-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
09310000-5 електрична енергія
09310000-5 електрична енергія
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 17.12.25 14:06)
3 648 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
12
год
16
хв
43
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період уточнення:
02.12.2025 16:45 - 14.12.2025 00:00
Відповідь надана
Неправомірні вимоги
Номер:
ad6021e930c74fdc8a2b56b42e936c1f
Дата опублікування:
12.12.2025 10:51
Опис:
Шановний Замовник.
Правилами ринку не передбачено обов`язковість створення ЦОС на конкретній території.
Це дискримінаційні вимоги, так як обмежують коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі.
Внесіть зміни в ТД та приберіть прив`язку до областей в яких має знаходитись ЦОС. А також передбачте альтернативу для учасників, котрі не зобов`язані створювати ЦОС, а мають створити структурний підрозділ або мати посадову особу на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів
Відповідь:
внесемо зміни
Дата відповіді:
12.12.2025 14:08
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
c04e2474f4bb4a72b5ab0f5aee465796
Дата опублікування:
12.12.2025 10:47
Опис:
Шановний Замовник
Викладена в ТД вимога взагалі не містить можливості участі учасників які обслуговують менше 50000 споживачів та відповідно до Правил не зобов’язані створювати центри обслуговування споживачів
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч.11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у одних Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників і вказавши дані вимоги в тендерній документації Ви штучно зменшуєте коло потенційних Учасників торгів, що є дискримінацією та порушенням ст.5, ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог.
Дякуємо
Відповідь:
дякую за затитання внесемо зміни до тендерної документації
Дата відповіді:
12.12.2025 14:04
Відповідь надана
ЦОС
Номер:
ccace74838e34c6b8adf59b76f3cc4f6
Дата опублікування:
12.12.2025 10:44
Опис:
Шановний Замовник
Ви внесли зміни та видалили вимогу щодо структурного підрозділу в областях передбачених ТД. Однак не розписали альтернативу, для учасників, для яких створення ЦОС є не обов`язковим згідно з ПРРЕ, так як вони обслуговують менше 50 000 споживачів.
Відповідь:
дякую за запитання внесемо зміни до тендерної документації
Дата відповіді:
12.12.2025 14:03
Відповідь надана
група площадок споживання електричної енергії
Номер:
0eea3b8250b04680b33938b41900ad0f
Дата опублікування:
04.12.2025 11:13
Опис:
Шановний Замовник, до якої групи споживання відносяться Ваші площадки вимірювання А, Б чи А без АСКОЕ?
Відповідь:
Шановний учасник,площадки вимірювання електроспоживання нашого підприємства відносяться до групи"А без АСКОЕ"
Дата відповіді:
04.12.2025 16:28
Відповідь надана
Навчання працівників
Номер:
5b4906919d4344a4960eb5d24f606b02
Дата опублікування:
04.12.2025 10:56
Опис:
Шановний Замовник. Відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: п.28, п.29, п.31 та п.48 цієї постанови щодо кваліфікаційних вимог звертаємо Вашу увагу! що п.29 не передбачено надання підтвердження в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід .
Однак ви в Додатку 1 вимагаєте: «
5.6. 5.6.1. Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 «Система менеджменту якості. Вимоги» (або еквівалент або сертифікат, що є більш новою версією). Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.
5.6.2. Крім того, хоча б один працівник Учасника повинен пройти навчальний курс по оптимізації бізнес - процесів на основі стандарту ISO 9001:2015 або більш нової версії ISO. На підтвердження вищезазначеного, Учасник у складі пропозиції надає відповідний документ (сертифікат/ свідоцтво/диплом) та документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин із особою на ім’я якої виданий сертифікат.
»
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» що п.48 постанови №1178 передбачає, що під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Невідповідність тендерної документації чинному законодавству є порушенням, за яке передбачено відповідальність відповідно до ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Внесіть зміни до тендерної документації та приведіть її у відповідність до чинного законодавства. Дякуємо.
Відповідь:
Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне: Перелік документів та/або інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачені Розділом 1 Додатку №1 до тендерної документації, містить вимогу лише про один кваліфікаційний критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Щодо вимоги, про яку йде мова у Вашому запитанні, то вона вказана в Розділі 5 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників (юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку №1 до тендерної документації, а відтак, не має жодного відношення до кваліфікаційних вимог, та повністю відповідає вимогам законодавства.
Відповідно до вимог Додатку №1 система управління діяльністю Учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 «Система менеджменту якості. Вимоги». Вказаний сертифікат підтверджує тільки те, що підприємство має відповідну систему управління діяльністю, яка відповідає вимогам цього стандарту, але не підтверджує те, що підприємство організовує процеси для створення, впровадження, розвитку та підтримки системи управління якістю.
