-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення патологогістологічних досліджень (85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень), код ДК 021:2015 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 3 робочих дні
480 700.00
UAH без ПДВ
Період уточнення:
12.11.2025 14:21 - 05.12.2025 00:00
Відповідь надана
Про усунення дискримінаційної і незаконної вимоги тендерної документації
Номер:
796e49f8e42845f58701c198004168f5
Дата опублікування:
13.11.2025 16:12
Опис:
Шановний Замовнику!
В п.1.2.1 Додатку 1 до Тендерної документації зазначено, що Виконавець обов’язково повинен мати пункт прийому біоматеріалу в межах м.Бровари Київської області та забезпечити прийом біоматеріалу в пункті прийому в робочі дні. На підтвердження надати довідку в довільній формі про наявність власних/ залучених пункту(ів) прийому аналізів, із зазначенням адреси, режиму роботи, інформації щодо ліцензії та правової підстави володіння/ користування на кожний пункт прийому аналізів, вказаний в довідці.
Пунктом 8 та 9 Додатку 2 до Тендерної документації, встановлено, що Виконавець обов’язково повинен мати пункт прийому біологічного матеріалу в межах м.Бровари Київської області та забезпечити прийом біоматеріалу в пункті прийому біоматеріалу в робочі дні.
Доставка біологічного матеріалу від пункту прийому біологічного матеріалу до лабораторії Виконавця із дотриманням стандартів транспортування та збереженням відповідного температурного режиму при транспортуванні біологічного матеріалу здійснюється силами та за рахунок Виконавця.
В проекті договору вказано, зокрема:
4.2. Виконавець обов’язково повинен мати пункт прийому біологічного матеріалу в межах м.Бровари Київської області та забезпечити прийом біоматеріалу в пункті прийому біоматеріалу в робочі дні.
4.3. Забір операційного та біопсійного матеріалу для патологогістологічного дослідження у пацієнтів під час ендоскопічної маніпуляції чи операції здійснює медичний персонал Замовника за допомогою наданих Виконавцем матеріалів необхідних для забору біоматеріалу. Також медичний персонал Замовника заповнює направлення на дослідження. Забір проводиться за адресами амбулаторій Замовника в робочі дні (понеділок – п’ятниця), відповідно до режиму роботи амбулаторій.
4.4. Транспортування біологічного матеріалу з амбулаторій Замовника до пункту прийому біоматеріалу із дотриманням стандартів транспортування та збереженням відповідного температурного режиму при транспортуванні біологічного матеріалу здійснюється Замовником в робочі дні (понеділок – п’ятниця) відповідно до режиму роботи амбулаторій Замовника.
Слід зазначити, що Замовник Доставка біологічного матеріалу від пункту прийому біологічного матеріалу до лабораторії Виконавця із дотриманням стандартів транспортування та збереженням відповідного температурного режиму при транспортуванні біологічного матеріалу здійснюється силами та за рахунок Виконавця
Вбачається, що вказані умови є надуманими і мають дискримінаційні ознаки та надають можливість приймати участь у закупівлі тільки учасникам, які знаходяться в місті Бровари та обмежують можливість брати участь у тендерній закупівлі решті Учасникам, які знаходяться в інших містах, зокрема і в місті Києві.
Слід зазначити, що будь який Учасник (Виконавець) в змозі отримати (забрати) у Замовника та доставити біологічний матеріал до своєї лабораторії із дотриманням стандартів транспортування та збереженням відповідного температурного режиму при транспортуванні біологічного матеріалу і здійснити це своїми силами та за свій рахунок, що власне і передбачено умовами Тендерної документації.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень на провадження господарської діяльності з медичної практики. Вимог щодо місця розташування лабораторії учасника в місті, в якому розташований Замовник чинними нормативними документами не встановлюється.
Слід також зазначити, що діюча практика Антимонопольного комітету України з цього питання склалась не на вашу користь.
