• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1
  • Скасування закупівлі

Енергія електрична

під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником та учасником викладаються українською мовою. У разі якщо в пропозиції учасника надається копія документа іншою мовою, необхідно надати офіційний переклад українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника). Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.

Період подачі пропозицій

період закінчився годину назад

600 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 19.11.2025 11:14 - 12.12.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо вимог надання сертифікатів ISO

Номер: 32577eeee85d48e6b930e337a8e0b2ed
Дата опублікування: 20.11.2025 16:38
Опис: Звертаємо вашу увагу, щодо вашої вимоги в тендерній документації сертифікатів ISO. Надаємо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який уже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (№ ID UA-2023-04-26-009178-a); • № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (№ ID UA-2023-01-10-006734-a); • № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (№ ID UA-2023-08-17-012915-a); • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 (№ ID UA-2025-07-15-003259-a); • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 (№ ID UA-2025-07-28-000031-a); • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 (№ ID UA-2025-08-01-009680-a); Крім того, аналіз практики Державної аудиторської служби України свідчить про аналогічний підхід. Зокрема, за результатами моніторингу UA-M-2023-10-31-000010 у закупівлі UA-2022-11-30-006578-a встановлено порушення, оскільки тендерна документація була складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей № 1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії були застосовані положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та встановлено вимоги до предмета закупівлі, не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії. Також наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо сертифікатів ISO, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність. У разі невжиття Вами відповідних заходів ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України буде у нас з вами ще одне роз'яснення стосовно сертифікатів, якщо для вас зоконодавчі докази не є підставою для внесення змін. Дякую.
Відповідь: Шановний Учанику , повідомляємо , що ми хочемо працювати з висококваліфікованим та добросовісним постачальником , який відповідає вимогам чинного законодавства і для підтвердження цього має всі необхідні документи в тому числі сертифікати перепаховані Вами у Вашому зверненні. Наголошуємо ,що такі документи підтверджують спроможність учасника виконати договір з дотриманням технічних норм, стандартів (зокрема ДСТУ EN 50160:2023 та Кодексу систем розподілу) та екологічних вимог. дана вимога є більш методом контролю та підтвердження технічної спроможності учасника забезпечити електропостачання відповідно до стандартів якості. Дякуємо за проявлену увагу до нашої закупівлі , ваше звернення буде розглянуте.
Дата відповіді: 21.11.2025 11:55
Відповідь надана

Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO

Номер: 1e259963ef8f4ba2b3c3af03e3ae71be
Дата опублікування: 20.11.2025 16:37
Опис: Доброго дня. Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства ви керувалися при встановленні в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів систем управління відповідно до стандартів ISO. Встановлені вами вимоги у своїй сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних сертифікатів або відповідають неправомірно сформованим критеріям. Такі умови фактично унеможливлюють участь інших потенційних учасників, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що вимога щодо обов’язкової наявності сертифікатів ISO не передбачена жодним нормативно-правовим актом України у сфері публічних закупівель і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Предметом закупівлі є електрична енергія (код ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства є стандартизованим товаром, якість якого визначається виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 № 179, чинним національним стандартом, що регламентує технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електричної енергії, що постачається в електричних мережах загального призначення», який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт гармонізований із європейським EN 50160 і встановлює виключно фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема допустимі відхилення напруги в межах 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електричної енергії як товару. Водночас, Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено обов’язку щодо сертифікації електричної енергії або вимог до постачальників щодо наявності сертифікатів ISO. Таким чином, обов’язок учасників процедури закупівлі надавати у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності ISO не встановлений ні профільним законом, ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції, чинній на дату оголошення закупівлі), у разі здійснення закупівлі електричної енергії ви не маєте права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а також не можете встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення вами вимоги щодо наявності сертифікатів ISO є таким, що виходить за межі ваших повноважень, суперечить імперативним нормам чинного законодавства та має дискримінаційний характер. У зв’язку з викладеним просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невиконання цієї вимоги та неприведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства, буде подано скаргу до Антимонопольного комітету України в порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь: Шановний Учанику , повідомляємо , що ми хочемо працювати з висококваліфікованим та добросовісним постачальником , який відповідає вимогам чинного законодавства і для підтвердження цього має всі необхідні документи в тому числі сертифікати перепаховані Вами у Вашому зверненні. Наголошуємо ,що такі документи підтверджують спроможність учасника виконати договір з дотриманням технічних норм, стандартів (зокрема ДСТУ EN 50160:2023 та Кодексу систем розподілу) та екологічних вимог. дана вимога є більш методом контролю та підтвердження технічної спроможності учасника забезпечити електропостачання відповідно до стандартів якості. Дякуємо за проявлену увагу до нашої закупівлі , ваше звернення буде розглянуте.
Дата відповіді: 21.11.2025 11:54
Відповідь надана

