ce6fff2f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-31-000596-b.a3
Назва:
Вимога про усунення порушень у Конкурсній документації
Вимога:
Вимога про усунення порушень у Конкурсній документації
1. Передбачити у Конкурсній документації інформацію, щодо погодження чи не погодження учасниками концерну в інтересах, яких проводиться конкурс, положення Конкурсної документації та проекту договору(додаток 4 Конкурсної процедури).
2. Внести зміни до Конкурсної документації та передбачити, ким та коли було затверджено Конкурсну документацію щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b?
3. Внести зміни до Конкурсної документації і передбачити, що під аналогічними договорами розуміються як договір на постачання природного газу, так і договори купівлі-продажу природного газу.
4. Привести у відповідність інформацію вказану на сайті Прозоро, та у п. 4.1. Договору. Адже на сайті вказується що післяплата 15 РОБОЧИХ ДНІВ, та 20 РОБОЧИХ ДНІВ, а у п. 4.1. Договору говориться про КАЛЕНДАРНІ ДНІ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.02.2020 14:13
Вирішення:
Шановний Учаснику, дякуємо за ваш запит та повідомляємо наступне:
1) Конкурсна документація була розроблена з урахуванням побажань підприємств, виходячи з їх практики закупівлі природного газу, а також виходячи з аналізу ринку щодо проведених аналогічних тендерних процедур та закупівель. Умови, що прописані в конкурсній документації є максимально оптимізованими та уніфікованими для підприємств концерну, що в свою чергу це має позитивно вплинути на їх фінансові показники;
2) Умовами конкурсної документації не передбачено вимоги щодо її затвердження;
3) Оскільки підприємства будуть заключати договори постачання природного газу (згідно Додатку 4 до конкурсної документації), то відповідно в кваліфікаційних вимогах вказано саме договір/договори постачання природного газу;
4) В договорі визначена кінцева дата до якої має бути проведений розрахунок за поставлений газ. Відповідно проводиться він у робочі дні. А також п.4.2 вказано: «У разі, якщо гранична дата розрахунку випадає на святковий або вихідний день, то вона автоматично переноситься на перший робочий день після свята та/або вихідного дня»
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Внести зміни в Договір
Номер:
eb336a6b19184e0e9b004fb82b37f5a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-31-000596-b.b2
Назва:
Внести зміни в Договір
Вимога:
В тендерній документаціївказано що Постачальник має погодитись з проектом Договору викладеним в Додатку 4, та підписати Договір в такій редакції. В зв'язку з цим вимагаємо внести зміни в Договір, а саме:
"Доповнити п.2.9. наступним абзацом: Споживач підтверджує відсутність простроченої заборгованості за поставлений Газ перед іншими (діючими, попередніми) постачальниками, про що надає письмову довідку відповідного постачальника або складеного з ним акту звірки взаєморозрахунків."
Це обумовлено вимогою Правил постачання природного газу затверджених Постановою НКРЕКП від30.09.2015 року № 2496. Розділ ІІ, пункт 4, 5 (останній) абзац.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.02.2020 08:58
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення та інформуємо вас, що п.2.9 Договору викладено у наступній редакціїї: "Підписанням даного Договору Споживач підтверджує відсутність простроченої заборгованості за поставлений природний газ перед діючими постачальниками (у разі їх наявності), про що надає довідку (акт звірки розрахунків), що підписана діючими постачальниками, та надає свою згоду на включення його до Реєстру споживачів Постачальника на інформаційній платформі Оператора ГТС на період, у якому буде здійснюватися постачання природного газу відповідно до умов Договору та укладених додаткових угод. Фактичне постачання газу здійснюється Постачальником виключно після включення Споживача до Реєстру споживачів Постачальника на інформаційній платформі Оператора ГТС у відповідному місяці постачання/періоді постачання. Постачальник зобов’язується за умови дотримання Споживачем умов Договору забезпечити своєчасну реєстрацію Споживача в Реєстрі споживачів Постачальника (на інформаційній платформі Оператора ГТС) у відповідному розрахунковому періоді. У випадку ініціювання виключення Споживача із реєстру споживачів Постачальника своєчасно (одночасно з наданням повідомлення Оператору ГТС відповідно до вимог Кодексу газотранспортної системи) Постачальник зобов’язуються повідомляти Споживача про вчинення таких дій. "
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога про усунення порушень у Конкурсній документації щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b.
