-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Меблі та приспособи різні
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 9 днів назад
480 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
05.11.2025 10:07 - 29.11.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо незаконної вимоги «Протокол визначення біоцидних властивостей фарби RAL 9003, виданий виробнику»
Номер:
34fe5681843942788c0cc31ae0c0b74c
Дата опублікування:
27.11.2025 01:17
Опис:
Замовником в оновленій редакції тендерної документації знову встановлено вимогу:
«Протокол інституту визначення біоцидних властивостей зразку фарби RAL 9003 або еквівалент, що виданий виробнику»
Зазначена вимога є незаконною, дискримінаційною та такою, що вже була предметом розгляду Антимонопольного комітету України, за результатами якого Замовника зобов’язано усунути її з тендерної документації.
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ від 18.11.2025 № 17190-Р/ПК-пз чітко зобов'язує Замовника виключити з тендерної документації вимогу про подання протоколу визначення біоцидних властивостей фарби.
Ця вимога вже була визнана дискримінаційною та зобов’язана до скасування рішенням АМКУ від 18.11.2025 № 17190 (див. пункт 3.2 рішення - СТОРІНКА20).
Повторне включення цієї вимоги після рішення органу оскарження є грубим порушенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 43 Особливостей №1178.
Замовник не довів її необхідності та не має права повторно встановлювати вимогу, яка була офіційно заборонена АМКУ як дискримінаційна та така, що обмежує конкуренцію.
ИМАГАЮ:
Видалити із документації вимогу щодо протоколу біоцидних властивостей фарби RAL 9003.
Привести ТД у повну відповідність до рішення АМКУ №17190-Р/ПК-пз.
Відповідь:
Доброго дня, дякуємо за ваше звернення, Замовником внесені зміни.
Дата відповіді:
27.11.2025 08:57
Відповідь надана
щодо вимоги декларації про відповідність Технічному регламенту №753
Номер:
225e66702f354072b151bcd81f60a07e
Дата опублікування:
09.11.2025 22:55
Опис:
Просимо пояснити, на якій підставі вимагається декларація про відповідність Технічному регламенту №753 та/або декларація про відповідність ТУ на меблі медичні,
оскільки предмет закупівлі — меблі (код ДК 021:2015 — 39150000-8 “Меблі та приспособи різні”) — не є медичними виробами і не підпадає під дію Регламенту №753.
Чи буде Замовником прийнято сертифікат відповідності або висновок ДСЕЕ як підтвердження безпечності меблів?
Відповідь:
Шановний учаснику! Вдячні за ваше звернення!
У відповідь на ваше запитання, надаємо роз’яснення стосовно правових підстав, на яких заснована зазначена вимога:
1. Обґрунтування вимоги згідно з законодавством України:
Згідно з вимогами Закон України "Про публічні закупівлі" (далі — Закон), замовник має право визначати вимоги до документації на основі потреби у забезпеченні безпеки, якості та відповідності товарів, що закуповуються. Так, відповідно до статті 3 цього Закону, метою публічних закупівель є забезпечення прозорості, ефективності та забезпечення належної якості закуповуваних товарів.
2. Вимоги до безпеки медичних меблів:
Заклади охорони здоров'я, до яких відноситься Медичний реабілітаційний центр МВС України «Хутір Вільний», мають підвищені вимоги до безпеки меблів, що використовуються в лікувальних та реабілітаційних цілях. Зокрема, до меблів для медичних закладів висуваються вимоги не тільки до їх міцності та ергономічних характеристик, а й до безпеки матеріалів, з яких вони виготовлені, зокрема до покриття фарбою.
За постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2004 року № 1715 "Про затвердження санітарних правил та норм для медичних установ", меблі, що використовуються в медичних установах, повинні відповідати вимогам безпеки, зокрема щодо покриттів, які не повинні бути шкідливими для здоров'я пацієнтів та медичного персоналу. Антибактеріальні та біоцидні властивості фарби мають безпосереднє значення для зменшення ризику інфекцій, що є критичним у таких закладах.
3. Правові підстави для вимоги протоколу біоцидних властивостей фарби:
Враховуючи специфіку предмета закупівлі та необхідність забезпечення належних умов для безпеки пацієнтів, вимога до надання протоколу біоцидних властивостей порошкової фарби має підстави на основі Законів України, що регулюють стандарти безпеки та якості продукції, зокрема:
o Закон України "Про захист прав споживачів" (ст. 15), який передбачає, що продукція, що використовується в медичних установах, повинна відповідати стандартам безпеки для людей.
o Закон України "Про санітарне очищення" та Кодекс цивільного захисту України — ці норми визначають вимоги до безпечності виробів для медичних закладів, зокрема щодо матеріалів, що не завдають шкоди здоров'ю.
