• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 18 годин (до 13.12.25 00:00)

10 845 142.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
00
дн
18
год
27
хв
37
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 24.11.2025 10:50 - 10.12.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022, щодо дискримінаційних вимог тендерної документації по Предмету закупівлі: ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-003812-a.

Номер: 7a6eda41a98840ecb8c1d3e30efdd4df
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-24-003812-a.a2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022, щодо дискримінаційних вимог тендерної документації по Предмету закупівлі: ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-003812-a.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 05.12.2025 16:34
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕРГ ГРУПП", Герт Маргарита 380503955566 info.berggroup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 012c04292f034477934a32665bae33a9
Заголовок пункту скарги: Замовником торгів у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 24 листопада 2025 р. на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель Prozorro) було оприлюднене оголошення Міського комунального підприємства "Миколаївводоканал"(надалі – «Замовник») про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт: ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві” (надалі – Процедура закупівлі).

Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕРГ ГРУПП» (надалі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості).

Замовником торгів у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі робіт “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”

Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону, що є безумовним порушенням прав та охоронюваних законом інтересів скаржника.

СУТЬ СКАРГИ:
Відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Додаток № 1 до тендерної документації по предмету закупівлі «ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві” що проводиться замовником — містить вимоги згідно з яким встановлені кваліфікаційні вимоги (критерії) для учасника процедури закупівлі, а саме розділ:
“Документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям встановлених ст. 16 Закону” :
П. 1.1. Надати інформаційну довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)* (не менше одного договору) (за формою1):

Назва організації, із якою укладено договір Предмет, №, дата та сума договору Термін виконання договору Стан виконання договору № UA закупівлі згідно якого укладено даний аналогічний договір


*Аналогічним договором вважається договір на надання робіт які відповідають визначення предмета закупівлі робіт, здійснюється замовником згідно з наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 коду ДК за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи.


Таким чином Замовником вимагається заповнення у таблиці розділу “№ UA закупівлі, згідно з яким укладено даний аналогічний договір”, а також відповідність такого договору та його предмета наказу Міністерства економічного розвитку від 11.06.2020 № 1082 “Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі”. Тобто Документацією Замовника вимагається виключно аналогічний договір, який був укладений відповідно до процедури, передбаченої Законом України “Про публічні закупівлі” (договори, які не укладаються відповідно до вказаного закону не мають № UA закупівлі ). Такий висновок учасника підтверджується, у тому числі, відповіддю Замовника, опублікованою у розділі “Відповіді на питання” на запит від учасника щодо дискримінаційності зазначеної вимоги в котрій Замовник зазначає:

”тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Укладення аналогічного договору саме із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ є гарантією надійності та доброчесності контрагента, який має позитивний та гарантованого підтверджений досвід, що не є порушенням та не є дискримінаційною вимогою , вона є повністю законною та обґрунтованою, оскільки Замовник хоче убезпечитись від неякісного виконання робіт у попередні періоди.” (що є підвердженням того що замовником вимагається саме Анлогічний договір інформація про котрий перебуває в публічному досутпі на сайті https://prozorro.gov.ua/)
Згідно зі статтею 2 Закону “Про публічні закупівлі” до кола замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать:
1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад;
2) Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття (далі - органи соціального страхування);
3) юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:
юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;
органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;
у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків;
4) юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак:
органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання;
наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах. Не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, що надані за результатами конкурсів (тендерів, процедур закупівель), інформація про проведення яких разом з критеріями відбору попередньо оприлюднювалася та була наявна у публічному доступі, можливість участі у таких конкурсах (тендерах, процедурах закупівель) не була обмежена та якщо надання таких прав здійснювалося на основі об’єктивних критеріїв.