Номер:
672b26db77a248bc8839b6b9377025c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-01-31-000596-b.c1
Назва:
Вимога про усунення порушень у Конкурсній документації щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b.
Вимога:
1. Зі змісту Конкурсної документації, вбачається, що закупівлю організовано ДК "Укроборонпром" в інтересах підприємств, які включені до складу Концерну. У Конкурсній документації відсутні будь-які посилання на нормативно-правові акти чи рішення юридичних осіб в інтересах яких проводиться закупівля, які б вказували, що ДК "Укроборонпром" уповноважений проводити від їх імені, вказану процедуру.
У Конкурсній документації вказано тільки, що "Конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств Концерну, закупівлі яких не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Кожне окреме підприємство Концерну укладатиме договір з переможцем конкурсу, який визначається за результатами аукціону. Концерн не несе відповідальності за укладення і виконання договорів з переможцем конкурсу."
Отже, фактично ДК "Укроборонпром" проводить конкурс, в інтересах, підприємств учасників Концерну, проте не має від них жодних доручень/повноважень щодо проведення вказаного конкурсу.
Окремо, потрібно відмітити, що Статутом ДК "Укроборонпром", не передбачено права останнього на проведення Конкурсів від імені, учасників концерну.
Відповідно до п.14. Статуту ДК "Укроборонпром" учасники мають право: "самостійно від свого імені укладати договори з іншими учасниками, Концерном, а також з іншими підприємствами, установами та організаціями;" Вказаний пункт статуту підтверджує той факти, що учасники концерну самі укладають, договори, та мають право проводити відповідні конкурси з метою укладення відповідних договорів.
Отже, підсумовуючи, потрібно зазначити, що ДК " Укроборонпром " не маючи жодних повноважень проводить від імені учасників концерну Конкурс в їх інтересах, проте не несе жодної відповідальності за укладення і виконання учасниками концерну договорів з переможцем конкурсу.
ВИМОГА:
1. Передбачити у Конкурсній документації, посилання на норми чинного законодавства, якими передбачено право ДК " Укроборонпром" проводити торги в інтересах учасників концерну.
2. Передбачити у Конкурсній документації інформацію, щодо погодження чи не погодження учасниками концерну в інтересах, яких проводиться конкурс, положення Конкурсної документації та проекту договору(додаток 4 Конкурсної процедури).
2. З аналізу тексту Конкурсної документації, не вбачається жодної інформації щодо затвердження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації.
Також при опублікуванні Конкурсної документації не було накладено ЕЦП особою, яка опубліковувала Конкурсну документацію.
Положення про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації є обов'язковим/невід'ємним реквізитом документу, що пов'язаний з проведенням аукціонів.
Відсутність інформації про затвердження/погодження посадовими особами ДК "Укроборонпром" Конкурсної документації не дає можливості встановити дійсність документу та встановити факт, що Конкурсна документація розроблена саме ДК "Укроборонпром".
У зв'язку з відсутністю будь якої інформації, щодо затвердження Конкурсної документації зі сторони ДК "Укроборонпром", це автоматично призводить до того що, Конкурсна документаціє є нечинною, є такою, за якою не можливе проведення процедури закупівлі та яка суперечить нормам чинного законодавства.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації та передбачити, ким та коли було затверджено Конкурсну документацію щодо закупівлі Природного газу ДК 021:2015 Код 09120000-6 Газове паливо, номер закупівлі на PROZORRO - UA-2020-01-31-000596-b?
3.Пунктом 4 розділу 3 Конкурсної документації передбачено, одним з кваліфікаційних критерії, який висувається до учасників це:
"Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу в обсязі не менше 40 000 000 грн. без ПДВ) з 01.01.2019 року) та листи–відгуки по кожному такому договору".
Замовником було встановлено, що учасник повинен підтвердити виконання аналогічного договору (під аналогічним договором є виконаний договір або договори на постачання природного газу в обсязі не менше 40 000 000 грн. без ПДВ) з 01.01.2019 року.
