• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Стіл операційний універсальний електрогідравлічний

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 10 днів назад

600 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 18.11.2025 10:21 - 13.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції та визначення переможця

Номер: 9400bbc25bb249d9b1168e862dde5abe
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-18-002817-a.c3
Назва: СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції та визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 31.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2025 16:41
Автор: ФОП "Станецька Тетяна Андріївна", Тетяна Станецька +380957077040 tetista@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e81400fc4a7641ff85be1c9fa7611939
Заголовок пункту скарги: Порушення №1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 18.11.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Новобузька багатопрофільна лікарня" Новобузької міської ради Миколаївської області (далі-Замовник) опубліковало оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Стіл операційний універсальний електрогідравлічний» з очікуваною вартістю 600 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками: ФОП "Станецька Тетяна Андріївна" та ФОП "Колісниченко Валентина Миколаївна".
16.12.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію ФОП "Станецька Тетяна Андріївна" (далі – Скаржник). 17.12.2025 року Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП "Станецька Тетяна Андріївна". Переможцем процедури закупівлі було визначено ФОП "Колісниченко Валентина Миколаївна" (далі-Преможець).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції та визначення переможцем ФОП «Колісниченко Валентина Миколаївна», оскільки під час розгляду тендерних пропозицій Замовником було застосовано нерівний та вибірковий підхід до учасників процедури закупівлі. За аналогічних технічних показників та однакових формулювань у технічній документації Замовник визнав пропозицію Скаржника такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, водночас аналогічні невідповідності у пропозиції Переможця були проігноровані.
1.Згідно електронного ПРОТОКОЛУ відхилення тендерної пропозиції/пропозиції Скаржника у процедурі закупівлі за № UA-2025-11-18-002817-a вбачається виключно така інформація як: Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

З огляду на недостатність аргументації, наведеної Замовником у вказаному протоколі, Скаржник, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), звернувся до Замовника через електронну систему закупівель із вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його тендерної пропозиції.
Відповідь Замовника була наступною:
Шановний Учасник !
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП Станецька Тетяна Андріївна (далі — Учасник) на відповідність вимогам тендерної документації (далі — ТД), встановлено наступні невідповідності:
1. Невідповідність технічним характеристикам товару (Акумулятор)
• Вимога ТД (Додаток 2): Стіл повинен мати вбудований акумулятор, заряду якого вистачає на не менше ніж 80 операцій.
• Невідповідність: Згідно з наданою Учасником технічною документацією («Інструкція операційний стіл EM-D3-I», стор. 5), заряду акумулятора вистачає «до 80 операцій». Поняття «до 80» не є еквівалентом вимоги «не менше 80», оскільки фактичний показник може бути нижчим за встановлений мінімум, що не відповідає медико-технічним вимогам Замовника.
2. Невідповідність конструктивним характеристикам (Наявність коліс)
• Вимога ТД (Додаток 2): Стіл має бути обладнаний колесами для переміщення в межах операційного залу.
• Невідповідність: У складі пропозиції Учасником надано паспорт/інструкцію, де на фотографіях та схемах конструкції моделі EM-D3-I колеса відсутні. Дана модель за своїми візуальними та технічними характеристиками (згідно з відкритими джерелами виробника) є стаціонарною, що суперечить вимозі щодо мобільності обладнання. Учасник не надав графічних підтверджень наявності коліс саме в запропонованій модифікації.
3. Відсутність посилань на сторінки технічної документації
• Вимога ТД: Учасник у таблиці «Медико-технічні вимоги» повинен вказати конкретне посилання на сторінку технічного документа виробника для підтвердження кожного параметра.
• Невідповідність: Учасник надав «Довідку про необхідні хар-ки», проте за низкою параметрів посилання на сторінки інструкції не підтверджують заявлені характеристики фактично (зокрема, щодо вищевказаного пункту про акумулятор та конструкцію бази), що свідчить про формальний підхід та невідповідність вимогам щодо способу підтвердження характеристик.
4. Невідповідність кваліфікаційним критеріям (Технічний персонал)
• Вимога ТД (Додаток 1 та п. 5 Додатка 2): Сервісне обслуговування повинно здійснюватися кваліфікованим(и) працівником(ами), який(і) має(ють) відповідні знання та навички.
• Невідповідність: Учасник надав Довідку про працівників (№4 від 15.12.2025), у якій зазначено лише одну особу — Станецьку Т.А. (керівник). Проте у складі пропозиції відсутні сертифікати інженера, дипломи або інші документи, що підтверджують кваліфікацію персоналу саме на обслуговування медичного обладнання (електрогідравлічних столів). Це унеможливлює перевірку наявності у Учасника фахівців із «відповідними знаннями та навичками», як того вимагає ТД.
Підстава для відхилення:
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (постанова КМУ №1178), тендерна пропозиція підлягає відхиленню, оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також Учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим у тендерній документації.
Рішення: Відхилити тендерну пропозицію ФОП Станецька Тетяна Андріївна.
Уповноважена особа : Людмила ФІЛІПОВА

