-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги по дератизації та дезінсекції
Послуги по дератизації та дезінсекції
Торги не відбулися
1 944 057.17
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 19 000.00 UAH
Період уточнення:
04.11.2018 10:33 - 16.12.2018 10:00
Відповідь надана
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині усунення дискримінаційних та незаконних вимог замовника
Номер:
77db1f9723884c5aa2ab38a492e330af
Дата опублікування:
19.11.2018 17:34
Опис:
Тендерна документація на закупівлю код згідно ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігіенічної обробки приміщень (Послуги по дератизації та дезінсекції) (далі – Документація) складена з грубим порушенням вимог чинного законодавства і містить дискримінаційні вимоги, які спрямовані на звуження конкуренції серед учасників торгів.
1. Відповідно до пп. 1.1 п. 1 Додатку 1 Документації, учасники повинні надати у складі тендерних пропозицій
«1.1. Довідка надана в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для надання послуг, що містить інформацію:
-Яке саме наявне обладнання у учасника, його кількість, марка, зазначити власне чи орендоване ( у разі, якщо учасник планує використовувати обладнання іншої юридичної особи необхідно зазначити це в даній довідці та вказати підстави використання обладнання (наприклад: зазначити посилання на договір оренди, або інше)
Дана умова є дискримінаційною, оскільки Замовник вимагає надати інформацію лише про власне або орендоване обладнання та МТБ, що унеможливлює участь у торгах суб’єктів господарювання, які мають в наявності матеріально – технічну базу та обладнання за договором про надання послуг, лізинг, права господарського відання, оперативного управління тощо.
2. Відповідно до пп. 1.2 п. 1 Додатку 1 Документації, учасники повинні надати у складі тендерних пропозицій
«1.2. Довідка надана в довільній формі про наявність у учасника автотранспорту, необхідного для надання послуг з зазначенням марки автомобіля та його вантажопідйомності. Вантажопасажирський автотранспорт повинен бути у власності Учасника та мати вантажопідйомність не менше 500 кг.»
Враховуючи дану вимогу, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності Вантажопасажирський автотранспорт, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, які мають в наявності вантажний (пасажирський, вантажний), легковий транспорт (седан, пікапи, фургон) тощо.
3. Відповідно до пп. 1.4 п. 1 Додатку 1 Документації, учасники повинні надати у складі тендерних пропозицій
«1.4. Копію полісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.»
Дане питання регулюється Законом України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», зокрема стаття 3 передбачає мету здійснення обов'язкового страхування, яка взагалі не стосується сфери надання послуг по дератизації та дезінсекції.
Тому, суб’єкти господарювання, який надає послуги по дератизації та дезінсекції не повинен мати полісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів згідно з чинним законодавством України у сфері страхування.
Встановлення даної вимоги Документації обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі які не мають у власні транспортні засоби.
4. Відповідно до пп. 2.2 п. 1 Додатку 1 Документації, учасники повинні надати у складі тендерних пропозицій
«2.2. керівником підприємства повинен бути лікар-дезінфекціоніст з вищою кваліфікаційною категорією. Для підтвердження освіти та кваліфікації керівника необхідно надати копії документів підтверджуючих освіту та кваліфікаційну категорію.»
Враховуючи дану вимогу, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності керівника лікара-дезінфекціоніста, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, які мають керівника з освітою за спеціальністю економіста, юриста тощо.
5. Яким нормативно-правовим документом керувався Замовник при встановленні даної вимоги щодо керівника лікара-дезінфекціоніста. Адже кваліфікаційні вимоги щодо лікара-дезінфекціоніста регламентуються довідником кваліфікаційних характеристик професій (ДКХП) працівників, який розроблено з урахуванням змін державних стандартів щодо класифікації професій та чинної номенклатури посад медичних працівників системи Міністерства охорони здоров'я України. Отже дана вимога є обов’язковою для працівника системи Міністерства охорони здоров'я України, який працює за спеціальністю «лікар-дезінфекціоніст» .
Надайте пояснення яким чином номенклатура посад медичних працівників системи Міністерства охорони здоров'я України стосується сфери надання послуг по дератизації та дезінсекції?
6. Відповідно до пп. 2.4 п. 1 Додатку 1 Документації, учасники повинні надати у складі тендерних пропозицій
«2.4. Копії документів, які свідчать про трудові взаємовідносини з робітниками, задіяними у .наданні послуг за даною закупівлею в кількості не менше 10 осіб, а саме:
- витяг з трудових книжок кожного з задіяних в процесі надання послуг робітників, де міститься запис про прийняття учасником працівника на відповідну посаду;
- наказ про прийняття учасником працівника на відповідну посаду.»
Встановлення вимоги щодо надати тільки витяги з трудових книжок кожного з задіяних в процесі надання послуг робітників, дискримінаційна . Замовник свідомо обмежив право учасника на укладання цивільно-правових відносин відповідно до статті 208 Цивільного кодексу України.
Встановлення даної вимоги Документації обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, які мають найманих працівників по цивільно-правових угодах.
При цьому Замовником вбачається вимога щодо обов’язкової наявності 10 робітників, що є необґрунтованою оскільки не зрозуміло, з якого обсягу виконання оброблювальної площі на людину виходить (розраховує) Замовник, зазначаючи граничну мінімальну кількість робітників, які працюють на умовах повної зайнятості.
Враховуючи дану вимогу, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності не менше 10 осіб робітників на умовах повної зайнятості, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, які мають 9 осіб та які є найманими.
7. Відповідно до пп. 3.1 п. 1 Додатку 1 Документації, учасники повинні надати у складі тендерних пропозицій
«3.1. Документально підтверджена інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів протягом останнього звітного року до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів з заповненою таблицею згідно наведеної форми: ..»
Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, а саме надання аналогічних договорів ТІЛЬКИ за 2017 рік. Враховуючи дану вимогу, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають виконані договори у 2017 році, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, які мають виконані договори у 2016 чи 2018 роках.
З яких підстав та причин Замовнику потрібен досвід надання послуг тільки в цей період? І чому досвід в інший період не може бути прийнятим?
Виходячи з вискаленого, вимагаємо внести зміни до тендерної документації в частині усунення дискримінаційних умов а також положень, які суперечать Закону "Про публічні закупівлі" та іншим актам законодавства.
Відповідь:
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник встановлює кваліфікаційні критерії, зокрема, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази. Частиною 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06, замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням принципів здійснення закупівель та недискримінації учасників.
Дата відповіді:
22.11.2018 22:52