Щодо вимоги про працівників

Номер: 6b6c0d5427c04bb08712b620bbe35985
Дата опублікування: 20.11.2025 10:04
Опис: Шановний Замовник. Тендерна документація та Додаток 5 містить незаконну вимогу, а саме: «Довідка щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу.» Відповідно до абз.п.29 постанови КМУ від 12.10.2022 року №1178 - У РАЗІ ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ ЗГІДНО З ЦИМИ ОСОБЛИВОСТЯМИ ДЛЯ ЗАКУПІВЛІ твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ ПОЛОЖЕННЯ ПУНКТІВ 1 І 2 ЧАСТИНИ ДРУГОЇ СТАТТІ 16 ЗАКОНУ ЗАМОВНИКОМ НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ. Отже, Замовник не має права вимагати наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (ч.2 ст.16) - це є прямим порушенням норм законодавства. Відповідно до абз.2 п.29 Особливостей - У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предмет закупівлі– електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5) для якого є чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023, в якому не передбачено вимогу надання свідоцтва, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу. Видаліть дискримінаційні та НЕЗАКОННІ вимоги з тендерної документації та додатків до неї.
Відповідь: Шановний Учаснику, встановлені вимоги щодо надання учасниками підтвердження наявності знань з екологічної безпеки та протоколів перевірки якості електричної енергії не можуть вважатися дискримінаційними, оскільки вони безпосередньо пов’язані з предметом закупівлі та спрямовані на забезпечення належної якості, надійності та безпеки електропостачання. Такі документи підтверджують спроможність учасника виконати договір з дотриманням технічних норм, стандартів (зокрема ДСТУ EN 50160:2023 та Кодексу систем розподілу) та екологічних вимог. дана вимога є більш методом контролю та підтвердження технічної спроможності учасника забезпечити електропостачання відповідно до стандартів якості. Крім того, зазначені вимоги є однаковими для всіх потенційних учасників, не обмежують коло суб’єктів господарювання за ознаками форми власності чи місцезнаходження та сприяють підвищенню якості послуг. Замовник, відповідно до ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», має право встановлювати об’єктивні та обґрунтовані кваліфікаційні критерії, якщо вони мають безпосередній зв’язок із предметом закупівлі та спрямовані на мінімізацію технічних і екологічних ризиків. Отже, вимоги щодо наявності відповідних документів є виправданими і не порушують принципи недискримінації чи добросовісної конкуренції. Дякуємо за проявлену увагу до нашої закупівлі , ваше звернення буде розглянуте.
Дата відповіді: 21.11.2025 10:43
Відповідь надана

Щодо класу напруги

Номер: c5b65cd023b34a2da9ca97cab683cbc1
Дата опублікування: 20.11.2025 09:53
Опис: Шановний Замовник. Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175. Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги. Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги. Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання. Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару. Дякуємо!
Відповідь: Шановний Учанику , повідомляємо , що 2 клас напруги у площадок вимірювання.
Дата відповіді: 21.11.2025 10:46
Відповідь надана

Цифровий підпис

Номер: 2b7df98965534910b5a8c2b1dc3b275a
Дата опублікування: 20.11.2025 09:48
Опис: Шановний Замовнику! Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП. УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях. КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах. Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи. І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється. Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. . До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті. Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників. Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей. Дякуємо.
Відповідь: Шановний Учанику , повідомляємо , що будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 21.11.2025 10:48
Відповідь надана