Аналогічна практика з цього питання досить усталена і зокрема викладена у рішеннях Комісії:
№ 1966-р/пк-пз від 10.02.2025 (скарга UA-2025-01-29-010294-a.b1);
№ 791-р/пк-пз від 20.01.2025 (UA-2025-01-03-006576-a.c1)
У разі не усунення вказаних умов в Тендерній документації у встановлені законом і тендерною документацією терміни, змущені будемо звертатись в Антимонопольний комітет України з відповідною скаргою.
З огляду на це, з метою економії часу та задля усунення дискримінаційних умов тендерної документації, просимо внести зміни у зазначених частинах Додатку 1, Додатку 2, Додатку 3 (проекту договору) до Тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Замовник здійснює закупівлю відповідно до норм чинного законодавства. Зокрема, наказом МОЗ України від 21.04.2025р. №693 затверджено Порядок проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики (далі – Порядок), яким встановлено:
1. Цей Порядок поширюється на всі ЗОЗ.
2. Організація транспортування операційного і біопсійного матеріалу до ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, покладається на керівника ЗОЗ, в якому проводиться забір матеріалу та здійснюється на підставі договорів укладених між ЗОЗ та має відповідати встановленим правилам та нормам для транспортування біологічного матеріалу.
3. Біологічний матеріал, що підлягає інтраопераційному дослідженню, невідкладно з моменту його вилучення доставляється в ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, в чистому сухому контейнері без занурення в фіксуючий розчини.
4. Залитий у фіксуючу рідину біологічний матеріал зберігається та транспортується при температурі 10–35 °C
5. Парафінові блоки та гістологічні скельця зберігаються в архіві та транспортуються при температурі 10–25 °C.
Враховуючи вищезазначене, вимога щодо наявності пункту прийому біоматеріалу в межах м.Бровари Київської області та забезпечення прийому біоматеріалу в пункті прийому в робочі дні є обґрунтованою та такою, що відповідає вимогам чинного законодавства.
В амбулаторіях Замовника відсутня можливість зберігання біологічного матеріалу з дотриманням всіх вимог Порядку та графік прийому лікарів (забору біоматеріалу) відрізняється в різних амбулаторіях. На виконання Порядку, Замовником організований збір та транспортування біоматеріалу з дотриманням температурних вимог до власної лабораторії, що також дає можливість здійснювати транспортування до пункту прийому біоматеріалу. Пункт прийому біоматеріалу здійснює медичну діяльність відповідно до ліцензії з залученням медичних працівників та має відповідати всім вимогам Порядку в частині зберігання біоматеріалу.
З метою економії бюджетних коштів на транспортування та ефективності використання робочого часу водіїв територіально місцезнаходження пункту прийому біоматеріалу визначено в межах м.Бровари Київської області за місцезнаходженням амбулаторій Замовника.
Слід зазначити, що Тендерною документацією Замовника не обмежено залучення субпідрядника/ співвиконавця для надання послуг.
Крім того, Замовником здійснено попередній аналіз ринку послуг в межах м.Бровари та встановлено, що послуги у відповідності до вимог Тендерної документації можуть надавати, зокрема, але не виключно, лабораторії: «СІНЕВО», «ДІЛА», «Дніпролаб», «CSD LAB», «Укрлаб», «Медлаб», «Nikolab», «Ескулаб», а також медичні центри: «Добробут», «Здорова родина», «Alpha Medical», КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня».
Жодною умовою Тендерної документації НЕ встановлено територіальних обмежень щодо місця розташування лабораторії Учасника. З метою економії коштів на транспортування, встановлено вимогу, що транспортування від пункту прийому біоматеріалу до лабораторії (незалежно від місця її розташування) здійснюється силами та за рахунок Виконавця/ Учасника.
Звертаємо увагу, що рішення АМКУ, наведені у зверненні, прийняті до набуття чинності наказу МОЗ України від 21.04.2025р. №693, без врахування його вимог.
Дата відповіді:
14.11.2025 13:11