-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Меблі для навчальних закладів (комплекти обладнання н6авчального і загального призначення для кабінетів природничих дисциплін ЗЗСО № 58, № 70) Шевченківського району м. Києва
Меблі для навчальних закладів (комплекти обладнання н6авчального і загального призначення для кабінетів природничих дисциплін ЗЗСО № 58, № 70) Шевченківського району м. Києва
Завершена
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 200.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 200.00 UAH
Період уточнення:
30.01.2020 18:40 - 07.02.2020 00:00
Відповідь надана
ВИМОГА про усунення порушення
Номер:
fce11b0b18ca4b4e87c90827895385bf
Дата опублікування:
06.02.2020 21:49
Опис:
тендерному комітету
Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації
ВИМОГА
про усунення порушення
(в порядку ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»)
В системі публічних закупівель Prozorro підприємство ознайомилось з тендерною документацією (надалі – ТД) на закупівлю товару по предмету: «Шкільні меблі (Комплекти обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничих дисциплін ЗЗСО № 58, № 70) Шевченківського району м. Києва, код ДК 021:2015 (CPV) 39160000-1».
Проаналізувавши зміст вимог ТД, обґрунтованим є твердження про наявність в умовах ТД дискримінаційних вимог та вимог, що свідчать про порушення вимог законодавства. Зазначене свідчить про наявність підстав для звернення до замовника про усунення порушень.
Зокрема, в Додатку №3 до ТД «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» визначено обов’язок учасника в складі пропозиції надати документи, що підтверджують якість та безпечність запропонованого товару, зокрема:
- копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) на мультимедійний проектор з інтерактивними функціями, портативний комп'ютер вчителя (ноутбук), багатофункціональний пристрій (принтер-сканер-копір), дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій;
- копію сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) на мультимедійний проектор з інтерактивними функціями, портативний комп'ютер вчителя (ноутбук), багатофункціональний пристрій (принтер-сканер-копір), дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій.
Вказані вимоги на стадії подання пропозиції (а не поставки товару) є такими, що порушують права учасників та свідчать про складення ТД в інтересах зацікавленого учасника.
Неможливість надання в складі тендерної пропозиції зазначених сертифікатів обумовлена причинами, що не впливають на дійсність тендерної пропозиції та жодним чином не спростовують якість пропонованого нами товару на момент його поставки.
Зокрема, зазначена вимога про «надання сертифікатів» не являється обов’язковим документом, а подання вказаних документів як супровідних є цілком логічним для переможця на стадії поставки та прийняття товару.
Оскільки наявність, а отже можливість подання, сертифікатів на стадії подання пропозиції не являється обов’язковим, у нас відсутній обов’язок щодо його володіння та можливість подати вказану копію в складі пропозиції.
Вказані вимоги замовника не є свідченням забезпечення учасником вимог, а спрямовані лише на створення додаткових перешкод потенційним учасникам в підготовці до участі в закупівлі та визначають безпідставні перешкоди для такої участі.
Згідно ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення закупівель, серед яких також визначено: недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог ст.5 вказаного Закону передбачено: «Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах… Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників».
Відповідно, зазначення в умовах ТД вказаних вимог про надання окремих документів виробника, є завуальованою формою створення переваг для окремого учасника.
Вимоги замовника про надання окремих документів виробника в межах строку подання тендерних пропозицій передбачає необхідність володіти товаром (або ж документацією щодо товару), що є предметом закупівлі.
Положення Закону України «Про публічні закупівлі» (ст.ст. 10, 16, 17 та ін.) містять вимоги до оприлюднення інформації про закупівлю, що не передбачає вимог приймати участь в закупівлі безпосередньо виробниками продукції або ж вимог у наданні на вказаній стадії процедури закупівлі документів виробника.
Також доцільно звернути увагу Замовника, що вимоги до засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів містяться в Переліку, який затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016р. №704, що також не передбачає обов’язку подання копії визначених замовником сертифікатів.
З огляду на вказане, прошу врахувати об’єктивну неможливість надання на даній стадії закупівлі копії сертифікатів в складі тендерної пропозиції.
Прикладом підставності даної позиції є самостійне внесення замовником змін до ТД шляхом виключення обов’язку учасникам надати копію паспортів на вище зазначене обладнання.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено право звернення до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Враховуючи викладене,
прошу:
1. Усунути зазначені вище порушення та дискримінаційні положення тендерної документації.
2. Внести зміни до тендерної документації шляхом зміни умов тендерної документації.
06.02.2020
Відповідь:
Тендерна документація для даної закупівлі розроблена та затверджена Замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з урахуванням нормативно-правових актів, актів, норм і правил та розпорядчих документів і рекомендацій органів управління освітою, актів щодо дотримання санітарного законодавства та нормативно-правових актів щодо забезпечення охорони здоров’я дітей. Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації для процедури закупівлі - відкриті торги визначається Замовником самостійно за формою, яка затверджена наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016р. № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06 вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Окрім того, відповідно до частини третьої ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Наказ №704 МОН України встановлює базовий перелік і мінімальні вимоги до засобів навчання та навчального обладнання, але не обмежує і не регулює публічні закупівлі, особливо в випадках, коли є обов’язкові вимоги профільних органів, зокрема Закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Абзац 5 частини 3 Наказу №704 МОН України встановлює, що оснащення загальноосвітнього навчального закладу повинно відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, пожежній та електробезпеці, вимогам охорони здоров'я учнів і охорони праці працівників освітніх установ. Саме тому, Наказом передбачено, що засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів. Тому, користуючись своїм правом та керуючись положеннями статті 22 Закону, Замовник вважає за необхідне отримати сертифікати якості та безпечності для впевненості, що товар, який пропонується до постачання до закладів освіти, є якісним та безпечним.
Враховуючи те, що обладнання буде використовуватися в закладах освіти, тендерний комітет вважає за необхідне отримання офіційного підтвердження стосовно можливості застосування запропонованого учасниками обладнання в освітньому процесі. Більше того, частина третя статті 22 Закону встановлює, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Саме шляхом отримання таких сертифікатів (сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) та сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015)), Замовник може впевнитись, що виробництво товару, що пропонується до закупівлі, відповідає національним та міжнародним стандартам якості та безпечності.
Потенційний учасник, який планує брати участь у даних торгах, має уявлення про те, де буде придбаний товар і можете запросити відповідні документи у виробника або його офіційного представника.
Відповідно до зазначеного, вимога щодо надання сертифікатів ніяким чином не порушує вимоги статті 3 «Принципи здійснення закупівель», статті 5 «Недискримінація учасників» Закону, оскільки, будь-який потенційний учасник може запросити документи у виробника товару, що пропонується до постачання.
Дата відповіді:
10.02.2020 11:08