-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
09310000-5 електрична енергія
09310000-5 електрична енергія
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишився день (до 12.12.25 16:42)
3 648 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
01
дн
05
год
34
хв
16
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження:
02.12.2025 16:45 - 09.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
f858e748e9894892a625489c623453bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-02-017809-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та ліцензії, виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.
Комунальним закладом Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат» (далі – Замовник) затверджено тендерну документацію для проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю електричної енергії на 2025–2026 роки. Тендерна документація оприлюднена в електронній системі закупівель та містить, зокрема, Додаток № 1 (кваліфікаційні критерії) та Додаток № 2 (технічна специфікація) .
Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, однак вважає, що окремі вимоги Додатку 1, а саме:
п. 5.2, 5.2.1–5.2.4 (вимога наявності структурного підрозділу / посадової особи саме на території Львівської області або суміжних областей та подання пакета внутрішніх кадрових документів);
п. 5.5 (вимога гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтного»/«переддефолтного» за весь період з 01.01.2021);
п. 5.6.1, 5.6.2 (обов’язкова наявність у учасника сертифіката ISO 9001:2015 по сфері «постачання електричної енергії» та сертифікованого працівника, що пройшов навчання за ISO 9001),
Ці вимоги є такими, що:
не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII);
суперечать пункту 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178;
не випливають з національного стандарту щодо якості електричної енергії ДСТУ EN 50160:2023;
порушують принципи недискримінації та пропорційності, встановлені ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII.
У зв’язку з цим Скаржник реалізує право на оскарження тендерної документації до органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону № 922-VIII.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток № 3 до тендерної документації.docx 08.12.2025 10:50
- Додаток №1 до тендерної документації.docx 08.12.2025 10:50
- Додаток №2 до тендерної документації.docx 08.12.2025 10:50
- Постанови НКРЄКП про надання ліцензії.pdf 08.12.2025 10:50
- Додаток №4 до тендерної документації.docx 08.12.2025 10:50
- оголошення.pdf 08.12.2025 10:50
- скарга Комунальний Заклад Львівської Обласної Ради «Підбузький геріатричний пансіонат».docx 08.12.2025 10:50
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг дл.pdf 08.12.2025 10:50
- Тендерна документація (1).docx 08.12.2025 10:50
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 08.12.2025 10:50
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 08.12.2025 10:50
- Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель електричної енергії _ Антимонопольний комітет України.pdf 08.12.2025 10:50
- sign.p7s 08.12.2025 10:50
- ПРОТОКОЛ Підбуж герітричний (2).docx 10.12.2025 14:41
- Рішення від 10.12.2025 №18245.pdf 10.12.2025 16:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.12.2025 14:34
Дата розгляду скарги:
22.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.12.2025 16:31
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
491e354fc9eb4ccca86f4a3c199edac6
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
III. Оскаржувані вимоги Додатку 1 та їх аналіз
1. Вимоги п. 5.2, 5.2.1–5.2.4 (структурний підрозділ / посадова особа на території Львівської або суміжних областей)
Додатком 1 (кваліфікаційні критерії) встановлено, що Учасник, у якого не створено центр обслуговування споживачів, повинен подати Довідку (форма 2) про наявність:
власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей (Тернопільська/Рівненська/Волинська/Закарпатська/Івано-Франківська); або
посадової особи з робочим місцем у цих областях, на яку покладено забезпечення дотримання порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому;
та додатково вимагати:
положення про структурний підрозділ;
посадову інструкцію посадової особи;
наказ про прийняття такої особи на роботу.
Обґрунтування порушення:
Ці вимоги стосуються організаційної структури учасника та його персоналу, а не предмета закупівлі (електроенергії). Фактично це кваліфікаційні критерії за п. 1, 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII (персонал, матеріально-технічна база), застосування яких прямо заборонено п. 29 Особливостей при закупівлі електроенергії.
ПРРЕЕ (постанова НКРЕКП № 312) не містять вимоги щодо територіального розташування підрозділу/посадової особи. Обов’язок створити центр обслуговування споживачів встановлено лише для постачальників з 50 000+ споживачів і без прив’язки до конкретної області. Для інших постачальників допускається виконання функцій через структурний підрозділ/посадову особу, але не вимагається їх наявність саме у Львівській чи суміжних областях.
ДСТУ EN 50160:2023 не передбачає жодних вимог щодо розміщення офісів, підрозділів або персоналу постачальника. Вимога про фізичну присутність підрозділу/посадової особи в конкретних областях не має технічного зв’язку з якістю електроенергії і не ґрунтується на національному стандарті.
