-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
75240000-0 послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку
Завершена
4 740 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
30.10.2025 18:20 - 05.11.2025 00:00
Відповідь надана
запитання щодо зброї
Номер:
1e616f01ea6c483ea72049bb5d725856
Дата опублікування:
03.11.2025 17:54
Опис:
абзацом 15 Додатку 4 до тендерної документації визначено що персонал охорони повинен мати, зокрема зброю. Запитання - яку саме зброю має мати Учасник: Вогнепальна? Холодна? Нарізна? Глаткоствольна? Рушниця? Просимо зазначити конкретно.
Відповідь:
Вітаємо.
Зазначаємо, що потенційним учасникам необхідно більш детально вивчати умови та зміст тендерної документації. Див. Додаток 1
Дата відповіді:
05.11.2025 16:50
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги підтвердження сформованого або сплаченого статутного капіталу учасника
Номер:
7a0dadaa72134121a709c9ece59d6336
Дата опублікування:
03.11.2025 12:33
Опис:
пп.5.13. п.5 додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання документального підтвердження сформованого або сплаченого статутного капіталу учасника.
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, не обґрунтованою законодавством та не пропорційною до предмета закупівлі, оскільки:
• Законодавство України не передбачає обов’язковості підтвердження статутного капіталу для участі в закупівлях охоронних послуг.
• Наявність сформованого або сплаченого статутного капіталу не впливає на здатність учасника надавати охоронні послуги належної якості.
• Встановлення такого критерію обмежує коло потенційних учасників, порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Окремо хочемо звернути увагу, що чим глибше ми вивчаємо вимоги тендерної документації, тим очевидніше стає, що деякі з них формулювались під конкретного учасника/учасників, пов’язаних із сім’єю насонова.
Наприклад, у відкритому доступі є низка скандальних статей, посилання на які додаємо для Вашого ознайомлення:
https://glavcom.ua/kyiv/news/na-ohoroni-transportnih-objektiv-kijeva-rozikrali-33-mln-grn-pid-pidozroyu-posadovec-kijivpastransu-789075.html
https://kyivvlada.com.ua/news/kgga_otdast__264_tis_grn_za_ohranu_io_glavnogo_arhitektora_kieva38223/?noredirect=true
https://nashigroshi.org/2014/01/14/avtobaza-yanukovycha-znovu-rozpylyala-13-miljony-na-ohoronu-mizh-chlenamy-odnijeji-rodyny/
https://nashigroshi.org/2014/01/19/pryvatnyj-berkut-ohoronyatyme-pensijnyj-fond-za-pivmiljona/
https://kyivvlada.com.ua/news/tmo-psihiatriya-za-26-mln-griven-zakazalo-ohranu-territorii-bolnitsy-na-ul-kirillovskaya/
https://kyivvlada.com.ua/news/kievpastrans_zaplatit_nasonovu_i_jeksbjutovcu_6_mln_grn_za_ohranu33227/
Шановний Замовнику, закликаємо дотримуватися принципів права та добросовісної конкуренції, уникаючи створення нових приводів для розслідувань чи публікацій у медіа.
Після повномасштабного вторгнення рф, ми всі стоїмо перед необхідністю змінювати підходи до закупівель, роблячи їх прозорими, чесними та надаючи всім учасникам рівні можливості. Саме це зміцнює довіру до системи публічних закупівель та підвищує ефективність використання державних коштів.
З огляду на зазначене, вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу щодо надання документального підтвердження сформованого або сплаченого статутного капіталу.
2. Забезпечити рівні умови участі у закупівлі для всіх учасників, які відповідають законодавчим вимогам щодо охоронної діяльності та здатні забезпечити безпечне виконання охоронних послуг.
Відповідь:
Вітаю! Встановлення вимоги щодо підтвердження сформованого або сплаченого статутного капіталу учасника є законною, обґрунтованою та пропорційною, оскільки спрямована на забезпечення фінансової надійності та спроможності учасника виконати зобов’язання за договором про надання охоронних послуг.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:48
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги про вивчення матеріальної частини зброї
Номер:
0401616fb38e4e6393fc7528e3e52f64
Дата опублікування:
03.11.2025 11:55
Опис:
У підпункті 5.11 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасника документів (довідок) про вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, виданих охоронникам, які будуть використовувати для охорони об’єкта зброю.
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, не передбаченою законодавством та не обґрунтованою для участі у тендері, а також такою, що порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування
1. Закон України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності (Постанова КМУ № 960 від 18.11.2015) встановлюють вимоги щодо підготовки та допуску охоронників до використання зброї, але не вимагають надання окремих довідок або документів про вивчення матеріальної частини зброї для участі у тендері.
2. Встановлення Замовником вимоги про надання конкретних довідок як умови участі у тендері:
o є непропорційним та дискримінаційним;
o обмежує коло потенційних учасників, які легально мають право використовувати зброю;
o не впливає на здатність учасника виконувати охоронні послуги належної якості, якщо він відповідає законодавчим вимогам щодо підготовки та допуску охоронників до зброї.
3. Наявність діючих ліцензій, дозволів та документів, передбачених законом достатня для підтвердження професійної компетенції охоронників і забезпечує безпеку об’єкта. Додаткові вимоги щодо надання довідок є надмірними та необґрунтованими.
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу підпункту 5.11 пункту 5 Додатку 1 щодо наявності у охоронників документів (довідок) про вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів та правил поводження з ними.
2. Забезпечити рівні умови участі у закупівлі для всіх учасників, які легально мають право застосовувати зброю та відповідають законодавчим вимогам щодо охорони об’єкта.
Відповідь:
Доброго дня.
Відповідно до законодавства України особи/громадяни, які пов’язані з використанням зброї повинні пройти курс вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з нею та застосування і здали відповідний залік та мати довідку (відповідно до вимог «Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної зброї, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» затверджених Наказом МВС України від 21.08.98 № 622).
Таким чином, зазначена вимога Замовника спрямована виключно на забезпечення належного рівня безпеки охоронюваних об’єктів та не має дискримінаційного характеру, оскільки може бути виконана будь-яким учасником, який забезпечує підготовку своїх працівників відповідно до вимог чинного законодавства.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:46
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги про наявність бронежилетів саме VI - го класу
Номер:
220f5167521741ceb0509bab4961b491
Дата опублікування:
03.11.2025 11:47
Опис:
Шановний Замовнику, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника бронежилетів саме VI - го класу захисту є дискримінаційною та необґрунтованою, оскільки:
- законодавство України не містить вимог щодо рівня бронезахисту працівників охорони;
- предмет закупівлі не пов’язаний із підвищеним ризиком застосування вогнепальної зброї;
- вимога не впливає на якість надання послуг охорони, але суттєво звужує коло потенційних учасників.
Таким чином, вона порушує статтю 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (принципи недискримінації, пропорційності та добросовісної конкуренції).
З огляду на зазначене, просимо прибрати дану вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня.
Обґрунтування оснащення працівників охорони бронежилетами саме 6 класу захисту є обґрунтованою вимогою, виходячи з підвищених ризиків, пов’язаних із виконанням охоронних функцій у сучасних умовах безпеки та загроз.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:23
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги про наявність навчання та перевірку знань з пожежної безпеки
Номер:
139678d673404ea48c12e5c1eccb0222
Дата опублікування:
03.11.2025 11:38
Опис:
У підпункті 5.9 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасника посвідчень співробітників підприємства про проходження навчання та перевірку знань з пожежної безпеки та витягу з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про пожежну безпеку», дійсного на строк дії тендерної пропозиції.
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, не передбаченою законодавством, та не пов’язаною безпосередньо з предметом закупівлі, а також такою, що порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування
1. Закон України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності (Постанова КМУ № 960 від 18.11.2015) не встановлюють обов’язку надавати посвідчення та витяги з протоколів перевірки знань з пожежної безпеки на строк дії тендерної пропозиції.
2. Встановлення строкового критерію дійсності документів є непропорційним і дискримінаційним, оскільки:
o обмежує коло потенційних учасників, які мають право здійснювати охоронну діяльність;
o не впливає на фактичну здатність учасника надавати охоронні послуги.
3. Підготовка та перевірка знань з пожежної безпеки регулюються чинним законодавством (зокрема Законом України «Про пожежну безпеку» та відповідними наказами МВС/ДСНС), а наявність посвідчень є внутрішньою організаційною процедурою підприємства і не є обов’язковим документом для участі у тендері.
4. Вимога штучно звужує коло учасників, суперечить принципам пропорційності, добросовісної конкуренції та недискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу підпункту 5.9 пункту 5 Додатку 1 щодо надання посвідчень співробітників та витягів з протоколу засідання комісії на перевірку знань з пожежної безпеки.
2. Забезпечити рівні умови участі у закупівлі для всіх учасників, які відповідають законодавчим вимогам щодо пожежної безпеки та здатні забезпечити безпечне виконання охоронних послуг.
Відповідь:
Доброго дня.
Відповідно до вимог законодавства України:
керівники підприємств, установ і організацій зобов’язані забезпечувати виконання вимог пожежної безпеки, проводити інструктажі, навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки;
керівники суб’єктів господарювання зобов’язані проходити навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки не рідше одного разу на три роки;
посадові особи, які відповідають за пожежну безпеку підприємства, повинні підтверджувати свої знання шляхом складання іспиту перед відповідною комісією.