Скаржник не згоден з таким рішенням та позицією Замовника на підставі наступного.
Наведені Замовником у відповіді на звернення Скаржника обставини не містилися у рішенні про відхилення та не були оприлюднені в електронній системі закупівель у встановлений законом строк та спосіб, що свідчить про неправомірне доповнення та зміну підстав відхилення після прийняття рішення.
Відповідно до частини другої статті 31 Закону та пункту 46 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 (далі-Особливості) інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Скаржник не згоден з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, оскільки таке рішення прийнято з порушенням вимог частини другої статті 31 Закону та пункту 46 Особливостей. Оскільки в електронній системі закупівель Замовником не наведено конкретних підстав відхилення із посиланням на відповідні положення тендерної документації та норми законодавства, а також не зазначено, у чому саме полягає встановлена Замовником невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам тендерної документації. Крім того, до рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника не надане скановане протокольне рішення уповноваженої особи.
Слід наголосити, що електронний протокол відхилення тендерної пропозиції Скаржника не містив жодних конкретних невідповідностей, зокрема тих, які згодом були наведені Замовником у відповіді на звернення Скаржника.
Аргументація Скаржника щодо відповіді Замовника за результатом поданого звернення щодо додаткової інформації про причини невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації:
1. Щодо акумулятора. Формулювання «до 80 операцій», наведене у технічній документації виробника, підтверджує максимальну експлуатаційну можливість обладнання та не свідчить про невідповідність вимозі «не менше 80 операцій». Натомість така характеристика підтверджує можливість проведення не менше 80 операцій.
2. Щодо наявності коліс. Конструктивні характеристики запропонованого товару були підтверджені Скаржником у спосіб, передбачений тендерною документацією, тоді як вимога щодо обов’язкового надання окремих фотографій або графічних матеріалів або креслень не встановлювалася.
3. Щодо посилань на сторінки технічної документації. Скаржником надано таблицю медико-технічних вимог із посиланнями на технічну документацію виробника, що відповідає способу підтвердження характеристик, визначеному тендерною документацією.
4. Щодо кваліфікаційних критеріїв. Тендерна документація не містила вимоги щодо надання сертифікатів, дипломів або інших документів на підтвердження кваліфікації персоналу.
З огляду на це рішення про відхилення пропозиції Скаржника є неправомірним та підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 97bb011781804c9387bba5663c2e470a
Заголовок пункту скарги: Порушення №2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. При перевірці тендерної пропозиції Переможця було встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації Замовника. Відтак його тендерну пропозицію Замовник повинен був відхилити.
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації відповідність технічних характеристик запропонованого Учасником Товару медико-технічним вимогам повинна бути обов’язково підтверджена технічним документом виробника (експлуатаційної документації: настанови з експлуатації, або інструкції, або технічного опису чи технічних умов, або інших документів українською мовою) в якому міститься ця інформація та надана у вигляді паспорту або інструкції користувача або інше українською мовою.
Переможець у своїй пропозиції, зокрема в документі вих. № 745 від 12.12.2025 року щодо вбудованого акумулятора з автономною роботою та індикацією низького заряду, вказав посилання на сторінку технічної документації, а саме:
№ Найменування Кількість Відповідність, з посиланням на сторінку технічної документації
36 Вбудований акумулятор з автономною роботою та індикацією низького заряду. не менше 80 операцій Так стор.2 Технічного документу
При перевірці вказаного Переможцем технічного документа на сторінці 2 вказано таке: Акумулятор має індикацію рівня заряду та забезпечує можливість виконання до 80 операцій без підключення до мережі живлення.
Аргументуючи рішення щодо необхідності відхилення пропозиції Скаржника Замовник вказав на електронному майданчику: «Поняття «до 80» не є еквівалентом вимоги «не менше 80», оскільки фактичний показник може бути нижчим за встановлений мінімум, що не відповідає медико-технічним вимогам Замовника».
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на це, згідно позиції Замовника, тендерна пропозиція Переможця також не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Не відхиливши пропозицію Переможця з наведених підстав Замовник порушив вимоги Особливостей та Закону.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі Переможця, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Застосувавши не рівний підхід до оцінки аналогічних технічних показників у тендерних пропозиціях Скаржника та Переможця, Замовник порушив принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця, що призвело до неправомірного визначення результатів процедури закупівлі.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Особливостей та Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження

Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: 3fe47ec6564b4171b7ea8fa41590b7d9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-18-002817-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Добрий день, Ознайомившись з рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, просимо надати уточнення: 1. У чому саме полягала невідповідність технічній специфікації? 2. Чому до відхилення не додано сканований протокол уповноваженої особи? Також просимо повідомити, чи перевірялась пропозиція переможця на відповідність технічним вимогам?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник ! За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП Станецька Тетяна Андріївна (далі — Учасник) на відповідність вимогам тендерної документації (далі — ТД), встановлено наступні невідповідності: 1. Невідповідність технічним характеристикам товару (Акумулятор) • Вимога ТД (Додаток 2): Стіл повинен мати вбудований акумулятор, заряду якого вистачає на не менше ніж 80 операцій. • Невідповідність: Згідно з наданою Учасником технічною документацією («Інструкція операційний стіл EM-D3-I», стор. 5), заряду акумулятора вистачає «до 80 операцій». Поняття «до 80» не є еквівалентом вимоги «не менше 80», оскільки фактичний показник може бути нижчим за встановлений мінімум, що не відповідає медико-технічним вимогам Замовника. 2. Невідповідність конструктивним характеристикам (Наявність коліс) • Вимога ТД (Додаток 2): Стіл має бути обладнаний колесами для переміщення в межах операційного залу. • Невідповідність: У складі пропозиції Учасником надано паспорт/інструкцію, де на фотографіях та схемах конструкції моделі EM-D3-I колеса відсутні. Дана модель за своїми візуальними та технічними характеристиками (згідно з відкритими джерелами виробника) є стаціонарною, що суперечить вимозі щодо мобільності обладнання. Учасник не надав графічних підтверджень наявності коліс саме в запропонованій модифікації. 3. Відсутність посилань на сторінки технічної документації • Вимога ТД: Учасник у таблиці «Медико-технічні вимоги» повинен вказати конкретне посилання на сторінку технічного документа виробника для підтвердження кожного параметра. • Невідповідність: Учасник надав «Довідку про необхідні хар-ки», проте за низкою параметрів посилання на сторінки інструкції не підтверджують заявлені характеристики фактично (зокрема, щодо вищевказаного пункту про акумулятор та конструкцію бази), що свідчить про формальний підхід та невідповідність вимогам щодо способу підтвердження характеристик. 4. Невідповідність кваліфікаційним критеріям (Технічний персонал) • Вимога ТД (Додаток 1 та п. 5 Додатка 2): Сервісне обслуговування повинно здійснюватися кваліфікованим(и) працівником(ами), який(і) має(ють) відповідні знання та навички. • Невідповідність: Учасник надав Довідку про працівників (№4 від 15.12.2025), у якій зазначено лише одну особу — Станецьку Т.А. (керівник). Проте у складі пропозиції відсутні сертифікати інженера, дипломи або інші документи, що підтверджують кваліфікацію персоналу саме на обслуговування медичного обладнання (електрогідравлічних столів). Це унеможливлює перевірку наявності у Учасника фахівців із «відповідними знаннями та навичками», як того вимагає ТД. Підстава для відхилення: Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (постанова КМУ №1178), тендерна пропозиція підлягає відхиленню, оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також Учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим у тендерній документації. Рішення: Відхилити тендерну пропозицію ФОП Станецька Тетяна Андріївна. Уповноважена особа : Людмила ФІЛІПОВА
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: c93a8704cb024d4ba21c0c70caf10499
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-18-002817-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника ТОВ «НЕЙРОТЕК» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини: Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації: Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, учасник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. 1. Пунктом 1 розділу 3 затвердженої тендерної документації - Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, та абзацу 10 пункту 28 Особливостей крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Пунктом 6 розділу 3 затвердженої тендерної документації встановдено: - Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Так пунктом 5 додатку №6 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» визначено, що в складі тендерної пропозиції учасником надається Згідно Додатку 2 до Тендерної документації. Умовами пункту 7 додатку №2 до тендерної документації зазначено, що на підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Однак, законодавством не встановлено обов’язковості отримання для здійснення господарської діяльності документів, які зазначені в даній вимозі тендерної документації Замовника, а тому Замовник не вправі вимагати виконання таких вимог та надання відповідних документів у складі тендерної пропозиції. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України. Статтею 5 Закону України визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами: - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Зазначені вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, оскільки ми маємо можливість надати документ, що підтверджує дотримання ТОВ «НЕЙРОТЕК» вимог законодавства щодо захисту довкілля. Таким документом, що підтверджує дотримання ТОВ «НЕЙРОТЕК» вимог законодавства щодо захисту довкілля є чинний сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Разом з тим, вимога щодо надання довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник та звіту з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України є незаконною та дискриміанційною по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, та такою що перешкоджає нам взяти участь в процедурі закупівлі. Доказом порушення прав є, зокрема та сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015. Зазначені вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Учасника виходячи з наступного: Обґрунтування порушення прав Учасника та норм чинного законодавства України: 1. Предметом даної процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями є товар згідно з ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні НК 024:2023 – 35379 - Стіл операційний універсальний електрогідравлічний – медичне обладнання. Зазначений товар не є об’єктом підвищеної екологічної небезпеки, а його постачання не передбачає діяльності, пов’язаної з надрокористуванням, лісовим господарством або спеціальним водокористуванням тощо. Вимога підтвердити відповідність діяльності Учасника нормам Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» є абсурдною та такою, що не стосується предмету закупівлі. Замовник штучно ускладнює виконання вимог тендерної документації Учасниками, вимагаючи документи, які не впливають на якість чи технічні характеристики операційного столу, чим порушує ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію). 2. Безпідставність вимоги щодо екологічного аудиту обумовлено тим, що згідно із Законом України «Про екологічний аудит», обов’язковий екологічний аудит проводиться у чітко визначених випадках (наприклад, банкрутство, приватизація екологічно небезпечних об'єктів). Для торговельної діяльності з постачання медичних виробів екологічний аудит є добровільним. Вимога надати звіт саме від екологічного аудитора позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тих учасників, які підтверджують свою екологічну відповідність іншими належними документами. Зокрема, Учасник має сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, що є загальноприйнятим світовим стандартом підтвердження дотримання екологічних норм. Ігнорування Замовником альтернативних документів (сертифікатів ISO) та безальтернативна вимога надати специфічний аудиторський звіт є прямим порушенням принципу недискримінації учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). 3. Встановлення уповноваженою особою Замовника вимоги у наданні довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, з описом заходів захисту довкілля та звіту з екологічного аудиту з висновком про відповідність господарської діяльності учасника широкому переліку законодавчих актів, серед яких: Водний кодекс, Земельний кодекс, Лісовий кодекс, Кодекс України про надра, ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» та ін. мають ознаки антиконкурентних дій. Специфічність даної вимоги (зокрема, прив’язка наприклад до Кодексу про надра та інші Законів, Кодексів при закупівлі операційного столу) та її формулювання вказують на те, що вона може бути виконана лише обмеженим колом учасників, або ж виписана під конкретного суб’єкта господарювання, який заздалегідь підготував такий звіт, довідку. Це суперечить меті Закону щодо створення конкурентного середовища та запобігання корупції. Підсумовуючи все вищезазначене, встановлена вимога не стосується предмету закупівлі, не передбачена чинним законодавством як обов’язкова для постачальників медичного обладнання та дискримінує учасників, які мають документи, що підтверджують дотримання вимог законодавства щодо захисту довкілля. Замовник не довів необхідність встановлення вимоги щодо надання довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, з описом заходів захисту довкілля та звіту з екологічного аудиту з висновком про відповідність господарської діяльності учасника широкому переліку законодавчих актів для закупівлі операційного столу. Враховуючи наведене, наголошуємо, що вищезазначені вимоги щодо надання довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник та звіту з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України, жодним чином не вказують на неможливість виконання Скаржником своїх зобов'язань за договором закупівлі, а лише обмежує участь в даній закупівлі та призводить до дискримінації, всупереч ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону. Скаржник вважає, що Замовник не довів необхідність встановлення вимоги про надання вищезазначених документів. Отже, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати у складі пропозиції довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник та звіту з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі до Скаржника. З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, зокрема видалити вимогу про надання довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник та звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України. Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025; Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», що підтверджує дотримання Скаржником вимог законодавства щодо захисту довкілля. 2. Відповідно до оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, яке оприлюднено Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу визначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 00:00 26 листопада 2025року. Разом з тим, відповідно до пункту 1 розділу 4 тендерної документації, що ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025 року зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій: « 05 » вересня 2025 року, 00 : 00 год.; (строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж сім днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель). Таким чином, вимоги оголошення про проведення закупівлі та вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою. Це унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в закупівлі на законних підставах. Зазначене вище є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас. З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, зокрема привести у відповідність положення тендерної документації до норм чинного законодавства України. 