• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія. ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09310000-5 Електрична енергія

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 5 днів назад

1 067 100.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 14.11.2025 16:25 - 21.11.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо групи площадок вимірювання А стимулююча

Номер: 4f288d6edcf8409d8f413a022e06d646
Дата опублікування: 19.11.2025 10:28
Опис: Шановний Замовник. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), 10.12.2024 прийняла постанову №2079, якою скасовано процедуру віднесення площадок вимірювання споживачів до групи "а". Відтепер визначення площадок комерційного обліку, які належать до групи «а», здійснюється згідно з п.4.4.11 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ). Відповідно до групи «а» належать об’єкти, які мають електроустановки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год (фактичним за попередній календарний рік або заявленим для нових електроустановок), крім багатоквартирних житлових будинків та побутових споживачів. Нагадуємо, що з 01.01.2025 споживачі які віднесені до групи «а», зобов’язані: забезпечити свої вузли комерційного обліку сучасними інтелектуальними лічильниками, які повинні функціонувати у складі автоматизованої системи та гарантувати щодобове дистанційне зчитування інтервальних даних (п.4.4.12 ККОЕЕ); розробити та погодити з Оператором системи розподілу програму модернізації вузлів обліку у частині встановлення таких лічильників; реалізувати програму модернізації. На підставі п.12.1.5-12.1.6 ККОЕЕ, модернізація вузлів обліку та розробка «Програми модернізації» відбувається за рахунок власника точки комерційного обліку (ВТКО). Звертаємо увагу: з 01.01.26 для споживачів групи «а», які не забезпечать гарантоване автоматичне дистанційне зчитування інтервальних даних, буде застосовано стимулюючий погодинний графік із врахуванням ринкових цін, що може призвести до збільшення загальної вартості електроенергії для таких споживачів. Оператори системи розподілу направляли повідомлення споживачам щодо переходу в групу «а» або необхідністю укладання договору з ППКО((ДК 021:2015 код 72310000-1 — Послуги з обробки даних) у зв’язку з тим, що деякі точки, відповідно до п.4.4.11 ККОЕЕ по критеріям стали відповідати групі «а», а до цього відносились до групи «б». У зв’язку з таким переходом ціна електричної енергії по таким точкам суттєво зросла. Отже, якщо на Вашому підприємстві є точки які перейшли в групу «а», а в тендерній документації Вами не зазначена дана інформація (або не надано чіткої відповіді на запитання Учасника), то в майбутньому це призведе до можливого розірвання договору, так як розрахунок по таким точкам буде відповідно до стимулюючого погодинного графіку із врахуванням ринкових цін, про що Учасник розраховуючи ціну для пропозиції фактично не знав і не розумів як саме необхідно проводити розрахунок ціни для пропозиції. Просимо повідомити чи є на вашому підприємстві точки з приєднаною потужністю 150 кВт і більше або середньомісячним обсягом споживання електроенергії понад 50 тис. кВт/год – які наразі відносяться до групи «а» і чи встановлено на таких точках ЛУЗОД/АСКОЕ/АСЗД. Інформацію, щодо переведення точок групи «б» на групу «а» стимулююча Ви можете отримати у свого діючого постачальника або оператора системи розподілу з яким укладено договір про надання послуг з розподілу електричної енергії. Ознайомитися з роз’ясненнями та рекомендаціями НКРЕКП щодо переходу на дистанційне зчитування даних для групи «А» можна на офіційному сайті НКРЕКП за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/osoblivosti-perehodu-spozhivachiv-z-ploshchadkamikomercijnogo-obliku-grupi-na-distancijne-zchituvannya-pokaziv-lichilnikiv-elektrichnoyienergiyi
Відповідь: Шановний Учаснику! У департаменті муніципальних послуг та регуляторної політики Камянської міської ради одна площадка вимірювання, з групою Б та потужністю до 50 кВт/год, але не виключенно при збільшенні потужності више 50 кВт/год площадка вимірювання перейде на групу А.
Дата відповіді: 19.11.2025 13:10
Відповідь надана

