• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва: ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія. Закупівля на 2026 рік

Призупинено

3 564 400.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 28.11.2025 11:47 - 05.12.2025 00:00
Відповідь надана

незаконні часові обмеження

Номер: d93bc349a599499681cce77fa255d767
Дата опублікування: 02.12.2025 16:28
Опис: Шановний Замовник. Додаток 3 тендерної документації, Розділ І ЗАГАЛЬНІ УМОВИ містить наступну вимогу "інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком №1. Документи, що підтверджують якість товару та надаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути оформлені або видані або складені поточним роком цієї процедури закупівлі. Заповнений та підписаний Додаток 1 до тендерної документації як згоду на виконання технічного завдання Замовника." – отже Вами чітко встановлено часове обмеження щодо документів, що підтверджують якість товару. Розділ ІІІ. Додаткові документи, які повинен подати Учасник містить вимогу, що напряму стосується якості товару, а саме: «На підтвердження якості товару, що підлягає постачанню учасники надають протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства разом із копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом» Яким чином часове обмеження (поточним роком цієї процедури закупівлі – 2025 рік) та і саме надання протоколу стосується взаємовідносин між Постачальником і Споживачем? Даний протокол доцільно вимагати при укладенні договору на послуги з розподілу електричної енергії у оператора системи розподілу, а не у даних відкритих торгах. Рекомендуємо видалити дану вимогу, для забезпечення проведення закупівлі без звернення Учасників до АМКУ.
Відповідь: відповідіні зміни внесено до тендерної документації
Дата відповіді: 03.12.2025 11:13
Відповідь надана

Щодо вимог надання сертифікатів ISO

Номер: b2b797db253240a5ba234328ab2fd5e6
Дата опублікування: 01.12.2025 16:04
Опис: Звертаємо вашу увагу, щодо вашої вимоги в тендерній документації сертифікатів ISO. Надаємо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який уже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (№ ID UA-2023-04-26-009178-a); • № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (№ ID UA-2023-01-10-006734-a); • № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (№ ID UA-2023-08-17-012915-a); • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 (№ ID UA-2025-07-15-003259-a); • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 (№ ID UA-2025-07-28-000031-a); • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 (№ ID UA-2025-08-01-009680-a); Крім того, аналіз практики Державної аудиторської служби України свідчить про аналогічний підхід. Зокрема, за результатами моніторингу UA-M-2023-10-31-000010 у закупівлі UA-2022-11-30-006578-a встановлено порушення, оскільки тендерна документація була складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей № 1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії були застосовані положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та встановлено вимоги до предмета закупівлі, не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії. Також наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо сертифікатів ISO, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність. У разі невжиття Вами відповідних заходів ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України буде у нас з вами ще одне роз'яснення стосовно сертифікатів, якщо для вас зоконодавчі докази не є підставою для внесення змін. Дякую.
Відповідь: Вимоги ISO 9001 та ISO 14001 – підтвердження спроможності постачальника, а не товару. Постачання електроенергії – регульована діяльність (Ліцензійні умови НКРЕКП № 1340 від 27.12.2017, постанова № 373 від 12.06.2018), що включає стандарти обслуговування (кол-центри, облік, виїзди) та гармонізацію з ENTSO-E (Угода про асоціацію з ЄС, Розділ IV, Глава 8). ISO 9001:2015 (ДСТУ) та ISO 14001:2015 забезпечують контроль процесів якості та екології, відповідаючи пп. 2.1–2.5 постанови № 373. Це не сертифікація товару (ДСТУ EN 50160:2023), а вимога до спроможності за ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що пропорційно ризикам регульованої послуги. Практика АМКУ не застосовна: наша вимога обґрунтована регульованими аспектами. Наведені рішення АМКУ (напр., № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023; № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023) скасовували ISO через відсутність зв'язку з предметом та порушення п. 29 Особливостей № 1178 (постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022). Тут ISO пов'язане з обслуговуванням та ENTSO-E, як у дозволених АМКУ випадках для регульованих послуг (напр., № 10240-р/пк-пз від 05.07.2023 для операційної безпеки). Моніторинг ДАСУ (UA-M-2023-10-31-000010) стосувався необґрунтованих вимог до товару, а не процесів. Примірна ТД рекомендаційна, а доступність ISO виключає дискримінацію. Наказ Мінекономіки № 11712 від 07.05.2024 має рекомендаційний характер (ч. 2 ст. 22 Закону); відсутність ISO не забороняє її за специфіки (ст. 5 Закону). Сертифікація доступна всім (акредитовані органи НААУ, >500 енергокомпаній сертифіковано), не створює бар'єрів і сприяє конкуренції кваліфікованих постачальників.
Дата відповіді: 02.12.2025 12:28
Відповідь надана

Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO

Номер: f83f6bebe1204c5db11d718f36cb9412
Дата опублікування: 01.12.2025 16:03
Опис: Доброго дня. Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства ви керувалися при встановленні в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів систем управління відповідно до стандартів ISO. Встановлені вами вимоги у своїй сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних сертифікатів або відповідають неправомірно сформованим критеріям. Такі умови фактично унеможливлюють участь інших потенційних учасників, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що вимога щодо обов’язкової наявності сертифікатів ISO не передбачена жодним нормативно-правовим актом України у сфері публічних закупівель і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Предметом закупівлі є електрична енергія (код ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства є стандартизованим товаром, якість якого визначається виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 № 179, чинним національним стандартом, що регламентує технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електричної енергії, що постачається в електричних мережах загального призначення», який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт гармонізований із європейським EN 50160 і встановлює виключно фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема допустимі відхилення напруги в межах 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електричної енергії як товару. Водночас, Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено обов’язку щодо сертифікації електричної енергії або вимог до постачальників щодо наявності сертифікатів ISO. Таким чином, обов’язок учасників процедури закупівлі надавати у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності ISO не встановлений ні профільним законом, ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції, чинній на дату оголошення закупівлі), у разі здійснення закупівлі електричної енергії ви не маєте права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а також не можете встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення вами вимоги щодо наявності сертифікатів ISO є таким, що виходить за межі ваших повноважень, суперечить імперативним нормам чинного законодавства та має дискримінаційний характер. У зв’язку з викладеним просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невиконання цієї вимоги та неприведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства, буде подано скаргу до Антимонопольного комітету України в порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь: Стандарт за системою ISO – не характеристика товару, а підтвердження регульованої діяльності. Вимога стосується організації постачальника (обслуговування, облік, екологія), а не фізико-технічних параметрів ЕЕ (ДСТУ EN 50160:2023, відхилення напруги 207–253 В). За постановою НКРЕКП № 373 (пп. 2.1–2.5), ліцензіат забезпечує стандарти сервісу та контроль ризиків; ISO 9001/14001 (ДСТУ) – оптимальний інструмент. Це спроможність за ч. 2 ст. 22 Закону, а не кваліфікація (ст. 16) чи стандарт товару («Про ринок електричної енергії», ст. 65). Відповідність Особливостям № 1178 та інтеграції з ENTSO-E: П. 29 Особливостей № 1178 забороняє вимоги до товару поза стандартом і кваліфікацію за пп. 1–2 ч. 2 ст. 16 Закону – наша не підпадає, бо стосується процесів (не товару). Обґрунтовано державними зобов'язаннями: гармонізація з ENTSO-E (Протокол 9 Угоди про асоціацію; наказ Міненерго № 179 від 23.05.2024) вимагає ISO для екології та якості в операціях. Пропорційність специфіці: безпека та конкуренція: Постачальник – суб'єкт сервісу (кол-центри, точки контакту, виїзди), де ISO гарантує безпеку (п. 3 постанови № 373). Доступна всім (НААУ), не обмежує (ст. 5 Закону), а фільтрує надійних, мінімізуючи ризики. Отже, вимоги ґрунтуються на ст. 22 Закону, НКРЕКП № 373, ENTSO-E; не суперечить п. 29 Особливостей № 1178 чи ДСТУ EN 50160:2023; пропорційна регульованій діяльності, не дискримінує. Зміни не вносяться. Готові до додаткових роз'яснень; скарга до АМКУ розглядатиметься з урахуванням норм. Дякуємо.
Дата відповіді: 02.12.2025 12:28