3. Пункт 4 Розділу 6 тендерної документації, що ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025 року щодо посилання на Господарський кодекс України: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів». Дана вимога є для нас дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства України. Згідно з частиною третьою статті 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» (далі – Закон №4196-IX) Господарський кодекс України визнано таким, що втратив чинність, з дня введення в дію цього Закону 28 серпня 2025 року. Посилання на нормативний документ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4196-20#Text . Правовідносини, які регулювалися положенням Господарського кодексу України, з 28 серпня 2025 року регулюються Цивільним кодексом України та спеціальними законами. Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України надало Лист №3323-04/60011-06 від 05.09.2025, в якому викладено розʼяснення щодо закупівельного законодавства та проведення публічних закупівель. Зокрема вказано наступне: «Звертаємо увагу, що у зв’язку з набранням чинності Закону № 4196-IX замовникам слід привести у відповідність тендерну документацію та проекти договорів про закупівлю щодо відкритих торгів, оголошених замовниками після втрати чинності ГК України, та вилучити посилання на положення ГК України, замінивши їх на положення з ЦК України або інших спеціальних законів, що регулюють відповідні правовідносини.» Дії Замовника в частині встановлення в тендерній документації вимог з посиланням на Господарський кодекс України, в подальшому унеможливлює законне укладання Договору підряду в межах нормативно-правових актів України. Таким чином порушуються права Скаржника в частинні укладання договору підряду, в разі перемоги в процедурі закупівлі. Щодо доказів по даній вимозі. Оскільки характер оскаржуваної вимоги тендерної документації передбачає потенційні дії Замовника, що ускладнять учасникам приймати участь в процедурі закупівлі, доказами щодо цього є сам факт наявності такої вимоги в тендерній документації та офіційна версія тексту Закону № 4196-IX, розміщена на сайті Верховної Ради України. Додатково надаємо Лист № 3323-04/60011-06 від 05.09.2025 Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України. Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (п. 4 Розділу 6 Тендерної документації), а саме: привести у відповідність до нормативно-правових актів України. 4. Пункт 4 Розділу 6 тендерної документації, що ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025 року містить наступне: Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. Пунктом 1.3. Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації передбачено, що Умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. Виходячи з редакції пункту 4 розділу 6 тендерної документації та пункту 1.3. Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації вбачається, що ці умови не узгоджуються за приписами чинного законодавства України, а саме: п. 19 Особливостей. По-перше: предметом закупівлі не є роботи з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації”. Пунктом 4 розділу 6 тендерної документації та п. 1.3 Проєкту Договору за Додатком 4 до тендерної документації визначено випадок щодо внесення змін до тендерної документації, що передбачений підпунктом 9 пункту 19 Особливостей, що стосується саме таких робіт. Тобто в цій частині за передостаннім абзацом пункт 4 розділу 6 тендерної документації та п. 1.3 Проєкту Договору за Додатком 4 до тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі. По-друге: пункту 1.3. Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації, зокрема за підпунктами 2, 5, не узгоджуються з пунктом 19 Особливостей, оскільки пункт 19 Особливостей (на момент оголошення процедури закупівлі) викладено в наступній редакції: …. 2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю; …. 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із предметом закупівлі, між собою та із чинним законодавством України Замовник повинен внести зміни до тендерної документації шляхом внесення змін до пункту 4 розділу 6 тендерної документації та пункту 1.3 Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації, узгодивши їх з приписами пункту 19 Особливостей. Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 14.04.2025 № 5857-р/пк-пз (далі – Рішення 5857).
Дата розгляду скарги: 04.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2025 16:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.12.2025 12:36
Дата виконання рішення Замовником: 11.12.2025 11:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛ 11.12.2025 місто Новий Буг № 1 Щодо прийняття рішення уповноваженою особою Порядок денний: 1. Про внесення змін до тендерної документації по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні Під час розгляду першого питання порядку денного: «11» грудня 2025 року Замовник оголосив закупівлю відповідно коду ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні UA-2025-11-18-002817-a Керуючись абзацом 3 пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.” ВИРІШИЛА: 1. Внести зміни до тендерної документації за предметом закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015: : 33190000-8 UA-20 UA-2025-11-18-002817-a 2. Оприлюднити в оголошенні про проведення закупівлі нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Уповноважена особа ________________ (підпис) Людмила ФІЛІПОВА
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Кондратович Ірина Миколаївна 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3610a0206bb64fbeb386bdfa58593e12
Заголовок пункту скарги: І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «НЕЙРОТЕК» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.

