-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 16.12.25 00:00)
4 074 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
13
год
07
хв
24
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період уточнення:
05.12.2025 15:39 - 13.12.2025 00:00
Без відповіді
Щодо ліцензійних умов
Номер:
87fab7de813d4c07979070355c5dc888
Дата опублікування:
12.12.2025 17:53
Опис:
Доброго дня! Звертаємо Вашу увагу, що в Додатку№ 1 до тендерної документації зазначено що На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469. Для електричної енергії чинним є ДСТУ EN 50160:2023, який не містить вимоги про надання довідки, встановленої Замовником. Крім того, чинне законодавство не обмежує діяльність постачальників у разі наявності штрафів чи застережень НКРЕКП, оскільки вони не впливають на можливість постачання електроенергії та участь у закупівлях. Відповідно до пункту 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, під час проведення відкритих торгів на закупівлю електричної енергії положення п.1, 2 ч.2 ст.16 Закону не застосовуються, а замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, не передбачені національним стандартом. Просимо переглянути Додаток № 1 до тандерної документації та внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену вимогу, інакше будемо змушені звернутися до органу оскарження. Додатково зазначаємо, що практика АМКУ (рішення від 17.12.2024 №20072, №20071; оголошення UA-2024-12-03-015025-a, UA-2024-12-27-010436-a) підтверджує, що наявність штрафів чи застережень не позбавляє постачальника права здійснювати діяльність, а замовники не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги чи вимагати документи щодо інформації, яка є у відкритих державних реєстрах.
Відповідь надана
ПОРУШЕННЯ ЗБОКУ ЗАМОВНИКА
Номер:
2f79936b7d7e40798db9af9e6f95b686
Дата опублікування:
08.12.2025 14:52
Опис:
Доброго дня. Шановний Замовнику!
Відповідно до пункту Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Замовником зазначено: «Параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, учасники повинні у складі своїх пропозицій надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2024 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом».
Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника не відповідає чинному законодавству та містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство і права та законні інтереси Учасників та створюють неможливість Учасників взяти участь у процедурі закупівлі.
Зазначимо, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Звертаємо увагу, що ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» розрізняє поняття «електропостачальник», «оператор системи передачі» та «оператор системи розподілу».
Відповідно до п. 7 ст. 72 Закону саме оператор системи передачі та оператори систем розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів.
Відповідно до п. 11.4.14. постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 310 «Про затвердження Кодексу систем розподілу» (далі – «Кодекс») перелік показників якості електропостачання повинен зазначатися у договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії. Відповідно до п. 11.4.5. Кодексу якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленому стандарту.
Однак, дана тендерна документація не передбачає укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. При цьому в проекті договору до тендерної документації (Додаток 4) в п. п. 3.1., 4.2., 6.2 зазначено наступне: «Обов'язковою умовою для постачання електричної енергії Споживачу є наявність у нього укладеного в установленому порядку з оператором системи розподілу (далі – ОСР) договору про надання послуг з розподілу, на підставі якого Споживач набуває право отримувати послугу з розподілу електричної енергії. Товар, який постачається Споживачу, повинен відповідати вимогам, що встановлені чинним законодавством та національними стандартами України, іншими нормативно-технічними документами щодо якості та технічних характеристик. Оператор системи передачі та оператори систем розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів. Споживач зобов'язується мати діючий договір споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії з оператором системи, на території здійснення ліцензованої діяльності якого приєднана електроустановка Споживача».
Таким чином, ми, як потенційний учасник, який є «електропостачальником» і не є «оператором системи передачі» або «оператором системи розподілу», не можемо нести відповідальності за параметри якості електричної енергії.
Згідно зв ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися на основі принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, рівного ставлення до них, а також прозорості та об’єктивності. Зокрема, замовники не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги, які можуть обмежити доступ учасників до участі у процедурі закупівлі. Встановлення вимоги надання протоколу перевірки якості електричної енергії є непропорційною та недоцільною для учасника, який є лише постачальником електричної енергії, а не оператором системи розподілу.
За своєю суттю ця вимога може бути кваліфікована як дискримінаційна, оскільки вона ставить учасників у нерівні умови. Постачальники електричної енергії не мають можливості здійснювати контроль за якістю електричної енергії в мережах, оскільки цю відповідальність несе оператор системи розподілу, що прямо регламентовано Законом України «Про ринок електричної енергії» та іншими нормативно-правовими актами.
Таким чином, вимога надання протоколу перевірки якості електричної енергії порушує принципи недискримінації та рівного ставлення до учасників, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки створює необґрунтовані перешкоди для участі в закупівлі постачальників, які не мають відношення до забезпечення якості електричної енергії, що є виключною компетенцією операторів систем розподілу.
Враховуючи зазначене, просимо переглянути та виключити зазначену вимогу, щоб забезпечити рівні умови для всіх учасників та відповідність принципам законодавства про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
ВИМОГА УСУНУТИ ПОРУШЕННЯ
Номер:
141b18ee473b499f86a1fc4f3906e674
Дата опублікування:
08.12.2025 14:51
Опис:
Доброго дня. Шановний Замовнику!
Ми є учасником, який розглядає можливу потенційну участь у Вашій закупівлі. Але звернули нашу увагу, що у тендерній документації Вами зазначено наступне:
Так, відповідно до пункту Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Замовником зазначено: «Параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, учасники повинні у складі своїх пропозицій надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2024 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом».
Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника не відповідає чинному законодавству та містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство і права та законні інтереси Учасників та створюють неможливість Учасників взяти участь у процедурі закупівлі.
Зазначимо, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Звертаємо увагу, що ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» розрізняє поняття «електропостачальник», «оператор системи передачі» та «оператор системи розподілу».
Відповідно до п. 7 ст. 72 Закону саме оператор системи передачі та оператори систем розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів.
Відповідно до п. 11.4.14. постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 310 «Про затвердження Кодексу систем розподілу» (далі – «Кодекс») перелік показників якості електропостачання повинен зазначатися у договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії. Відповідно до п. 11.4.5. Кодексу якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленому стандарту.
Однак, дана тендерна документація не передбачає укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. При цьому в проекті договору до тендерної документації (Додаток 4) в п. п. 3.1., 4.2., 6.2 зазначено наступне: «Обов'язковою умовою для постачання електричної енергії Споживачу є наявність у нього укладеного в установленому порядку з оператором системи розподілу (далі – ОСР) договору про надання послуг з розподілу, на підставі якого Споживач набуває право отримувати послугу з розподілу електричної енергії. Товар, який постачається Споживачу, повинен відповідати вимогам, що встановлені чинним законодавством та національними стандартами України, іншими нормативно-технічними документами щодо якості та технічних характеристик. Оператор системи передачі та оператори систем розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів. Споживач зобов'язується мати діючий договір споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії з оператором системи, на території здійснення ліцензованої діяльності якого приєднана електроустановка Споживача».
Таким чином, ми, як потенційний учасник, який є «електропостачальником» і не є «оператором системи передачі» або «оператором системи розподілу», не можемо нести відповідальності за параметри якості електричної енергії.
Згідно зв ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися на основі принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, рівного ставлення до них, а також прозорості та об’єктивності. Зокрема, замовники не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги, які можуть обмежити доступ учасників до участі у процедурі закупівлі. Встановлення вимоги надання протоколу перевірки якості електричної енергії є непропорційною та недоцільною для учасника, який є лише постачальником електричної енергії, а не оператором системи розподілу.
За своєю суттю ця вимога може бути кваліфікована як дискримінаційна, оскільки вона ставить учасників у нерівні умови. Постачальники електричної енергії не мають можливості здійснювати контроль за якістю електричної енергії в мережах, оскільки цю відповідальність несе оператор системи розподілу, що прямо регламентовано Законом України «Про ринок електричної енергії» та іншими нормативно-правовими актами.
Таким чином, вимога надання протоколу перевірки якості електричної енергії порушує принципи недискримінації та рівного ставлення до учасників, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки створює необґрунтовані перешкоди для участі в закупівлі постачальників, які не мають відношення до забезпечення якості електричної енергії, що є виключною компетенцією операторів систем розподілу.