Відповідно до ЗУ "Про ринок природного газу" – "постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів";
Згідно з Правилами постачання природного газу, що затвердженні Постаново Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 № 2496(надалі - Правила): "постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів"
Відповідно до вищевказаних визначень, та фактичних відносин, які склалися між учасниками ринку газу, можна виділити наступні види постачання/відчуження природного газу:
1) постачання природного газу побутовим споживачам – договори поставки газу фізичним особам, які використовують газ для задоволення власних потреб та не ведуть професійну чи комерційну діяльність.
2) постачання природного газу споживачам (не побутовим)– постачання газу фізичним і юридичним особам, які використовують газ для власних потреб або використання в якості сировини, а не для перепродажу.
3) договори купівлі-продажу газу – договори за якими юридична особа(постачальник) продає іншому суб'єкту господарювання природний газ на підставі відповідних договорів.
Всі три вищенаведені види постачання/відчуження природного газу передбачають, що суб'єкт господарювання перед тим як, поставити чи продати природний газ іншій особі, повинний закупити відповідний природний газ для можливості подальшої реалізації. Фактично за всіма трьома наведеними прикладами поставки/відчуження газу суб'єкт господарювання вчиняє наступні кроки: 1 – закупляє газ, 2 – продає чи поставляє газ.
Отже, що договір поставки, що договір купівлі-продажу газу мають однакову природу та відображають можливість суб'єкта господарювання виконувати послуги із закупівлі природного газу та подальшої його передачі іншим учасникам газового ринку.
Отже, Замовнику з метою залучення більшої кількості учасників доцільно та необхідно передбачити, що учасники для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів можуть зазначати у довідках, як договори постачання природного газу так і договори купівлі-продажу природного газу.
Також, окремо необхідно зазначити, що з метою залучення більшої кількості потенційних учасників до процедури конкурсу, Замовнику необхідно передбачити, що учасники на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надають не листи-відгуки від контрагентів за договорами, а самі копії договорів постачання/купівлі-продажу природного газу (з документальним підтвердженням виконання договорів), адже:
По-перше, в учасників дуже короткий строк для отримання вказаних листів-відгуків, адже Аукціон було оголошено 31.01.2020 року (в п'ятницю), тендерні пропозиції потрібно подати до 07.02.2020 року (п'ятниця), фактично в учасників наявно тільки 4 робочих дні для можливості отримання листів-відгуків, а враховуючи, по скільком договорам (на суму 40 млн гривень) потрібно надати листи-відгуки, виконати даний пункт будь-якому учаснику буде не можливо. Даний пункт Конкурсної документації зможуть виконати тільки ті учасники, які бачили документацію до її опублікування, або знали про існування вказаної вимоги і завчасно запросили вказані листи-відгуки у своїх контрагентів.
З метою усунення дискримінаційного положення, у Конкурсній документації необхідно передбачити, що для підтвердження наявності досвіду з постачання природного газу, учасники у складі Пропозиції подають не листи-відгуки від контрагентів, а копії відповідних договорів поставки чи купівлі-продажу природного газу, дата укладення яких до 01.01.2019року.
Таким чином буде нівельована дискримінаційна умова, адже копії договорів і відповідні підтверджуючі документи, щодо їх виконання мають всі постачальники і останні не будуть залежні від своїх контрагентів, а Замовник отримає підтвердження виконання учасниками аналогічних договорів.
Потрібно відмітити, що при проведенні закупівлі за UA-2019-12-19-001831-a, Замовник, встановив, що для підтвердження наявності досвіду з поставки електричної енергії учасники надають копії відповідних договорів, а не листи-відгуки від контрагентів.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації і передбачити, що під аналогічними договорами розуміються як договір на постачання природного газу, так і договори купівлі-продажу природного газу.
2. Внести зміни до Конкурсної документації і передбачити, що учасники у складі тендерної документації подають не листи-відгуки від контрагентів, а копії відповідних договорів постачання/купівлі-продажу природного газу.
4.Відповідно до п.6 розділу 6 Конкурсної документації:
"ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин."
