• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги їдалень (послуги гарячого харчування)

Торги не відбулися

1 334 729.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.3% або 4 004.00 UAH
Період уточнення: 30.01.2020 10:33 - 04.02.2020 15:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги документації

Номер: 897e1263bc4144cb8de8327b490730a3
Дата опублікування: 02.02.2020 17:01
Опис: Вимога щодо усунення порушення Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2020-01-30-000739-c (далі за текстом – Оголошення) та ретельно вивчивши тендерну документацію для процедури закупівлі - відкриті торги Послуги їдалень (послуги гарячого харчування) мною було встановлено що: Відповідно до додатку 2 п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід : -довідка в довільній формі, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг, із зазначенням їх посад, прізвищ і ініціалів та дату проходження останнього медичного огляду та флюорографії (в кількості достатній для забезпечення надання послуг). Обов’язково наявність в штаті Учасника технолога, або особи, яка виконує такі функції згідно посадової інструкції. (Зразок № 2); - копії санітарних книжок водія (обов’язково), експедитора (обов’язково) та вантажника (за наявності) та працівників, що мають безпосереднє відношення до роботи з зазначеним предметом закупівлі (обов’язково); - копія звіту «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» форма 1-ДФ за останню звітну дату (квартал). та Додатку 3.п 14 . Лист згода на обробку персональних даних відповідно до Закону України від 01.06.2010 № 2297-VI «Про захист персональних даних» від фізичних осіб,персональні дані яких подаються у складі тендерної пропозиції відповідно до зразку №3 Відповідно до статті 11 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 року № 2657-ХІІ, інформація про фізичну особу (персональні дані) це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Тобто, прізвище ім’я по батькові, індивідуальний податковий номер, інформація про місце проживання, інформація про освіту, досвід роботи, відомості про стан здоров'я і статеве життя та інше. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Закон України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року № 2297-VІ регулює правові відносини, пов'язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв'язку з обробкою персональних даних. Відповідно до статті 2 Закон України «Про захист персональних даних» база персональних даних - іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних. Володілець персональних даних - фізична або юридична особа, якій законом або за згодою суб'єкта персональних даних надано право на обробку цих даних, яка затверджує мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом. Згода суб'єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про її надання. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані є інформацією з обмеженим доступом. Передбаченням зазначених вище вимог в ТД, щодо надання в складі Тендерних пропозицій (далі за текстом - ТП) інформації про ПІБ, спеціальність, загальний досвід роботи працівників, документів: скан-копії форми 1ДФ ,Замовник порушує Закон України «Про захист персональних даних», а саме: частину 6 статті 6 Закону та порушує права потенційних Учасників, пов’язані з нерозголошенням та непоширенням інформації щодо персональних даних. Відповідно до частини 6 статті 6 Закону України «Про захист персональних даних» передбачено, що не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Частиною 2 ст. 32 Конституції України передбачені положення, які не допускають збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Це означає, що особа, яка здійснює обробку (в тому числі збирання, зберігання, використання, поширення тощо) баз персональних даних повинна забезпечити охорону таких баз від несанкціонованого доступу третіх осіб. Враховуючи вищевикладене - розголошення персональних даних про фізичних осіб, можливе лише за наявності згоди таких осіб. У випадку відсутності згоди - чинне законодавство передбачає відповідальність винних у такому порушенні осіб. Однак, Замовником всупереч вимогам Закону визначено документи, відповідно до яких Тендерна пропозиція Учасника не буде відхилена. Надавати чи не надавати право роботодавцеві на використання та поширення своїх персональних даних, з метою участі в закупівлях, то є право працівника, а не обов’язок. Зазначена вимога також обмежує коло потенційних Учасників процедури закупівлі та порушує принцип недискримінації учасників, передбачений статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-III (зі змінами та доповненнями) (далі за текстом - Закон). Враховуючи викладене, у разі відмови осіб (персональні дані яких зазначені у Тендерній пропозиції Учасника, в оригіналі інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: посада працівників, ПІБ, спеціальність, загальний досвід роботи та скан-копія форми 1ДФ; Обов’язкова наявність в штаті технолога, надати згоду на розповсюдження персональних даних, Учасник процедури закупівлі не зможе виконати вказані вище вимоги Документації, тобто надати в складі ТП оригінал інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, з зазначенням в ній інформації: ПІБ, спеціальність, загальний досвід роботи; скан-копію форми 1ДФ (містить індивідуальні податкові номери працівників);, внаслідок чого пропозиція такого Учасника процедури закупівлі буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам тендерної документації, з незалежних від Учасника процедури закупівлі причин. Дії замовника в частині встановлених вище умов ТД призводять до дискримінації потенційних Учасників процедури закупівлі, що є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону - не дискримінація Учасників. Також Замовником було порушено вимогу законодавства про забезпечення рівних умов для усіх учасників, що в подальшому призведе до не об’єктивного та не чесного вибору Переможця. Моє твердження стосовно цього питання, ґрунтується на практиці рішень Антимонопольного комітету України, а саме: - Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, своїм рішенням № 818-р/пк-ск від 27.05.2013р. з питання аналогічних порушень, встановила, що: «Враховуючи викладене, у разі відмови осіб (персональні дані яких зазначені у пропозиції конкурсних торгів учасника Процедури закупівлі) надати згоду на розповсюдження персональних даних, учасник Процедури закупівлі не зможе виконати вказану вище вимогу Документації, внаслідок чого пропозиція такого учасника Процедури закупівлі може бути відхилена Замовником, як така, що не відповідає документації конкурсних торгів, з незалежних від учасника Процедури закупівлі причин. Дії замовника в частині встановлених вище умов Документації призводять до дискримінації учасників Процедури закупівлі, у тому числі, Скаржника, що є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону - не дискримінація учасників.». Й зобов’язала Замовника внести зміни до документації конкурсних торгів. - Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своїм рішенням № 11920-р/пк-пз від 21.11.2018р., пункт 15 Рішення ,з питання аналогічних порушень, встановила, що: «Виконати наведену вище умову Документації зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які отримали згоду від працівників на обробку та розголошення своїх персональних даних та мають змогу надати наведені вище документи, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання (у тому числі, Скаржника). Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника) Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації». Й зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації. Керуючись вищевикладеним, вимагаю привести тендерну документацію у відповідність до Закону, а саме видалити з ТД вимоги необхідності надання Учасниками оригіналу інформаційної довідки, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, з зазначенням в ній інформації: ПІБ, спеціальність, загальний досвід роботи; скан-копії форми 1ДФ; лист згоду на оброблення персональних даних. У зв’язку із тим, що на цей час тендерна документація не відповідає вимогам чинного законодавства України вимагаємо усунути вищенаведене порушення, а у випадку неможливості його усунення, на підставі п. 2 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» - відмінити торги.
Відповідь: Шановний учасник, Тендерний комітет Комунального закладу освіти «Криворізький багатопрофільний навчально –реабілітаційний центр «Надія» розглянувши питання від 02.02.2020року. повідомляє: - Щодо видалення з тендерної документації вимог необхідності надання Учасником оригіналу інформаційної довідки , яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікаціі , замовник вважає за необхідне вимагати вищезазначену довідку в складі ТД . Згідно п.2 ст..16 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв- - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». - Щодо надання скан- копії форми 1ДФ, звертаємо увагу Учасника що в даній формі не зазначені Прізвища ім’я та по батькові працівників, дана форма вимагається для підтвердження працевлаштування осіб зазначених в довідці «Про наявність працівників відповідної кваліфікаці»і , в якій звіряється лише кількісний склад працівників . - Видалити з тендерної документації лист згоду на обробку персональних даних не маємо можливості в зв’язку з тим, що в процедурі закупівлі «Послуги їдалень» беруть участь Фізичні особи підприємці, для яких документом підтверджуючим повноваження особи є паспорт. Вимагаючи підтвердити повноваження ФОП Тендерний комітет вважає за необхідне отримати «Лист згоду на обробку персональних даних» щоб не допустити порушень Закону України від 01.06.2010 № 2297-VI «Про захист персональних даних»
Дата відповіді: 05.02.2020 09:29