• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Устаткування для операційних блоків» – Гнучкий відеоларингоскоп (відеобронхоскоп) з інструментальним каналом – 1 штука (згідно НК 024:2023:17662 "Гнучкий відеобронхоскоп", згідно НК 031:2024 - Z12020802 - ВІДЕОБРОНХОСКОПИ)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 15 годин назад

558 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 06.11.2025 15:55 - 16.11.2025 00:00
Відповідь надана

ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ

Номер: 12a413acbc43494d87297bd14c9e9bb4
Дата опублікування: 07.11.2025 16:52
Опис: Шановний Замовнику! Ми, як потенційний учасник тендеру, проаналізувавши вимоги тендерної документації, звертаємо увагу на дискримінаційний характер вимог тендерної документації та вимагаємо внести зміни для забезпечення рівних умов участі. Зокрема: 1. Вимога, встановлена в підпункті 2.11. Таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації передбачає, що Зовнішній діаметр дистального кінця становить конкретно 4.5 мм. Така точна фіксація параметру (4.5 мм.) є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників, орієнтуючи вимоги на конкретну модель чи виробника, і не дозволяє пропонувати еквівалентні товари з подібними, але не ідентичними характеристиками. Це суперечить принципам відкритості та недискримінації, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі" (статті 5). Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом: Зміни формулювання даного підпункту на «Зовнішній діаметр дистального кінця не більше 4.5 мм.» щоб уникнути дискримінації та забезпечити конкуренцію. Крім розширення потенційного кола учасників, ендоскоп із зовнішнім діаметром «не більше 4,5 мм» мінімізує ризик травмування слизової оболонки та прилеглих тканин, що забезпечує більш щадне проведення обстеження. Завдяки меншому розміру інструмента процедура стає комфортнішою для пацієнта, а лікар отримує можливість точніше та зручніше виконувати маневри навіть у складних або анатомічно звужених ділянках тіла. У разі ігнорування цієї вимоги ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження тендерної документації відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі". Прохання надати відповідь у строки, передбачені законодавством. №2 Шановний Замовнику! 2. Вимога, встановлена в підпункті 2.12. Таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації передбачає, що Внутрішній діаметр робочого каналу становить конкретно 2,0 мм. Вважаємо дану умову дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, з огляду на наступне: Точне зазначення параметра (2,0 мм.) є неправомірним та дискримінаційним, оскільки, орієнтує вимогу на конкретну модель чи виробника, і не дозволяє пропонувати еквівалентні товари з подібними, але не ідентичними характеристиками. Встановлена вимога суперечить принципам відкритості та недискримінації, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі" (статті 5). Важливим є те, що діаметр робочого каналу, а саме 2.0 мм, в свою чергу суттєво зменшує варіабельність використання робочих інструментів для бронхосхоскопії. Установлення параметра діаметра робочого каналу як «не менше 2,0 мм» дозволить розширити коло потенційних учасників закупівлі, а також надасть лікарю можливість використовувати ширший спектр ендоскопічних інструментів із більшою товщиною, що, у свою чергу, підвищить надійність, ефективність та універсальність проведення медичних маніпуляцій. З огляду на вищевикладене, Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом: Зміни формулювання даного підпункту на «Внутрішній діаметр робочого каналу не менше 2.0 мм.» У разі ігнорування цієї вимоги ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження тендерної документації відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі". Прохання надати відповідь у строки, передбачені законодавством. 3. Вимога, встановлена в підпункті 2.6. Таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації передбачає, що Довжина вставної трубки, не гірше 600 мм. Однак таке формулювання є некоректним і суб’єктивним, оскільки вираз «не гірше» не може бути застосований до числового значення. Для параметрів, що мають кількісне вимірювання, необхідно використовувати чіткі критерії, наприклад: «не менше 600 мм», що дозволяє однозначно визначити відповідність технічній вимозі та забезпечує рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі. Додатково обгрунтовуємо, що встановлення вимоги «Довжина вставної трубки — не менше 600 мм» є технічно обґрунтованим та медично доцільним, адже забезпечує можливість проведення повноцінного обстеження дихальних шляхів у пацієнтів з різною анатомічною будовою. Такий підхід підвищує універсальність ендоскопа, полегшує роботу лікаря під час діагностики та мінімізує ризики неповного огляду бронхіального дерева. З огляду на вищевикладене, Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом: Зміни формулювання даного підпункту на «Довжина вставної трубки не менше 600 мм.» 3. Вимога, встановлена пунктом 5 Додатку 3 тендерної документації передбачає: «5. Товар, запропонований Учасником, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції декларацію та сертифікат відповідності (про відповідність/оцінювання відповідності) технічному регламенту щодо медичних виробів затвердженого постановою КМУ від 02.10.2013 р. №753. Клас ризику запропонованого Учасником товару має бути ІІа або ІІб, що має бути зазначено в декларації та сертифікаті відповідності (про відповідність/оцінювання відповідності) які надаються Учасником.» Встановлення вимоги стосовно підтвердження того, що «Товар, запропонований Учасником, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності у передбаченому законодавством порядку» має бути додатково підтверджений Сертифікатом відповідності та що Клас ризику запропонованого Учасником товару має бути ІІа або ІІб, що має бути зазначено в декларації та сертифікаті відповідності є прямо дискримінаційним та обмежує потенційне коло учасників, оскільки товар, що є предметом даної закупівлі фактично також відноситься до І класу ризику Предмет закупівлі є хірургічним інструментом багаторазового використання, призначеними для тимчасового застосування в отворах тіла (ларинкс, трахея). Відповідно до пункту 14 Додатку 2 Технічного регламенту: "Усі хірургічні інвазивні медичні вироби, призначені для тимчасового застосування, відносяться до класу IIa, крім виробів, що є хірургічними інструментами багаторазового використання. Такі вироби відносяться до класу I". Таким чином предмет закупівлі може бути класифіковано як Клас I, тому для нього вимагається залучення уповноваженого органу з оцінки відповідності чи видача саме сертифіката відповідності. В такому випадку видається тільки декларація про відповідність, складена виробником або уповноваженим представником (пункт 18 Технічного регламенту), з подальшим повідомленням до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками для внесення до Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг. Надання учасниками декларації про відповідність, на товар, що відноситься до І класу ризику (яким також може бути предмет закупівлі) в повній мірі підтверджує, що «запропонований Учасниками товар, введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності у передбаченому законодавством порядку». Вимога, про надання Учасниками додатково у складі пропозиції сертифікату відповідності абсолютно унеможливлює прийом участі в закупівлі Учасників в яких даний товар, що є предметом закупівлі зареєстрований за І класом ризику, проте введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності у передбаченому законодавством порядку. Встановлена вимога суперечить принципам відкритості та недискримінації, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі" (статті 5). З огляду на вищевикладене, для розширення кола потенційних учасників та усунення дискримінаціної вимоги, Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом викладення пункту 5 Додатку 3 тендерної документації в наступній редакції: «5. Товар, запропонований Учасником, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції декларацію та/або сертифікат відповідності (про відповідність/оцінювання відповідності) технічному регламенту щодо медичних виробів затвердженого постановою КМУ від 02.10.2013 р. №753. Клас ризику запропонованого Учасником товару має бути І та/або ІІа, та/або ІІб, що має бути зазначено в декларації та/обо сертифікаті відповідності (про відповідність/оцінювання відповідності) які надаються Учасником.» Просимо врахувати наведені аргументи та внести відповідні зміни для забезпечення конкурентних умов закупівлі. У разі ігнорування цієї вимоги ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України для оскарження тендерної документації відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі". Прохання надати відповідь у строки, передбачені законодавством.
Відповідь: Добрий день, дякуємо за Ваше звернення, детально розглянули його та, з метою розширення кола потенційних учасників, нами будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 10.11.2025 15:59