Згідно з п. 9.6 проекту Договору:
" 9.6. ЗАМОВНИК повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після належного виконання учасником-переможцем договору, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але непізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. "
Зі змісту вищевказаних положень випливає, що Замовник, у випадках передбачених у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору повертає забезпечення виконання Договору. "Замовником" відповідно до положень Конкурсної документації є ДК "Укроборонпром", у свою чергу ДК "Укроборонпром" не є стороною договору та на його ім'я учасником-переможцем не сплачується забезпечення виконання договору, тому ДК "Укроборонпром" не має права та не зобов'язаний повертати учаснику-переможцю забезпечення виконання договору, цей обов'язок покладається на Споживача, на ім'я та на рахунок якого сплачується забезпечення виконання договору та він(Споживач) повинен повернути його.
У зв'язку з вищенаведеним вбачається невідповідність і неточність інформації викладеної у п.6 розділу 6 Конкурсної документації та розділі п.9.6 проекту договору.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації, а саме:
- у абзаці 3 п.6 розділу 6 Конкурсної документації, замінити слово "Замовник" на "Споживач".
- у п.9.6 проекту Договору замінити слово "Замовник" на "Споживач".
5. Умовами Конкурсної документації(п.6 розділ 6), передбачено, що учасник-переможець повинен не пізніше дати укладення договору з кожним учасником концерну(перелік яких передбачено у додатку 2), по кожному договору внести забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії на суму 0,5% вартості (суми) договору.
Для видачі банківської гарантії по кожному договору, учасник-переможець повинний надати банку вихідну інформацію по кожному Споживачу(бенефіціару):
1. назву Бенефіціара, його місцезнаходження;
2. код ЄДРПОУ – Бенефіціара.
3. назва банку Бенефіціара – його назву та адресу;
4. платіжні реквізити Бенефіціара.
З тексту Комерційної документації вбачається про наявність тільки назви і код ЄДРПОУ Бенефіціара(Споживача), вся інша необхідна та обов'язкова інформація для отримання учасником-переможцем у банка банківської гарантії відсутня.
Відсутність необхідних даних про Споживача (Бенефіціара) у Комерційній документації призведе, до зловживань зі сторони як самого ДК "Укроборонпром" так і підприємств в інтересах яких проводиться конкурс, адже останні у випадку перемоги "не свого" учасника будуть навмисно не надавати/або нададуть у передостанній день укладення договорів відповідну інформацію, що унеможливить учаснику-переможцю вчасно оформити відповідні банківські гарантії, та це призведе до дискваліфікації учасника-переможця.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації та передбачити повну інформацію про Споживачів (бенефіціарів) (підприємств в інтересах яких проводиться конкурс (перелік додаток 2)), яка необхідна для учасника-переможця, для оформлення відповідних банківських гарантій по кожному договору, а саме:
-назву Бенефіціара, його місцезнаходження;
-код ЄДРПОУ – Бенефіціара.
-назва банку Бенефіціара – його назву та адресу;
- платіжні реквізити Бенефіціара.
6.По пунктам 3.9. та 3.10 проекту Договору передбачено:
" 3.9. Ціна визначається на 20 число кожного поточного місяця по відношенню до дати укладення Договору як розрахункова для наступного місяця поставки.
3.10. Зміна ціни відбувається лише при умові її коливання більше ніж на 2% згідно з показниками вищезазначеного калькулятора, після підписання відповідної додаткової угоди."
Пункт 3.9. - ціна визначається... - ціна чого саме визначається? ціна газу на наступний місяць поставки?
Відповідно до п. 3.10 не зрозуміло коли визначаємо зміну ціни - якщо в момент визначення ціни газу згідно їх п. 3.9.
ВИМОГА:
1. п. 3.9 викласти у наступній редакції:
"Ціна газу визначається на 20 число кожного поточного місяця в якому здійснюється постачання газу Споживачеві як розрахункова для наступного місяця поставки. "
2. внести відповідні зміни до п. 3.10 - зазначивши "зміна ціни газу на наступний місяць поставки... відбувається при умові, коли відповідний показник ціни газу, визначений в п. 3.9 на наступний місяць, більш ніж на 2% відрізняється від відповідного показнику ціни газу, визначеного згідно з п. 3.9. на поточний місяць."
7.Умовами пунктів 3.4 та 3.5. проекту Договору передбачено, порядок визначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії, проте у додатку 6 Конкурсної документації(цінова пропозиція) відсутня колонка для зазначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії.