Вимога щодо наявності працівника, який пройшов навчальний курс по оптимізації бізнес - процесів на основі стандарту ISO 9001:2015 є підтвердженням наявності у підприємства відповідного сертифікованого працівника, який володіє необхідними знаннями та уповноважений відповідати за впровадження та підтримку системи управління якістю підприємства, а також є підтвердженням того, що підприємство має не тільки теоретичні знання про ISO 9001:2015, але і практично використовує їх для вдосконалення та забезпечення впровадження цього стандарту.
Відповідно до частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
07.12.2025 16:42
Відповідь надана
Структурний підрозділ
Номер:
2b566f0227b24325a00d05c19c97cc31
Дата опублікування:
04.12.2025 10:43
Опис:
Шановний Замовнику.
Вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги. В разі не усунення Вами дискримінаційних вимог в обов’язковому порядку будемо звертатись до АМКУ зі скаргою.
Дискримінаційні вимоги полягають в наступному: Додаток 1 тендерної документації
«5.2.1. Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, надає довідку за формою 2 про наявність:
- власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, або
- посадової особи, з робочим місцем на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів:
»
В чинному законодавстві України не має жодного нормативно-правового акту, який би зобов’язував Учасника мати власний окремий структурний підрозділ на території визначеної області або посадової особи, з робочим місцем на території визначеної області/міста (в Вашому випадку на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області).
Відповідно до п.8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії - Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п.8.3.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії – споживач може звернутись зі зверненням/скаргою/претензією до електропостачальника через офіційний веб-сайт без проведення особистого прийому споживачів. Відповідно до п.8.3.11 Правил роздрібного ринку електричної енергії - Учасник роздрібного ринку розглядає звернення/скаргу/претензію в найкоротший строк, але не більше 30 календарних днів з дати отримання звернення/скарги/претензії, якщо менший строк не встановлено чинним законодавством, цими Правилами, Кодексом системи передачі та Кодексом системи розподілу. Якщо під час розгляду звернення (скарги/претензії) необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку, строк розгляду звернення/скарги/претензії призупиняється на час проведення технічної перевірки або експертизи, про що повідомляється споживач, який подав звернення (скаргу/претензію). Відлік перебігу строку розгляду у цьому разі поновлюється з дати отримання результатів технічної перевірки або експертизи, про що повідомляється споживач, який подав звернення (скаргу/претензію). При цьому загальний строк розгляду зазначеного звернення (скарги/претензії) не може перевищувати 45 днів.
Звернення (скарги/претензії) побутових споживачів, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються першочергово. Електропостачальник розглядає звернення споживачів щодо перевірки правильності рахунку за електричну енергію, а оператор системи - рахунку за послуги з розподілу (передачі) електричної енергії, у строк до 5 робочих днів з дня отримання ними такого звернення. Разом із відповіддю споживачу надається інформація щодо альтернативних механізмів та шляхів вирішення відповідних спорів (питань) та контактні дані відповідальних органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб, уповноважених розглядати такі звернення/скарги/претензії.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч.11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у одних Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території Житомирської області. Наявність таких вимог – пряма дискримінація учасників і вказавши дані вимоги в тендерній документації Ви штучно зменшуєте коло потенційних Учасників торгів, що є дискримінацією та порушенням ст.5, ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. Дякуємо
Відповідь:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або груп осіб. Відповідно вимоги, встановлені Замовником у Додатку 1 до Тендерної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і були обовʼязкові до виконання всіма потенційними учасниками. З метою забезпечення європейських стандартів обслуговування споживачів на всіх рівнях, надання оперативного зворотнього зв’язку та здійснення контролю якості наданих послуг для усіх споживачів функціонує центр обслуговування споживачів електричної енергії. Відповідно до Розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації учасник надає документ на підтвердження можливості забезпечення Постачальником реалізації права замовника (Споживача) на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», а саме: 1. Довідку про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою 1, тими учасниками, у яких створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. або 2. Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, надає довідку за формою 2 про наявність: - власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, або - посадової особи, з робочим місцем на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Відповідно дана вимога не може вважатись дискримінаційною, оскільки Замовник надав диспозитивне право Учаснику надати підтвердження відповідності, встановивши сполучник «або», для того щоб Учасник, який не має власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), мав змогу взяти участь у процедурі закупівлі шляхом надання вищезазначеної довідки. Отже, дана вимога не звужує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, а, навпаки, розширює кількість та забезпечує рівні умови для всіх Учасників, що повністю відповідає принципам здійснення публічних закупівель. Інформуємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства, що регулює здійснення публічних закупівель, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). В той же час повідомляємо, що Замовником буде внесено відповідні зміни до даної вимоги щодо зазначеної території.