Окрім того, вимога щодо біоцидних властивостей фарби є частиною загальних вимог до медичних меблів, що відповідають нормам, визначеним міжнародними стандартами, зокрема для виробів медичного призначення, таких як ISO 13485:2016 (система управління якістю для медичних виробів).
4. Щодо можливості отримання протоколу:
Ми розуміємо, що виробники меблів, зазвичай, не є виробниками фарби, тому можливість отримання протоколу біоцидних властивостей може бути складною для деяких учасників. Однак, в межах вимог тендерної документації, ми допускаємо подання альтернативних документів, що підтверджують відповідність фарби медичним вимогам безпеки, зокрема висновок санітарно-епідеміологічної експертизи або інші документи, що підтверджують відповідність фарби стандартам безпеки для медичних виробів.
Враховуючи викладене, ми вважаємо, що вимога надання протоколу біоцидних властивостей порошкової фарби є обґрунтованою та відповідає законодавчим вимогам, адже вона спрямована на забезпечення безпеки та якості продукції, яка буде використовуватися в медичних установах.
Дата відповіді:
10.11.2025 12:56
Відповідь надана
Щодо дискримінаційності вимоги до сертифікатів ISO
Номер:
bed3b9ba4a914da383fbd7558ec67606
Дата опублікування:
09.11.2025 22:52
Опис:
У тендерній документації передбачено вимогу про надання сертифікатів:
ДСТУ ISO 9001:2015 (2016, 2018),
ISO 13485:2015 (2016, 2018),
ISO 14001:2015 (2016, 2018)
у сфері “проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи”.
Просимо обґрунтувати, чому Замовником вимагається наявність сертифікатів саме у сфері “проектування” та “пусконалагоджувальні роботи”,
якщо предмет закупівлі — готові меблі, а не роботи чи послуги з монтажу або проектування.
Просимо також уточнити, чи буде Замовником прийнято сертифікати ISO виробника меблів, видані у сфері “виробництво меблів для побутових, навчальних, адміністративних та медичних закладів”,
що повністю відповідає предмету закупівлі та міжнародним стандартам.
Відповідь:
Шановний учаснику!
У відповідь на Ваше звернення щодо наявності у тендерній документації вимоги про надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (2016,2018), ISO 13485:2015 (2016,2018), ISO 14001:2015 (2016,2018) у сфері “проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи”, повідомляємо наступне.
Вимога про наявність зазначених сертифікатів встановлена з метою підтвердження належного рівня системи управління якістю, екологічного менеджменту та відповідності вимогам безпеки медичних виробів, оскільки предметом закупівлі є палатні ліжка та дивани, що відносяться до категорії спеціалізованих меблів медичного призначення, які безпосередньо використовуються у процесі лікування та догляду за пацієнтами. Наявність у виробника або постачальника сертифікатів у сфері, що включає “проектування” та “пусконалагоджувальні роботи”, свідчить про комплексний підхід до забезпечення якості продукції, починаючи з етапу її розроблення (конструктивних рішень, ергономіки, безпечності) та завершуючи підготовкою до експлуатації. Це є важливим аспектом для медичних виробів, оскільки:
• конструктивні рішення (проектування) впливають на безпеку пацієнтів і персоналу;
• правильне складання та налаштування (пусконалагоджувальні роботи) визначають надійність та довговічність виробу.
Разом з тим повідомляємо, що Замовником буде розглядатися і прийматися сертифікат ISO виробника меблів, якщо він:
• дійсний на момент подання пропозиції;
• виданий акредитованим органом сертифікації;
• охоплює сферу діяльності, яка безпосередньо відповідає предмету закупівлі, зокрема “виробництво меблів для побутових, навчальних, адміністративних та медичних закладів”.
Отже, вимога не має на меті обмежити коло потенційних учасників, а спрямована виключно на підтвердження відповідності продукції високим стандартам якості та безпеки, що є критично важливим для забезпечення належних умов перебування пацієнтів у закладах охорони здоров’я.
Дата відповіді:
10.11.2025 12:55
Відповідь надана
Щодо обґрунтування зв’язку вимоги з предметом закупівлі
Номер:
9f596d9566ad4b47ac61484694525770
Дата опублікування:
09.11.2025 22:51
Опис:
Просимо пояснити, яким чином вимога подати протокол визначення біоцидних властивостей порошкової фарби (а тим більше — “виданий на виробника меблів”)
пов’язана з предметом закупівлі — готовими меблями,
та як саме наявність або відсутність такого документа впливає на якість, безпечність чи функціональні характеристики меблів.
Відповідь:
Шановний учаснику! Дякуємо за вашу увагу до нашої закупівлі та за питання, що свідчить про вашу відповідальну позицію. Як замовник, який є Закладом охорони здоров'я в системі МВС України, ми несемо пряму відповідальність за створення безпечного середовища для пацієнтів та медичного персоналу. Усі вимоги тендерної документації, включно з вимогою щодо протоколу випробувань, розроблені з урахуванням специфіки експлуатації меблів у лікарняних умовах та ґрунтуються на положеннях чинного законодавства. Варто зазначити, що в Україні не існує окремого, спеціального закону, який би регулював виключно закупівлі для медичних установ. Усі закупівлі, в тому
числі й для нашого реабілітаційного центру проводяться відповідно до єдиного Закону України «Про публічні закупівлі». Саме цей Закон надає нам, як замовнику, право і обов'язок формувати вимоги до предмета закупівлі таким чином, щоб гарантувати отримання товару належної якості, який відповідає нашим специфічним потребам. Обґрунтування нашої позиції на підставі Закону України «Про публічні закупівлі»:
Обов'язок забезпечення якості та безпеки (Стаття 22, частина 2, пункт 3): Закон вимагає, щоб тендерна документація містила інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Меблі для МРЦ МВС України "Хутір Вільний" — це не просто предмет інтер'єру, це частина медичного середовища, де ключовими характеристиками є гігієнічність, стійкість до агресивних
дезінфектантів та бактеріостатичні властивості. Наша вимога щодо протоколу випробувань є прямою конкретизацією саме цих якісних характеристик.
Право встановлювати вимоги до процесу виробництва (Стаття 23, частина 3): Закон дозволяє посилатися на конкретний процес чи технологію виробництва, якщо такий опис є необхідним для розуміння характеристик предмета закупівлі. Ми обґрунтовано вважаємо, що:
* Протокол на сировину (фарбу) підтверджує лише властивості самої фарби в ідеальних лабораторних умовах.
*Протокол випробувань зразків продукції від виробника меблів підтверджує, що технологія, яку застосовує саме цей виробник (підготовка поверхні, товщина шару,
режим полімеризації), забезпечує збереження та ефективність біоцидних властивостей на фінальному продукті, який і буде експлуатуватися в нашому Закладі. Саме цей кінцевий результат має для нас принципове значення. Принцип недискримінації та обґрунтованість вимоги (Стаття 5): Наша вимога не є дискримінаційною, оскільки вона не надає переваг жодному конкретному виробнику чи торговій марці. Вона висуває об'єктивну, технічно обґрунтовану умову до якості кінцевого продукту, яка є однаковою для всіх учасників ринку. Будь-який виробник, що позиціонує свою продукцію як "медичні меблі", може і повинен бути готовим
підтвердити її відповідність санітарно-гігієнічним нормам шляхом незалежних випробувань. Це є стандартом добросовісної конкуренції на ринку товарів для закладів охорони здоров'я. Встановлюючи вимогу про надання протоколу випробувань, виданого виробнику меблів, наш Заклад діє відповідально та в повній відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі». Ця вимога спрямована на захист
здоров'я пацієнтів, забезпечення належних умов праці для медиків та запобігання поширенню внутрішньолікарняних інфекцій, що є нашим пріоритетним завданням. Ми закуповуємо не просто меблі, а безпечний та функціональний елемент лікувального середовища, якість якого повинна бути підтверджена документально на рівні готового виробу.
Дата відповіді:
10.11.2025 12:48
Відповідь надана
Щодо альтернативних документів, що підтверджують безпечність фарби
Номер:
44ff034d96924a16a1da17ffe785d8b7
Дата опублікування:
09.11.2025 22:51
Опис:
Чи буде Замовником визнано належним підтвердженням безпечності фарби наданий чинний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий виробнику порошкової фарби, який підтверджує відповідність фарби вимогам безпечності та дозволяє її застосування у виробництві меблів?
Просимо уточнити, чи приймається такий державний висновок МОЗ України як еквівалент до запитуваного “протоколу біоцидних властивостей”, якщо останній законодавством не передбачено.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Дякуємо за ваше звернення та зацікавленість у процесі закупівлі.
