-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Меблі та приспособи різні
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 8 днів назад
480 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
05.11.2025 10:07 - 29.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
7ff471508d1242b0b4b884a4f42ff8ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-05-002147-a.b3
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2025-11-05-002147-a.pdf.asice 08.12.2025 23:15
- Скарга_UA-2025-11-05-002147-a (1).pdf 08.12.2025 23:15
- Скарга_UA-2025-11-05-002147-a.docx 08.12.2025 23:15
- sign.p7s 08.12.2025 23:16
- рішення від 10.12.2025 № 18253.pdf 10.12.2025 15:24
- Пояснення АМКУ2 М.pdf 11.12.2025 11:43
- Пояснення АМКУ 2 М.docx 11.12.2025 11:43
- додатки до скарги.pdf 11.12.2025 11:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.12.2025 23:43
Дата розгляду скарги:
19.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.12.2025 15:24
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7959f8ff0ded49cbb29355bc3461a5fd
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою б/н від 03.12.2025 року прийнято рішення визначити переможцем закупівлі UA-2025-11-05-002147-a, згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015 - «39150000-8 - Меблі та приспособи різні», Учасника торгів - ФОП "Аветікян Каріне Кароївна".
Вважаємо, що таким рішенням Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону.
Вважаємо, що таким рішенням Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Запити Органу оскарження
Номер:
70d119799b844306ba1f060a72ae71a1
Тема запиту:
Стосовно: скарги Фізичної особи-підприємця Бондаренка Бориса Васильовича (код ЄДРПОУ: 2288903735) щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі
Текст запиту:
Замовник просить Комісію:
1. Відмовити Фізичній особі-підприємцю Бондаренку Борису Васильовичу у задоволенні його Скарги у повному обсязі як необґрунтованої.
2. Залишити без змін правомірне та економічно ефективне рішення Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2025-11-05-002147-a ФОП «Аветікян Каріне Кароївна».
На підставі вище викладеного, Замовник зазначає, що доводи Скаржника є не обґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Проте враховуючи відсутність потреби у придбанні вищезазначених товарів, згідно ідентифікатора закупівлі UA-2025-11-05-002147-a, Замовником буде відмінено закупівлі з підстав передбачених п.1 ч.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме : «відсутность подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
Дата опублікування:
11.12.2025 11:43
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
3a5d60c177044019810d798f23dfa986
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-05-002147-a.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок ДСЕЕ порошкова фарба_page-0001.pdf 09.11.2025 20:59
- Сертифікат_ISO_14001_2015_page-0001.pdf 09.11.2025 20:59
- Сертифікат відповідності_page-0001.pdf 09.11.2025 20:59
- Сертифікат_ISO_9001_2015_page-0001.pdf 09.11.2025 20:59
- Скарга_дискримінація_UA-2025-11-05-002147-a.docx 09.11.2025 20:59
- Скарга_дискримінація_UA-2025-11-05-002147-a (6).pdf (1).asice 09.11.2025 20:59
- Скарга_дискримінація_UA-2025-11-05-002147-a (6) (1).pdf 09.11.2025 20:59
- sign.p7s 09.11.2025 21:00
- Рішення від 11.11.2025 № 16821.pdf 11.11.2025 17:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2025 № 17190.pdf 19.11.2025 12:09
- Рішення від 18.11.2025 № 17190.pdf 21.11.2025 11:05
- Відповідь по Рішенню 16821.pdf 13.11.2025 10:38
- Пояснення АМКУ Меб.docx 13.11.2025 10:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.11.2025 22:47
Дата розгляду скарги:
18.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.11.2025 17:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.11.2025 11:06
Дата виконання рішення Замовником:
24.11.2025 11:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником прийнято до відома та виконано Рішення АМКУ №17190-р/пк-пз від 18.11.2025р.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
905d89cbf49a4c769f01ca31d6bdc7c1
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.У тендерній документації (пункт 1.6 Розділу 1, пункт 1.6 Розділу 2, пункти 1.8, 1.9 1.10 Розділу 3, пункти 1.8, 1.9 1.10 Розділу 4 Додатку 4) Замовник вимагає від учасників надати:
-Копію Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (2016, 2018) «Системи менеджменту якості. Вимоги» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 13485:2015 (2016, 2018) «Вироби медичні. Системи управління якістю. Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 14001:2015 (2016, 2018) «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи.
