-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуга з постачання програмного забезпечення з впровадженням та налаштуванням програмно-телеметричної IoT-платформи для функціонування системи онлайн-моніторингу обліку енергоресурсів з використанням спеціалізованого обладнання
Завершена
5 000 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
07.11.2025 14:16 - 12.11.2025 00:00
Відповідь надана
nda
Номер:
7d7cc7306d2645708bab200b9d02a071
Дата опублікування:
11.11.2025 13:29
Опис:
Бувають випадки, коли ми підписуємо NDA з компанією виробником про
не розголошення ціни. І ніяк не можемо надати публічно цю інформацію
Сподіваюсь на Ваше розуміння.
Дякую
Відповідь:
Шановний Учасник, вкотре наголошуємо, що Замовник здійснює закупівлю з суворим дотриманням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», а одним із основних принципів публічних закупівель є максимальна відкритість та прозорість на всіх стадіях.
Будь-який пункт NDA між замовником і виробником, який би забороняв розголошення ціни в рамках процедури публічної закупівлі, буде вважатися недійсним, оскільки він порушує вимоги чинного законодавства України. Після укладення договору про закупівлю, інформація про ціну стає доступною для публічного ознайомлення, як це вимагається Законом, тобто інформація про кінцеву ціну договору, за якою відбулася закупівля, обов'язково оприлюднюється в системі Prozorro. Таким чином, надаючи аналогічний договір, який укладено із замовником, у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оприлюднюється та стає доступною та публічною інформацією. Крім того, як вказано у вимогах Замовника, Учасник повинен вказати ідентифікатор закупівлі, за результатом якої було укладено договір (вказаний у системі Прозорро) і, як наслідок, оприлюднений в е-системі.
Крім того, ціна є істотною умовою договору і ключовою інформацією для замовника, щоб переконатися, що наданий договір є дійсно "аналогічним" у розумінні вимог тендерної документації. Замовник встановив вимоги до документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Учасник повинен надати повний текст аналогічного договору з усіма істотними умовами, щоб замовник міг об'єктивно оцінити його досвід.
Дата відповіді:
11.11.2025 23:52
Відповідь надана
некоректні відповіді
Номер:
eccfb13c536d4e19bbddacc9ddbef695
Дата опублікування:
11.11.2025 13:22
Опис:
Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 р. (із змінами) не містить обмежень щодо можливості вимагати від учасників копії договорів, актів приймання-передачі чи платіжних документів як підтвердження досвіду
- мова не про документи як такі, а їх зміст
Також відповідно до роз’яснень Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України (консультацій 2024-2025 рр.) — Замовник має право встановлювати вимогу до учасника з надання інформації про суму договору, дату, замовника та інші реквізити, якщо це об’єктивно необхідно для перевірки достовірності та масштабності досвіду
Позиція Мінекономіки (наведена у консультаціях Prozorro):
> Замовник може вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, але обсяг запитуваної інформації має бути розумним і не призводити до розкриття комерційної таємниці
Предмет закупівлі — “послуга з постачання ПЗ з впровадженням та налаштуванням IoT-платформи” — належить до інтелектуально-інженерних та індивідуальних рішень, ціна яких сильно залежить від:
обсягу функцій, що постачаються
умов інтеграції, технічного завдання, тощо.
Тобто ціна не є об’єктивним критерієм досвіду, бо навіть при нижчій вартості проєкт може бути технічно складнішим.
Для підтвердження досвіду достатньо зазначити:
найменування замовника;
дату та предмет договору;
опис впроваджених функцій (наприклад: «реалізовано IoT-платформу з функціями моніторингу сенсорів та OTA-оновлення»);
копію/витяг/акт приймання без ціни
Вимога вказувати ціну договору у такій категорії закупівель може бути визнана надмірною та потенційно дискримінаційною — оскільки розкриває комерційну таємницю учасника або його замовника (ст. 505 ЦКУ, ст. 36 ГКУ
Водночас, якщо учасник подає аналогічний договір, який має збіг 1–4 цифр коду ДК і укладений із замовником у розумінні Закону України “Про публічні закупівлі”, інформація про такий договір (у тому числі його сума) вже є публічно доступною, адже оприлюднена в електронній системі закупівель Prozorro.