Встановлення таких територіальних обмежень об’єктивно звужує коло потенційних учасників до тих, хто вже має або змушений створити підрозділ чи робоче місце в зазначених областях заради участі в одному тендері. Це суперечить принципам недискримінації та пропорційності (ст. 5 Закону № 922-VIII) та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 щодо закупівель електроенергії відносить саме такі вимоги (центр/підрозділ/посадова особа у конкретній області) до типових порушень, що:
не випливають з ПРРЕЕ;
суперечать п. 29 Особливостей;
порушують ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII.
2. Вимога п. 5.5 (гарантійний лист про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний» з 01.01.2021)
Додаток 1 (п. 5.5) вимагає, щоб Учасник:
не набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного» за період з 01.01.2021 по день подання пропозиції;
надав гарантійний лист про те, що така інформація не оприлюднювалась на сайті НЕК «Укренерго» чи в інших відкритих джерелах;
у разі виявлення факту набуття статусу «дефолтного»/«переддефолтного» – пропозиція підлягає відхиленню.
Обґрунтування порушення:
Статус «дефолтний»/«переддефолтний» і інформація про нього вже є предметом регуляторного контролю та публічного розкриття відповідно до Правил ринку (постанова НКРЕКП № 307). Інформація про таких учасників оприлюднюється адміністратором розрахунків (НЕК «Укренерго») у відкритому доступі.
Частина четверта ст. 22 Закону № 922-VIII забороняє вимагати від учасників документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Вимога гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтного» дублює відкриті дані і прямо суперечить цій нормі.
Стаття 17 Закону № 922-VIII містить вичерпний перелік підстав для відмови в участі/відхилення пропозиції. Набуття статусу «дефолтного» або «переддефолтного» не є окремою підставою, встановленою Законом. Отже, замовник фактично створює нову підставу для відхилення, не передбачену законом, що порушує правовий висновок Верховного Суду у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 щодо недопустимості розширення переліку підстав відмови.
Національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 не містить будь-яких вимог про «бездоганну історію без дефолтів» чи подібні критерії «репутаційної бездоганності» постачальника. Відсутність дефолтного статусу не є технічною характеристикою електроенергії, а отже така вимога не може вважатися вимогою до предмета закупівлі, дозволеною п. 29 Особливостей.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 відносить вимоги щодо гарантійних листів про «відсутність дефолтного статусу» до типових порушень, оскільки:
ця інформація перебуває в публічному доступі;
замовник не має права підміняти собою функції НКРЕКП/НЕК «Укренерго»;
така вимога порушує ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII і п. 29 Особливостей.
3. Вимоги п. 5.6.1, 5.6.2 (сертифікат ISO 9001:2015 на системи управління та персонал, який пройшов навчання за ISO)
Пункт 5.6.1 вимагає, щоб:
система управління діяльністю Учасника з постачання електричної енергії відповідала стандарту ISO 9001:2015 (або новішій версії);
Учасник надав сертифікат ISO 9001 на свою систему менеджменту якості саме у сфері «постачання електричної енергії», чинний на дату подання пропозиції.
Пункт 5.6.2 вимагає, щоб хоча б один працівник Учасника пройшов навчальний курс по оптимізації бізнес-процесів на основі ISO 9001:2015;
Учасник надав сертифікат/свідоцтво/диплом та документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин з цим працівником.
Обґрунтування порушення:
Ці вимоги по суті є кваліфікаційними критеріями щодо наявності персоналу відповідної кваліфікації та системи управління (матеріально-технічної/організаційної бази), які охоплюються п. 1 і 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII.
Однак, згідно з п. 29 Особливостей, при закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII (персонал, обладнання, матеріально-технічна база). Отже, вимоги п. 5.6.1–5.6.2 прямо суперечать п. 29 Особливостей.
Жоден нормативно-правовий акт, що регулює ринок електричної енергії (Закон № 2019-VIII, ПРРЕЕ, Кодекс систем розподілу, Кодекс системи передачі, Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469) не містить обов’язку для постачальника мати сертифікат ISO 9001 або працівника, який пройшов навчання за ISO 9001, як умови здійснення ліцензованої діяльності чи постачання електроенергії споживачу.
ДСТУ EN 50160:2023 регулює технічні параметри якості електроенергії (напруга, частота, надійність тощо), але не встановлює вимог щодо систем менеджменту якості ISO 9001 або підготовки персоналу з ISO. Отже, такі вимоги не можуть бути обґрунтовані як вимоги до предмета закупівлі, дозволені п. 29 Особливостей.