Щодо класу напруги

Номер: 6b450c3f14b94532a0358ffb1fa87fed
Дата опублікування: 19.11.2025 10:27
Опис: Шановний Замовник. Постановою НКРЕКП від 25.08.2021 № 1430, внесено зміни до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1175. Абзацами другим-четвертим пункту 8.1 глави 8 Порядку визначено, що споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою 27,5 кВ та вище, а також споживачі, приєднані до шин електростанцій (за винятком суб'єктів господарювання, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел, а саме з енергії сонячного випромінювання, біогазу, біомаси, енергії вітру та мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), відносяться до 1 класу напруги. Споживачі, які отримують електричну енергію від оператора системи розподілу на межі балансової належності номінальною напругою нижче 27,5 кВ, відносяться до 2 класу напруги. Клас напруги встановлюється споживачу окремо за кожною межею балансової належності. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо повідомити який клас напруги Ваших площадок вимірювання. Дана інформація необхідна для проведення розрахунку і визначення вартості товару. Дякуємо!
Відповідь: Шановний Учаснику! У департаменті муніципальних послуг та регуляторної політики Камянської міської ради одна площадка вимірювання, з групою Б та потужністю до 50 кВт/год, але не виключенно при збільшенні потужності више 50 кВт/год площадка вимірювання перейде на групу А.
Дата відповіді: 19.11.2025 13:09
Відповідь надана

Щодо групи площадок вимірювання

Номер: 0d25cb5bd3424afb835ad104819cdf7c
Дата опублікування: 19.11.2025 10:27
Опис: Шановний Замовник. Споживачі розподіляються на групи відносно організації обліку (група «А»/група «Б»). Споживачі групи «А» – це споживачі, площадки вимірювання яких забезпечені прийнятою до розрахунків за електричну енергію схемою обліку електричної енергії (де вимірюється надходження електричної енергії на площадку) із встановленими та введеними в експлуатацію ЛУЗОД, АСКОЕ, АСЗД або лічильниками диференційного (погодинного, зонного) обліку електричної енергії із гарантованим щодобовим зчитуванням показів, належать до групи «А» за умови забезпечення визначеним споживачем, Оператором АСКОЕ або ППКО щодобового зчитування, формування та передачі сформованих погодинних даних комерційного обліку до ОСР/НЕК. Споживачі групи «Б» – це споживачі, площадки вимірювання яких, не відповідають вимогам щодо організації обліку електроенергії для групи «а». Процедура віднесення площадок вимірювання споживачів до групи “А” врегульована додатком до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період, затвердженого постановою НКРЕКП від 28 грудня 2018 року N 2118. Принципи нарахування за електроенергію для споживачів групи «А»/групи «Б». Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Для споживачів групи «Б» ціна буде розраховуватися з урахуванням графіку погодинного споживання усіх клієнтів групи «Б» постачальника в цілому та погодинної вартості на ринку. Отже, для правильного розрахунку економічно вигідної ціни пропозиції для торгів учаснику необхідно знати яка група відносно організації обліку у Замовника. Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу. Просимо надати інформацію щодо групи відносно організації обліку Замовника група «А» чи група «Б». Від даної інформації залежить і правильність розрахунку економічно вигідної ціни і подальший супровід Замовника в разі укладення договору. Дякуємо.
Відповідь: Шановний Учаснику! У департаменті муніципальних послуг та регуляторної політики Камянської міської ради одна площадка вимірювання, з групою Б та потужністю до 50 кВт/год, але не виключенно при збільшенні потужності више 50 кВт/год площадка вимірювання перейде на групу А.
Дата відповіді: 19.11.2025 13:09
Відповідь надана

У разі відсутності нормативного обґрунтування звернемося до ДАСУ для проведення моніторингу та до АМКУ зі скаргою про дискримінаційні умови.