Фактичні обставини:
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.

Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:

«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації:
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Уважно вивчивши Тендерну документацію, учасник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

1. Пунктом 1 розділу 3 затвердженої тендерної документації - Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, та абзацу 10 пункту 28 Особливостей крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Пунктом 6 розділу 3 затвердженої тендерної документації встановдено: - Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.

Так пунктом 5 додатку №6 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» визначено, що в складі тендерної пропозиції учасником надається Згідно Додатку 2 до Тендерної документації.

Умовами пункту 7 додатку №2 до тендерної документації зазначено, що на підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Однак, законодавством не встановлено обов’язковості отримання для здійснення господарської діяльності документів, які зазначені в даній вимозі тендерної документації Замовника, а тому Замовник не вправі вимагати виконання таких вимог та надання відповідних документів у складі тендерної пропозиції.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України. Статтею 5 Закону України визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Зазначені вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, оскільки ми маємо можливість надати документ, що підтверджує дотримання ТОВ «НЕЙРОТЕК» вимог законодавства щодо захисту довкілля.

Таким документом, що підтверджує дотримання ТОВ «НЕЙРОТЕК» вимог законодавства щодо захисту довкілля є чинний сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».

Разом з тим, вимога щодо надання довідки від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник та звіту з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України є незаконною та дискриміанційною по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, та такою що перешкоджає нам взяти участь в процедурі закупівлі.

Доказом порушення прав є, зокрема та сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015.

Зазначені вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Учасника виходячи з наступного:

Обґрунтування порушення прав Учасника та норм чинного законодавства України:

1. Предметом даної процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями є товар згідно з ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні НК 024:2023 – 35379 - Стіл операційний універсальний електрогідравлічний – медичне обладнання. Зазначений товар не є об’єктом підвищеної екологічної небезпеки, а його постачання не передбачає діяльності, пов’язаної з надрокористуванням, лісовим господарством або спеціальним водокористуванням тощо. Вимога підтвердити відповідність діяльності Учасника нормам Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» є абсурдною та такою, що не стосується предмету закупівлі. Замовник штучно ускладнює виконання вимог тендерної документації Учасниками, вимагаючи документи, які не впливають на якість чи технічні характеристики операційного столу, чим порушує ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію).

2. Безпідставність вимоги щодо екологічного аудиту обумовлено тим, що згідно із Законом України «Про екологічний аудит», обов’язковий екологічний аудит проводиться у чітко визначених випадках (наприклад, банкрутство, приватизація екологічно небезпечних об'єктів). Для торговельної діяльності з постачання медичних виробів екологічний аудит є добровільним. Вимога надати звіт саме від екологічного аудитора позбавляє можливості взяти участь у закупівлі тих учасників, які підтверджують свою екологічну відповідність іншими належними документами. Зокрема, Учасник має сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, що є загальноприйнятим світовим стандартом підтвердження дотримання екологічних норм. Ігнорування Замовником альтернативних документів (сертифікатів ISO) та безальтернативна вимога надати специфічний аудиторський звіт є прямим порушенням принципу недискримінації учасників (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 76394469e0e14b5d9f2adb1699aac622
Заголовок пункту скарги: І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Пункт 4 Розділу 6 тендерної документації, що ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025 року щодо посилання на Господарський кодекс України: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів».