Вимога до сертифікату ISO 9001 обмежує коло учасників тими суб’єктами, які вже мають ISO-сертифіковані системи управління саме в сфері «постачання електричної енергії». Це штучно обмежує конкуренцію і суперечить ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, оскільки:
постачання електроенергії за умовами тендеру може бути здійснене й учасниками без такого сертифіката;
ISO 9001 є добровільним стандартом системи менеджменту, а не обов’язковою умовою для постачальників електроенергії.
Щодо працівника, який пройшов навчання ISO 9001 (п. 5.6.2):
вимога надати документи про навчання та трудові відносини конкретного працівника є вимогою про подання кадрових документів;
у контексті закупівлі електроенергії така вимога не є ні технічно необхідною, ні передбаченою законом, і прямо підпадає під заборону п. 29 Особливостей (вимоги до персоналу та кваліфікації працівників за ст. 16 Закону № 922-VIII).
Узагальнення практики АМКУ щодо закупівель електричної енергії (22.02.2024) визнає неправомірними спеціальні «ISO-вимоги», що не випливають з національних стандартів якості електроенергії та створюють штучні бар’єри для учасників.
IV. Порушення прав та інтересів Скаржника
Скаржник є ліцензованим постачальником електричної енергії, включеним до реєстру ліцензіатів НКРЕКП, та має право брати участь у процедурах закупівель електричної енергії на території України.
Оскаржувані вимоги Додатку 1 (п. 5.2, 5.2.1–5.2.4; 5.5; 5.6.1; 5.6.2):
унеможливлюють участь Скаржника у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, якщо він не створюватиме/не утримуватиме окремий підрозділ чи посадову особу в конкретних областях, не отримуватиме спеціальних ISO-сертифікатів і не надаватиме гарантійні листи про «бездоганну» історію дефолтів за весь період з 01.01.2021;
створюють додаткові, не передбачені законом підстави для відхилення пропозиції, що виходять за межі ст. 17 Закону № 922-VIII та п. 47 Особливостей;
суперечать ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, а також п. 29 Особливостей, і, відповідно, порушують права Скаржника як потенційного учасника та принципи добросовісної конкуренції.
За відсутності змін до тендерної документації Скаржник змушений або утриматися від участі в процедурі, або його пропозиція буде відхилена виключно через невідповідність дискримінаційним вимогам, що не мають нормативного обґрунтування.
1. Вимоги п. 5.2, 5.2.1–5.2.4 (структурний підрозділ / посадова особа на території Львівської або суміжних областей)
Додатком 1 (кваліфікаційні критерії) встановлено, що Учасник, у якого не створено центр обслуговування споживачів, повинен подати Довідку (форма 2) про наявність:
власного окремого структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей (Тернопільська/Рівненська/Волинська/Закарпатська/Івано-Франківська); або
посадової особи з робочим місцем у цих областях, на яку покладено забезпечення дотримання порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому;
та додатково вимагати:
положення про структурний підрозділ;
посадову інструкцію посадової особи;
наказ про прийняття такої особи на роботу.
Обґрунтування порушення:
Ці вимоги стосуються організаційної структури учасника та його персоналу, а не предмета закупівлі (електроенергії). Фактично це кваліфікаційні критерії за п. 1, 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII (персонал, матеріально-технічна база), застосування яких прямо заборонено п. 29 Особливостей при закупівлі електроенергії.
ПРРЕЕ (постанова НКРЕКП № 312) не містять вимоги щодо територіального розташування підрозділу/посадової особи. Обов’язок створити центр обслуговування споживачів встановлено лише для постачальників з 50 000+ споживачів і без прив’язки до конкретної області. Для інших постачальників допускається виконання функцій через структурний підрозділ/посадову особу, але не вимагається їх наявність саме у Львівській чи суміжних областях.
ДСТУ EN 50160:2023 не передбачає жодних вимог щодо розміщення офісів, підрозділів або персоналу постачальника. Вимога про фізичну присутність підрозділу/посадової особи в конкретних областях не має технічного зв’язку з якістю електроенергії і не ґрунтується на національному стандарті.
Встановлення таких територіальних обмежень об’єктивно звужує коло потенційних учасників до тих, хто вже має або змушений створити підрозділ чи робоче місце в зазначених областях заради участі в одному тендері. Це суперечить принципам недискримінації та пропорційності (ст. 5 Закону № 922-VIII) та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 щодо закупівель електроенергії відносить саме такі вимоги (центр/підрозділ/посадова особа у конкретній області) до типових порушень, що:
не випливають з ПРРЕЕ;
суперечать п. 29 Особливостей;
порушують ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII.