Номер: 33c3b5fb71304c66aade9a0933d67d29
Дата опублікування: 18.11.2025 10:47
Опис: «…не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів». Вимагаємо від ВАС надати конкретний пункт або статтю Закону України «Про публічні закупівлі» чи Особливостей № 1178, які дають вам право: • вимагати антикорупційний аудит, • вимагати документ, що не передбачений Законом або національним стандартом, • вимагати листи-роз’яснення, які Закон не передбачає, • вимагати документи, які не мають ЖОДНОГО відношення до предмета закупівлі — електричної енергії. Наголошуємо: • ст. 22 Закону не надає вам повноважень встановлювати такі вимоги; • п. 29 Особливостей № 1178 забороняє будь-які додаткові вимоги при закупівлі електричної енергії; • ДСТУ EN 50160:2023 не містить нічого про «антикорупційні аудити» чи «сертифікованих аудиторів». Ваші вимоги є незаконними, дискримінаційними та встановлені з грубим перевищенням повноважень. У разі відсутності нормативного обґрунтування звернемося до ДАСУ для проведення моніторингу та до АМКУ зі скаргою про дискримінаційні умови.
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за звернення. У зв’язку із зверненнями учасників процедури закупівлі та з метою усунення неточностей у тендерній документації, Замовником внесено зміни до Додатку 6. А саме: пункт 2.10 Додатку 6 до тендерної документації виключено в повному обсязі.
Дата відповіді: 18.11.2025 15:41
Відповідь надана

шановний Давид Каграманян, надайте, будь ласка, посилання на конкретні пункти діючих нормативно-правових актів, якими ви керуєтесь і які дають вам право вимагати висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту антикорупційної програми

Номер: fa7c22d1f5c04721921a936c6458a7e2
Дата опублікування: 17.11.2025 17:32
Опис: шановний Давид Каграманян, надайте, будь ласка, посилання на конкретні пункти діючих нормативно-правових актів, якими ви керуєтесь і які дають вам право вимагати висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту антикорупційної програми в Учасника. Яким саме органом має бути сертифікований фаїівець у 2025 році. Який саме сертифікат уповноваженої особи що здійснила аудит ви вимагаєте. Які критерії оцінки будете застосовуватися до оцінки наданої інформації, будь ласка, з посиланням на нормативно-правові акти.
Відповідь: Шановний Учасник. З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, з метою запобігання корупцією ,з метою безперервного забезпечення Департамент муніципальних послуг та регуляторної політики Кам"янської міської ради електричною енергією в умовах воєнного стану (під час ракетних обстрілів, артилерійських обстрілів, можливого відключення електричної енергії через блекаути), керуючись частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації наступну інформацію.,а саме висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту антикорупційної програми в Учасника. Звертаємо увагу, що згідно положень тендерної документації Замовника, у разі, якщо Учасник не повинен складати, або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції Учасником-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Дата відповіді: 18.11.2025 08:43
Відповідь надана

Зверніть увагу

Номер: 4d8aab058d994255bd38427d6a82ae61
Дата опублікування: 17.11.2025 17:27
Опис: Доброго дня. Звертаємо вашу увагу, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, на які ви посилаєтесь у тендерній документації, вимога щодо надання антикорупційної програми або уповноваженого з її реалізації встановлюється лише у випадку, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 20 мільйонів гривень. У зв’язку з цим просимо надати обґрунтування, на підставі якої норми законодавства Замовником установлено вимогу щодо надання антикорупційної програми у складі тендерної пропозиції, якщо вартість оголошеної закупівлі є меншою за зазначений поріг.
Відповідь: Шановний Учасник! Вимога щодо надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту включена до тендерної документації для забезпечення прозорості та ефективності закупівлі. Звертаємо увагу, що згідно положень тендерної документації Замовника, у разі, якщо Учасник не повинен складати, або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції Учасником-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Дата відповіді: 18.11.2025 08:27
Відповідь надана

Вимога надати висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту є неправомірною

