• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний (аварійний) ремонт вікон та дверей в навчальному корпусі №9 ІННІ ім. Ю.М. Потебні Запорізького національного університету за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 226, пошкоджених внаслідок вибуху, спричиненого військової агресією рф, код ДК 021:2015 - 45450000-6 –Інші завершальні будівельні роботи

Завершена

8 700 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 06.11.2025 15:17 - 11.11.2025 00:00
Відповідь надана

Стосовно висновків СЕС

Номер: 0c675570e7ef453bab11629704925b85
Дата опублікування: 06.11.2025 16:53
Опис: Шановний Замовнику! Ознайомившись з технічними вимогами до предмета закупівлі, звертаємо увагу на те, що у розділі «Якісні характеристики виробу» для металопластикових вікон, дверей, вітражів, а також комплектуючих передбачено вимогу про підтвердження технічних показників (зокрема значення опору теплопередачі, геометричних, фізико-механічних характеристик тощо) не лише сертифікатом відповідності та протоколом випробувань, але й **висновком санітарно-епідеміологічної експертизи**. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 442 від 10.09.2014 року «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» та наказу МОЗ України № 400 від 19.06.2015 року **видача висновків санітарно-епідеміологічної експертизи була скасована**, а санітарно-епідеміологічні служби – ліквідовані. На сьогодні функція підтвердження безпечності продукції реалізується у межах **технічного регулювання** та **оцінки відповідності**. Для будівельних матеріалів (у тому числі ПВХ-профілів, фурнітури, склопакетів, ущільнювачів тощо) підтвердження якості та безпечності здійснюється шляхом отримання: - **сертифікату відповідності** або **декларації відповідності** згідно з технічними регламентами; - **протоколів випробувань**, виданих акредитованими лабораторіями. Крім того, висновки СЕС (навіть коли діяли) **не містили технічних характеристик**, таких як опір теплопередачі, фізико-механічні властивості, геометричні параметри тощо. Вони лише підтверджували відсутність шкідливого впливу матеріалу на здоров’я людини, тобто не могли бути документом, який підтверджує відповідність технічним вимогам виробу. Таким чином, вимога щодо надання **висновку санітарно-епідеміологічної експертизи** як підтвердження технічних параметрів є: - **юридично необґрунтованою**, оскільки такі документи не видаються; - **технічно некоректною**, оскільки зазначений висновок не містить запитуваних показників; - **дискримінаційною**, оскільки обмежує коло потенційних учасників, які мають чинні сертифікати відповідності та протоколи випробувань згідно з ДСТУ, але не можуть надати документ, який в Україні фактично не існує. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: **вилучити вимогу про надання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи** як документу, що підтверджує технічні або якісні характеристики товару. У разі неврахування зазначеного зауваження ми будемо змушені звернутися зі скаргою до **Антимонопольного комітету України** згідно зі статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Дякуємо за розуміння.
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовник ретельно розглянув ваше звернення щодо вимоги щодо надання Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи (СЕЕ) для підтвердження якісних характеристик віконних, дверних та вітражних конструкцій. Вимога Замовника є правомірною та юридично обґрунтованою на підставі таких нормативних актів: * Згідно з абзацом п'ятим підпункту 3 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667, на Держпродспоживслужбу покладено повноваження щодо "проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за її результатами відповідних висновків". Це положення чітко підтверджує, що функція видачі Висновків СЕЕ є чинною та прямо передбачена законодавством. * Видача Висновків СЕЕ та здійснення санітарного контролю регулюються Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (статті 10–12, абзац другий частини третьої статті 35). Відповідно до цього Закону, продукція, яка може мати шкідливий вплив на здоров'я людини (зокрема, будівельні матеріали для використання в громадських та навчальних приміщеннях), підлягає обов'язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі. * Скасування Наказу МОЗ № 247 в 2023 році призвело лише до втрати чинності Тимчасового порядку проведення експертизи, але не скасувало саму функцію контролю та видачі висновків, передбачену Постановою КМУ № 667. * Постанова КМУ № 442 від 10.09.2014 не скасовувала видачу Висновків СЕЕ. Цей акт лише реорганізував систему центральних органів виконавчої влади, передавши функції колишньої Державної санітарно-епідеміологічної служби новоствореній Держпродспоживслужбі. Замовник підтверджує, що Висновок СЕЕ не містить і не може містити технічних характеристик (опір теплопередачі, фізико-механічні властивості тощо). Ці показники обов'язково підтверджуються окремо Сертифікатом відповідності та Протоколами випробувань, надання яких також є обов'язковою вимогою тендерної документації. Вимога щодо Висновку СЕЕ спрямована виключно на підтвердження гігієнічної та епідеміологічної безпеки матеріалів (ПВХ, ущільнювачів, тощо). Об'єкт закупівлі – 9-й корпус ЗНУ (навчальний заклад). Враховуючи масове перебування людей, Замовник зобов'язаний забезпечити відповідність матеріалів найвищим стандартам безпеки згідно з ДБН та Санітарними правилами. Вимога не є дискримінаційною, оскільки вона забезпечує якість та безпеку, ґрунтується на чинному законодавстві і може бути виконана шляхом надання чинного Висновку СЕЕ, виданого Держпродспоживслужбою, що підтверджує санітарно-гігієнічну безпеку продукції. Вимога щодо надання Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, що підтверджує відповідність продукції ДБН та Санітарним вимогам щодо безпеки, залишається обов'язковою та незмінною в тендерній документації.
Дата відповіді: 10.11.2025 14:06