- мова про договори з приватними замовниками, інформація не могла бути опублікована в жодному вигляді публічно
Слід зазначити, у випадку, якщо договір укладено з приватним контрагентом, учасник може позначити комерційно чутливі дані відповідно до Закону, але це не звільняє його від обов’язку надати документи, які підтверджують досвід і суму виконання договору
- суперечите самі собі, можна позначити комерційно чутливі дані, але не звільняє від обов’язку надати суму договору. Сума виконання договору - комерційна таємниця. В договорі може бути різне ПЗ, з вказанням кількості ліцензій тощо. Публічна сума може розкрити ціну на одну ліцензію, що є комерційною таємницею.
Дякую
Відповідь:
Відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, Замовник має право самостійно встановлювати кваліфікаційні критерії, зокрема щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, та визначати форму й обсяг документів, якими підтверджується такий досвід.
Метою вимоги про зазначення суми договору є перевірка масштабності, обсягу та реальності надання подібного виду послуг, а не розкриття внутрішньої структури ціноутворення учасника.
Для закупівлі програмного рішення — “Послуга з постачання програмного забезпечення з впровадженням та налаштуванням програмно-телеметричної IoT-платформи для системи онлайн-моніторингу обліку енергоресурсів”, важливо підтвердити, що учасник мав досвід реалізації з постачання подібних програмних рішень відповідного рівня складності.
Це дасть Замовнику можливість об’єктивно оцінити, чи мав учасник ресурсний, технічний і організаційний потенціал для реалізації аналогічного проєкту.
Це прямо відповідає принципу пропорційності (ст. 3 Закону), оскільки вимога співвідноситься із предметом закупівлі та його очікуваною вартістю.
Стаття 505 Цивільного кодексу України дійсно визначає поняття комерційної таємниці, проте при цьому прямо зазначає, що відомості, які підлягають оприлюдненню відповідно до закону, не можуть вважатися конфіденційними.
Якщо аналогічний договір укладено із замовником у розумінні Закону “Про публічні закупівлі”, інформація про суму такого договору вже є публічно доступною в системі Prozorro.
Тому для таких випадків посилання на комерційну таємницю є необґрунтованим.
У випадку ж договорів із приватними контрагентами, Замовник не позбавляє учасника права знеособити або приховати чутливі елементи комерційної інформації (наприклад, кількість ліцензій, вартість одиниці, технічні параметри тощо), але при цьому загальна сума договору має бути зазначена. Саме ця інформація є мінімально необхідною для об’єктивного підтвердження досвіду і не розкриває цінову політику чи структуру ПЗ.
Така позиція відповідає роз’ясненням Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України (консультації 2024–2025 рр., платформа “Prozorro.Інфо”):
«Замовник може вимагати інформацію про вартість виконаних аналогічних договорів у випадку, якщо це прямо впливає на можливість оцінити масштабність, реальність виконання договору та підтвердити досвід учасника. При цьому така вимога не вважається дискримінаційною, якщо не розкриває внутрішніх комерційних деталей договору».
Колегія Антимонопольного комітету України неодноразово у своїх рішеннях підтверджувала, що Замовник має право вимагати підтвердження виконання аналогічних договорів із зазначенням суми, якщо це пов’язано із визначенням кваліфікаційного рівня учасника, а вимога є пропорційною до предмета закупівлі.
Замовник не розглядає суми аналогічного договору як єдиний критерій. Вимога щодо зазначення суми аналогічного договору є допоміжним показником, який у поєднанні з описом предмета договору, актами та замовником, дає цілісне уявлення про реальний потенціал учасника для можливості надання послуга з постачання програмного забезпечення з впровадженням та налаштуванням програмно-телеметричної IoT-платформи для системи онлайн-моніторингу обліку енергоресурсів.
У зв’язку з викладеним, Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дякуємо за увагу та участь у процедурі закупівлі.
Дата відповіді:
11.11.2025 23:51
Відповідь надана
щодо ціни
Номер:
0226c7d7aa0f4ab69ded53fdab48214a
Дата опублікування:
11.11.2025 09:41
Опис:
Звертаємо увагу, що позиції АМКУ та ДАСУ, на які Ви посилаєтеся, стосуються відхилення пропозицій учасників‑переможців, а не правомірності умов тендерної документації щодо надання інформації про аналогічні договори. Вони не свідчать про обов’язковість розкриття конфіденційних даних про ціну договору.
Просимо врахувати, що аналогічний договір можна підтвердити іншими способами, без розкриття конфіденційної інформації про ціну, наприклад, шляхом надання довідки про виконання, опису робіт або листів‑рекомендацій від замовника.
