-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Детектори та аналізатори
Аналізатори
Завершена
1 510 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 2 000.00 UAH
Період уточнення:
02.08.2019 16:23 - 09.08.2019 09:00
Відповідь надана
Щодо дискримінаційних вимов в тексті Тендерної документації
Номер:
528b64e0c31646ee970bbaab9b50c0e3
Дата опублікування:
05.08.2019 17:26
Опис:
Шановний Замовнику,
З квітня 2016 року в Україні є чинним Закон України № 1029-VIII від 16 березня 2016 р. “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі (далі за текстом - "Угода СОТ про держзакупівлі") який визначає вимоги до здійснення державних закупівель країнами, що є її сторонами, а саме 44 країни-члени, включаючи 28 країн ЄС, а також США, Японію, Канаду, Гонконг-Китай, Сінгапур і Корею.
Як відомо основними принципами і правилами Угоди СОТ про держзакупівлі є торгівля без дискримінації, тобто взаємне надання режиму найбільшого сприяння у торгівлі і взаємне надання національного режиму товарам і послугам іноземного походження.
В пункті 20, Технічних вимог до предмета закупівлі за Лотом 1 "Автоматичний гематологічний аналізатор" Додатку 1 до Тендерної документації Вами вказано вимогу такого змісту:
«Країна виробник Європа».
Цією вимогою Замовник створює дискримінаційні умови для товарів іноземного виробництва, що мають походження з таких країн як США, Японія, Канада, Гонконг-Китай, Сінгапур і Корея - оскільки ці країни є членами СОТ та, як і Україна, приєдналися до Угода СОТ про держзакупівлю.
Такі дії Замовника не тільки створюють дискримінаційні умови для Скаржника як потенційного учасника цієї процедури закупівлі, який хоче та може поставити предмет закупівлі цих торгів, іноземного походження, що вироблено Японії, США, або Канаді, але не може в зв’язку з наявністю в тексті Тендерної документації дискримінаційної вимоги, але також такі дії Замовника також порушують основні принципи та положення Світової організації торгівлі, що як наслідком може призвести до накладення штрафних санкцій з боку СОТ та нашкодити економіці України.
Також потрібно відмітити, що такі дії Замовника порушують вимоги частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» оскільки Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Також такі дії Замовника порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пропонуємо видалити з тексту Тендерної документації дискримінаційну вимогу визначену пунктом 20, Технічних вимог до предмета закупівлі за Лотом 1 "Автоматичний гематологічний аналізатор" Додатку 1 до Тендерної документації, а саме видалити з тексту Тендерної документації дискримінаційну вимогу: «Країна виробник Європа».
Завчасно дякую
Відповідь:
Тендерним комітетом КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1» СМР було розглянуто Ваше питання. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
По перше, згідно Закон України № 1029-VIII від 16 березня 2016 р. “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16 березня 2016 року
№ 1029-VIII та Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки Замовник торгів не підпадає під Перелік органів на які розповсюджуються дія даного Закону та Рішення. Дана Угода підписана з метою досягнення більшої лібералізації та розширення світової торгівлі, а також покращення міжнародних засад здійснення світової торгівлі.
По друге, у нашій тендерній документації відсутня вказівка на певного суб’єкта господарювання, тобто на конкретного виробника. У технічних вимогах зазначено лише бажаний регіон країн-виробників аналізаторів, зважаючи на високу якість виготовленої ними продукції, яку нам необхідно закупити. Під час розроблення тендерної документації Замовник зробив вказівку на географічне зазначення походження товару, оскільки згідно практики саме ці країни-виробники зарекомендували себе на світовому ринку як країни, які виготовляють товари високої якості, гарантують надійність, довговічність. Також варто зазначити, що ми дали можливість учасникам пропонувати товари великої кількісті країн-виробників (на території Європи розташовано 48 держав), адже у документації не конкретизовано назву лише однієї країни. Тому вважаємо, що зазначення параметру «Країна виробник Європа» не призводить до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів та не є порушенням вимог ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Але зважаючи на Ваше звернення, тендерним комітетом було прийнято рішення внести зміни до тендерної документації в частині країни виробника товару, а саме розширити цей перелік. Після внесення змін вони обов’язково будуть оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу.
Дата відповіді:
08.08.2019 16:33