-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги зі створення топографічного плану м. Херсона у масштабі 1:2000
-
Завершена
3 875 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 375.00 UAH
Період уточнення:
04.12.2018 11:06 - 11.12.2018 12:00
Відповідь надана
вимога Замовнику
Номер:
370d82eef3ca4bd5a662cbeb4ef395f2
Дата опублікування:
10.12.2018 11:59
Опис:
Замовником торгів: Департаментом містобудування та землекористування Херсонської міської ради , було розпочато процедуру закупівлі послуг за предметом ДК 021:2015: 71350000-6 – Науково-технічні послуги в галузі інженерії (Послуги зі створення топографічного плану м. Херсона у масштабі 1:2000), місце знаходження : Територія 7157,56 га (6868,1000 га в межах м. Херсона та +50 метрів за межею населеного пункту).
Згідно до тендерної документації (п.2додаток 1), учасник торгів повинен :
Надати копії:
- чинних документів льотної придатності спеціалізованого повітряного судна щодо проведення аерофотознімальних робіт, а саме: сертифікат експлуатанта, експлуатаційні специфікації та сертифікат льотної придатності (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником).
- довідку за формою, наведеною у додатку № 8 тендерної документації про наявність в учасника не менше семи працюючих за основним місцем роботи, працівників відповідної кваліфікації: аерофотогеодезистів, геодезистів, топографів, картографів, спеціалістів з геоінформаційних систем які мають необхідні знання та досвід.
Дана вимога обмежує права Учасника щодо участі в Тендері, на підставі Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» п.5 , - суб'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Відповідно до статі 16, ЗУ "Про публічні закупівлі" , Замовник установлює один або декілька критеріїв, а саме наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Законом не встановлений перелік працівників ,які обов'язково повинні працювати на підприємстві. Отже встановлення таких вимог, як наявність менше семи працюючих за основним місцем роботи, працівників відповідної кваліфікації: аерофотогеодезистів, геодезистів, топографів, картографів, спеціалістів з геоінформаційних систем є дискримінуєчою умовою, що значно звужує коло потенційних учасників в данній пубічній закупівлі.
Щодо наявності матеріально-технічної бази, а саме вимог щодо * аерофотознімального літака (в разі виконання аерофотознімальних робіт самим Учасником); та цифрової аерофотокамери з фокусною відстанню 70-140 мм (згідно вимог ГКНТА-2.04-02-98 п.7.1, таблиця 15, п. 7.1.20) , повідомляємо що аерофотокамера з такою фокусною відстанню використовується на гірській території ( ГКНТА-2.04-02-98, п. 7.1.20),а Херсонська область це степова місцевість.
Тобто, Замовник обмежує коло потенційних учасників публічної закупівлі, які мають такий літак, при цьому ігноруючи, що таке знімання може бути зроблене наземним методом. Фактично, Замовником були встановлені дискримінаційні вимоги для Учасників, та звужує коло потенційних Учасників, що порушує принципи проведення публічних закупівель, закріплені ст. 3 ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме недискриміанція Учасників.
З огляду на вищенаведене, вимагаємо привести вимоги Замовника у відповідність до ст.ст. 3 та 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" .
Відповідь:
Згідно з частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
.
Щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Вимоги щодо кількості осіб, які обов'язково повинні працювати на підприємстві з тендерної документації вилучені, до Додатку 1 тендерної документації внесено зміни.
Відповідно до частини першої статті 5-1 Закону України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”: «Професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії»
На підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям Учасник повинен надати довідку за формою, наведеною у додатку № 8 тендерної документації про наявність в Учасника працюючих за основним місцем роботи, працівників які мають відповідну освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії.
До зазначених в тендерній документації працівників відповідної кваліфікації: які мають необхідні знання та досвід: аерофотогеодезистів, геодезистів, топографів, картографів також відносяться особи, які отримали вищу освіту за спеціальністю «Код спеціальності 193 - «Геодезія та землеустрій»» згідно до «Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 266 та отримали кваліфікацію в галузі геодезії.
Зазначена інформація міститься у документах про освіту.
Щодо наявності матеріально-технічної бази
Вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази обґрунтовані, перш за все, технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, з якими ви можете ознайомитися у Додатку 3 до тендерної документації.
Результати аерофотознімань (геоприв’язані цифрові знімки, цифрові ортофотоплани) є складовою частиною даної послуги, а тому топографічні знімання мають бути виконані лише аерофототопографічним методом.
Топографічні плани у 2020-2021 роках використовуватимуться як картографічна основа при розроблені містобудівної документації «Внесення змін до Генерального плану м.Херсона».
Згідно з вимогами ДБН 5.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту», актуальність картографічної основи на рік розроблення генерального плану засвідчується її виконавцем.
