• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги їдалень (послуги гарячого харчування)

Торги не відбулися

1 803 618.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.3% або 5 410.00 UAH
Період уточнення: 28.11.2019 13:01 - 03.12.2019 14:00
Відповідь надана

зміни до тендерної документації

Номер: efd2abaca29d458ebd6d9f77bf3c53c7
Дата опублікування: 03.12.2019 08:56
Опис: Маючи намір взяти участь в закупівлі послуг СPV 021:2015 - 55510000-8 «Послуги їдалень» (послуги гарячого харчування), яка проводиться замовником - Комунальним закладом освіти «Криворізький багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Надія» Дніпропетровської обласної ради» (Замовник), тендер UA-2019-11-28-001417-b, ми уважно ознайомились з тендерною документацією на закупівлю та виявили, що внаслідок включення до неї умов, які не відповідають закону або є явно дискримінаційними за своєю сутністю, для частини безумовно спроможних учасників створено умови, за якими вони не можуть брати участь в цій закупівлі. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та умов тендеру і привести його у відповідність до закону. 1. Розділ IV. Подання та розкриття тендерних пропозицій містить відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 13 грудня. до 13.00 (за київським часом), тоді як в системі публічних закупівель зазначено інший строк. Вимагаю внести зміни до кінцевого строку подання тендерних пропозицій в системі або документації та привести їх у відповідність одне з одним. 2. Замовником встановлено нецінові критерії оцінки без обґрунтування підстав для цього. Згідно статті 28 ЗУ "Про публічні закупівлі" у разі закупівлі послуг для яких існує постійно діючий ринок єдиним критерієм оцінки є ціна. Встановлення інших критеріїв допускається лише для закупівель які мають складний або спеціалізований характер та не мають постійного ринку. Оскільки послуги з організації гарячого харчування мають постійний ринок за місцезнаходженням замовника, учасники обмежені наведеним замовником меню тощо, підстав для застосування нецінових критерії немає. Вимагаю вилучити з документації та умов закупівлі нецінові критерії або включити до тендерної документації обґрунтування їх застосування (із посиланням на норми чинного законодавства та з урахуванням чинної практики АМКУ). 3. В додатку 2 на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "Наявність обладнання та матеріально-технічної бази" вимагається надати копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію транспортного засобу,що використовується як потужність з транспортування харчових продуктів. Законом "Про безпечність та якість харчових продуктів" визначено, що потужності (об'єкти) - територія, споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, що використовуються у виробництві або обігу об'єктів санітарних заходів. Таким чином, якщо транспортні засоби учасника не використовуються виключно для перевезення продукції (надання транспортних послуг), учасник не зобов'язаний реєструвати такий транспорт окремо від складу. Вимагаю внести зміни до тендерної документації в цій частині або обґрунтувати необхідність реєстрації учасниками (які не провадять діяльності з надання транспортних послуг іншим суб'єктам господарювання) транспортних засобів як окремих від складських та виробничих приміщень потужностей. 4. В додатку 2 на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору" вимагається надання копії аналогічного договору стосовно надання послуг гарячого харчування (послуг їдалень) у відповідності до предмету закупівлі. Визначте будь-ласка, що мається на увазі під "відповідністю до предмета закупівлі"? – надання послуг з організації гарячого харчування чи надання послуг за ДК 021:2015 - 55510000-8? Зазначення одночасної вимоги про співпадіння і назви і коду класифікатора є безумовно дискримінаційною вимогою та призводить до можливості виконання такої вимоги лише окремими учасниками, що раніше працювали з цим замовником чи замовниками аналогічного підпорядкування. Вимагаю внести зміни до тендерної документації у визначенні аналогічного договору або надати чітке роз'яснення, які саме договори (зі співпадінням по назві або по коду класифікатора) визнаються аналогічними. 5. В додатку 3 – пунктах 5,7,8 містяться умови які неможливо виконати: "Інші документи, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції: … 5. Наявність запровадження постійно діючих процедур,які базуються на принципах НАССР" Такого документу не існує. Вимагаю конкретизувати – які саме документи маються на увазі замовником або виключити цю умову з документації. Також замовник вимагає надання від учасників наступних документів: 7. Копія чинного сертифікату на систему управління якістю (ISO 9001) 8.Копія чиного сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно надання послуг щодо забезпечення харчування (ДСТУ ISO 22000:2007 /22000:2005) Звертаємо увагу замовника на те, що сертифікація процедур не є обов'язковою та вимога про надання копій сертифікатів на системи управління якістю та безпечністю є безумовно дискримінаційною. Вимагаю виключити вимоги щодо надання копій сертифікатів з тендерної документації в повному обсязі. 6. В додатку 6 – проекті договору про закупівлю включено посилання на статтю 631 ЦКУ та можливість розповсюдження умов договору на відносини між сторонами, які виникли до його укладання: "10.1. Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами, скріплення печатками та діє до 31 грудня 2020 року, а в частині розрахунків до повного його виконання. Відповідно до статті 631 Цивільного Кодексу України та статті 180 Господарсько Кодексу України умови цього Договору в частині надання Послуг можуть застосовуватися до відносин між Виконавцем і Замовником, які виникли до його укладення". Звертаю увагу замовника на те, що дана неконкурентна умова в конкурентній закупівлі є такою що прямо суперечить закону. Замовник має намір придбати послугу до завершення аукціону і в нього є визначений переможець? Чи замовник не має наміру дотримуватись строків на оскарження? Вимагаю вилучити зазначене посилання з проекту договору.