Номер: 04a118cc8853422181cc924c9dc75fd5
Дата опублікування: 17.11.2025 17:23
Опис: Шановний Замовнику! У пункті 2.10 Додатку № 6 " Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником у складі тендерної пропозиції" до тендерної документації передбачено вимогу надати висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника що свідчить, дотримання вимог антикорупційної програми та чинного законодавства у сфері запобігання та боротьби з корупцією. Висновок (звіт) повинен бути виданий сертифікованим фахівцем у 2025 р. На підтвердження учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат уповноваженої особи що здійснив аудит або лист пояснення з інформацією (з посиланням) для можливості перевірки сертифікату (ів) замовником самостійно. Відповідно до частини першої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», антикорупційна програма юридичної особи — це комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції в її діяльності. Згідно з пунктом 2 частини другої статті 62 цього Закону, юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі, зобов’язана затвердити антикорупційну програму та призначити уповноважену особу лише у разі, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Відповідно до положень підпункту 10 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовник зобов’язаний відмовити учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію такого учасника у разі, якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Разом із тим, така перевірка здійснюється виключно у випадку, якщо вартість закупівлі товару, послуги або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). Звертаємо вашу увагу, що законодавець визначає лише обов’язок щодо наявності антикорупційної програми та уповноваженої особи, але не встановлює вимоги щодо проведення чи документального підтвердження антикорупційного аудиту, а тим більше — обов’язку учасника надавати будь-які висновки, звіти, сертифікати чи інші документи за результатами такого аудиту. Це підтверджується практикою моніторингів Державної аудиторської служби України, зокрема у справі UA-M-2023-08-22-000002 (закупівля UA-2023-07-19-007440-a), де наголошено: 1. Якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 млн грн (у тому числі за лотом), замовник повинен вимагати від учасника лише антикорупційну програму юридичної особи. 2. Антикорупційна програма повинна бути складена відповідно до Типової форми, затвердженої Національним агентством з питань запобігання корупції. Жодних положень щодо надання висновку (звіту) про антикорупційний аудит або сертифіката уповноваженого фахівця чинним законодавством України не передбачено. Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту, сертифікату уповноваженої особи чи листа-пояснення є безпідставним, таким, що не має нормативного підґрунтя, та порушує вимоги частини четвертої статті 5 і частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими заборонено встановлювати дискримінаційні умови участі у процедурі закупівлі. Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до чинного законодавства України, зокрема вилучити положення щодо обов’язкового надання висновку (звіту) про антикорупційний аудит, сертифіката уповноваженої особи чи будь-якого іншого документа, не передбаченого Законом або Особливостями.
Відповідь: Шановний Учасник! Вимога щодо надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту включена до тендерної документації для забезпечення прозорості та ефективності закупівлі. Звертаємо увагу, що згідно положень тендерної документації Замовника, у разі, якщо Учасник не повинен складати, або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції Учасником-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Дата відповіді: 18.11.2025 08:27
Відповідь надана

щодо ісо

Номер: 8410d66ae3c24e44906adbe7c484f2df
Дата опублікування: 17.11.2025 13:56
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності відповідно до вимог міжнародних стандартів ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018,IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», шляхом надання у складі тендерної пропозиції відповідного сертифікату, або інших сертифікатів відповідності національному стандарту а також підтвердити дотримання антикорупційної програми надавши висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника що свідчить, дотримання вимог антикорупційної програми та чинного законодавства у сфері запобігання та боротьби з корупцією. Висновок (звіт) повинен бути виданий сертифікованим фахівцем у 2025 р. На підтвердження учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат уповноваженої особи що здійснив аудит або лист пояснення з інформацією (з посиланням) для можливості перевірки сертифікату (ів) замовником самостійно. Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікату ISO та антикорупційного звіту.
Відповідь: Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію та вимоги, які замовник вважає за необхідне до неї включити. Жоден учасник не позбавлений можливості отримати зазначений вами документ ! Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді: 17.11.2025 15:21