-Копію Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (2016, 2018) «Системи менеджменту якості. Вимоги» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 13485:2015 (2016, 2018) «Вироби медичні. Системи управління якістю. Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 14001:2015 (2016, 2018) «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
6d914be2193b4e098d04e8603789cc00
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У тендерній документації (пункт 1.6 Розділу 3, пункт 1.6 Розділу 4 Додатку 4 Документації) Замовник зазначив обов’язкову вимогу до учасників:
«Учасник повинен надати декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 р., та/або декларацію про відповідність ТУ на меблі медичні.»
«Учасник повинен надати декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 р., та/або декларацію про відповідність ТУ на меблі медичні.»
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
484a4ff9b82e4c5b90650c0442a036e5
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3.У тендерній документації (пункт 1.11 Розділу 3, пункт 1.11 Розділу 4 Додатку 4 Документації) Замовник встановив обов’язкову вимогу:
«Учасник повинен надати протокол інституту визначення біоцидних властивостей зразку фарби RAL 9003, що виданий виробнику меблів».
«Учасник повинен надати протокол інституту визначення біоцидних властивостей зразку фарби RAL 9003, що виданий виробнику меблів».
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
1feafaf4ecbd4de8832d2fe0a4f810c7
Тема запиту:
1. Прийняти до розгляду Відповідь від Замовника. 2. Відмовити Фізичній особі – підприємцю Сіндочан-Трофімук Людмилі Анатоліївні в задоволені Скарги.
Текст запиту:
У провадженні Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель перебуває скарга Фізичної особи – підприємця Сіндочан-Трофімук Людмили Анатоліївни (далі – Скаржник).
Рішенням від 11.11.2025 р. № 16821-р/пк-пз Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановила надати Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі.Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів з Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію.
Фізична особа – підприємець Сіндочан-Трофімук Людмила Анатоліївна (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів з Особливостями, викладені у тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів з Особливостями вважає, що вимоги, поставлені Замовником до учасників, є дискримінаційними та порушують його права, зокрема право на рівну конкуренцію.
Відповідно до інформації опублікуванної в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro, предмет закупівлі (Товар) який Замовник закуповує в рамках тендеру - ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-05-002147-a за предметом Меблі та приспособи різні ДК 021:2015: 39150000-8 - Меблі та приспособи різні (далі – відкриті торги з Особливостями), а саме :
1. Крісло безкаркасне, типу «Мешок» - 10шт.
2. Крісло безкаркасне вуличне, типу «Груша» - 20шт.
3. Ліжко палатне з матрацом - 10шт.
4. Диван для зони відпочинку - 6шт.
Проте, вимоги тендерної документації були сформовані з урахуванням специфіки діяльності Замовника — медичного закладу системи МВС, який забезпечує лікування, реабілітацію та проживання пацієнтів. Закупівля меблів здійснюється для використання у медичному середовищі, у тому числі в палатах, процедурних, реабілітаційних та відпочинкових зонах пацієнтів.
Таким чином, під час формування вимог до предмета закупівлі Замовник керувався необхідністю забезпечення:
• належної якості та безпеки меблів, що будуть використовуватися у медичному середовищі;
• відповідності системи управління якістю постачальника міжнародним стандартам, які підтверджують стабільність виробничих процесів, контроль матеріалів, санітарно-гігієнічні умови виробництва;
• дотримання екологічних вимог при виготовленні продукції, що безпосередньо впливає на здоров’я пацієнтів.
Критерії відповідності меблів, що використовуються у медичних закладах, охоплюють безпеку, гігієнічність, довговічність, ергономічність та відповідність технічним нормам. Це означає, що меблі повинні бути виготовлені з безпечних, антибактеріальних та легко миючих матеріалів, мати відповідні габарити та бути міцними й зносостійкими.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону № 922.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо.