Так дійчно одним із критеріїв критерії згідно ст. 16 ЗУ Про публічні закупівлі є наявність документально підтвердженого досвіду викоання аналогічного за предметом закуіпвілі догвору.
Згідно ст. 1 ЗУ “Про публічні закупівлі” договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару;
Таким чином, Замовник встановив вимогу, щоб Учасники підтверджували наявність аналогічного досвіду виконаними договорами, які були укладені з вищеперерахованими суб’єктами за наслідком проведення процедури публічної закупівлі та зазначали в довідках ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу за результатом якої було укладено аналогічний договір.
Водочас у закаондасвті не встанволено норми, яка дозволяє замонику встанволвювати вимоги щодо підвердження аналогчіного договору досвіду виключно договорами, укладеними із замониками за наслідками процедури піблічної закупівлі. Отже встанволення такої вимоги є дисркимінаційною умовою щодо учансика , в звязку із тим що сотавнінй має відповідний досві та викаонна яаналогічних довгорів в розумінні тендерної документації із замонкиами але вказані довгори не укладалися відповідно до ЗУ про ублічні закцпвілі а тмоу учансик не може вказати безпорседеньо номер та дату відповідних торгів.
Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Натомість вимога щодо певного критерію замовника аналогічного договору, а саме замовник, визначений в ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» є незаконною та дискримінаційною, враховуючи чинні норми матеріального права, встановлення такого кваліфікаційного критерію, як документально-підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору не повинно бути прив’язано виключно до договорів, укладених за наслідком процедури публічної закупівлі.

Аналогічний висновок зазначив, Орган оскарження про дискримінаційність умови, щодо наявності посилання на публічне розміщення інформації про укладений(-і) аналогічний (-ні) договір та щоб аналогічний договір був укладений згідно ЗУ «Про публічні закупівлі».

Зокрема, в рішенні від 02.03.2021 №3952 Колегія зазначила, що: «Аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори, що укладені із замовниками (контрагентами) за результатами відбору відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» або інформація про них знаходиться у публічному доступі. Учасники закупівлі повинні документально підтвердити факт проведення даного відбору, за яким були укладені договори, що пропонуються до вивчення в рамках цієї закупівлі як аналогічні договори або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладені аналогічні договори. Учасники зобов'язані надати аналогічний договір (договори), що сумарно підтверджують факт поставки природного газу кінцевим споживачам у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які мають договори, що укладені із замовниками за результатами відбору відповідно до Закону або інформація про них знаходиться у публічному доступі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Аналогічні висновки зроблені у рішенні Органу оскарження № 24455-р/пк-пз від 28.10.2021.

По-друге, аналогічним договором вважається договір на надання робіт, які відповідають визначенню предмета закупівлі робіт. Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється Замовником згідно з наказом Міністерства економіки від 11.06.2020 № 1082, яким затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 визначено код ДК за показниками другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника у разі визначення предмета закупівлі — роботи.
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється Замовником відповідно до наказу Міністерства економіки від 11.06.2020 № 1082, яким затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 цього Порядку передбачено застосування коду ДК за показниками другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника у разі визначення предмета закупівлі — роботи. Даним нормативним актом регламентуються дії виключно Замовника під час розміщення інформації про публічні закупівлі. Ні учасник, ні суб’єкт господарювання, який не належить до бюджетного сектору економіки, не здійснює розміщення інформації про публічні закупівлі та не визначає предмет закупівлі за кодами ДК, а тому посилання на данний наказ для визначення предмета закупівлі (за договором який укладений не з замовником бюджетного сектору) є дискриміаційним.
Учасник має досвід виконання аналогічних договорів, які не належать до суб’єктів господарювання бюджетного сектору економіки, не зазначають відповідні коди ДК у власних договорах, не здійснюють їх публікації та договорам не присвоюється номер закупівлі UA, та процедура ъх укладення не здыйснюється відповідно до ЗУ “Про публічні закупівлі”. Таким чином зазначені вимоги щодо аналогічного договору є дискримінаційними по відношенню до Учасника — потенційного учасника, який має досвід виконання аналогічних договорів, що порушує принципи закупівель, визначені Законом України “Про публічні закупівлі”, а саме принцип добросовісної конкуренції та відкритості на всіх стадіях закупівель.
У зв’язку з цим просимо визнати дискримінаційними та такими що не відповідають вимог законознавства положення П. 1.1., Додатку № 1 до тендерної документації, згідно з яким встановлені дискримінаційні кваліфікаційні вимоги (критерії) для учасника процедури закупівлі зазначені вище.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022, щодо дискримінаційних вимог тендерної документації по Предмету закупівлі: ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-003812-a.

