-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги із супроводу програмного забезпечення "1С:Підприємство" (Клієнт-серверний варіант) для ДП "НАЕК "Енергоатом"
Завершена
5 026 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 130.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 130.00 UAH
Період уточнення:
06.02.2019 17:01 - 01.03.2019 11:00
Відповідь надана
Порушення чинного законодавства
Номер:
e7cd13ba080c4e0389fea0b951011dda
Дата опублікування:
28.02.2019 16:39
Опис:
Доброго дня!
За результатами аналізу тендерної документації на закупівлю послуг за темою: ДК 021:2015 72250000-2 Послуги, пов’язані із системами та підтримкою (Послуги із супроводу програмного забезпечення «1С:Підприємство» (Клієнт-серверний варіант) для ДП «НАЕК «Енергоатом»), ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002013-c, нами встановлено, що умови тендерної документації порушують ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, а проведення самої закупівлі послуг за даним предметом та використання Замовником у своїй діяльності програмного забезпечення 1С, є прямим порушенням чинного законодавства України, що випливає з наступного.
Згідно проведеного аналізу тендерної документації, встановлено, що метою проведення даної закупівлі є супровід, вдосконалення та впровадження нових підсистем на базі програмного забезпечення «1С:Підприємство», тобто Замовником встановлено обмежуючі вимоги, які дозволять прийняти участь у даній закупівлі виключно розробником даного ПЗ або іншими особами, які так чи інакше пов’язані із ним (особи, які діють на підставі ліцензійних договорів, ліцензій тощо).
Обмежуючі вимоги тендерної документації:
1. Тендерна документація (надалі - ТД):
- (ТД) Назва предмета закупівлі п. 4.1 - ДК 021:2015 72250000-2 Послуги, пов’язані із системами та підтримкою (Послуги із супроводу програмного забезпечення «1С:Підприємство» (Клієнт-серверний варіант) для ДП «НАЕК «Енергоатом»)
- (ТД) Кваліфікаційні критерії п. 5.1 (Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору): Довідка встановленої форми, яка підтверджує наявність досвіду виконання ним аналогічного договору(ів). Аналогічним вважається договір з надання послуг із супроводження корпоративних інформаційних систем на базі програмного забезпечення 1С:Підпрємство.
2. Додаток 3 до ТД проект договору:
- Пункт 1.1. Договору (предмет договору): «Замовник доручає й оплачує, а Виконавець бере на себе зобов'язання забезпечити супровід програмного забезпечення «1С:Підприємство»…»;
- Пункт 3.1. Договору (зміст, склад, і строки надання послуг): «Відповідно до умов договору, надаються послуги з абонентського обслуговування інформаційних систем, вдосконалення існуючих та впровадження нових підсистем на базі програмного забезпечення «1С:Підприємство»…»;
- Пункт 7.1.1. Договору (Права та обов’язки Виконавця): «Надавати Замовнику послуги з абонентського обслуговування інформаційних систем, модернізації програмного забезпечення, впровадження нових підсистем, доопрацювання налаштувань в конфігураціях «1С:Підприємство»…»;
- Пункт 12.3. Договору (Особливі умови): «Інсталяція конфігурацій, програмування, адміністрування і конфігурування виконується відповідно до документації програмних продуктів 1С»;
- Пункт 12.5. Договору (Особливі умови): «Розроблені та впроваджені Виконавцем нові підсистеми на базі програмного забезпечення 1С є власністю Замовника»;
2.1. Додаток 1 до Договору (Технічні вимоги).
- ТВ (Загальні положення): «В цьому документі наведені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, місця надання послуг, перелік та строк надання послуг із супроводу інформаційних систем Компанії на базі програмного забезпечення (ПЗ) «1С:Підприємство»»;
- ТВ (Мета та призначення): «Метою надання послуг є супровід, вдосконалення та впровадження нових підсистем на базі програмного забезпечення «1С:Підприємство»»;
- ТВ Пункт 1 (Загальний зміст надання послуг): «Абонентське обслуговування інформаційних систем на базі програмного забезпечення 1С»;
- ТВ Пункт 1.2: «Оперативна підтримка існуючих конфігурацій ПЗ «1С:Підприємство 8» та ПЗ «1С:Підприємство 7.7»».
- ТВ Пункт 1.3.: «Аналіз доцільності та необхідності встановлення пакетів оновлень конфігурацій ПЗ, що рекомендовані компанією 1С».
- ТВ Пункт 1.6.: «Забезпечення синхронізації інформації між існуючими інформаційними системами на базі ПЗ 1С»;
- ТВ Пункт 1.9. п.п. 4: «проведення навчання та консультацій користувачів з питань експлуатації інформаційних систем на базі ПЗ 1С»;
- ТВ Пункт 1.13.: «Забезпечення ліквідації за рахунок та силами Виконавця збоїв в роботі програмного забезпечення, що виникли внаслідок особливостей програмного забезпечення фірми «1С»».
- ТВ Пункт 2.7. «Розробка та підтримка інтерфейсів обміну (завантаження/вивантаження) даними за узгодженим форматом між інформаційними системами на базі ПЗ 1С та інформаційними системами на базі ПЗ SAP ERP. Конфігурація інформаційних баз програмного забезпечення 1С, що підлягають супроводженню, не типові, а значно змінені та доопрацювані відповідно до умов фінансово-господарської діяльності Замовника».