ISO

Номер: 58a756b2037b4105be866d9135b590f0
Дата опублікування: 20.11.2025 09:47
Опис: Шановний Замовник в порушення п. 29 Особливостей та принципу недискримінації в Додаток 5 тендерної документації встановлено наступну вимогу «Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом з сертифікації систем менеджменту про те, що система управління щодо програм якості впроваджена та повністю функціонує у відповідності до ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» з урахуванням ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості» (ISO 10005:2018, IDT) стосовно торгівлі електричною енергією (постачання електричної енергії). Сертифікат повинен містити QR-код, за яким існує можливість перевірити його дійсність на офіційному вебсайті органу з сертифікації систем менеджменту, що видав даний сертифікат» Предметом закупівлі є товар – електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5). Для нього існує чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023, який і визначає параметри якості напруги в мережі. Абзац другий п. 29 Особливостей прямо забороняє замовникам установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» з урахуванням ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості» (ISO 10005:2018, IDT) стосовно торгівлі електричною енергією (постачання електричної енергії) є стандартами систем управління (менеджменту якості, програм якості) і стосуються організації та процесів постачальника, а не споживчих властивостей електричної енергії як товару. ДСТУ ISO 10005:2019 – це настанови щодо програм якості цього стандарту ґрунтуються на принципах управління якістю, описаних та використаних в ISO 9001 для встановлення системи управління якістю. Відповідно до постанови НКРЕКП від 14.03.2018 року №310 - якість електричної енергії - сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначенням, відповідальність за якість електричної енергії покладено на оператора системи розподілу та виробник електричної енергії. Постачальник електричної енергії несе відповідальність виключно за якість надання послуг з постачання електричної енергії. Практика АМКУ (рішення № 7876-р/пк-пз від 02.05.2024, UA-2024-04-19-001549-a) підтверджує, що вимоги про надання сертифікатів ISO, які не передбачені відповідним ДСТУ, є порушенням п. 29 Особливостей та підлягають виключенню з тендерної документації. Вимога ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» з урахуванням ДСТУ ISO 10005:2019 «Управління якістю. Настанови щодо програм якості» (ISO 10005:2018, IDT) об’єктивно звужує коло потенційних учасників до тих постачальників, які вже сертифікували свої системи управління, хоча законодавство та національний стандарт цього не вимагають. Це суперечить принципу недискримінації та вільної конкуренції (ч. 1, 4 ст. 5 Закону). Тому вимагаємо видалити дану вимогу та не порушувати норми чинного законодавства України.
Відповідь: Шановний Учанику , повідомляємо , що ми хочемо працювати з висококваліфікованим та добросовісним постачальником , який відповідає вимогам чинного законодавства і для підтвердження цього має всі необхідні документи в тому числі сертифікати перепаховані Вами у Вашому зверненні. Наголошуємо ,що такі документи підтверджують спроможність учасника виконати договір з дотриманням технічних норм, стандартів (зокрема ДСТУ EN 50160:2023 та Кодексу систем розподілу) та екологічних вимог. дана вимога є більш методом контролю та підтвердження технічної спроможності учасника забезпечити електропостачання відповідно до стандартів якості. Дякуємо за проявлену увагу до нашої закупівлі , ваше звернення буде розглянуте.
Дата відповіді: 21.11.2025 10:49
Відповідь надана

Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча

Номер: a0d6cde4d5634548a8ec3af0b95d1ea4
Дата опублікування: 20.11.2025 09:38
Опис: Шановний Замовник. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ). Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів. Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані: забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації. На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО). Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів. Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції. Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД. Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії. Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Відповідь: Оператор системи розподілу ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» підтвердив, що всі точки комерційного обліку Замовника належать до групи «Б».
Дата відповіді: 21.11.2025 10:51
Відповідь надана