У разі встановлення неправомірних або дискримінаційних умов тендерної документації, учасник залишає за собою право звернутися до АМКУ із заявою щодо порушення законодавства про публічні закупівлі та захисту прав учасників на участь у закупівлі.
Відповідь:
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, у тому числі щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Форма та обсяг документів, якими підтверджується такий досвід, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 р. (із змінами) не містить обмежень щодо можливості вимагати від учасників копії договорів, актів приймання-передачі чи платіжних документів як підтвердження досвіду.
Також відповідно до роз’яснень Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України (консультацій 2024-2025 рр.) — Замовник має право встановлювати вимогу до учасника з надання інформації про суму договору, дату, замовника та інші реквізити, якщо це об’єктивно необхідно для перевірки достовірності та масштабності досвіду.
Предмет закупівлі є значним програмним рішенням — “Послуга з постачання програмного забезпечення з впровадженням та налаштуванням програмно-телеметричної IoT-платформи для системи онлайн-моніторингу обліку енергоресурсів”.
Для якісного виконання таких послуг потрібен учасник, який уже має реальний досвід з постачання подібних програмних рішень відповідно до виконаних ним договорів.
Так, вимога щодо збігу перших 1–4 цифр коду ДК повністю відповідає усталеній практиці визначення поняття “аналогічний договір” та дає змогу Замовнику однозначно встановити відповідність досвіду учасника предмету закупівлі.
Водночас, якщо учасник подає аналогічний договір, який має збіг 1–4 цифр коду ДК і укладений із замовником у розумінні Закону України “Про публічні закупівлі”, інформація про такий договір (у тому числі його сума) вже є публічно доступною, адже оприлюднена в електронній системі закупівель Prozorro.
Отже, зазначені відомості не можуть вважатися комерційною таємницею, тому і посилання учасника на ст. 505 Цивільного кодексу України та ст. 36 Закону “Про захист від недобросовісної конкуренції” не є підставою для скасування вимоги.
Слід зазначити, у випадку, якщо договір укладено з приватним контрагентом, учасник може позначити комерційно чутливі дані відповідно до Закону, але це не звільняє його від обов’язку надати документи, які підтверджують досвід і суму виконання договору.
У зв’язку з викладеним Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дякуємо за увагу та активну участь у процедурі закупівлі.
Дата відповіді:
11.11.2025 13:08
Відповідь надана
умови щодо ціни
Номер:
6e27a3797ce945a88c6e45deccaf0c9e
Дата опублікування:
10.11.2025 14:05
Опис:
Звертаємо увагу, що позиції АМКУ та ДАСУ, на які Ви посилаєтеся, стосуються відхилення пропозицій учасників‑переможців, а не правомірності умов тендерної документації щодо надання інформації про аналогічні договори. Вони не свідчать про обов’язковість розкриття конфіденційних даних про ціну договору.
Просимо врахувати, що аналогічний договір можна підтвердити іншими способами, без розкриття конфіденційної інформації про ціну, наприклад, шляхом надання довідки про виконання, опису робіт або листів‑рекомендацій від замовника.
У разі встановлення неправомірних або дискримінаційних умов тендерної документації, учасник залишає за собою право звернутися до АМКУ із заявою щодо порушення законодавства про публічні закупівлі та захисту прав учасників на участь у закупівлі.
Відповідь:
На виконання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та відповідно до Додатку 2 тендерної документації Замовником зазначено відповідне обґрунтування та визначено, що предмет закупівлі використовуватимуть як доповнення до вже наявного автомобіля конкретної марки, а тому дуже важливо для сумісності із таким автомобілем чітко дотримуватись зазначених технічних вимог. Для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності, Замовник прийняв рішення провести закупівлю саме даного артикулу товару. Також, в тендерній документації зазначено, що таке посилання є необхідним для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам Замовника, який здійснює закупівлю на виконання заходів та потреби військових формувань для територіальної оборони на період дії воєнного стану.
Дата відповіді:
11.11.2025 09:37
Відповідь надана
ціна
Номер:
7a2231891913423a8aebe5204ae557f7
Дата опублікування:
10.11.2025 11:30
Опис:
Просимо внести зміни до тендерної документації, оскільки вимога щодо надання копій договорів із зазначенням їх вартості порушує ст. 505 Цивільного кодексу України та ст. 36 Закону «Про захист від недобросовісної конкуренції». Ціна таких договорів є комерційною таємницею і не підлягає розголошенню. Замовник має право вимагати лише підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів без зазначення їх вартості.