- А також будь-які інші згадування або умови Тендерної документації та Договору, які за змістом стосуються програмного забезпечення 1С або «1 С:Підприємство».
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація (технічна специфікація) не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». (Додаток №1 до Договору (Технічні вимоги) п. 1.13., п. 1.13.)
Зважаючи на те, що вищезгадана Тендерна документація містить не лише протиправне посилання на цілком конкретне програмне забезпечення «1С: Підприємство», а і посилання конкретну компанію (фірму) 1С, яка, між іншим, знаходиться під санкціями, ми можемо стверджувати, що Вами, крім чинного Рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 28 квітня 2017 року також порушуються і основні принципи здійснення публічних закупівель, які встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників неможлива, оскільки встановлена Замовником вимога обмежує будь-яку конкуренцію в цілому.
- максимальна економія та ефективність неможлива, оскільки через відсутність конкуренції відсутня і змагальність (торг) між сторонами, що призводить до нераціонального використання бюджетних коштів.
- відкритість та прозорість також порушена, оскільки уже на перших етапах технічні вимоги містять у собі приховану перевагу для цілком конкретного товару (послуг) та одночасно неможливість прийняття участі у торгах учасників, які пропонують альтернативні товари (послуги), що по своїй суті є прямою дискримінацією учасників торгів;
- об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, за наявності в технічних вимогах дискримінаційних положень, є неможливою;
- зазначене вище створює усі передумови для порушення останнього принципу, а саме: корупційні діяння і зловживання.
Додатково доводимо до Вашого відома, що, згідно офіційної інформації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України: http://www.dsszzi.gov.ua/dsszzi/control/uk/publish/article?art_id=39206&cat_id=44795, інформація, яка є власністю держави, або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинна оброблятися в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Підтвердження відповідності здійснюється за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Для створення комплексної системи захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, використовуються засоби захисту інформації, які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного та/або криптографічного захисту інформації. Підтвердження відповідності та проведення державної експертизи цих засобів здійснюються в порядку, встановленому законодавством.
Порядок проведення державної експертизи комплексних систем захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах і засобів технічного захисту інформації встановлюється Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Так от, повідомляємо Вам, що Рада національної безпеки і оборони України прийняла рішення щодо застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «1С» обмежуючі заходи (відповідно до Закону України «Про санкції»), зокрема: блокування активів, обмеження торговельних операцій, запобігання виведенню капіталів за межі України, зупинення виконання економічних та фінансових зобов’язань, обмеження або припинення надання телекомунікаційних послуг і використання телекомунікаційних мереж загального користування, заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом, припинення видачі дозволів, ліцензій на ввезення в Україну з іноземної держави чи вивезення з України валютних цінностей та обмеження видачі готівки за платіжними картками, емітованими резидентами іноземної держави, заборона передання технологій, прав на об’єкти права інтелектуальної власності.
Згідно «Переліку засобів технічного захисту інформації, дозволених для забезпечення технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом», який сформовано відповідно до п. 17 Положення про технічний захист інформації в Україні, затвердженого Указом Президента України від 27 вересня 1999 р. № 1229, дія експертних висновків продуктів 1С, в тому числі «1С:Підприємство 8.3» - ЗУПИНЕНА! (http://195.78.68.84/dsszzi/control/uk/publish/article?showHidden=1&art_id=288071&cat_id=44795).
Таким чином, програмний продукт «1С:Підприємство» немає діючого сертифіката відповідності або позитивного експертного висновку, який отриманий за результатами державної експертизи у сфері технічного та/або криптографічного захисту інформації.
У світлі вищезазначеного радимо Вам також ознайомитись із наступними нормативними документами:
1. Положення про технічний захист інформації в Україні, який затверджений Указом президента України від 27.09.1999 №1229;
2. Рішення Ради національної і оборони України «Про Стратегію національної безпеки України» від 06.05.2015 року, затвердженого Указом Президента України від 26.05.2015 року №287/2015.
3. ст. 5 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014р. №1644 – VII.
4. абз. 4 п. 2) частини першої розпорядження Кабінету Міністрів України «Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів» від 11.09.2014 р. №829-р,
5. Указу Президента України №133/2017 від 15.05.2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»,
6. Указу Президента України №254/2016 від 15.06.2016 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20 травня 2016 року "Про виконання резолюції Ради Безпеки Організації Об'єднаних Націй від 20 липня 2015 року N 2231 щодо Спільного всеосяжного плану дій в частині персональних санкцій»,
7. Указу Президента України № 57/2018 від 06.03.2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 1 березня 2018 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»,
8. Указу Президента України № 126/2018 від 14.05.2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 травня 2018 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»,
9. Указу Президента України № 176/2018 від 21.06.2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"».
Зважаючи на вищезазначене, а також з метою дотримання норм чинного законодавства України, вимагаємо негайно скасувати закупівлю послуг за предметом закупівлі: «Послуги, пов’язані із системами та підтримкою (Послуги із супроводу програмного забезпечення «1С:Підприємство» (Клієнт-серверний варіант) для ДП «НАЕК «Енергоатом»), ідентифікатор закупівлі UA-2019-02-06-002013-c.
Відповідь:
Відповідь на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації завантажено у вигляді файлу "Відповідь на вимогу UA-2019-02-06-002013-c.c1"
Дата відповіді:
05.03.2019 13:38