2. Вимога п. 5.5 (гарантійний лист про відсутність статусу «дефолтний»/«переддефолтний» з 01.01.2021)
Додаток 1 (п. 5.5) вимагає, щоб Учасник:
не набував статусу «дефолтного» та/або «переддефолтного» за період з 01.01.2021 по день подання пропозиції;
надав гарантійний лист про те, що така інформація не оприлюднювалась на сайті НЕК «Укренерго» чи в інших відкритих джерелах;
у разі виявлення факту набуття статусу «дефолтного»/«переддефолтного» – пропозиція підлягає відхиленню.
Обґрунтування порушення:
Статус «дефолтний»/«переддефолтний» і інформація про нього вже є предметом регуляторного контролю та публічного розкриття відповідно до Правил ринку (постанова НКРЕКП № 307). Інформація про таких учасників оприлюднюється адміністратором розрахунків (НЕК «Укренерго») у відкритому доступі.
Частина четверта ст. 22 Закону № 922-VIII забороняє вимагати від учасників документальне підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Вимога гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтного» дублює відкриті дані і прямо суперечить цій нормі.
Стаття 17 Закону № 922-VIII містить вичерпний перелік підстав для відмови в участі/відхилення пропозиції. Набуття статусу «дефолтного» або «переддефолтного» не є окремою підставою, встановленою Законом. Отже, замовник фактично створює нову підставу для відхилення, не передбачену законом, що порушує правовий висновок Верховного Суду у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 щодо недопустимості розширення переліку підстав відмови.
Національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 не містить будь-яких вимог про «бездоганну історію без дефолтів» чи подібні критерії «репутаційної бездоганності» постачальника. Відсутність дефолтного статусу не є технічною характеристикою електроенергії, а отже така вимога не може вважатися вимогою до предмета закупівлі, дозволеною п. 29 Особливостей.
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 відносить вимоги щодо гарантійних листів про «відсутність дефолтного статусу» до типових порушень, оскільки:
ця інформація перебуває в публічному доступі;
замовник не має права підміняти собою функції НКРЕКП/НЕК «Укренерго»;
така вимога порушує ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII і п. 29 Особливостей.
3. Вимоги п. 5.6.1, 5.6.2 (сертифікат ISO 9001:2015 на системи управління та персонал, який пройшов навчання за ISO)
Пункт 5.6.1 вимагає, щоб:
система управління діяльністю Учасника з постачання електричної енергії відповідала стандарту ISO 9001:2015 (або новішій версії);
Учасник надав сертифікат ISO 9001 на свою систему менеджменту якості саме у сфері «постачання електричної енергії», чинний на дату подання пропозиції.
Пункт 5.6.2 вимагає, щоб хоча б один працівник Учасника пройшов навчальний курс по оптимізації бізнес-процесів на основі ISO 9001:2015;
Учасник надав сертифікат/свідоцтво/диплом та документ, що підтверджує наявність трудових правовідносин з цим працівником.
Обґрунтування порушення:
Ці вимоги по суті є кваліфікаційними критеріями щодо наявності персоналу відповідної кваліфікації та системи управління (матеріально-технічної/організаційної бази), які охоплюються п. 1 і 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII.
Однак, згідно з п. 29 Особливостей, при закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII (персонал, обладнання, матеріально-технічна база). Отже, вимоги п. 5.6.1–5.6.2 прямо суперечать п. 29 Особливостей.
Жоден нормативно-правовий акт, що регулює ринок електричної енергії (Закон № 2019-VIII, ПРРЕЕ, Кодекс систем розподілу, Кодекс системи передачі, Ліцензійні умови НКРЕКП № 1469) не містить обов’язку для постачальника мати сертифікат ISO 9001 або працівника, який пройшов навчання за ISO 9001, як умови здійснення ліцензованої діяльності чи постачання електроенергії споживачу.
ДСТУ EN 50160:2023 регулює технічні параметри якості електроенергії (напруга, частота, надійність тощо), але не встановлює вимог щодо систем менеджменту якості ISO 9001 або підготовки персоналу з ISO. Отже, такі вимоги не можуть бути обґрунтовані як вимоги до предмета закупівлі, дозволені п. 29 Особливостей.
Вимога до сертифікату ISO 9001 обмежує коло учасників тими суб’єктами, які вже мають ISO-сертифіковані системи управління саме в сфері «постачання електричної енергії». Це штучно обмежує конкуренцію і суперечить ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, оскільки:
постачання електроенергії за умовами тендеру може бути здійснене й учасниками без такого сертифіката;
ISO 9001 є добровільним стандартом системи менеджменту, а не обов’язковою умовою для постачальників електроенергії.
Щодо працівника, який пройшов навчання ISO 9001 (п. 5.6.2):
вимога надати документи про навчання та трудові відносини конкретного працівника є вимогою про подання кадрових документів;
у контексті закупівлі електроенергії така вимога не є ні технічно необхідною, ні передбаченою законом, і прямо підпадає під заборону п. 29 Особливостей (вимоги до персоналу та кваліфікації працівників за ст. 16 Закону № 922-VIII).
Узагальнення практики АМКУ щодо закупівель електричної енергії (22.02.2024) визнає неправомірними спеціальні «ISO-вимоги», що не випливають з національних стандартів якості електроенергії та створюють штучні бар’єри для учасників.
IV. Порушення прав та інтересів Скаржника
Скаржник є ліцензованим постачальником електричної енергії, включеним до реєстру ліцензіатів НКРЕКП, та має право брати участь у процедурах закупівель електричної енергії на території України.
Оскаржувані вимоги Додатку 1 (п. 5.2, 5.2.1–5.2.4; 5.5; 5.6.1; 5.6.2):
унеможливлюють участь Скаржника у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, якщо він не створюватиме/не утримуватиме окремий підрозділ чи посадову особу в конкретних областях, не отримуватиме спеціальних ISO-сертифікатів і не надаватиме гарантійні листи про «бездоганну» історію дефолтів за весь період з 01.01.2021;
створюють додаткові, не передбачені законом підстави для відхилення пропозиції, що виходять за межі ст. 17 Закону № 922-VIII та п. 47 Особливостей;
суперечать ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, а також п. 29 Особливостей, і, відповідно, порушують права Скаржника як потенційного учасника та принципи добросовісної конкуренції.
За відсутності змін до тендерної документації Скаржник змушений або утриматися від участі в процедурі, або його пропозиція буде відхилена виключно через невідповідність дискримінаційним вимогам, що не мають нормативного обґрунтування.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прийняти цю скаргу ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» до розгляду в порядку, передбаченому ст. 18 Закону № 922-VIII. Визнати вимоги Додатку 1 тендерної документації Замовника у частині пунктів 5.2, 5.2.1–5.2.4 такими, що порушують ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та п. 29 Особливостей, оскільки необґрунтовано вимагають наявність структурного підрозділу/посадової особи та підтверджувальних кадрових документів на території Львівської або суміжних областей, що не передбачено ПРРЕЕ та ДСТУ EN 50160:2023. Визнати вимогу пункту 5.5 Додатку 1 щодо надання гарантійного листа про ненабуття статусу «дефолтного»/«переддефолтного» за період з 01.01.2021 по день подання пропозиції та відхилення пропозиції у разі виявлення такого статусу – такою, що порушує ч. 4 ст. 22, ст. 5 Закону № 922-VIII та п. 29 Особливостей, оскільки дублює публічну інформацію, виходить за межі ст. 17 Закону та підміняє собою функції НКРЕКП/НЕК «Укренерго». Визнати вимоги пунктів 5.6.1, 5.6.2 Додатку 1 щодо обов’язкової наявності сертифіката ISO 9001:2015 на систему управління діяльністю Учасника в сфері «постачання електричної енергії» та обов’язкової наявності працівника, який пройшов навчання за ISO 9001, такими, що порушують ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII та п. 29 Особливостей, оскільки є забороненими кваліфікаційними критеріями щодо персоналу й організаційної структури учасника і не випливають із ДСТУ EN 50160:2023. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-12-02-017809-a шляхом виключення положень п. 5.2, 5.2.1–5.2.4, п. 5.5, п. 5.6.1, п. 5.6.2 Додатку 1 як дискримінаційних та таких, що не відповідають вимогам законодавства України у сфері публічних закупівель.
Запити Органу оскарження
Номер:
d525630b5a544c918b92a60f0b6c4974
Тема запиту:
внесено зміни до тендерної документації
Текст запиту:
Замовником здійснюється закупівля Електрична енергія, код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія(UA-2025-12-02-017809-a).
Вказані торги оголошені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якою затверджено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Так, в Тендерній документації уДодатку1за результатами звернення наявні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які потребують усунення та викладення їх в новій редакції.
Відповідно до абзаців 3, 4 п.54 Особливостей, замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У зв’язку із чим, з метою здійснення принципів закупівель в Замовника наявна необхідність внесення змін до тендерної документації та викладення її в новій редакції.
Дата опублікування:
10.12.2025 14:41