Відповідь: 1.Шановний учасник, кінцевий строк подання та розкриття тендерних пропозицій зазначений в тендерній документації був внесений до початку публікації на майданчику з урахуванням часу на заповнення всіх відповідних форм та часу на підписання документу . Час публікації тендерної документації 13.01 за київським часом, чому PROZORO визначений час 14.00 ми не розуміємо, як взагалі вимоги виправити тендерну документацію, ці неточності суттєво не впливають на кінцевий строк подання та розгляду тендерних пропозицій. 2. Тендерним комітетом було розглянуто питання щодо вилучення з документації нецінових критеріїв , та вирішено внести зміни. 3. Шановний Учасник, Вимога надання копії рішення компетентного органу про державну реєстрацію транспортного засобу, що використовується як потужність з транспортування харчових продуктів, затверджена в тендерній документації ДК 021:2015, код 55510000-8 «Послуги їдалень» (послуги гарячого харчування), згідно спільного наказу Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації та Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області від 12.11.2019 № 602/0/212-19/507-Од «Про посилення контролю за якістю та організацією харчування дітей у навчальних закладах області» та на підставі частини першої статті 25 Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» в редакції Закону України № 2042-VІІІ від 18.05.2017 «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», а саме: «Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу. Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.» 4.Відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» предмет закупівлі визначається по четвертому знаку національного класифікатора України ДК 021:2015. Тендерним комітетом КБП НРЦ «Надія» ДОР відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України 17.03.2016 № 454 (зі змінами) у відкритих торгах предмет закупівлі визначено по четвертому знаку Єдиного закупівельного словника: 55510000-8 послуги їдалень ,не розуміємо ствердження Учасником, чому співпадіння і назви і коду класифікатора є дискримінаційною вимогою. Учасників з відповідними аналогічними договорами працюючих не тільки в Кривому Розі а і по всій України дуже велика кількість,ваше звинувачення щодо можливості виконання такої вимоги лише окремими учасниками є безпідставним. 5. Пункт 3 був включений в тендерну документацію згідно спільного наказу Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації та Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області від 12.11.2019 № 602/0/212-19/507-Од «Про посилення контролю за якістю та організацією харчування дітей у навчальних закладах області» . Що стосується неіснуючих документів,то розробити ,впровадити та застосувати постійно діючі процедури , засновані на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) вимога не тендерного комітету КЗО КБП НРЦ «Надія» ДОР , а наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.01.2012р. № 590. Важливим кроком України у запровадженні операторами потужностей виробництва, процедур заснованих на принципах НАССР з метою адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу було набуття чинності Наказу МінАПК «Вимоги щодорозробки, впровадження та застосування постійнодіючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 №590 (далі по тексту - Наказ).В 2014 році за основу та в цілому прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів" № 1602-18 від 22.07.2014, згідно з яким Закон України «Про безпечність та якість» викладено в новій редакції та з новою назвою «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (даліпо тексту - Закон), дата набуття чинності 20.09.2015. Вимоги Наказу №590, розроблені відповідно до вимог законодавства України у сфері безпечності харчових продуктів, з урахуванням вимог міжнародного законодавства. Там, зокрема, зазначається, що оператори потужносте йповинні розробити та впровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати всі небезпечнічинники, які можуть бути в харчовому продукті. Цим документом встановлено положення про введення операторами потужностей програм - передумов, розробки постійнодіючих процедур, заснованих на принципах НАССР, окремих процедур, що забезпечують результативне функціонування програм - передумов та системи НАССР, спрощеного підходу щод озастосування системи НАССР для певних операторів потужностей . У рамках адаптації законодавстваУкраїни у сфері санітарних та фіто санітарних заходів до вимог Європейського Союзу продовжується робота щодо реформування системи державного контролю та нагляду безпечності харчових продуктів. 23 липня 2014 р. Верховна Рада України проголосувала за законопроект № 4179 а, який стосується гармонізації з законодавства України та Європейського Союзу у сфері безпеки та якості харчових продуктів. Зазначений документ передбачає введення в Україні європейської моделі системи гарантування безпеки і якості продукті вхарчування, що базується на процедурах HACCP. У законі також передбаченос творення єдиного контролюючого органу в сфері безпеки харчових продуктів, скасування дозвільних документів і процедур, які відсутні в ЄС, впровадження європейських принципів регулювання ГМО, зокрема в частині реєстрації ГМО-джерел, а не продуктів, вироблених з них. 20 вересня 2016 року набув чинності розділ VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» — Загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, — який вже вимагає наявності у всіхо ператорів ринку харчових продуктів програм-передумов системи НАССР (гігієнічних вимог). Відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 22000 свідчить про певний рівень надійності постачальника і добротності його компанії. Сертифікат ивідповідності ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 22000 є зовнішнім незалежним підтвердженням досягнення вимог стандарту. Мета серії стандартів ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 22000 – стабільне функціонування документованої системи менеджменту якості продукції підприємства. Сертифікати ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 22000 підтверджують та гарантують те, що Учасник на адресах потужностей (приміщення харчоблоків) веде свою господарську діяльність у відповідності до СанПіН, ДСТУ, ГОСТ, що є дуже важливим фактором для здоров’я та реабілітації дітей, які є вихованцями нашого закладу. Крім цього, наявність в учасника сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 22000 підтверджує те, що у Учасника в штаті є технологи харчового виробництва вищого розряду та інші спеціалісти відповідної кваліфікації, які професійно використовують та проводять розрахунки норм, вітамінізації та енергетичної цінності харчових продуктів. Замовник не має права собі дозволити, щоб переможець торгів навчався організовувати виробничий процес по приготуванню страв на дітях закладу, тобто не мав організованого процесу виробництва . По-друге, в закладі цілодобово перебувають вихованці,переважно діти-інваліди і харчування є одним із основних напрямків реабілітації дітей та повинно здійснюватисяо рганізацією з багаторічним досвідом надання послуг на належному рівні. Вимога щодо надання учасниками торгів сертифіката системи управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 22000 – це гарантія спроможності стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність послуг протягом усього часу їх надання; це забезпечення упевненості в тому, що послуги, які надаються підприємством, відповідають обов'язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість послуг, знаходяться під контролем. Таким чином, в вимогах Замовника є бажання отримати належного виконавця послуг . 6. Шановний учасник, все що включено в п.10.1 після слів «а в частині розрахунків до повного його виконання» буде вилучено з тендерної документації.
Дата відповіді: 04.12.2019 14:51
Відповідь надана