Дана вимога є для нас дискримінаційною та такою, що не узгоджується з нормами чинного законодавства України.

Згідно з частиною третьою статті 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» (далі – Закон №4196-IX) Господарський кодекс України визнано таким, що втратив чинність, з дня введення в дію цього Закону 28 серпня 2025 року.

Посилання на нормативний документ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4196-20#Text .
Правовідносини, які регулювалися положенням Господарського кодексу України, з 28 серпня 2025 року регулюються Цивільним кодексом України та спеціальними законами.
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України надало Лист №3323-04/60011-06 від 05.09.2025, в якому викладено розʼяснення щодо закупівельного законодавства та проведення публічних закупівель.

Зокрема вказано наступне: «Звертаємо увагу, що у зв’язку з набранням чинності Закону № 4196-IX замовникам слід привести у відповідність тендерну документацію та проекти договорів про закупівлю щодо відкритих торгів, оголошених замовниками після втрати чинності ГК України, та вилучити посилання на положення ГК України, замінивши їх на положення з ЦК України або інших спеціальних законів, що регулюють відповідні правовідносини.»

Дії Замовника в частині встановлення в тендерній документації вимог з посиланням на Господарський кодекс України, в подальшому унеможливлює законне укладання Договору підряду в межах нормативно-правових актів України.
Таким чином порушуються права Скаржника в частинні укладання договору підряду, в разі перемоги в процедурі закупівлі.

Щодо доказів по даній вимозі.
Оскільки характер оскаржуваної вимоги тендерної документації передбачає потенційні дії Замовника, що ускладнять учасникам приймати участь в процедурі закупівлі, доказами щодо цього є сам факт наявності такої вимоги в тендерній документації та офіційна версія тексту Закону № 4196-IX, розміщена на сайті Верховної Ради України. Додатково надаємо Лист № 3323-04/60011-06 від 05.09.2025 Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України.

Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (п. 4 Розділу 6 Тендерної документації), а саме: привести у відповідність до нормативно-правових актів України.


4. Пункт 4 Розділу 6 тендерної документації, що ЗАТВЕРДЖЕНА рішенням Уповноваженої особи Філіповою Людмилою В'ячеславівною ПРОТОКОЛ №12 від «10» листопада 2025 року містить наступне: Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;

3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;

4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;

5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);

6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;

7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;

8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.

9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.

Пунктом 1.3. Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації передбачено, що Умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;

3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;

4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;

5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);

6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;

7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;

8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону;

9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.

Виходячи з редакції пункту 4 розділу 6 тендерної документації та пункту 1.3. Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації вбачається, що ці умови не узгоджуються за приписами чинного законодавства України, а саме: п. 19 Особливостей.

По-перше: предметом закупівлі не є роботи з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації”.

Пунктом 4 розділу 6 тендерної документації та п. 1.3 Проєкту Договору за Додатком 4 до тендерної документації визначено випадок щодо внесення змін до тендерної документації, що передбачений підпунктом 9 пункту 19 Особливостей, що стосується саме таких робіт.
Тобто в цій частині за передостаннім абзацом пункт 4 розділу 6 тендерної документації та п. 1.3 Проєкту Договору за Додатком 4 до тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі.
По-друге: пункту 1.3. Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації, зокрема за підпунктами 2, 5, не узгоджуються з пунктом 19 Особливостей, оскільки пункт 19 Особливостей (на момент оголошення процедури закупівлі) викладено в наступній редакції:
….
2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;
….
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із предметом закупівлі, між собою та із чинним законодавством України Замовник повинен внести зміни до тендерної документації шляхом внесення змін до пункту 4 розділу 6 тендерної документації та пункту 1.3 Проєкту договору за Додатком 4 до тендерної документації, узгодивши їх з приписами пункту 19 Особливостей.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 14.04.2025 № 5857-р/пк-пз (далі – Рішення 5857).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження