-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 17.12.25 00:00)
3 750 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
19
год
40
хв
55
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період уточнення:
17.11.2025 11:39 - 14.12.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо вимог надання сертифікатів ISO
Номер:
6f3c6c6a327e44618211063e2d955711
Дата опублікування:
12.12.2025 11:02
Опис:
Звертаємо вашу увагу, щодо вашої вимоги в тендерній документації сертифікатів ISO. Надаємо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який уже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (№ ID UA-2023-04-26-009178-a); • № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (№ ID UA-2023-01-10-006734-a); • № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (№ ID UA-2023-08-17-012915-a); • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 (№ ID UA-2025-07-15-003259-a); • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 (№ ID UA-2025-07-28-000031-a); • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 (№ ID UA-2025-08-01-009680-a); Крім того, аналіз практики Державної аудиторської служби України свідчить про аналогічний підхід. Зокрема, за результатами моніторингу UA-M-2023-10-31-000010 у закупівлі UA-2022-11-30-006578-a встановлено порушення, оскільки тендерна документація була складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей № 1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії були застосовані положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та встановлено вимоги до предмета закупівлі, не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії. Також наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо сертифікатів ISO, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність. У разі невжиття Вами відповідних заходів ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України буде у нас з вами ще одне роз'яснення стосовно сертифікатів, якщо для вас зоконодавчі докази не є підставою для внесення змін. Дякую.
Відповідь:
За результатами розгляду звернень та на виконання рішення АМКУ Замовником було внесено зміни до тендерної документації, щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. Повідомляємо, що ми хочемо працювати з висококваліфікованим та добросовісним постачальником, який відповідає вимогам чинного законодавства і для підтвердження цього має всі необхідні документи в тому числі сертифікати перераховані Вами у Вашому зверненні. Наголошуємо, що такі документи підтверджують спроможність учасника виконати договір з дотриманням технічних норм, стандартів та екологічних вимог. Дана вимога є більш методом контролю та підтвердження технічної спроможності учасника забезпечити електропостачання відповідно до стандартів якості. Дякуємо за проявлену увагу до нашої закупівлі.
Дата відповіді:
12.12.2025 11:49
Відповідь надана
Щодо дискримінаційних вимог ISO
Номер:
70b93189136a4e659eeda28d45140283
Дата опублікування:
12.12.2025 10:12
Опис:
Шановний Замовнику, до Вас неодноразово звертались стосовно дискримінаційних вимог, а саме вимагаєте сертифікати ISO? на що відповідаєте: "Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію.", але з Тендерної документації не прибираєте. Думаємо відповідні органи звернуть увагу!!!
Відповідь:
Доброго дня! У відповідь на ваше звернення, повідомляємо, що тендерна документація сформовано до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон) з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) і є об’єктивною відповідно до статті 5 цього Закону, вимоги тендерної документації, до яких висунуті вимоги, є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях електричної енергії.
Положеннями ч. 1-3 статті 22 Закону та вимогами Особливостей, закріплено обов’язковість оприлюднення тендерної документації безоплатно на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу, а також регламентовано вимоги до тендерної документації. Предметом закупівлі є Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуг з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу (ДК 021:2015:09310000-5).Отже, предметом закупівлі є не лише Електрична енергія, як товар, а і супутні послуги пов’язані з ним, без яких закупівля електричної енергії відповідно до вимог законодавства, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії. Відповідно до Закону та вимог Особливостей, тендерна документація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг), а також Замовник встановлює вимоги та кваліфікаційні критерії для забезпечення належного виконання робіт чи надання необхідних послуг, що у даному випадку стосується постачання електричної енергії. Замовник може визначати необхідний перелік документів для відповідної закупівлі відповідно до Закону та вимог Особливостей. А кожен Учасник має рівні можливості отримати зазначений сертифікат або аналогічний із цього питання в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендеру та підтвердити можливість постачання електричної енергії на належному рівні.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. За результатами розгляду звернень та на виконання рішення АМКУ Замовником було внесено зміни до тендерної документації, щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. На підставі наведеного вище, по зверненню, Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси особи, що звернулася із зверненням.
Дата відповіді:
12.12.2025 11:18
Відповідь надана
Щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
abdfef1d2d7d48dcbd4cce44d1c5ec80
Дата опублікування:
11.12.2025 22:22
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно вимог Тендерної документації Ви зазначаєте Учасники Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції:
- Оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», який видано на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Надані документи повинні відповідати предмету закупівлі та засвідчувати використання учасником відповідної системи менеджменту. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
-Оригінал чинного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління якістю, виданого учаснику органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), про відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання учасника стосовно торгівлі електроенергією вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї даних вимог.
У разі неврахування цього звернення залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту законних інтересів.
Дякуємо за увагу та очікуємо на відповідь у строки, передбачені Законом.
Відповідь:
Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію.
Дата відповіді:
12.12.2025 08:21
Відповідь надана
протокол перевірки показників якості
Номер:
d57dfc69718e41c6ab25cc3688a0feab
Дата опублікування:
21.11.2025 16:10
Опис:
Шановний Замовник.
Ви маніпулюєте, прибравши часове обмеження з прописаним "у 2025 році" Вами внесено зміни в технічні вимоги та прописана та сама вимога просто іншими словами "що підтверджується учасниками відповідним протоколом, виданим уповноваженою лабораторією у поточному році."
Маніпуляція заключається в тому, що на птання про незаконні часові обмеження (яке стосувалось саме 20255 року - поточного року) Ви відповіли "Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію." Перефразування з одного на інше ні до чого не призвело. Вами внесене дане обмеження умисно в технічні вимоги, щоб пройти кваліфікацію міг ОДИН ЄДИНИЙ учасник, а інших дискваліфіковувати. Не порушуйте чинне законодавство, приберіть незаконні вимоги. Якщо ДАСУ не зверне увагу на такі порушення, то суд проаналізує все від оголошення до укладення договору.
Видаліть часові обмеження.
Відповідь:
Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію.
Дата відповіді:
24.11.2025 08:30
Відповідь надана
точка по групі А
Номер:
e2d3ae6e1e2d4bb38ad4067c92a6028b
Дата опублікування:
20.11.2025 15:56
Опис:
Шановний Замовник.
Ви відповіли, що на підприємстві є 1 точка, яка відноситься до групи А.
Повідомте, будь ласка, скільки у відсотковому еквіваленті від загального обсягу кВт/год споживається по точці групи А в розрізі року, або надайте погодинний графік даної точки. Дані інформація необхідна дл яправильного розрахунку ціни пропозиції.
Відповідь:
У відсотковому еквіваленті від загального обсягу кВт/год споживається по точці групи А в розрізі року 98%
Дата відповіді:
21.11.2025 08:52
Відповідь надана
Довідка-пояснення
Номер:
d0ce04166f434c898bf9940123070f8c
Дата опублікування:
19.11.2025 20:05
Опис:
Вимога надати довідку відповідно до п.8 додатку 5 тендерної документації "учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником*, що не призвело до його дострокового розірвання, і не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом 3 років з дати дострокового розірвання такого договору (В РАЗІ, ЯКЩО УЧАСНИК НЕ МАЄ/НЕ МАВ УКЛАДЕНИХ ДОГОВОРІВ ПРО ЗАКУПІВЛЮ З ЗАМОВНИКОМ ВІН ПОДАЄ ДОВІДКУ – ПОЯСНЕННЯ ПРО ВІДСУТНІСТЬ ТАКИХ ДОГОВОРІВ)." Що саме має містити довідка-пояснення, якщо учасник ніколи раніше не співпрацював з даним Замовником? Що саме необхідно ПОЯСНИТИ в даній довідці? Сформулюйте вимогу вірно і зрозуміло для всіх.
Відповідь:
Довідка-пояснення в довільній формі про те, що Учасник не мав укладених раніше договорів про закупівлю із замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом 3 років з дати дострокового розірвання такого договору, оскільки раніше з ним не співпрацював.
Дата відповіді:
20.11.2025 13:46
Відповідь надана
Ісо 55001
Номер:
3d73323986f64a8cbd65f746b42d6c0f
Дата опублікування:
19.11.2025 20:00
Опис:
Шановний Замовник.