ВИМОГА:
1. У додатку 6 Конкурсної документації(цінова пропозиція) передбачити колонку для зазначення вартості природного газу для виробництва теплової енергії.
8. У розділі 3 проекту Договору збита нумерація, розділ починається з п.3.2.
ВИМОГА:
1. Внести зміни до Конкурсної документації та привести у відповідність нумерацію розділу 3 проекту Договору(додаток 4 Конкурсної документації).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2020 10:33
Вирішення:
Шановний учаснику, у відповідь на ваші вимоги повідомляемо наступне:
Інформуємо вас, що Конкурс проводиться в інтересах окремих підприємств Концерну, закупівлі яких не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Підприємства Концерну використовують електронну систему закупівель Прозорро ініціативно, керучиюсь внутрішніми розпопрядчими актами та Наказом ДП "Прозорро" №10 від 19.03.2019року. Для участі в конкурсі, ознайомтеся, будь-ласка, з інструкцією що наведена в конкурсній документації, вона містить повний та виключний перелік умов участі в конкурсі.
Щодо переліку підприємств, які наведено в Додатоку 2, то він містить усі підприємства, що споживають газ та прогнозовані обсяги споживання. Наразі по результатам конкурсу ціна переможця буде порівнюватися з ціною поточних постачальників (за попередній період), та прийматися рішення про зміну постачальника виходячи з економічної доцільності. Повна інформація для оформлення банківської гарантії виконання договору буде безпосередньо надана підприємствами переможцю конкурсу. Рішення щодо укладання договору буде скомуніковано переможцю тендеру максимально оперативно після завершення аукціону, ситуацій коли переможець отримав забезпечення виконання договору, але не уклав договір не повинно бути. Оформлення банківської гарантії та процес підписання договору можуть проходить паралельно. Строк 20 днів є достатнім для оформлення банківської гарантії та відповідно підписання договору.
Стосовно кваліфікаційних критеріїв, то для Концерну є вкрай важливим гарантованне надання послуг, оскільки газове паливо є стратегічним ресурсом і у разі переривання надання послуг підприєства Концерну мають значні ризики господарські, фінансові, виробничі. При формуванні кваліфікаційних вимог Концерн виходив з практики ринку, найкращого досвіду, та враховував досвід підприємств в попередніх періодах. Наразі основна мета тендеру – це отримати якісного постачальника за найкращу ціну. Під якістю ми маємо на увазі виконання умов договору в повному обсязі, в строки, без переривань у постачанні. В той самий час ми врахували досвід попередніх тендерів, і замінили копії договорів на листи-відгуки, оскількми саме лист може свідчити, що договорі був виконаний якісно. Оскільки пропозиція подається в електронному. вигляді, будь-який учасник має достатній строк для отримання листів-відгуків.
Що стосується ціни, то наголошуємо, що конкурс проводиться щодо визначення ціни на природний газ для власних потреб. Вартість газу для виробництва теплової енергії визначається відповідно до Постанови КМУ від 24.01.20 №17. Про це вказано в п.3.11 Договору постачання природного газу. Ціна на газ для виробництва теплової енергії окремо зазначається в договорі в п.3.4, як фактична вартість на яку не проводяться торги відповідно.
Повідомляємо Вас, що внесені наступні зміни до Конкурсної документації:
1) у абзаці 3 п.6 розділу 6 Конкурсної документації, замінено слово "Замовник" на "Споживач".
- у п.9.6 проєкту Договору замінено слово "Замовник" на "Споживач".
2) П.3.8 та 3.9 викладені в наступній редакціїї:
3.8 Ціна газу визначається на 20 число кожного поточного місяця в якому здійснюється постачання газу, по відношенню до дати укладення Договору як розрахункова для наступного місяця поставки.
3.9 Зміна ціни газу на наступний місяць поставки відбувається лише при умові її коливання більше ніж на 2% згідно з показниками вищезазначеного калькулятора, після підписання відповідної додаткової угоди.
3) Нумерацію в Розділі 3 Договору також відкориговано.
Дякуємо за те, що помітили ці незначні неточності в нашій конкурсній документації.
Чекаємо на вашу участь в нашому конкурсі.
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Ні