Враховуючи зазначене, просимо переглянути та виключити зазначену вимогу, щоб забезпечити рівні умови для всіх учасників та відповідність принципам законодавства про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
Не законна вимога
Номер:
ee4c5eb7786d4a139011cff6cbc4051b
Дата опублікування:
08.12.2025 11:46
Опис:
Відповідно до п. Додатку 4 ТД Замовник вимагає: Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом з сертифікації систем менеджменту про те, що система управління щодо програм якості впроваджена та повністю функціонує у відповідності до ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» з урахованням ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості» (ISO 10005:2018, IDT) стосовно торгівлі електричною енергією (постачання електричної енергії). Сертифікат повинен містити QR-код, за яким існує можливість перевірити його дійсність на офіційному вебсайті органу з сертифікації систем менеджменту, що видав даний сертифікат.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії.
Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі.
Вимагаємо внести зміни та прибрати з тендерної документації вимоги, що не відповідають законодавству про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
Не законна вимога
Номер:
7f730609351c467faaefb4f27dfcf395
Дата опублікування:
08.12.2025 11:46
Опис:
Відповідно до п. Додатку 4 ТД Замовник вимагає: Скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій. Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), якщо дата реєстрації сертифікату на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів» не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту, або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в акредитованому НААУ органі стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому НААУ органі по сертифікації (органі з оцінки відповідності) не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів») пізніше, ніж один рік від дати складання звіту). Сертифікат внутрішнього аудитора, виданий працівнику Учасника на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT), який підтверджує компетентність здійснення внутрішнього аудиту щодо ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), та вимог положень ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT).
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії.
Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі.
Вимагаємо внести зміни та прибрати з тендерної документації вимоги, що не відповідають законодавству про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
Не законна вимога
Номер:
54d5ae903d204702bbd7f20f99e676b9
Дата опублікування:
08.12.2025 11:45
Опис:
Відповідно до п. Додатку 4 ТД Замовник вимагає: Оригінал чинного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління якістю, виданого учаснику органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), про відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання учасника стосовно торгівлі електроенергією вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT).
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії.
Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі.
Вимагаємо внести зміни та прибрати з тендерної документації вимоги, що не відповідають законодавству про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
не законна вимога
Номер:
cdb9c9670834409c9515f81961f40ee6
Дата опублікування:
08.12.2025 11:45
Опис:
Відповідно до п. Додатку 4 ТД Замовник вимагає: Оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», який видано на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Надані документи повинні відповідати предмету закупівлі та засвідчувати використання учасником відповідної системи менеджменту. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії.
Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі.
Вимагаємо внести зміни та прибрати з тендерної документації вимоги, що не відповідають законодавству про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
Не законна вимога
Номер:
a36c94d3e3564fde8511725fb36d2867
Дата опублікування:
08.12.2025 11:44
Опис:
Відповідно до п. Додатку 4 ТД Замовник вимагає: Для підтвердження відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю діяльністю (бізнесу). Вимоги. (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) Учасник надає у складі тендерної пропозиції відповідний сертифікат, що є чинним на момент подання пропозиції.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії.
Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі.
Вимагаємо внести зміни та прибрати з тендерної документації вимоги, що не відповідають законодавству про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
Не законна вимога
Номер:
2daa56d3b4394668abd42d017b6d3f7a
Дата опублікування:
08.12.2025 11:44
Опис:
Відповідно до п. Додатку 4 ТД Замовник вимагає: Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасникам необхідно надати завірені копії документів, які посвідчують якість товару (сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або посвідчень на кожен вид товару тощо) та документи, які засвідчують, що учасник має змогу поставити достатній обсяг товару (електричної енергії) замовнику протягом 2026 року. У випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, учасники надають відповідний документ від спеціалізованого органу із зазначенням обставин, що електрична енергія як товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. В такому випадку зазначені вище сертифікати на товар не надаються.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії.
Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі.
Вимагаємо внести зміни та прибрати з тендерної документації вимоги, що не відповідають законодавству про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26
Відповідь надана
Не законна вимога
Номер:
e3607675ade6430fa85ae2bd8c470ea1
Дата опублікування:
08.12.2025 11:44
Опис:
Відповідно до п. Додатку 4 ТД Замовник вимагає: Діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи) та довідка (лист) від оператора системи передачі (якщо учасник є стороною відповідальною за баланс) або сторони відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи у якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони відповідальної за баланс відповідно;
23. Довідка щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу.
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії.
Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі.
Вимагаємо внести зміни та прибрати з тендерної документації вимоги, що не відповідають законодавству про публічні закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Повідомляємо, що питання буде розглянуто, і в разі потреби до тендерної документації внесуть відповідні коригування та зміни.
Дата відповіді:
10.12.2025 16:26