У відповідь на ваше запитання щодо можливості прийняття Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданого виробнику порошкової фарби, як альтернативного документа до вимоги про "протокол біоцидних властивостей", повідомляємо наступне. Вимога надання протоколу біоцидних властивостей порошкової фарби була визначена в тендерній документації з метою підтвердження безпечності використаної фарби у контексті забезпечення гігієни та безпеки для пацієнтів і медичного персоналу у медичних закладах. Проте, враховуючи ваше зауваження, ми готові прийняти Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий МОЗ України або уповноваженим органом, як документ, що підтверджує відповідність фарби вимогам безпеки та дозволяє її використання у виробництві медичних меблів. Згідно з чинним законодавством України в сфері публічних закупівель (Закон України “Про публічні закупівлі”), Замовник має право визначати вимоги до документів, що підтверджують відповідність товарів чи послуг технічним вимогам, при цьому, у разі якщо учасник може надати інші документи, що підтверджують належне виконання цих вимог, такі документи також можуть бути прийняті, за умови їх еквівалентності до зазначених у тендерній документації.
Таким чином, Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи може бути визнаний еквівалентом протоколу біоцидних властивостей за умови, що він підтверджує відповідність фарби вимогам безпеки, визначеним законодавством, і дозволяє її застосування у виготовленні меблів для медичних закладів. Але, згідно з чинними стандартами та вимогами безпеки для медичних меблів, фарба, що не має сертифікації або висновку, який підтверджує її відповідність гігієнічним нормам та санітарним вимогам для використання в медичних установах, не може бути застосована на меблях у закладах охорони здоров'я. Тому, якщо фарба в пред’явленому документі не має специфічного дозволу на використання у медичних установах, її не можна використовувати в закладах охорони здоров'я без додаткових підтверджень безпечності та відповідності медичним стандартам.
Дата відповіді:
10.11.2025 12:54
Відповідь надана
Щодо правової підстави вимоги “Протоколу інституту визначення біоцидних властивостей порошкової фарби RAL 9003, виданого на виробника меблів”
Номер:
3f9d0e6d487749db910bb9c9cc5517c8
Дата опублікування:
09.11.2025 22:50
Опис:
Просимо надати нормативно-правове обґрунтування встановленої у тендерній документації вимоги щодо подання протоколу інституту визначення біоцидних властивостей порошкової фарби RAL 9003,
з урахуванням того, що меблі не є біоцидною продукцією,
а виробники меблів не є виробниками фарби, тому не можуть отримати зазначений протокол від лабораторій.
Просимо уточнити, на підставі якого саме нормативного акта України або державного стандарту (ДСТУ) встановлено обов’язковість такого документа для предмета закупівлі ДК 021:2015 — 39150000-8 “Меблі та приспособи різні”.
Відповідь:
Шановні панове,
Медичний реабілітаційний центр МВС України “Хутір Вільний”, розглянувши Ваше звернення щодо вимоги надати декларацію про відповідність Технічному
регламенту №753 та/або декларацію про відповідність технічним умовам (ТУ) на меблі медичні, повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 28 частини 1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон), предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри
Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015.
У даному випадку предмет закупівлі визначено як “Меблі та приспособи різні” (код 39150000-8).
Разом із тим, закупівля здійснюється для медичного закладу, а саме — для оснащення приміщень, у яких надаються медичні послуги (палати, процедурні, кабінети лікарів тощо). З огляду на специфіку використання, меблі повинні відповідати вимогам
безпечності для медичного середовища, гігієнічним та санітарним нормам. Згідно з Технічним регламентом щодо медичних виробів, затвердженим Постановою КМУ № 753 від 02.10.2013 р., вимоги поширюються на продукцію, призначену виробником для медичного використання. У випадках, коли виробник визначає меблі як медичні (наприклад, ліжка медичні,
тумби медичні, столи медичні тощо), такі вироби підпадають під дію Регламенту №753, і відповідно мають супроводжуватись декларацією про відповідність цьому Регламенту. Таким чином, вимога щодо надання декларації про відповідність Технічному регламенту №753 встановлена з метою підтвердження безпечності та належної якості меблів, що використовуватимуться у медичних приміщеннях, і не є обмеженням конкуренції чи дискримінаційною умовою, а відповідає положенням
статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (принципи здійснення закупівель — добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна оцінка пропозицій). Отже, Замовником буде прийнято як декларацію про відповідність Технічному регламенту №753 (для медичних меблів), так і сертифікат відповідності або висновок ДСЕЕ, якщо такі документи підтверджують відповідність меблів вимогам
безпечності та якості для використання у медичних закладах.
Дата відповіді:
10.11.2025 12:50