Нецінові критерії

Номер: 7e1a2776a3ba4c0fae62b4e90eb8a4d0
Дата опублікування: 02.12.2019 16:36
Опис: Просимо Вас надати роз’яснення в частині застосування нецінових критеріїв, а саме : вимогу про застосування нецінового критерію Досвід роботи у сфері відповідної до предмета закупівлі Досвід роботи у сфері відповідної до предмета закупівлі більше 4 років 30% від 2 до 4 років 15% менше 2 років 0% Закон “Про публічні закупівлі” надає можливість замовникам застосовувати нецінові критерії при закупівлі послуг і робіт, а також товарів, які носять складний або спеціалізований характер, не мають постійно діючого ринку і повинні враховувати умови оплати, термін виконання, гарантійне обслуговування, витрати на експлуатацію, передачу технологій, підготовку кадрів. Варто зауважити, що на послуги, що є предметом закупівлі, існує постійно діючий ринок. Неціновий критерій застосовано Замовником у цій процедурі застосовано виключно з метою обмеження конкуренції. Нормативними актами , а саме Примірна тендерна документація, затверджена наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. № 680 не визначено які ж саме закупівлі замовники можуть віднести до тих, що є складними або спеціалізованими. Крім того тендерною документацією не визначено з якої причини застосовано неціновий критерій Відповідно до вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації виключити вимогу про застосування нецінового критерію Досвід роботи у сфері відповідної до предмета закупівлі Досвід роботи у сфері відповідної до предмета закупівлі більше 4 років 30% від 2 до 4 років 15% менше 2 років 0%
Відповідь: Шановний учасник тендерним комітетом було розглянуте питання, що до вилучення з документації нецінових критеріїв, та вирішено внести зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 04.12.2019 14:47