Питання:
Дата відповіді:
07.12.2025 16:43
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
95fb5e5f9a02499d8480829f5499be8b
Дата опублікування:
04.12.2025 10:38
Опис:
Шановний Замовнику! У Додатку 1 до тендерній документації міститься вимога про те, що учасники повинні надати «5.5. Для забезпечення стабільного, безперебійного постачання електричної енергії Замовнику, Учасник повинен добросовісно виконувати свої зобов’язання, в тому числі фінансові, перед іншими учасниками ринку електричної енергії, зокрема передбачені «ПРАВИЛАМИ РИНКУ», затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) (далі – «Правила ринку») та не набувати статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного».
Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань та не набуття статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного, Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за період з 01.01.2021 року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку».
У разі якщо Замовником буде виявлено, що Учасник набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного» і відповідна інформація була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго») та/або інших відкритих джерелах інформації, пропозиція такого Учасника буде відхилена. »
Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "ПЕРЕДДЕФОЛТНИЙ". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. ОТЖЕ, СТАТУС "ПЕРЕДДЕФОЛТНИЙ" НОСИТЬ ВИКЛЮЧНО ПОПЕРЕДЖУВАЛЬНИЙ ХАРАКТЕР, І НІЯКИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАЄ НА ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ І НЕ Є ПЕРЕПОНОЮ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО ПОСТАЧАННЯ, УЧАСТІ У ЗАКУПІВЛЯХ, ТОЩО. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії коли-небудь набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлена вимога тендерною документацією щодо надання гарантійного листа щодо статусу «переддефолтний» може значно звужувати коло потенційних учасників, не маючи на це об’єктивних підстав та правового підґрунтя, оскільки перебування Постачальника у статусі «преддефолтний» у поточний чи минулий час жодним чином не впливає на можливість постачання електроенергії та взаємовідносини між Постачальником та Споживачем. Відповідно до абз.1 п.28 Особливостей - Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», крім того в ч.3 ст.5 передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Враховуючи вищезазначене, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації і виключити дискримінаційні вимоги, щодо обов’язкової наявності відсутності факту набуття Учасником статусу «переддефолтний». Також радимо ознайомитись з рішеннями АМКУ з даного питання (АМКУ стає на сторону учасників) в наступних закупівлях: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-04-007010-a?oldVersion=true; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-03-014163-a?oldVersion=true https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-03-008934-a?oldVersion=true https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-03-000797-a?oldVersion=true https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-11-28-000847-a?oldVersion=true Просимо видалити вимогу щодо надання гарантійного листа щодо статусу «переддефолтний».
Відповідь:
Відповідь:
Шановний Учасник! Згідно п.1.7.1. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 26.11.2019 № 2485): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Переддефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня, наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. 1.7.2. При набутті статусу «Переддефолтний» АР на період існування такого статусу: 1) надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний»; 2) публікує на офіційному веб-сайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу; 3) призупиняє реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії учасником ринку; 4) кожного дня (о 18:00) скасовує реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії на післязавтра; 5) використовує фінансові гарантії, що надаються учасником ринку, для покриття його заборгованості перед ОСП; 6) установлює нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН та ВДР для такого учасника ринку; 7) якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Переддефолтний» кожного банківського дня (о 12:00) направляє до уповноважених банків довідку, що містить інформацію щодо повного та скороченого найменування учасника ринку або ПІБ (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець), ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа - підприємець), розмір простроченої електропостачальником оплати вартості його небалансів електричної енергії.». Таким чином, статус «Переддефолтний» не «носить виключно попереджувальний характер», як стверджує учасник, а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус «Переддефолтний» суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для такого учасника установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку). Згідно п. 1.7.4. р.1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 26.11.2019 № 2485): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Дефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) тривалість статусу «Переддефолтний» для учасника ринку становить більше двох робочих днів; 2) судом прийнято рішення про визнання учасника ринку банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або учасником ринку або його уповноваженими органами прийнято рішення про ліквідацію учасника ринку; 3) у випадку анулювання ліцензії учасника ринку.». Згідно п.п. 5 п. 1.7.5. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку. Тобто статус «Дефолтний» не просто «може ставити під сумнів постачання електричної енергії», а повністю унеможливлює постачання, внаслідок чого споживач переходить до постачальника «останньої надії», тарифи якого значно вищеринкових, що призведе до фінансових втрат замовника. Отже замовник не може укласти договір про постачання електричної енергіїі з недобросовісним учасником ринку електричної енергії, який допускав невиконання своїх фінансових зобов‘язань, оскільки це несе великі ризики для замовника та збільшення фінансових витрат для замовника. Враховуючи те, що за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано більше ніж 800 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства, дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників. Вважаємо, що вимога надати підтвердження, що учасник не перебував у статусі «переддефолтний » або «дефолтний» не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є обґрунтованою. Необхідно зауважити, що аналогічна позиція викладена в рішенні постійнодіючої адміністративної колегії України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2019 № 14553-р/пк-пз.
Дата відповіді:
07.12.2025 16:41