• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Категорія Замовника: п.3 ч.4. ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі" (юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі). Закупівля здійснюється відповідно до п.14 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року “Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.”Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою.

Кваліфікація

від початку періоду пройшов робочий день

4 444 256.10 UAH з ПДВ
Період уточнення: 02.12.2025 16:25 - 07.12.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо групи споживання

Номер: 27089060d9c8467fb8ae62e374f5449a
Дата опублікування: 04.12.2025 10:44
Опис: Шановний Замовнику! З 01.01.2025 року відповідно до постанови НКРЕКП від 22.07.2025 № 1104, облік та розрахунок оплати за спожиті обсяги електричної енергії для споживачів, площадки комерційного обліку (далі - ПКО) яких належать до групи «А» та А' (штрих), до групи А' (штрих) будуть відбуватись з урахуванням стимулюючих коефіцієнтів, враховуючи вищезазначене просимо: Перевірити та підтвердити актуальність інформації про групу споживання (А, А'(штрих) та Б, для кожної ПКО Замовника, зазначити її у тендерній документації та внести необхідні уточнення/зміни до тендерної документації та проєкту договору і врахувати формулу розрахунку та зміни ціни по групі «А». Інформація про групу споживання ПКО - є критично важливою, оскільки без точного визначення групи споживання неможливо забезпечити коректні розрахунки та належне виконання умов договору, що може в подальшому призвести до розірвання договорів. Відповідно до групи «А» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок) Ознайомитись з роз’яснення Мінекономіки щодо застосування стимулюючих коефіцієнтів можна за посиланням за посиланням https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше звернення щодо необхідності врахування положень Постанови НКРЕКП від 22.07.2025 № 1104 в частині застосування стимулюючих коефіцієнтів для споживачів групи «А» та «А’» при розрахунку ціни на електричну енергію. Повідомляємо, що при формуванні технічних вимог та умов договору Замовник керувався фактичними даними щодо власних електроустановок та наявних вузлів обліку. За результатами перевірки інформації по кожній площадці комерційного обліку (ПКО) Замовника, зазначаємо наступне: електроустановки на об’єктах Замовника не обладнані системами погодинного обліку електричної енергії (АСКОЕ/ЛУЗОД) та не відповідають критеріям віднесення до групи «А» (приєднана потужність менше 150 кВт та/або середньомісячний обсяг споживання менше 50 тис. кВт·год). Всі без виключення площадки комерційного обліку Замовника, що включені до даної закупівлі, належать до групи «Б» (споживачі без погодинного обліку). Враховуючи вищевикладене, застосування стимулюючих коефіцієнтів та формул розрахунку, передбачених для споживачів групи «А» та «А’», є неактуальним для даної закупівлі. Тендерна документація та проєкт договору містять коректні умови для споживачів групи «Б» і не потребують змін у цій частині. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 04.12.2025 14:45
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 5e85d8373a464c9e9c5e57fb97dacb0d
Дата опублікування: 03.12.2025 13:14
Опис: Шановний Замовнику. Вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги. В разі не усунення Вами дискримінаційних вимог в обов’язковому порядку будемо звертатись до АМКУ зі скаргою. Дискримінаційні вимоги полягають в наступному: Додаток 4.1 та 5 тендерної документації «4. Документи що підтверджують створення Учасником власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області, або створення робочого місця на території м. Харкова або Харківської області для посадової особи, на яку буде покладатися забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами), а саме: копія або оригінал наказу про призначення, договір оренди або договір власності на приміщення. 16. Довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами). У довідці обов’язково вказати адресу, за якою буде здійснюватися прийом і обслуговування споживачів, у тому числі фахівців Замовника, режим роботи такого підрозділу (або посадової особи), контактні телефони та інші дані, які Учасник вважає за необхідне вказати. У разі відсутності у Учасника власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області, Учасник надає Гарантійний лист про те, що перед укладанням договору із Замовником на постачання електричної енергії, він створить такий власний окремий структурний підрозділ на території м. Харкова або Харківської області, або створить робоче місце на території м. Харкова або Харківської області для посадової особи, на яку буде покладатися забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами). » В чинному законодавстві України не має жодного нормативно-правового акту, який би зобов’язував Учасника мати власний окремий структурний підрозділ на території визначеної області або посадової особи, з робочим місцем на території визначеної області/міста (в Вашому випадку Харків та Харківська область). Відповідно до п.8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії - Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п.8.3.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії – споживач може звернутись зі зверненням/скаргою/претензією до електропостачальника через офіційний веб-сайт без проведення особистого прийому споживачів. Відповідно до п.8.3.11 Правил роздрібного ринку електричної енергії - Учасник роздрібного ринку розглядає звернення/скаргу/претензію в найкоротший строк, але не більше 30 календарних днів з дати отримання звернення/скарги/претензії, якщо менший строк не встановлено чинним законодавством, цими Правилами, Кодексом системи передачі та Кодексом системи розподілу. Якщо під час розгляду звернення (скарги/претензії) необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку, строк розгляду звернення/скарги/претензії призупиняється на час проведення технічної перевірки або експертизи, про що повідомляється споживач, який подав звернення (скаргу/претензію). Відлік перебігу строку розгляду у цьому разі поновлюється з дати отримання результатів технічної перевірки або експертизи, про що повідомляється споживач, який подав звернення (скаргу/претензію). При цьому загальний строк розгляду зазначеного звернення (скарги/претензії) не може перевищувати 45 днів. Звернення (скарги/претензії) побутових споживачів, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються першочергово. Електропостачальник розглядає звернення споживачів щодо перевірки правильності рахунку за електричну енергію, а оператор системи - рахунку за послуги з розподілу (передачі) електричної енергії, у строк до 5 робочих днів з дня отримання ними такого звернення. Разом із відповіддю споживачу надається інформація щодо альтернативних механізмів та шляхів вирішення відповідних спорів (питань) та контактні дані відповідальних органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб, уповноважених розглядати такі звернення/скарги/претензії. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів. У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч.11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у одних Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими. Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території Житомирської області. Наявність таких вимог – пряма дискримінація учасників і вказавши дані вимоги в тендерній документації Ви штучно зменшуєте коло потенційних Учасників торгів, що є дискримінацією та порушенням ст.5, ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. Дякуємо
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за звернення! Уважно розглянувши вимогу Учасника щодо наявності дискримінаційних умов у тендерній документації, а саме в Додатку 5 (пункт 16) та Додатку 4.1 (пункт 4), уповноважена особа повідомляє наступне. Замовник прагне дотримуватися принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу недискримінації учасників та максимальної економії. Повторно проаналізувавши положення «Правил роздрібного ринку електричної енергії» (ПрРРЕЕ), затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Замовник погоджується, що чинне законодавство не містить прямої норми, яка б зобов’язувала електропостачальника мати структурний підрозділ або робоче місце посадової особи безпосередньо за місцезнаходженням споживача (в конкретній області). З метою розширення кола потенційних учасників та усунення можливих дискримінаційних бар’єрів, Замовником прийнято рішення внести зміни до Тендерної документації, виключивши вимогу щодо територіальної прив’язки структурного підрозділу (або робочого місця посадової особи) до м. Харкова або Харківської області, залишивши при цьому вимогу щодо гарантування дотримання порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів згідно з ПрРРЕЕ, попередньо внісши зміни до даного пункту.
Дата відповіді: 04.12.2025 09:00
Відповідь надана

Щодо вимог надання сертифікатів ISO

Номер: 7281617cfc574a97a5c68ebea3cbb164
Дата опублікування: 03.12.2025 08:28
Опис: Доброго дня. Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства ви керувалися при встановленні в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів систем управління відповідно до стандартів ISO. Встановлені вами вимоги у своїй сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних сертифікатів або відповідають неправомірно сформованим критеріям. Такі умови фактично унеможливлюють участь інших потенційних учасників, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що вимога щодо обов’язкової наявності сертифікатів ISO не передбачена жодним нормативно-правовим актом України у сфері публічних закупівель і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. обов’язок учасників процедури закупівлі надавати у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності ISO не встановлений ні профільним законом, ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції, чинній на дату оголошення закупівлі), у разі здійснення закупівлі електричної енергії ви не маєте права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а також не можете встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення вами вимоги щодо наявності сертифікатів ISO є таким, що виходить за межі ваших повноважень, суперечить імперативним нормам чинного законодавства та має дискримінаційний характер. У зв’язку з викладеним просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. Зверніть увагу на закупівлю UA-2025-10-28-015358-a, а саме на відповідь Антимонопольного комітету.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за звернення! Замовник повідомляє, що з урахуванням на зазначене зауваження було прийняте рішення, щодо внесення змін в Додаток №5 до Тендерної документації з урахуванням та виправленням недоліків.
Дата відповіді: 03.12.2025 11:21