Враховуючи наведене, аерофотозніманя мають бути достовірними та актуальними – тобто виконаними у 2019 році.
Також звертаємо вашу увагу, що згідно зі статтею 10 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» , під час здійснення топографо-геодезичних, картографічних робіт повинні забезпечуватися: додержання вимог стандартів та нормативно-технічної документації».
В пунктах 7.1.13 та 7.1.14 Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)» зазначено про наступне:
7.1.13. Аерофотознімання виконують відповідно до вимог нормативних документів з аерофотознімання, положень даної Інструкції та нормативних документів, що стосуються фотограмметричних робіт при створенні топографічних карт і планів.
7.1.14. Масштаби фотографування, типи аерофотоапаратів, особливі вимоги до матеріалів аерофотознімання передбачають у технічному завданні на виконання аерофотознімання.Зазначені вимоги містяться у Додатку № 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Чинними нормативно-технічними документами з аерофотознімання є «Основні положення по аерофотозніманню для створення і відновлення топографічних карт і планів» ГКІНП-09-32-80,1982р та «Керівництво з аерофотознімальних робіт» 1988 р., саме в них викладені основні положення щодо організації, підготовки та провадження аерофотознімальних робіт виконуваних спеціалізованими підприємствами та вимоги до авіаносіїв, аерофото-знімального і фотограмметричного обладнання (а не тільки в «Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98).
Правові основи діяльності в галузі авіації встановлює «Повітряний кодекс України», саме він здійснює Державне регулювання діяльності в галузі авіації та використання повітряного простору України спрямоване на гарантування безпеки авіації, забезпечення інтересів держави, національної безпеки та потреб суспільства і економіки у повітряних перевезеннях та авіаційних роботах.
В статті 1 п.7 Кодексу зазначено:
7) авіаційні роботи - польоти, під час здійснення яких повітряне судно використовується для забезпечення спеціалізованих видів обслуговування (авіаційно-хімічні роботи, аерофотозйомка, патрулювання тощо).
В статті 47 пунктом 1 визначено:
1. На борту цивільного повітряного судна під час виконання польотів повинні бути:
1) реєстраційне посвідчення;
2) сертифікат льотної придатності або дозвіл на виконання польотів;
Таким чином авіаційне судно, що використовується для аерофотознімання є спеціальним.
Вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази не можуть вважатися дискримінаційними та такими, що звужують коло потенційних учасників закупівлі, оскільки у Додатку 1 до тендерної документації передбачена наявність в учасника власного чи орендованого обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг, а також залучення субпідрядників для виконання аерофотографічних робіт.
Щодо вимог до аналогічного договору
Оскільки Закон України «Про публічні закупівлі» не містить визначення терміну “аналогічний договір”, критерії такого договору визначені замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Замовник не може погодитися з тим, що аналогічним договором буде надання послуг зі створення (оновлення) цифрових топографічних (інженерно-топографічних) планів масштабу 1:2000, на цілісну (цілісні) територію(її) населеного пункту, оскільки населені пункти різняться як за територією, рельєфом, так і за характером забудови.
Державні будівельні норми визначають п’ять груп населених пунктів України, які додатково поділені на міста та сільські населені пункти.
м. Херсона належить до групи великих міст.
Очевидно, що послуга зі створення топографічного плану великого міста з чисельністю населення більше 250 тис. осіб та створення топографічного плану сільського населеного пункту з чисельністю населення до 200 або до 500 осіб не є аналогічною послугою ні за розміром території, на яку розробляються топографічні плани, ні за різноманіттям рельєфу та характеру забудови.
В той же час, під запропоноване вами визначенні аналогічного договору, не підпадає створення топографічного плану на значну частину території крупного або найкрупнішого міста, з чисельністю населення понад 500 тис.осіб, що може бути розцінено, як дискримінація учасника.
З метою недопущення дискримінації виконавців, в якості аналогічного договору щодо площі території знімання прийнята площа 50 км.кв, що становить орієнтовно 75% території м.Херсона .
Таким чином Замовник визначив аналогічний договір як договір на надання аналогічної послуги зі створення (оновлення) цифрових топографічних (інженерно-топографічних) планів масштабу 1:2000, за матеріалами аерофотозйомки, на цілісну (цілісні) територію(ії) населеного пункту, що характеризуються різноплановою забудовою – садибною, багатоповерховою житловою забудовою, промисловою забудовою, рекреаційними озелененими територіями, (площа території – не менше 50 км. кв.).
При визначенні критеріїв до аналогічного договору Замовник виходив з того, що відсутність досвіду на виготовлення топографічного плану на цілісну територію міста вказаної площі може призвести до ускладнень, труднощів у виконанні послуги за договором, наслідком чого через порушення умов договору можливе його розірвання.
Замовник вже має минулорічний досвід по невиконанню умов договору з вини Виконавця, наслідком чого Замовником було втрачено бюджетні ресурси, час, можливість своєчасно реалізувати свої повноваження, передбачені чинним законодавством.
