-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
55510000-8 Послуги їдалень (послуги їдалень)
Завершена
3 934 672.80
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 673.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 673.36 UAH
Період уточнення:
28.11.2019 14:17 - 18.12.2019 15:00
Відповідь надана
ТД
Номер:
965f994c32fa461c80e04dc0bfdc398b
Дата опублікування:
02.12.2019 08:18
Опис:
1. Замовником не обґрунтовано та безпідставно застосовано інші критерії оцінки крім ціни.
Ч. 1 Ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» (Закон) закріплює виключні випадки застосування інших критеріїв оцінки, а саме – у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт).
Закон не містить нормативного визначення такого поняття, як «закупівля, яка має складний або спеціалізований характер». Також підзаконні акти, затверджені на виконання вимог Закону, зокрема Примірна тендерна документація, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. № 680, не містять пояснень про те, які ж саме закупівлі замовники можуть віднести до тих, що є складними або спеціалізованими.
Варто зауважити, що на послуги, що є предметом закупівлі, існує постійно діючий ринок.
Неціновий критерій застосовано Замовником у цій процедурі виключно з метою обмеження конкуренції.
Крім того, Замовником не зазначено у Тендерній документації з якої фактичної причини застосовується неціновий критерій, не наведено обґрунтування необхідності його застосування.
2. дискримінація в роках досвіду виконання аналогічного договору
(Питома вага критерія: 15 % Опції:
1 – більше 4-х років оцінюється в 15 %
2 – від 1 до 4 років оцінюється в 5 %
3 – менше 1 року оцінюється в оцінюється в 0 %.)
3. не конкретизовано, за яким критерієм визначається досвід роботи працівників саме «в соціальній сфері»?! (п. 1 р. V ТД).
Надає в певних випадках можливість вибрати «потрібного» учасника.
У зв’язку із відсутністю законодавчо закріпленого визначення терміну «соціальна сфера» та чіткого переліку посад (робіт) які до неї відносяться, не зрозуміло за якими критеріями той чи інший досвід роботи працівників буде задовольняти вищевказану вимогу замовника.
Не є зрозумілим, чи це виключно державний та комунальний сектор економіки, чи приватний також?
Крім того можна вбачати дискримінацію по відношенню з працівниками, які мають досвід роботи за фахом, проте у приватних роботодавців.
4. Невідомо на скільки «відповідні експертні організації чи окремі експерти» є компетентними, а їх рішення – не упередженими.
«2.8. Для проведення оцінки тендерної пропозицій Замовником можуть бути залучені відповідні експертні організації чи окремі експерти, рекомендації яких можуть бути використані під час визначення переможця процедури закупівлі.»
Закон покладає саме на замовника обов’язок розгляду пропозицій та відповідальність прийнятих рішень й відповідні «залучення» не передбачені.
5. примітка тендерної пропозиції!??
«6) Ціна за одиницю має враховувати всі витрати учасника (виконавця) на закупку продуктів, транспорт, приготування, на прибирання та миття посуду, дератизацію, дезінфекцію, обслуговування та поточний ремонт приміщень і обладнання, виконання санітарних норм, інших витрат згідно умов договору про закупівлю, а також з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені.
7) Загальна ціна має враховувати всі затрати учасника (виконавця) на закупку продуктів, транспорт, приготування, на прибирання та миття посуду, дератизацію, дезінфекцію, обслуговування та поточний ремонт приміщень і обладнання,»
Ремонт приміщень не є предметом даної закупівлі та не може до нього входити (різні коди ДК, відсутність правових підстав його здійснення тощо)
Якщо йде мова піддержання харчоблоку в процесі надання послуг, то як можливо оглянути приміщення, щоб закласти ці витрати.
Відповідь:
1.Згідно із статтею 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, єдиним критерієм оцінки є ціна. Тобто, для беззаперечного застосування єдиного критерію оцінки «ціна» необхідно дотримання двох умов: 1) відсутність окремо розробленої специфікації, 2) наявність постійно діючого ринку послуг, а саме: на послуги в межах ринку закупівель є стійка конкурентоздатна пропозиція, де замовник за звичайних умов може легко задовольнити свій попит на послуги.