Практика АМКУ підтверджує таку позицію, зокрема у рішеннях № 18024-р/пк-пз від 20.12.2019 та № 11839-р/пк-пз від 28.09.2020, де визнано неправомірною вимогу замовників розкривати ціну аналогічних договорів.
У разі невнесення змін учасник залишає за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дискримінаційні умови.
Відповідь:
Шановний Учасник!
Пропонуємо ознайомитися з позицією АМКУ за 2024 рік щодо викладення документа пропозиції з прихованими (заретушованими) даними Рішення Комісії від 05.03.2024 № 4119-р/пк-пз, закупівля №UA-2024-02-02-003398-a. Додатково по вказаній закупівлі: к складі своєї пропозиції учасник надав скановану копію аналогічного договору, що містить заретушовану інформацію про ціну договору. Варто зазначити, що в електронній системі файл з цим документом не визначено конфіденційним, тобто таким, що не підлягав розкриттю. Позиція Комісії: комісія проаналізувала умови закупівлі та документи пропозиції скаржника, за результатом чого встановила, що аналогічний договір скаржника не відображає всієї необхідної інформації, яка за умовами закупівлі повинна бути відображена. Водночас Комісія зазначила, що в пропозиції скаржника відсутня інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна. Тобто, не надавши скаржнику можливості виправити наведену невідповідність, замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону. Тому його пропозиція була неправомірно відхилена.
Таким чином, якщо в договорі буде наявне ретушування інформації, що вимагається замовником в тендерній документації, то замовник обов’язково надає 24 години на виправлення цих невідповідностей.
Крім того, пропонуємо ознайомитися з моніторингом ДАСУ за 2023 рік UA-M-2023-06-02-000053, оголошення UA-2023-05-02-013573-a.
Під час моніторингу ДАСУ виявило, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору учасник-переможець надав скан-копію договору мовою оригіналу та версію з перекладом українською мовою, яка містить заретушовані відомості щодо ціни укладеного договору загалом та його складових частин (етапів виконання) зокрема. З огляду на викладене учасник не підтвердив належним чином досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Аудитори зазначають, що відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих Особливостей.
За наслідком моніторингу Держаудитслужба зобов’язала вжити заходів щодо усунення установленого порушення шляхом розірвання договору.
Крім того, Замовник зазначає, що відповідно до вимог тендерної документації «Аналогічним договором буде вважатися той договір, який укладено із замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з чим, пропонуємо ознайомитися зі ст.10 «Оприлюднення інформації про закупівлю», де договір про закупівлю та всі додатки до нього оприлюднюються в системі Прозорро, при цьому поля для заповнення містять рядки «ціна договору», «обсяги закупівлі» тощо.
Дата відповіді:
10.11.2025 13:21
Відповідь надана
ціна договору
Номер:
32c28d82c6f44ce9a47fc010951052fa
Дата опублікування:
08.11.2025 08:41
Опис:
У тендерній документації передбачено обов’язок учасника надавати копії повністю виконаних аналогічних договорів із зазначенням суми договору та документами, що підтверджують оплату (виписки, платіжні доручення тощо).
Звертаємо увагу, що згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» (ст. 30) та Господарським кодексом України (ст. 36, 505), відомості про ціну договору, обсяги поставки та фінансові умови можуть становити комерційну таємницю. Відповідно, учасник має право приховати або заретушувати таку інформацію під час подання копій документів.
Просимо внести уточнення до тендерної документації, передбачивши можливість надання копій договорів із заретушованими (закритими) відомостями про ціну, обсяги або інші конфіденційні умови, якщо це не впливає на підтвердження факту виконання договору.
Таке уточнення не вплине на зміст перевірки досвіду учасника, але дозволить дотриматися вимог законодавства щодо захисту комерційної таємниці.
Відповідь:
Шановний Учасник!
1. В ЗУ «Про доступ до публічної інформації» відсутня ст.30.
2. Господарський кодекс України втратив свою чинність з 28.08.2025.
3. Відповідно до ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п.40 Особливостей Постанови від 12.10.2022 №1178 конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей.
Дата відповіді:
10.11.2025 11:21