• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 15 годин (до 13.12.25 00:00)

10 845 142.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
15
год
07
хв
54
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період уточнення: 24.11.2025 10:50 - 10.12.2025 00:00
Відповідь надана

Назва банку отримувача забезпечення виконання договору

Номер: c8656aee2a3945a586d4cdb1aa6a03dc
Дата опублікування: 05.12.2025 23:13
Опис: Шановний Замовник, в п.6 Розділу 6 банк отримувач ПАТ «БАНК ВОСТОК», м. Дніпро, але зазначений банк змінив свою назву. Прошу внести відповідні зміни.
Відповідь: Добрий день, будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 08.12.2025 08:27
Відповідь надана

умови - термін дії договору

Номер: 024642bd90ff4a5cbe3560c7f498b9d7
Дата опублікування: 04.12.2025 12:15
Опис: Доброго дня. в тендерній документації вказано, что термін дії договору - 31.06.2026 року. Але в червні 30 днів, а не 31 Який саме термін дії договору?
Відповідь: Добрий день, до тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 04.12.2025 13:42
Відповідь надана

аналог досвід

Номер: 609e3eec3f4b45d19fc6fc3a4516cc8e
Дата опублікування: 03.12.2025 12:43
Опис: Відповідно до вимог Додатку 1 Тендерної документації Замовником вимагається: 1.1. Надати інформаційну довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)* (не менше одного договору) (за формою1): В зазначеної довідці вимагається вказати № UA закупівлі згідно якого укладено даний аналогічний договір. Вважаємо, що вказана вимога є дискримінаційною, що обмежує право участі у процедурі закупівлі з огляду на те, що вона значно обмежує учасників певною конкретизацією відносно замовника аналогічного договору, а саме − замовник зазначає, що інформація про укладення аналогічного договору повинна міститись в електронній системі закупівель. Тобто аналогічний договір має бути укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020р.). Наше підприємство бажає взяти участь у даній закупівлі та є реальним Учасником відповідного ринку закупівлі робіт та послуг з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту де Замовники будівництва були суб’єкти господарювання приватної форми власності, та які відповідно не мають обов’язку у разі придбання товарів, робіт та послуг розміщувати таку інформацію у системі "Прозорро". Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника, наше підприємство не зможе прийняти участь. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають аналогічні договори з Замовниками які є в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020р.), та інформація про укладення кожного з таких договорів повинна міститись в електронній системі закупівель, що є дискримінаційним по відношенню до інших Учасників, у тому числі, до нашого підприємства. Дискримінація таких вимог в тендерної документації підтверджується безліч рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України. Враховуючи вищевикладене, просимо Вас внести відповідні зміни до умов Тендерної документації, а саме, видалити вимогу з Тендерної документації, щодо надання № UA закупівлі згідно якого укладено даний аналогічний договір.
Відповідь: Добрий день. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Згідно листа Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об’єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким їм можуть відповідати лише один або декілька учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, з урахуванням положень Особливостей, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідності до ч.3 ст. 22 Закону - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Укладення аналогічного договору саме із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ є гарантією надійності та доброчесності контрагента, який має позитивний та гарантованого підтверджений досвід, що не є порушенням та не є дискримінаційною вимогою , вона є повністю законною та обґрунтованою, оскільки Замовник хоче убезпечитись від неякісного виконання робіт у попередні періоди.
Дата відповіді: 04.12.2025 13:56
Відповідь надана

ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ЩОДО АНАЛОГІЧНОГО ДОСВІДУ

Номер: b8bf807c5c924fe8bc04f2b197b23e97
Дата опублікування: 03.12.2025 12:43
Опис: Шановний замовнику, у Додатку 1до ТД вказано , що : Аналогічним договором вважається договір на надання робіт які відповідають визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 коду ДК за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи. З огляду на викладено зовсім не зрозуміло якій саме аналогічний досвід повинен мати учасник? Чи договір тільки на Нове будівництво мереж водопроводу чи згідно ДК 021:2015: 45230000-8. Взагалі визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 коду ДК за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі – роботи. Якім чином це стосується учасника , якій не відповідає за дії Замовників, кожен замовник обирає на свій власний розсуд предмет закупівлі згідно до Законодавства та коду ДК 021:2015. Наше підприємство має досвід з виконання робіт з капітального ремонту мереж водопостачання за іншим кодом ДК, але ми не можемо прийняти участь в закупівлі в зв’язку з тим , що вимогами ТД обмежено поняття аналогічного досвіду!!! Зазначена вимога є обмежуючою та дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, до нас , як до потенційного Учасника, який має досвід виконання аналогічних договорів з виконання капітального ремонту мереж водопостачання , що порушує принципи закупівлі, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та є такою, що не дає право на участь у тендері, на добросовісну конкуренцію та на відкритість на всіх стадіях закупівель. У зв’язку із вище викладеним, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу, шляхом внесення змін до тендерної документації з більш широким поняття аналогічного досвіду, а саме включити можливість підтвердження аналогічного досвіду Договором у якому предметом закупівлі є роботи з нового будівництва, капітального ремонту чи реконструкції мереж водопостачання.
Відповідь: Добрий день. Аналогічним договором вважається договір на надання робіт які відповідають визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 коду ДК за показниками ДРУГОЇ до П’ЯТОЇ цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Згідно листа Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об’єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким їм можуть відповідати лише один або декілька учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, з урахуванням положень Особливостей, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідності до ч.3 ст. 22 Закону - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Укладення аналогічного договору саме із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ є гарантією надійності та доброчесності контрагента, який має позитивний та гарантованого підтверджений досвід, що не є порушенням та не є дискримінаційною вимогою , вона є повністю законною та обґрунтованою, оскільки Замовник хоче убезпечитись від неякісного виконання робіт у попередні періоди.
Дата відповіді: 04.12.2025 13:55
Відповідь надана