Сертифікація в Україні здійснюється відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124).
Так, за частиною 1 статті 1 Закону № 124 сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Як відомо, з 01.01.2018 сертифікація в Україні є необов’язковою. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 за № 194/31646, про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів, скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом № 922, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Доволі часто на виконання такої умови, тоді як в учасника відсутній відповідний сертифікат, учасник намагається використати норму частини 11 статті 26 Закону № 922, відповідно до якої документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі), обґрунтовуючи це тим, що не надає необхідний документ, оскільки сертифікація в Україні є необов’язковою.
Проте описані дії учасника є невиконанням такої умови тендерної документації, оскільки, як уже згадано вище, ця умова не може належати до положень пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5, частини 4 статті 22 та частини 11 статті 26 Закону № 922.
Варто зазначити, що відповідно до частини 6 статті 23 Закону № 922, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
У тендерній документації (пункт 1.6 Розділу 3, пункт 1.6 Розділу 4 Додатку 4 Документації) Замовник зазначив обов’язкову вимогу до учасників:
«Учасник повинен надати декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 р., та/або декларацію про відповідність ТУ на меблі медичні».
Скаржник просить зобов`язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання декларації про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 р., та/або декларацію про відповідність ТУ на меблі медичні».
Ця вимога стосується продукції, яка є медичними меблями загального призначення, що не підпадають під визначення медичного виробу згідно з регламентом №753. Це можуть бути, наприклад, медичні шафи, приліжкові тумби, стільці для відвідувачів тощо. Учасник повинен надати копію декларації про відповідність технічним умовам (ТУ), встановленим для цих конкретних меблів. ТУ розробляються виробником і містять детальні вимоги до конструкції, матеріалів, якості та безпеки продукції.
Учасник повинен проаналізувати, до якої категорії належить продукція, яку він пропонує, і надати відповідний документ:
• якщо це медичний виріб (наприклад, функціональне ліжко) — потрібна декларація за №753;
• якщо це меблі медичні (наприклад, ліжко палатне) — потрібна декларація ТУ.
Зазначений документ є обов'язковим для участі в закупівлях, що стосуються медичної сфери, і підтверджує легальність та якість продукції на ринку України.
Замовником, відповідно до пункту 28 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015. У даному випадку предмет закупівлі визначено як «Меблі та приспособи різні» (код 39150000-8). Разом із тим, закупівля здійснюється для медичного закладу, а саме — для оснащення приміщень, у яких надаються медичні послуги (палати, процедурні, кабінети лікарів тощо).
З огляду на специфіку використання, меблі повинні відповідати вимогам безпечності для медичного середовища, гігієнічним та санітарним нормам.
Згідно з Технічним регламентом щодо медичних виробів, затвердженим Постановою КМУ № 753 від 02.10.2013р., вимоги поширюються на продукцію, призначену виробником для медичного використання. У випадках, коли виробник визначає меблі як медичні (наприклад, ліжка медичні, тумби медичні, столи медичні тощо), такі вироби підпадають під дію Регламенту №753, і відповідно мають супроводжуватись декларацією про відповідність цьому Регламенту та/або декларації про відповідність ТУ. Таким чином, вимога щодо надання декларації про відповідність Технічному регламенту №753 та/або декларації про відповідність ТУ встановлена з метою підтвердження безпечності та належної якості меблів, що використовуватимуться у медичних приміщеннях, і не є обмеженням конкуренції чи дискримінаційною умовою, а відповідає положенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принципи здійснення закупівель — добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна оцінка пропозицій).
Отже, Замовником буде прийнято як декларацію про відповідність Технічному регламенту №753 (для медичних меблів), так і сертифікат відповідності або висновок ДСЕЕ, якщо такі документи підтверджують відповідність меблів вимогам безпечності та якості для використання у медичних закладах.
У тендерній документації (пункт 1.11 Розділу 3, пункт 1.11 Розділу 4 Додатку 4 Документації) Замовник встановив обов’язкову вимогу:
«Учасник повинен надати протокол інституту визначення біоцидних властивостей зразку фарби RAL 9003, що виданий виробнику меблів».
Скаржник просить Зобов`язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання протоколу інституту визначення біоцидних властивостей зразку фарби RAL 9003, що виданий виробнику меблів».
Вимога Замовника про надання протоколу біоцидних властивостей порошкової фарби була визначена в тендерній документації з метою підтвердження безпечності використаної фарби у контексті забезпечення гігієни та безпеки для пацієнтів і медичного персоналу у медичних закладах, що в подальшому не повинно містити шкідливих речовин та/або парів шару фарби, враховуючи те, що ліжко палатне повинно згідно вимог санітарної обробки мати якісне покриття, яке дозволяється використовувати в медичній сфері тобто документ повинен бути виданий виробником меблів і підтверджувати, що фарба, яку виробник використав для фарбування своїх меблів, має необхідні антимікробні властивості.
Оцінка біоцидної ефективності фарб регулюється різними стандартами, зокрема:
• ASTM D2574: Стандартний метод випробування стійкості фарби до бактеріального забруднення.
• ASTM D5590: Стандартний метод оцінки стійкості фарб та пов'язаних матеріалів до грибкового пошкодження в лабораторних умовах.
• EN 15457: Лабораторний метод для тестування ефективності консервантів плівки в покритті проти грибків.
• ISO 22196: Стандартний тест для оцінки антибактеріальної активності на непористих поверхнях (може бути адаптований для пористих матеріалів).
• JIS Z 2801 (ISO 22196): Використовується для кількісної оцінки антибактеріальної активності на поверхнях
Згідно з чинним законодавством України в сфері публічних закупівель (Закон України «Про публічні закупівлі»), Замовник має право визначати вимоги до документів, що підтверджують відповідність товарів чи послуг технічним вимогам, при цьому, у разі якщо учасник може надати інші документи, що підтверджують належне виконання цих вимог, такі документи приймаються, за умови їх еквівалентності до зазначених у тендерній документації.
Таким чином, Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи може бути визнаний еквівалентом протоколу біоцидних властивостей за умови, що він підтверджує відповідність фарби вимогам безпеки, визначеним законодавством, і має необхідні антимікробні властивості.
Чинні стандарти та вимоги безпеки для медичних меблів, визначені ДСТУ 16371:2016 та ДСТУ 19917:2016, вимагають від них гігієнічності (стійкість до дезінфекції, хімічних реагентів, УФ-випромінювання), міцності та довговічності. Крім того, меблі повинні бути безпечними (без гострих кутів), функціональними та виготовленими з матеріалів, що витримують інтенсивну експлуатацію, фарба, що не має сертифікації або висновку, який підтверджує її відповідність гігієнічним нормам та санітарним вимогам для використання в медичних установах, не може бути застосована на меблях у закладах охорони здоров'я. Тому, якщо фарба в пред’явленому документі не має специфічного дозволу на використання у медичних установах, її не можна використовувати в закладах охорони здоров'я без додаткових підтверджень безпечності та відповідності медичним стандартам.
Право встановлювати вимоги до процесу виробництва (Стаття 23, частина 3): Закону дозволяє посилатися на «конкретний процес чи технологію виробництва», якщо такий опис є необхідним для розуміння характеристик предмета закупівлі.
Замовник обґрунтовано вважає, що:
* Протокол на сировину (фарбу) підтверджує лише властивості самої фарби в ідеальних лабораторних умовах.
*Протокол випробувань зразків продукції від виробника меблів підтверджує, що технологія, яку застосовує саме цей виробник (підготовка поверхні, товщина шару, режим полімеризації, антимікробні властивості), забезпечує збереження та ефективність біоцидних властивостей на фінальному продукті, який витримає інтенсивну експлуатацію в умовах Медичного реабілітаційного центру МВС України «Хутір Вільний». Саме цей кінцевий результат має принципове значення.
Принцип недискримінації та обґрунтованість вимоги (Стаття 5): Вимога Замовника не є дискримінаційною, оскільки вона не надає переваг жодному конкретному виробнику чи торговій марці. Вона висуває об'єктивну, технічно обґрунтовану умову до якості кінцевого продукту, яка є однаковою для всіх учасників ринку. Будь-який виробник, що позиціонує свою продукцію як «медичні меблі», може і повинен бути готовим підтвердити її відповідність санітарно-гігієнічним нормам шляхом незалежних випробувань. Це є стандартом добросовісної конкуренції на ринку товарів для закладів охорони здоров'я. Встановлюючи вимогу про надання протоколу випробувань, виданого виробнику меблів, Замовник Медичний реабілітаційний центр МВС України «Хутір Вільний» діє відповідально та в повній відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі». Ця вимога спрямована на захист здоров'я пацієнтів, забезпечення належних умов праці для медичних працівників та запобігання поширенню внутрішньо лікарняних інфекцій, що є пріоритетним завданням. Замовник закуповує не просто меблі, а безпечний та функціональний елемент лікувального середовища, якість якого повинна бути підтверджена документально на рівні готового виробу.
На підставі вище викладеного, Замовник зазначає, що доводи Скаржника є не обґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Дата опублікування:
13.11.2025 10:37
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
05615c8f24bb444d832542112bc5d73d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-05-002147-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок ДСЕЕ порошкова фарба_page-0001.pdf 09.11.2025 17:30
- Сертифікат відповідності_page-0001.pdf 09.11.2025 17:30
- Сертифікат_ISO_14001_2015_page-0001.pdf 09.11.2025 17:30
- Скарга_дискримінація_UA-2025-11-05-002147-a (5).pdf 09.11.2025 17:30
- Сертифікат_ISO_9001_2015_page-0001.pdf 09.11.2025 17:30
- Скарга_дискримінація_UA-2025-11-05-002147-a.pdf (3).asice 09.11.2025 17:30
- Скарга_дискримінація_UA-2025-11-05-002147-a.docx 09.11.2025 17:30
- sign.p7s 09.11.2025 17:31
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
09.11.2025 20:54
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8a33d443579041c9a2d436c5d79ae081
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.У тендерній документації (пункт 1.6 Розділу 1, пункт 1.6 Розділу 2, пункти 1.8, 1.9 1.10 Розділу 3, пункти 1.8, 1.9 1.10 Розділу 4 Додатку 4) Замовник вимагає від учасників надати:
-Копію Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (2016, 2018) «Системи менеджменту якості. Вимоги» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 13485:2015 (2016, 2018) «Вироби медичні. Системи управління якістю. Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 14001:2015 (2016, 2018) «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи.
-Копію Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (2016, 2018) «Системи менеджменту якості. Вимоги» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 13485:2015 (2016, 2018) «Вироби медичні. Системи управління якістю. Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи;
-Сертифікат ISO 14001:2015 (2016, 2018) «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» Вимоги щодо регулювання у сфері: Проектування, виробництво, продаж, пусконалагоджувальні роботи.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 14001 2015
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_ISO_14001_2015_page-0001.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 9001 2015
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_ISO_9001_2015_page-0001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2b2cb546cff544739a9440e7a789b693
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
.У тендерній документації (пункт 1.6 Розділу 3, пункт 1.6 Розділу 4 Додатку 4 Документації) Замовник зазначив обов’язкову вимогу до учасників:
«Учасник повинен надати декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 р., та/або декларацію про відповідність ТУ на меблі медичні.»
«Учасник повинен надати декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 р., та/або декларацію про відповідність ТУ на меблі медичні.»
×
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності_page-0001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
14a35e70be094d22905f046674bf7539
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3.У тендерній документації (пункт 1.11 Розділу 3, пункт 1.11 Розділу 4 Додатку 4 Документації) Замовник встановив обов’язкову вимогу:
«Учасник повинен надати протокол інституту визначення біоцидних властивостей зразку фарби RAL 9003, що виданий виробнику меблів».
«Учасник повинен надати протокол інституту визначення біоцидних властивостей зразку фарби RAL 9003, що виданий виробнику меблів».
×
-
Назва доказу:
Висновок ДСЕЕ
-
Повʼязаний документ:
Висновок ДСЕЕ порошкова фарба_page-0001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації