-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них 39110000-6 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 17 годин
900 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
11.11.2025 12:18 - 08.12.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога про усунення дискримінаційної умови
Номер:
7be87071a9d0430eb98f35da2d7a6d74
Дата опублікування:
18.11.2025 17:46
Опис:
у тендерній документації встановлена наступна вимога:
«Меблі повинні бути виготовлені згідно ТУ виробника. На підтвердження цього учасник повинен надати титульний лист ТУ, розроблених для виробника. ТУ повинні бути зареєстровані в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних “Технічні умови України”.»
Звертаємо увагу Замовника, що така вимога має ознаки дискримінації та порушує ст. 22 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки:
Вимога про надання власних Технічних умов (ТУ) виробника є незаконною та не відповідає чинній нормативній базі.
Виробники меблів не зобов’язані мати зареєстровані ТУ, оскільки меблі можуть виготовлятись:
за державними стандартами (ДСТУ, ДСТУ ГОСТ);
за конструкторською та технологічною документацією виробника без реєстрації ТУ.
Обов’язок мати зареєстровані ТУ не встановлений жодним нормативно-правовим актом України, тому вимога Замовника створює невиправдану перевагу лише тим виробникам, які добровільно зареєстрували ТУ.
Такою вимогою обмежується коло потенційних учасників, які виготовляють продукцію за ДСТУ чи внутрішньою конструкторською документацією.
Це порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції.
Колегія АМКУ у численних рішеннях (наприклад, № 11934-р/пк-пз, № 1813-р/пк-пз, № 6034-р/пк-пз та ін.) зобов’язувала замовників вилучати аналогічні вимоги, визнавши їх дискримінаційними, оскільки:
ТУ носять добровільний характер,
вимога про їх реєстрацію необґрунтована,
подібна вимога звужує конкуренцію.
У зв’язку з наведеним просимо Замовника надати роз’яснення:
1. На підставі якого нормативно-правового акта встановлено обов’язок виробника меблів мати зареєстровані ТУ?
2. Чи допускає Замовник участь виробників, які виготовляють меблі відповідно до ДСТУ ГОСТ 16371:2016, ДСТУ ГОСТ 19917:2016 та технічної документації, але не мають зареєстрованих ТУ?
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення щодо тендерної документації.
Вимога тендерної документації стосовно надання титульного листа ТУ виробника з реєстрацією в базі даних «Технічні умови України» сформульована чітко, є обґрунтованою та пропорційною потребам Замовника в отриманні якісного, безпечного та довговічного товару. Дана вимога застосовується однаково до всіх учасників, не містить ознак дискримінації та не порушує положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник не є органом, уповноваженим надавати офіційні роз’яснення норм законодавства України, в тому числі щодо обов’язковості чи добровільності розробки та реєстрації ТУ. Такі роз’яснення надають уповноважені державні органи в межах своїх повноважень, в тому числі Антимонопольний комітет України.
Всі вимоги тендерної документації, в тому числі до якості товару та документів, що підтверджують цю якість, викладені вичерпно та розширеному тлумаченню не підлягають. Участь у процедурі закупівлі можлива виключно за умови повної відповідності тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації в чинній редакції.
Враховуючи викладене, підстав для внесення змін до тендерної документації за результатами розгляду Вашого звернення немає.
Дата відповіді:
19.11.2025 15:46
Відповідь надана
Щодо норм постанови Кабінету Міністрів України «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету» від 04 квітня 2001 року №332 (зі змінами).
Номер:
976c351976454924a7c75de794ce1d94
Дата опублікування:
18.11.2025 17:42
Опис:
У тендерній документації зазначено:
«Під час складання тендерної пропозиції Учасники повинні враховувати норми постанови КМУ №332… Закупівля здійснюється за державні кошти відповідно до КЕКВ 2210, у зв’язку з цим ціна за диван не може перевищувати 20 000 грн без ПДВ».
Просимо надати уточнення:
Чи поширюються вимоги постанови КМУ №332 щодо граничних сум витрат також на інші позиції закупівлі — зокрема:
стілець офісний ICO;
офісне крісло Примтекс Плюс Ultra C-11?
Чи встановлює Замовник граничну ціну для стільців та офісних крісел?
Якщо так — просимо зазначити конкретний граничний розмір вартості для кожної позиції.
Відповідь:
Доброго дня. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету» від 04 квітня 2001 року №332 (зі змінами) встановлені граничні норми на стільці 1500 грн. з ПДВ; на крісло офісне 2500 грн. з ПДВ. Дивани не підпадають під дію постанови.
Дата відповіді:
19.11.2025 10:21