Протокол перевірки показників якості електроенергії

Номер: afabd1f946424ec5b6e5cf9f6983b3de
Дата опублікування: 20.11.2025 09:37
Опис: Шановний Замовник. Ваша вимога в Додатку 5 тендерної документації "35.Надати Протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам пунктів 11.4.7. – 11.4.12 Глави 11.4. Розділу ХІ Кодексу систем розподілу, затвердженого Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310." є незрозумілою, так як в п.18 Вами вже вимагаються протоколи і по діючому стандарту і по тому, який втратив чинність, а отже прописувати вимогу щодо можливого надання протоколу показників якості відповідно до ДСТУ ЕN 50160-2014 є незаконно і дискримінаційною, тому що такий протокол може надати тільки ОСР (як сторона відповідальна за якість) і учасник який такий протокол вже не перший рік дає Замовнику, хоча відповідно до чинного законодавства не зобов'язаний цього робити. Просимо видалити вимоги, що суперечать чинному законодавству та не дублювати вимоги прописавши їх різними реченнями, так як організація, яка має право проводити такі дослідження та надавати протоколи в обов’язковому порядку має діяти відповідно до чинного законодавства, а вимоги пунктів 11.4.7. – 11.4.12 Глави 11.4. Розділу ХІ Кодексу систем розподілу визначають показники напруги, які мають бути. Внесіть зміни в тендерну документацію та додатки до неї.
Відповідь: Такі документи підтверджують спроможність учасника виконати договір з дотриманням технічних норм, стандартів (зокрема ДСТУ EN 50160:2023 та Кодексу систем розподілу) та екологічних вимог. дана вимога є більш методом контролю та підтвердження технічної спроможності учасника забезпечити електропостачання відповідно до стандартів якості. Крім того, зазначені вимоги є однаковими для всіх потенційних учасників, не обмежують коло суб’єктів господарювання за ознаками форми власності чи місцезнаходження та сприяють підвищенню якості послуг. Замовник, відповідно до ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», має право встановлювати об’єктивні та обґрунтовані кваліфікаційні критерії, якщо вони мають безпосередній зв’язок із предметом закупівлі та спрямовані на мінімізацію технічних і екологічних ризиків. Отже, вимоги щодо наявності відповідних документів є виправданими і не порушують принципи недискримінації чи добросовісної конкуренції. Дякуємо за проявлену увагу до нашої закупівлі , ваше звернення буде розглянуте.
Дата відповіді: 21.11.2025 12:11
Відповідь надана

ДСТУ 50160:2014

Номер: 82614a8ff628449799ed7f193d4ca627
Дата опублікування: 20.11.2025 09:23
Опис: Шановний Замовник. Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ЕN 50160:2010, IDT) на який ВИ посилаєтесь в тендерній документації втратив чинність 01 березня 2024 року. Чинним Державним стандартом України є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT), що був затверджений наказом від 04.12.2023 № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них». Жоден Постачальник не може гарантувати виконання вимог по стандарту, який втратив чинність. Приведіть тендерну документацію у відповідність до чинних норм ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Видаліть заздалегідь незаконну вимогу
Відповідь: Шановний Учанику , повідомляємо , що будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 21.11.2025 12:24
Відповідь надана

незаконні часові обмеження

Номер: edf7a2065354499a859c2fe0fd395951
Дата опублікування: 20.11.2025 09:22
Опис: Шановний Замовник. Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 6 "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" та Додаток 5 тендерної документації містить наступну вимогу "протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2025 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом." Яким чином часове обмеження (у 2025 році) та і саме надання протоколу стосується взаємовідносин між Постачальником і Споживачем? Даний протокол доцільно вимагати при укладенні договору на послуги з розподілу електричної енергії у оператора системи розподілу, а не у даних відкритих торгах. Рекомендуємо видалити дану вимогу, для забезпечення проведення закупівлі без звернення Учасників до АМКУ.
Відповідь: Такі документи підтверджують спроможність учасника виконати договір з дотриманням технічних норм, стандартів (зокрема ДСТУ EN 50160:2023 та Кодексу систем розподілу) та екологічних вимог. дана вимога є більш методом контролю та підтвердження технічної спроможності учасника забезпечити електропостачання відповідно до стандартів якості. Крім того, зазначені вимоги є однаковими для всіх потенційних учасників, не обмежують коло суб’єктів господарювання за ознаками форми власності чи місцезнаходження та сприяють підвищенню якості послуг. Замовник, відповідно до ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», має право встановлювати об’єктивні та обґрунтовані кваліфікаційні критерії, якщо вони мають безпосередній зв’язок із предметом закупівлі та спрямовані на мінімізацію технічних і екологічних ризиків. Отже, вимоги щодо наявності відповідних документів є виправданими і не порушують принципи недискримінації чи добросовісної конкуренції. Дякуємо за проявлену увагу до нашої закупівлі , ваше звернення буде розглянуте.
Дата відповіді: 21.11.2025 11:15