Яким чином сертифікація Учасника відповідно до вимоги тендерної документації "У складі тендерної пропозиції учасники мають надати підтвердження проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 55001:2019 (ISO 55001:2014, ЮТ) «Управління активами. Сисетми управління. Вимоги»" стосується закупівлі електричної енергії. Учасник (в майбутньому Постачальник) не буде керувати Вашими активами, а тільки буде постачати товар електричну енергію. Недоцільна та дискримінаційна вимога, яка потребує видалення.
До тогод ЩОДО СЕРТИФІКАТІВ ISO АМКУ при розгляді численних скарг встановив, що вимога надати сертифікати є дискримінаційною. Приклади рішень Комісії: від 10.05.2023 № 6270-р/пк-пз (UA-2023-04-26-009178-a); від 31.08.2023 № 13858-р/пк-пз (UA-2023-08-17-012915-a). АМКУ констатував таке: Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Відповідь:
Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію.
Дата відповіді:
21.11.2025 08:49
Відповідь надана
незаконні часові обмеження
Номер:
31ee1e845a9f4e0d87936ff3af98aee2
Дата опублікування:
19.11.2025 19:55
Опис:
Шановний Замовник.
Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пункт 6 "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" містить наступну вимогу "протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2025 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом." Яким чином часове обмеження (у 2025 році) та і саме надання протоколу стосується взаємовідносин між Постачальником і Споживачем? Даний протокол доцільно вимагати при укладенні договору на послуги з розподілу електричної енергії у оператора системи розподілу, а не у даних відкритих торгах.
Рекомендуємо видалити дану вимогу, для забезпечення проведення закупівлі без звернення Учасників до АМКУ.
Відповідь:
Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію.
Дата відповіді:
21.11.2025 08:43
Відповідь надана
ДСТУ 50160:2014
Номер:
46b619ae78264676be63c72f5aef06bc
Дата опублікування:
19.11.2025 19:51
Опис:
Шановний Замовник.
Звертаємо Вашу увагу, що ДСТУ ЕN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ЕN 50160:2010, IDT) на який ВИ посилаєтесь в тендерній документації втратив чинність 01 березня 2024 року. Чинним Державним стандартом України є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT), що був затверджений наказом від 04.12.2023 № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них». Жоден Постачальник не може гарантувати виконання вимог по стандарту, який втратив чинність.
Приведіть тендерну документацію у відповідність до чинних норм ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT)
Відповідь:
Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію.
Дата відповіді:
21.11.2025 08:43
Відповідь надана
Протокол перевірки показників якості електроенергії
Номер:
abfc6142e66d4e818a4924619ecbdfee
Дата опублікування:
19.11.2025 19:49
Опис:
Шановний Замовник.
Ваша вимога в Додатку 5 тендерної документації "34.Надати Протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам пунктів 11.4.7. – 11.4.12 Глави 11.4. Розділу ХІ Кодексу систем розподілу, затвердженого Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310." є незрозумілою, так як в п.18 Вами вже вимагаються протоколи і по діючому стандарту і по тому, який втратив чинність, а отже прописувати вимогу щодо можливого надання протоколу показників якості відповідно до ДСТУ ЕN 50160-2014 є незаконно і дискримінаційнно, тому що такий протокол може надати тільки ОСР (як сторона відповідальна за якість) і учасник який такий протокол вже не перший рік дає Замовникам, хоча відповідно до чинного законодавства не зобов'язаний цього робити.
Просимо видалити вимоги, що суперечать чинному законодавству
Відповідь:
Ваше звернення буде розглянуто та прийнято рішення щодо внесення відповідних змін в Тендерну документацію.
Додатково повідомляємо, що у п. 18 Додатку 5 Тендерної документації зазначено альтернативу щодо підтвердження вимогам ДСТУ ЕN 50160-2023 або ДСТУ ЕN 50160-2014. Проте з метою уникнення неточностей, будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Пункти 11.4.7. – 11.4.12 Глави 11.4. Розділу ХІ Кодексу систем розподілу, затвердженого Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, містять основні показники та параметри, яким повинна відповідати електрична енергія, що буде постачатись за Договором. Відповідно до норм частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Звертаємо увагу, що отримати зазначений протокол може будь-яке підприємство (організація, установа). Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Враховуючи те, що право вимагати надання протокол передбачено Законом, а також те, що отримати зазначений протокол може будь-яке підприємство, вважаємо, що вимога про надання протоколу є обґрунтованою.
Дата відповіді:
21.11.2025 08:48