-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія)
згідно умов тендерної документації
Завершена
484 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 420.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 420.00 UAH
Період уточнення:
25.09.2019 22:09 - 01.10.2019 14:00
Відповідь надана
Порядок зміни умов договору, умови Договору.
Номер:
f276b7e50391473ba374749836ac0b9a
Дата опублікування:
01.10.2019 11:18
Опис:
Доброго дня. Просимо надати роз'яснення щодо наступних умов Договору:
1. пп13 п.6.1 та розділ 10 Договору - порядок зміни електропостачальника встановлений ПРРЕЕ, затвердженими Постановою НКРЕКП. Сторни не мають права встановляювати в Договорі інші умови щодо зміни Постачальника , ніж встановлено нормами діючого законодавства. Законом України "Про публічні закупівлі" не передбачено порядку зміни Постачальника (п. 10.1 Договору).
2. Порядок змін умов Договору п. 7.2: в запропонованій формулі до уваги береться середньозважена ціна електричної енергії на РДН та ВДР за місяць згідно даних офіційного сайту ДП "Оператор ринку". Проте, в дійсності в кожного Постачальника погодинний графік купівлі електричної енергії є різний. Тому кінцева ціна закупівлі Постачальника не співпадає з оприлюдненими даними Оператом ринку, оскільки ОР за основу береться інформація по ціні купівлі-продажу електричної енергії в середньому по всій Україні (середньозважена ціна купівлі всіх Постачальників, які здійснюють свою діяльність на всій території України). Тому доречно брати до уваги приріст на відповідному сегменті ринку, оприлюднений оператором ринку, а включати в формулу середньозважену ціну неправильно.
3. п.9.3 Договору. Постачальник може нести відповідальність за якість НАДАННЯ послуг з постачання електричної енергії, а за саму якість електричної енергії відповідальність несе оператор системи розподілу (ОСР). Тому прописувати таку вимогу в Договорі Постачальнику є недоречним.
Відповідь:
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням тендерного комітету
від 03.10.2019 р.
РОЗ’ЯСНЕННЯ
щодо Тендерної документації для проведення процедури закупівлі – відкриті торги
щодо предмета закупівлі: “код ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія)”, затвердженої рішенням тендерного комітету від 25.09.2019 р.
(в порядку частини першої статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі”)
01 жовтня 2019 р. на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2019-09-25-002906-b) оприлюднено звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації (без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника) в частині умов проекту договору про закупівлю.
Керуючись статтею 3, частиною третьою і четвертою статті 11, частиною першою статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) тендерний комітет роз’яснює:
Щодо зміни електропостачальника
Процедура зміни електропостачальника визначена положеннями розділу VI Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – ПРРЕЕ). Зазначені положення ПРРЕЕ є обов’язковими для усі учасників роздрібного ринку електричної енергії та застосовуються незалежно від умов договірно-правового регулюванням відносин між споживачем та діючим електропостачальником.
У свою чергу, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922).
Згідно із частиною першою статті 36 Закону № 922 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
У той же час у Проекті договору про закупівлю, який наведено у Додатку 2 Тендерної документації, містяться умови, які конкретизують окремі аспекти порядку зміни електропостачальника з урахуванням вимог Закону № 922 та стосуються виключно договірно-правових відносин між споживачем та постачальником за договором. При цьому в Проекті договору про закупівлю не міститься інших умов чи іншого порядку зміни електропостачальника, ніж ті, що передбачені ПРРЕЕ.
Щодо зміни ціни електричної енергії у договорі про закупівлю у зв’язку з коливанням ціни на ринку
Частиною четвертою статті 36 Закону № 922 передбачено випадки зміни істотних умов договору про закупівлю.
Так, згідно з пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону № 922 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
За інформацією НКРЕКП (лист від 08.08.2019 № 8312/13.1/7-19) з дати запровадження нового ринку електричної енергії для забезпечення постачання електричної енергії споживачам електропостачальники здійснюють закупівлю електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту. Таким чином, ціна електричної енергії як товару формується залежно від сегменту ринку, на якому електропостачальник здійснює її закупівлю.
Згідно із частиною шостою статті 67 Закону України «Про ринкок електричної енергії» відповідно до правил ринку "на добу наперед" (далі – РДН) та внутрішньодобового ринку (далі – ВДР) за результатами торгів оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватися як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії. Оприлюднення результатів торгів на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку відповідно до Закону N 2019 забезпечує ДП "Оператор ринку" на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua).
У той же час Мінекономрозвитку України як Уповноважений орган у листі від 14.08.2019 № 3304-04/33869-06 роз’яснив, що для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку, сторони можуть використовувати інформацію з вищезазначеного сайту.
Слід зауважити, що показником, який враховує ціну та обсяги купівлі-продажу для кожного розрахункового періоду, які склалися на РДН і ВДР, є не погодинна ціна електричної енергії, а саме середньозважена ціна, тобто показник, що враховує ціну та обсяги реалізації.
При цьому вказаний показник у проекті договору про закупівлю у відповідній формулі застосовується згідно із частиною шостою статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії», виключно як орієнтир (індикатор), що підтверджує факт коливання ціни електричної енергії на ринку та величину (динаміку) такого коливання.
У той же час, Тендерна документація, в тому числі Проект договору про закупівлю, не містить умов, відповідно до яких ціна тендерної пропозиції, в тому числі ціна за одиницю електричної енергії, повинна відповідати показникам середньозваженої ціни електричної енергії на РДН і ВДР. Ціна електричної енергії визначається учасником самостійно, в тому числі за результатами аукціону, виходячи з конкретних умов господарювання та провадження підприємницької діяльності, та жодним чином не пов’язана (а тим більше не повинна співпадати) з показниками середньозваженої ціни на РДН і ВДР, які використовуються для зміни ціни за одиницю договорі про закупівлю електричної енергії пропорційно до коливання її ціни на ринку.
Одночасно, звертаємо увагу, що у якості орієнтира (індикатора) коливання ринкової ціни, показник середньозваженої ціни електричної енергії на РДН і ВДР приймається у проекті договорів не по Україні в цілому, а по торговій зоні «ОЕС України».
Запропонований в Проекті договору про закупівлю порядок зміни ціни за одинцю електричної енергії повністю відповідає пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону № 922, частині шостій статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії», а також рекомендаціям, викладеним у листі Мінекономрозвитку України від 14.08.2019 № 3304-04/33869-06. Вважаємо, що завдяки закріпленню у договорі про закупівлю прозорого порядку зміни ціни за одинцю електричної енергії, який базується на об’єктивних показниках середньозваженої ціни, учасники не матимуть підстав демпінгувати та пропонувати занижену ціну на аукціоні, та в подальшому безпідставно вимагати збільшення ціни до середнього рівня на рику, оскільки підвищення буде залежати від реальних змін ціни на ринку, та буде пропорційним динаміці таких змін.
Щодо відповідальність за якість надання послуг з електропостачання
Згідно з пунктами 14 і 15 частини другої статті 57 Закону України «Про ринок електричної енергії» електропостачальник зобов'язаний: надавати послуги з постачання електричної енергії споживачам із дотриманням установлених показників якості послуг та здійснювати відшкодування (компенсацію) споживачу у разі недотримання електропостачальником показників якості послуг, визначених договором та Регулятором.
При цьому перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання, а також умови наданням електропостачальником компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам визначається Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженим Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375.
Таким чином положення пункту 9.3 Проекту договору про закупівлю слід розуміти та застосовувати з урахуванням положень зазначених вище нормативно-правових актів.
Дата відповіді:
03.10.2019 16:21