Закон не містить визначення «закупівля, яка має складний або спеціалізований характер», тому віднесення закупівлі до такої, що має складний або спеціалізований характер здійснюється за рішенням замовника, виходячи з переліку складових предмету закупівлі та його специфіки.
В додатку 3 (Технічне завдання) до тендерної документації зазначено, що Учасник розраховує ціну послуги відповідно до примірного перспективного меню, розробленого для харчування мешканців КЗ «Зеленопільський ПНІ» ДОР». Незважаючи на загально прийняту структуру цього меню, яка включає основні розділи та показники, меню Замовника затверджене виключно для цього закладу. При його підготовці враховані не лише норми харчування, а й наявність хронічних захворювань, інших особливостей мешканців закладу(наприклад, серед мешканців є особи, які за своїми фізичними даними не мають жувального рефлексу, тому їжу для них потрібно подрібнювати), що дає підстави вважати його персоніфікованим. Тобто послуга має надаватись за окремо розробленою специфікацією. Наведені вище обставини свідчать про те, що послуга носить спеціалізований характер, не може надаватись будь-яким закладом, який працює в сфері громадського харчування, що в сукупності виключає наявність постійно діючого ринку.
Приймаючи своє рішення, Замовник ставив за мету закупити за найнижчу ціну якісну послугу харчування. На підставі вищенаведеного Замовником було прийнято рішення застосувати при оцінці тендерних пропозицій не тільки ціну, а й інші критерії оцінки. При цьому, критерій, пов'язаний з досвідом надання відповідних послуг, не є вирішальним, що не перешкоджає учасникам приймати участь в процедурі закупівлі і перемагати.
2.Враховуючи статус мешканців закладу, для яких закуповуються послуги харчування, перевага по вищезазначеному критерію буде надаватися організаціям-учасникам з багаторічним досвідом роботи у сфері організації харчування. Вважаємо, що чим більше досвід роботи в учасника, тим якіснішим буде надання послуг. При цьому, питома вага критерію про наявність необхідного досвіду роботи не є вирішальною. Вирішальним та основним фактором при оцінці тендерної пропозиції насамперед залишається ціна.
3. Замовник при визначенні критерія та його опцій, зокрема, досвіду роботи в тому числі в соціальній сфері мав на увазі наступне: зазвичай до сфери послуг в соціальній сфери відносяться галузі, які обслуговують населення та забезпечують задоволення матеріальних та духовних потреб людини. А саме: освіта, відпочинок, здоров’я, психо-соціальна реабілітація та інше.
Детально соціальне обслуговування населення регламентоване законом України «Про соціальні послуги».
Замовник не вимагає наявності досвіду саме в державних соціальних установах. Тому форма власності роботодавця не має значення.
4.Згідно із ст. 22 закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Посилання в тендерній документації на право Замовника залучити експертів або експертні організації вимогам закону не суперечить.
Також щодо п.2.8. хочемо звернути увагу на те, що визначати переможця торгів і всі рішення щодо цього питання тендерний комітет приймає самостійно, але бувають випадки, коли учасники надали у складі своєї тендерної документації документ, що для членів тендерного комітету є незрозумілим, вони мають право звернутися за роз’ясненнями, як до самого учасника, так і до компетентного органу, що видав цей документ, що не суперечить вимогам Закону.
5.Приміщення харчоблоку та обладнання передається виконавцю на умовах строкового, безоплатного користування майном.
Згідно з умовами користування майном, які встановлені власником – Дніпропетровською обласною радою, на Виконавця покладений обов’язок проводити поточний ремонт приміщень – в разі необхідності.
Адреса харчоблоку зазначена в тендерній документації. Тому учасник, якщо вважає за необхідне, може попередньо узгодити день і час, та ознайомитись з умовами, в яких будуть надаватись послуги.
Дата відповіді:
04.12.2019 13:25