Зміни для не дискримінації

Номер: c30599fde7fa4795b64654e8f957fb4e
Дата опублікування: 03.12.2025 11:52
Опис: Для не дискримінації потенційного кола учасників, просимо внести зміни в таблицю за формою 1 та викласти відповідний стовбець у наступній редакції: № UA закупівлі згідно якого укладено даний аналогічний договір (за наявності).
Відповідь: Добрий день. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Згідно листа Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об’єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким їм можуть відповідати лише один або декілька учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, з урахуванням положень Особливостей, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідності до ч.3 ст. 22 Закону - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Укладення аналогічного договору саме із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ є гарантією надійності та доброчесності контрагента, який має позитивний та гарантованого підтверджений досвід, що не є порушенням та не є дискримінаційною вимогою , вона є повністю законною та обґрунтованою, оскільки Замовник хоче убезпечитись від неякісного виконання робіт у попередні періоди.
Дата відповіді: 04.12.2025 13:52
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога щодо зазначення номеру UA закупівлі аналогічного договору

Номер: af038fe31036430e88ad5d763cab780a
Дата опублікування: 01.12.2025 21:30
Опис: Згідно п.1.1. Додатку 1 ТД Учасник повинен надати інформаційну довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)* (не менше одного договору) (за формою1). Звертаємо увагу Замовника, що в зазначеній таблиці за формою 1 Учаснику необхідно надати інформацію щодо № UA закупівлі згідно якого укладено даний аналогічний договір, однак зазначена вимога є дискримінаційною. Тобто, в зазначеній закупівлі зможуть прийняти участь тільки ті учасники які мають виконані аналогічні договори та укладені через систему Prozorro та мають № UA закупівлі, що штучно обмежує коло потенційних учасників. Просимо Замовника внести зміни в таблицю за формою 1 та викласти відповідний стовбець у наступній редакції: № UA закупівлі згідно якого укладено даний аналогічний договір (за наявності). У випадку невнесення змін ми будемо вимушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України, що може призвести до небажаного затягування процедури закупівлі та відкладення строків виконання робіт. Просимо поставитись з розумінням
Відповідь: Добрий день. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження. Згідно листа Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об’єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким їм можуть відповідати лише один або декілька учасників. Відповідно до ст. 16 Закону, з урахуванням положень Особливостей, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відповідності до ч.3 ст. 22 Закону - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Укладення аналогічного договору саме із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ є гарантією надійності та доброчесності контрагента, який має позитивний та гарантованого підтверджений досвід, що не є порушенням та не є дискримінаційною вимогою , вона є повністю законною та обґрунтованою, оскільки Замовник хоче убезпечитись від неякісного виконання робіт у попередні періоди.
Дата відповіді: 04.12.2025 13:51
Відповідь надана

На якому етапі надається кошторисний розрахунок?

Номер: 6a433f2a7b7c4d72a14972557a43caa6
Дата опублікування: 01.12.2025 19:50
Опис: Шановний Замовник, уважно вивчивши тендерну документацію та додатки до неї, просимо надати роз'яснення: 1. Чи надає Учасник у складі своєї пропозиції кошторисний розрахунок на етапі подання своєї тендерної пропозиції ? 2. У тому разі, якщо Учасником подається кошторисний розрахунок, які саме документи/розрахунки повинен надати Учасник?
Відповідь: Добрий день, Учасник в складі своєї тендерної пропозиції, не надає кошторисний розрахунок, він заповнює електронне поле електронної цінової пропозиції.
Дата відповіді: 04.12.2025 13:40