-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стіл операційний універсальний електрогідравлічний
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 11 днів назад
600 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
18.11.2025 10:21 - 13.12.2025 00:00
Відповідь надана
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Номер:
abad3770b10646ceaf3a074c8bcd0214
Дата опублікування:
19.11.2025 17:15
Опис:
Уважно вивчивши Тендерну документацію, учасник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Пунктом 1 розділу 3 затвердженої тендерної документації - Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, та абзацу 10 пункту 28 Особливостей крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Пунктом 6 розділу 3 затвердженої тендерної документації - Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Так пунктом 5 додатку №6 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» визначено, що в складі тендерної пропозиції учасником надається Згідно Додаток 2 до Тендерної документації.
Умовами пункту 7 додатку №2 до тендерної документації зазначено, що на підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Однак, законодавством не встановлено обов’язковості отримання для здійснення господарської діяльності документів, які зазначені в даній вимозі тендерної документації Замовника, а тому Замовник не вправі вимагати виконання таких вимог та надання відповідних документів у складі тендерної пропозиції.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України. Статтею 5 Закону України визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Зазначені вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Учасника виходячи з наступного:
Обґрунтування порушення прав Учасника та норм чинного законодавства України:
1. Предметом даної процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями є товар згідно з ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні НК 024:2023 – 35379 - Стіл операційний універсальний електрогідравлічний – медичне обладнання. Зазначений товар не є об’єктом підвищеної екологічної небезпеки, а його постачання не передбачає діяльності, пов’язаної з надрокористуванням, лісовим господарством або спеціальним водокористуванням тощо. Вимога підтвердити відповідність діяльності Учасника нормам Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» є абсурдною та такою, що не стосується предмету закупівлі. Замовник штучно ускладнює процедуру, вимагаючи документи, які не впливають на якість чи технічні характеристики операційного столу, чим порушує ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію).
2. Безпідставність вимоги щодо екологічного аудиту обумовлено тим, що згідно із Законом України «Про екологічний аудит», обов’язковий екологічний аудит проводиться у чітко визначених випадках (наприклад, банкрутство, приватизація екологічно небезпечних об'єктів). Для торговельної діяльності з постачання медичних виробів екологічний аудит є добровільним. Вимога надати звіт саме від екологічного аудитора позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тих учасників, які підтверджують свою екологічну відповідність іншими належними документами. Зокрема, Учасник має сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, що є загальноприйнятим світовим стандартом підтвердження дотримання екологічних норм. Ігнорування Замовником альтернативних документів (сертифікатів ISO) та безальтернативна вимога надати специфічний аудиторський звіт є прямим порушенням принципу недискримінації учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
3. Встановлення уповноваженою особою Замовника вимоги у наданні довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, з описом заходів захисту довкілля та звіту з екологічного аудиту з висновком про відповідність господарської діяльності учасника широкому переліку законодавчих актів, серед яких: Водний кодекс, Земельний кодекс, Лісовий кодекс, Кодекс України про надра, ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» та ін. маю ознаки антиконкурентних дій Специфічність даної вимоги (зокрема, прив’язка наприклад до Кодексу про надра та інші Законів, Кодексів при закупівлі операційного столу) та її формулювання вказують на те, що вона може бути виконана лише обмеженим колом учасників, або ж виписана під конкретного суб’єкта господарювання, який заздалегідь підготував такий звіт, довідку. Це суперечить меті Закону щодо створення конкурентного середовища та запобігання корупції.
Підсумовуючи все вищезазначене, встановлена вимога не стосується предмету закупівлі, не передбачена чинним законодавством як обов’язкова для постачальників медичного обладнання та дискримінує учасників, які мають інші документи. Замовник не довів необхідність встановлення вимоги щодо надання довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, з описом заходів захисту довкілля та звіту з екологічного аудиту з висновком про відповідність господарської діяльності учасника широкому переліку законодавчих актів для закупівлі операційного столу.
З огляду на викладене, просимо Замовника внести зміни у тендерну документацію, зокрема видалити вимогу про надання довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник та звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.
За умови ігнорування даного Звернення в частині відмови у внесенні змін до тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційних вищезазначених вимог, Учасник буде вимушений звернутися до комісії з розгляду скарг Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Добрий день, дякуємо за співпрацю ! Уповноважена особа розглянула ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників враховуючи норми чинного законодавства. Відповідно до п.28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р. тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно із п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
У п.6 Загальних вимог Додатку №2 ТД нами встановлено вимогу щодо надання Учасниками у складі тендерних пропозицій звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора.
Ми не вважаємо вказану вимогу дискримінаційною, так як вищезазначені документи можуть бути отримані будь-яким учасником.
Враховуючи вищевикладене, наша тендерна документація, в тому числі технічне завдання, складене у відповідності до норм чинного законодавства та в тендерній документації встановлені однакові вимоги для всіх учасників торгів та не порушено принципи здійснення публічних закупівель. В Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
20.11.2025 12:43