Номер: 5947bc970c4c41e787390595ada073aa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-24-003812-a.a1
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022, щодо дискримінаційних вимог тендерної документації по Предмету закупівлі: ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”, Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-003812-a.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 05.12.2025 15:16
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕРГ ГРУПП", Герт Маргарита 380503955566 info.berggroup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2e9db3f06cc04622a87388dc9c0cc64f
Заголовок пункту скарги: Замовником торгів у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі робіт та які суперечать принципам публічних закупівель встановлених Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 24 листопада 2025 р. на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель Prozorro) було оприлюднене оголошення Міського комунального підприємства "Миколаївводоканал"(надалі – «Замовник») про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт: ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві” (надалі – Процедура закупівлі).

Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕРГ ГРУПП» (надалі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості).

Замовником торгів у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі робіт “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві”

Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону, що є безумовним порушенням прав та охоронюваних законом інтересів скаржника.

СУТЬ СКАРГИ:
Відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Додаток № 1 до тендерної документації по предмету закупівлі «ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь “Нове будівництво мереж водопроводу по вул. Дмитра Яворницького, вул. Буревісників та вул. Соколина з приєднанням на пров.Сонячний селища Горького в м.Миколаєві” що проводиться замовником — містить вимоги згідно з яким встановлені кваліфікаційні вимоги (критерії) для учасника процедури закупівлі, а саме розділ:
“Документи для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям встановлених ст. 16 Закону” :
П. 1.1. Надати інформаційну довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)* (не менше одного договору) (за формою1):

Назва організації, із якою укладено договір Предмет, №, дата та сума договору Термін виконання договору Стан виконання договору № UA закупівлі згідно якого укладено даний аналогічний договір


*Аналогічним договором вважається договір на надання робіт які відповідають визначення предмета закупівлі робіт, здійснюється замовником згідно з наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 коду ДК за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - роботи.


Таким чином Замовником вимагається заповнення у таблиці розділу “№ UA закупівлі, згідно з яким укладено даний аналогічний договір”, а також відповідність такого договору та його предмета наказу Міністерства економічного розвитку від 11.06.2020 № 1082 “Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі”. Тобто Документацією Замовника вимагається виключно аналогічний договір, який був укладений відповідно до процедури, передбаченої Законом України “Про публічні закупівлі” (договори, які не укладаються відповідно до вказаного закону не мають № UA закупівлі ). Такий висновок учасника підтверджується, у тому числі, відповіддю Замовника, опублікованою у розділі “Відповіді на питання” на запит від учасника щодо дискримінаційності зазначеної вимоги.
Згідно зі статтею 2 Закону “Про публічні закупівлі” до кола замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать:
1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад;
2) Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття (далі - органи соціального страхування);
3) юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:
юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;
органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;
у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків;
4) юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак:
органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання;
наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах. Не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, що надані за результатами конкурсів (тендерів, процедур закупівель), інформація про проведення яких разом з критеріями відбору попередньо оприлюднювалася та була наявна у публічному доступі, можливість участі у таких конкурсах (тендерах, процедурах закупівель) не була обмежена та якщо надання таких прав здійснювалося на основі об’єктивних критеріїв.

Так дійчно одним із критеріїв критерії згідно ст. 16 ЗУ Про публічні закупівлі є наявність документально підтвердженого досвіду викоання аналогічного за предметом закуіпвілі догвору.
Згідно ст. 1 ЗУ “Про публічні закупівлі” договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару;
Таким чином, Замовник встановив вимогу, щоб Учасники підтверджували наявність аналогічного досвіду виконаними договорами, які були укладені з вищеперерахованими суб’єктами за наслідком проведення процедури публічної закупівлі та зазначали в довідках ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу за результатом якої було укладено аналогічний договір.
Водочас у закаондасвті не встанволено норми, яка дозволяє замонику встанволвювати вимоги щодо підвердження аналогчіного договору досвіду виключно договорами, укладеними із замониками за наслідками процедури піблічної закупівлі. Отже встанволення такої вимоги є дисркимінаційною умовою щодо учансика , в звязку із тим що сотавнінй має відповідний досві та викаонна яаналогічних довгорів в розумінні тендерної документації із замонкиами але вказані довгори не укладалися відповідно до ЗУ про ублічні закцпвілі а тмоу учансик не може вказати безпорседеньо номер та дату відповідних торгів.
Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Натомість вимога щодо певного критерію замовника аналогічного договору, а саме замовник, визначений в ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» є незаконною та дискримінаційною, враховуючи чинні норми матеріального права, встановлення такого кваліфікаційного критерію, як документально-підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору не повинно бути прив’язано виключно до договорів, укладених за наслідком процедури публічної закупівлі.

Аналогічний висновок зазначив, Орган оскарження про дискримінаційність умови, щодо наявності посилання на публічне розміщення інформації про укладений(-і) аналогічний (-ні) договір та щоб аналогічний договір був укладений згідно ЗУ «Про публічні закупівлі».

Зокрема, в рішенні від 02.03.2021 №3952 Колегія зазначила, що: «Аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори, що укладені із замовниками (контрагентами) за результатами відбору відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» або інформація про них знаходиться у публічному доступі. Учасники закупівлі повинні документально підтвердити факт проведення даного відбору, за яким були укладені договори, що пропонуються до вивчення в рамках цієї закупівлі як аналогічні договори або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладені аналогічні договори. Учасники зобов'язані надати аналогічний договір (договори), що сумарно підтверджують факт поставки природного газу кінцевим споживачам у обсязі не меншому ніж той, що складає предмет даної закупівлі. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які мають договори, що укладені із замовниками за результатами відбору відповідно до Закону або інформація про них знаходиться у публічному доступі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Аналогічні висновки зроблені у рішенні Органу оскарження № 24455-р/пк-пз від 28.10.2021.

По-друге, аналогічним договором вважається договір на надання робіт, які відповідають визначенню предмета закупівлі робіт. Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється Замовником згідно з наказом Міністерства економіки від 11.06.2020 № 1082, яким затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 визначено код ДК за показниками другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника у разі визначення предмета закупівлі — роботи.
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється Замовником відповідно до наказу Міністерства економіки від 11.06.2020 № 1082, яким затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі. Пунктом 13 цього Порядку передбачено застосування коду ДК за показниками другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника у разі визначення предмета закупівлі — роботи. Даним нормативним актом регламентуються дії виключно Замовника під час розміщення інформації про публічні закупівлі. Ні учасник, ні суб’єкт господарювання, який не належить до бюджетного сектору економіки, не здійснює розміщення інформації про публічні закупівлі та не визначає предмет закупівлі за кодами ДК.
Учасник має досвід виконання аналогічних договорів, які не належать до суб’єктів господарювання бюджетного сектору економіки, не зазначають відповідні коди ДК у власних договорах, не здійснюють їх публікації та договорам не присвоюється номер закупівлі UA, та процедура ъх укладення не здыйснюється відповідно до ЗУ “Про публічні закупівлі”. Таким чином зазначені вимоги щодо аналогічного договору є дискримінаційними по відношенню до Учасника — потенційного учасника, який має досвід виконання аналогічних договорів, що порушує принципи закупівель, визначені Законом України “Про публічні закупівлі”, а саме принцип добросовісної конкуренції та відкритості на всіх стадіях закупівель.
У зв’язку з цим просимо визнати дискримінаційними та такими, що не відповідають вимог законознавства положення П. 1.1., Додатку № 1 до тендерної документації, згідно з яким встановлені дискримінаційні кваліфікаційні вимоги (критерії) для учасника процедури закупівлі зазначені вище.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації