-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт по заміні вікон та дверей будівлі Нікопольської міської ради за адресою: вул. Електрометалургів, 3, м. Нікополь Дніпропетровської області
Завершена
2 319 226.27
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 6 957.68 UAH
мін. крок: 0.3% або 6 957.68 UAH
Період уточнення:
14.08.2019 16:22 - 19.08.2019 18:00
Відповідь надана
Обгрунтування окремих умов тендерної документації
Номер:
ea49c593ca1c404ca08d90e84f763018
Дата опублікування:
16.08.2019 11:47
Опис:
Окремі умови тендерної документації, що встановлять вимоги до підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції, відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, суперечать Закону України "Про публічні закупівлі" і штучно обмежують коло учасників, що можуть взяти у торгах, а саме:
1. Тендерною документацією передбачається надання учасником оригіналу довідки про відсутність виконавчих справ з органу виконавчої служби за юридичною адресою учасника. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено кваліфікаційні критерії, на підставі яких здійснюється оцінка тендерної пропозиції учасника. Невідповідність цим критеріям є підставою для відхилення тендерної пропозиції (ст. 30 Закону). Наявність чи відсутність виконавчих проваджень щодо учасника закупівлі не відноситься до передбачених Законом критеріїв закупівлі. Той факт, що учасник торгів бере участь у виконавчому провадженні, жодним чином не впливає на його спроможність виконати роботи, що становлять предмет закупівлі. Сама вимога допускає вільні тлумачення. Адже суб’єкт господарювання може брати участь у виконавчому провадженні і як боржник, і як стягувач, і як третя особа. У всіх випадках таке виконавче провадження стосується учасника, і, за таких обставин, він не зможе отримати довідку від виконавчої служби про відсутність виконавчих справ. Таким чином, вимога про надання зазначеної довідки у складі тендерної пропозиції створює штучні та нічим не обґрунтовані перешкоди для участі у відкритих торгах, а отже, і порушує принцип вільної конкуренції у публічних закупівлях.
2. Тендерною документацією (п. 6 р. ІІІ) встановлена вимога до виробника металопластикових конструкцій – здійснення господарської діяльності на території України не менше 3 років. Дана вимога не має будь-якого обґрунтування, яке відповідало б нормам законодавства про захист економічної конкуренції та про публічні закупівлі. Фактично вимога штучно перешкоджає участі у торгах, звужує коло учасників та робить закупівлю непрозорою і неконкурентною, що суперечить принципам публічних закупівель, передбачених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Тендерною документацією (пп. 3 п. 1 та пп. 1 п. 2 Додатку №4) передбачено для підтвердження підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», надання учасником оригіналів довідок, виданих уповноваженими органами, про те, що службова (посадова) особа не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, та про те, що учасник не має заборгованості із сплати податків і зборів.
Згідно із ч. 3 ст. 17 Закону замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Отже, вимоги замовника, якими він визначає форми підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції за ст. 17 вже при подачі тендерної пропозиції не передбачена Законом України «Про публічні закупівлі» і суперечить йому в цій частині.
Просимо надати нормативне обгрунтування включення до тендерної документації зазначених вимог або внести відповідні зміни.
Відповідь:
Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (стор. 6 тендерної документації закупівлі) встановлено вимогу про подання тендерної пропозиції в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів з: оригіналом довідки про відсутність виконавчих справ з органу виконавчої служби за юридичною адресою учасника.
Частиною 4 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Тобто, окрім виконання учасником закупівлі вимог ст.ст. 16 та 17 Закону відповідно до Тендерної документації замовника, Законом передбачено право останнього на визначення обов’язковості подання учасником в складі тендерної пропозиції іншої інформації відповідно до законодавства, які замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана норма чітко визначена ч. 3 ст. 22 Закону.
Враховуючи викладене, з метою перевірки фактичної можливості виконання учасником-переможцем (Підрядником) зобов’язань за договором, укладеним за результатами даної закупівлі, в частині відсутності відносно нього виконавчих проваджень, за якими учасник є стороною-боржником виконавчого провадження, що може призвести до арешту рахунків, майна останнього та повністю унеможливить виконання зобов’язань за договором. Прийнято рішення про внесення наступних змін до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, виклавши їх в наступній редакції:
«…- оригіналу довідки з органу виконавчої служби про відсутність виконавчих проваджень, за якими учасник закупівлі є стороною-боржником виконавчого провадження;».
Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділ III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (стор. 10 тендерної документації закупівлі) встановлено вимогу про подання учасником в складі тендерної пропозиції Інформації-опису (у довільній формі) та копії документів на підтвердження ведення виробником металопластикових конструкцій господарської діяльності на території України не менше 3 років (завірені належним чином акти виконаних робіт або видаткові накладні, які підтверджують поставку металоконструкцій аналогічних з технічними характеристиками металоконструкцій даної закупівлі (але з урахуванням технічних можливостей минулих років) - за період з 2016 рік по 30.04.2019 року (не менше чотирьох з вищевказаних документів у сукупності)).
Дана вимога тендерної документації визначена Замовником на підставі ч. 3 ст. 22 Закону (тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити) та обґрунтована наступним.
Розмір очікуваної вартості закупівлі 2 319 226,27 грн. – є значним. Строки для виконання робіт відповідно до предмету закупівлі скорочені з урахуванням настання зимового періоду і для забезпечення енергозбереження будівлі.
Крім зазначеного, тендерним комітетом обов’язково у кожній закупівлі забезпечується ефективне використання коштів місцевого бюджету та їх освоєння впродовж відповідного бюджетного року.
Враховуючи викладене, а також для забезпечення проведення всього об’єму робіт по заміні вікон та дверей учасником та/або виробником, який має потужності для виконання всього обсягу закупівлі у встановлені строки, для забезпечення виготовлення якісних конструкцій, Замовник скористався своїм правом (ч. 3 ст. 22 Закону) та встановив в тендерній документації, в т.ч., вимогу про підтвердження досвіду ведення виробником металопластикових конструкцій господарської діяльності на території України не менше 3 років.
Окремо зауважено, що тендерним комітетом перед оголошенням даної процедури закупівлі було проаналізовано інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Так, наприклад:
- ТОВ «ВІКНА ВІКОНДА» (код 40207010) – проведення реєстрації юридичної особи: 30.12.2015;
- ТОВ «ЗАВОД СТЕКО» (код 38114294) – проведення реєстрації юридичної особи: 15.03.2012;
- ТОВ «ВІНТЕРА-ВІКНА» (код 39762659) - проведення реєстрації юридичної особи: 23.04.2015;
- ТОВ «ВЕКА-Україна» (код 34360838) - проведення реєстрації юридичної особи: 15.05.2006;
- ТОВ «ГУД ВІН XXI» (код 34016825) - проведення реєстрації юридичної особи: 15.02.2006.
Отже, встановлена Замовником в тендерній документації вимога щодо підтвердження ведення виробником металопластикових конструкцій господарської діяльності на території України не менше 3 років не порушує норм чинного законодавства про захист економічної конкуренції і публічні закупівлі та ніяким чином не перешкоджає участі у торгах суб’єктів господарювання у відповідній сфері.
По третьому пункту запитання прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону – Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Тобто надати відповідь по третьому пункту запитання про внесення змін до тендерної документації закупівлі та задовольнити Вимогу по третьому пункту.
Дата відповіді:
21.08.2019 16:38