Ймовірне невиконання послуги, яка є предметом закупівлі, обмежить можливості Херсонської міської ради, як органу місцевого самоврядування, на виконання своїх функцій по реалізації державної політики в сфері містобудування, архітектури та регулювання земельних відносин, створенні та підтриманні повноцінного життєвого середовища, прогнозуванню розвитку та планування територій міста, сприяння проектуванню, будівництву об'єктів містобудування, спорудженню інших об'єктів, реконструкції історичного ареалу міста при збереженні традиційного характеру середовища, реставрації та реабілітації об'єктів культурної спадщини, створенню інженерної та транспортної інфраструктури тощо.
Дата відповіді:
12.12.2018 16:19
Відповідь надана
Щодо способу підтвердження кваліфікації Учасників, в частині підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Номер:
ab2e667ee1ab417785bf3f361a19adff
Дата опублікування:
05.12.2018 10:27
Опис:
Тендерною документацією Замовником встановлено необхідність підтвердження досвіду виконання аналогічного договору та встановлено визначення аналогічного договору: Аналогічним договором вважається договір, що був виконаний учасником зі створення (оновлення) цифрових топографічних (інженерно-топографічних) планів масштабу 1:2000, за матеріалами аерофотозйомки, на цілісну (цілісні) територію(її) населеного пункту, що характеризуються різноплановою забудовою – садибною, багатоповерховою житловою забудовою, промисловою забудовою, рекреаційними озелененими територіями, (площа території – не менше 50 тис. км. кв.).
Разом з тим, з огляду на визначену Тендерною документацією територію надання послуг - м. Херсон, площа 7157, 56 га (71,57 кв.км.), на нашу думку, Замовником допущено помилку в визначені площі території аналогічного договову не менше 50 ТИС. км. кв. (що вдвічі більше площі всієї Херсонської області)
Просимо Замовника звернути увагу на допущену неточність та внести відповідні зніми до Тендерної документації.
Відповідь:
До Додатку 1 тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
07.12.2018 14:34
Відповідь надана
Щодо кваліфікаційних критеріїв - персонал
Номер:
1ea445d4f90c4e3a9f97d604187c1da4
Дата опублікування:
05.12.2018 10:14
Опис:
Замовником вимагається від учасника надати "Довідку за формою, наведеною у додатку №8 тендерної документації про наявність в учасника не менше семи працюючих за основним місцем роботи, працівників відповідної кваліфікації: аерофотогеодезистів, геодезистів, топографів, картографів, спеціалістів з геоінформаційних систем". Просимо надати роз’яснення якщо в кваліфікаційних документах персоналу учасника не зазначено вищевказаних кваліфікацій, у зв’язку з тим, що, наприклад, Постановою КМУ від 29 квітня 2015 р. № 266 "Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти" не передбачає вищевказаних спеціальностей, чи буде відхилено пропозицію учасника, якщо він не має персоналу зазначених вище спеціальностей. У зв’язку з цим просимо привести у відповідність вищевказану вимогу до персоналу відповідно до чинних нормативно-правових документів.
Відповідь:
Звертаємо увагу, що вимоги про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не містить вимоги до спеціальностей працівників, зазначених у документах про вищу освіту.
Наказом Держспоживстандарту України від 28 липня 2010 р. N 327 затверджений Класифікатор професій ДК 003:2010 (далі – Класифікатор), який призначений для застосування центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями соціальних партнерів усіх рівнів, іншими громадськими організаціями, всіма суб'єктами господарювання під час запису про роботу у трудові книжки працівників.
Згідно з Класифікатором:
робота - певні завдання та обов'язки, що виконані, виконуються чи повинні бути виконані однією особою.
кваліфікація - здатність виконувати завдання та обов'язки відповідної роботи.
У дипломі чи іншому документі про професійну підготовку (посвідченні, сертифікаті тощо) кваліфікація визначається через назву професії.
На підприємствах, в установах та організаціях записи про роботу вносять в установленому порядку до трудових книжок працівників відповідно до професійних назв робіт, зазначених у покажчику професійних назв робіт за кодами професій та абетковому покажчику професійних назв робіт. Від назв, зазначених у цих показниках, можуть утворюватися похідні назви професій (професійних назв робіт, посад) доданням похідних слів (провідний, головний, молодший, змінний, гірничий, третій та ін.)
Класифікатор містить такі професійні назви робіт, як аерофотогеодезист, геодезист, топограф, картограф.
Таким чином, тендерна документація містить вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за професійними назвами робіт. Вимог щодо спеціальностей працівників тендерна документація не містить.
До Додатку 1 тендерної документації будуть внесені уточнюючі зміни.
Дата відповіді:
07.12.2018 14:33