Таким чином, наявність чинного документа (посвідчення або свідоцтва) є обов’язковою умовою відповідності керівника вимогам чинного законодавства.
Керівник підприємства-учасника є відповідальною особою за стан пожежної безпеки на підприємстві та зобов’язаний:
-організовувати виконання протипожежних заходів;
-забезпечувати працівників засобами пожежогасіння;
-контролювати технічний стан електрообладнання, систем оповіщення та евакуації;
-координувати дії персоналу у разі виникнення пожежі.
Наявність у керівника актуального навчання гарантує його здатність правильно організувати дії персоналу у випадку надзвичайної ситуації та запобігти загрозі життю людей і майну.
Дана вимога:
-не обмежує коло потенційних учасників, оскільки будь-який суб’єкт господарювання може забезпечити проходження відповідного навчання у закладах, акредитованих ДСНС України;
-відповідає принципам пропорційності та недискримінації, визначеним статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”;
-встановлена виключно з метою гарантування безпеки об’єктів, персоналу та замовника.
Встановлення вимоги щодо наявності у керівника підприємства-учасника посвідчення про проходження навчання та перевірку знань з пожежної безпеки є обґрунтованим, законним і необхідним заходом, що забезпечує:
дотримання вимог законодавства України у сфері пожежної безпеки;
готовність керівника до організації ефективного пожежного захисту;
підвищення рівня безпеки під час виконання договору про надання охоронних послуг.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:44
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги наявності у учасника посвідчень співробітника підприємства учасника про проходження навчання з охорони праці
Номер:
bcdfd91237184ee1a4955f637f5bd2e1
Дата опублікування:
03.11.2025 11:31
Опис:
У підпункті 5.8 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасника посвідчень співробітника підприємства учасника про проходження навчання з охорони праці та витягу з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про охорону праці», дійсного на строк дії тендерної пропозиції.
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, не обґрунтованою законодавством та не пов’язаною безпосередньо з предметом закупівлі, а також такою, що порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування
1. Закон України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності (Постанова КМУ № 960 від 18.11.2015) не містять вимоги щодо наявності у охоронників або керівного складу підприємства окремих посвідчень або витягів з протоколу перевірки знань Закону України «Про охорону праці» на строк дії тендерної пропозиції.
2. Встановлення Замовником строкового критерію дійсності документів на момент подання тендерної пропозиції є непропорційним і дискримінаційним, оскільки:
o обмежує коло потенційних учасників, які можуть виконувати вимоги охорони праці відповідно до законодавства;
o не має відношення до фактичної здатності учасника надавати охоронні послуги на об’єкті.
3. Підготовка та перевірка знань з охорони праці здійснюються відповідно до законодавства (зокрема Закону України «Про охорону праці» та нормативних актів Міністерства соціальної політики), і наявність посвідчень співробітників є внутрішньою організаційною процедурою учасника, яка не є обов’язковим документом для участі у тендері.
4. Вимога створює необґрунтовані обмеження для учасників закупівлі та суперечить принципам пропорційності, добросовісної конкуренції та недискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу підпункту 5.8 пункту 5 Додатку 1 щодо надання посвідчень співробітників та витягів з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про охорону праці».
2. Забезпечити рівні умови участі для всіх учасників, які відповідають законодавчим вимогам щодо охорони праці та здатні забезпечити безпечне виконання охоронних послуг.
Відповідь:
Згідно Закону України “Про охорону праці”, роботодавець (керівник підприємства) зобов’язаний створити на робочому місці умови праці відповідно до вимог законодавства, а також забезпечити навчання і перевірку знань з питань охорони праці посадових осіб, у тому числі керівників підприємств.
Керівник підприємства є відповідальною особою за організацію системи охорони праці та безпеку всіх підлеглих працівників, у тому числі охоронників, водіїв груп реагування, технічного персоналу тощо.
Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки вона базується виключно на нормах чинного законодавства та однаково застосовується до всіх суб’єктів господарювання незалежно від їх розміру чи форми власності.
Будь-яке підприємство, яке здійснює господарську діяльність, може організувати проходження керівником відповідного навчання у навчальному центрі, що має дозвіл Держпраці України.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:21
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги щодо наявності документів надання першої домедичної допомоги
Номер:
301186b87cea4c34b58e332735678bbb
Дата опублікування:
03.11.2025 11:24
Опис:
У підпункті 5.7 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником установлено вимогу щодо наявності у учасника документів (сертифікатів, свідоцтв, дипломів), що підтверджують проходження керівним складом, фахівцями, співробітниками груп контролю та охоронниками курсів/навчання з надання першої домедичної допомоги, виданих не раніше 2025 року.
Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, такою, що не передбачена законодавством, не відповідає предмету закупівлі та порушує принципи недискримінації учасників і добросовісної конкуренції, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування
1. Закон України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою КМУ від 18.11.2015 № 960, не містять вимог щодо наявності у охоронників чи керівного складу сертифікатів про проходження курсів з надання домедичної допомоги, тим більше з обмеженням за строком їх видачі (“не раніше 2025 року”).
2. Кваліфікаційна підготовка охоронників регулюється державними стандартами та програмами професійного навчання, затвердженими Міністерством освіти і науки України, які вже передбачають базові знання і навички з надання першої допомоги.
Вимога Замовника фактично встановлює новий, не передбачений законом критерій, який виходить за межі компетенції Замовника.
3. Встановлення часових обмежень щодо дати видачі документів (“не раніше 2025 року”) є безпідставним і штучно обмежує коло учасників.
4. Наявність чинних сертифікатів, виданих раніше, не означає втрати знань або кваліфікації. Вимога щодо “свіжості” документів не має жодного правового чи логічного обґрунтування.
5. Вимога про надання таких документів не пов’язана безпосередньо з предметом закупівлі, тобто не впливає на спроможність учасника надавати якісні охоронні послуги.
Такі знання можуть бути підтверджені у рамках загальної професійної підготовки охоронників.
6. Таким чином, вимога Замовника є дискримінаційною та непропорційною, адже без об’єктивної необхідності звужує коло потенційних учасників, що суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу підпункту 5.7 пункту 5 Додатку 1 щодо обов’язкової наявності документів (сертифікатів, свідоцтв, дипломів) про проходження курсів/навчання з надання першої домедичної допомоги, виданих не раніше 2025 року.
2. Забезпечити рівні умови участі у закупівлі для всіх суб’єктів охоронної діяльності, які відповідають вимогам чинного законодавства України.
Відповідь:
Вітаю. Наявність у працівників охорони чинних документів (сертифікатів, посвідчень) про проходження навчання з надання першої домедичної допомоги є важливою складовою професійної підготовки персоналу, який здійснює охорону об’єктів, де перебувають люди.
Вимога щодо проходження такого навчання не раніше 2025 року є обґрунтованою та відповідає принципам пропорційності, передбаченим статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, з таких підстав:
Методи, алгоритми та стандарти надання домедичної допомоги постійно оновлюються відповідно до нових рекомендацій МОЗ України. Документи, видані до 2025 року, можуть не враховувати останніх змін у протоколах надання допомоги при кровотечах, травмах, серцевих нападах тощо.
Працівники охорони часто є першими, хто прибуває на місце інциденту до приїзду медиків. Своєчасне та правильне надання домедичної допомоги (зупинка кровотечі, серцево-легенева реанімація тощо) безпосередньо впливає на збереження життя і здоров’я осіб, що перебувають на охоронюваній території.
Дана вимога може бути виконана будь-яким учасником, який дбає про кваліфікацію своїх працівників і організовує для них відповідне навчання в акредитованих навчальних центрах, незалежно від місця розташування чи розміру компанії.
Встановлення вимоги Замовником щодо наявності у працівників документів про проходження навчання з надання першої домедичної допомоги, виданих не раніше 2025 року, є обґрунтованим заходом, спрямованим на забезпечення належного рівня безпеки, готовності персоналу до дій у надзвичайних ситуаціях та виконання вимог чинного законодавства України.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:14
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги наявності курсів/навчання з методології безпечної поведінки у разі зіткнення з небезпечними предметами та вибуховими пристроями
Номер:
27cd94ad32914cbcbb958efcb74d298d
Дата опублікування:
03.11.2025 11:15
Опис:
У підпункті 5.6 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено вимогу щодо наявності в учасника документів (сертифікатів, свідоцтв, дипломів), що підтверджують проходження керівним складом, фахівцями, співробітниками груп швидкого реагування та охоронниками курсів/навчання з методології безпечної поведінки у разі зіткнення з небезпечними предметами та вибуховими пристроями, виданих не раніше 2024 року.
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає предмету закупівлі і вимогам чинного законодавства, а також порушує принципи недискримінації учасників, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування
1. Закон України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, не містять вимог щодо обов’язкового проходження охоронниками чи керівним складом курсів з методології безпечної поведінки при зіткненні з небезпечними предметами або вибуховими пристроями.
2. У зазначених нормативних актах чітко визначено, що професійна підготовка охоронників здійснюється за затвердженими державою навчальними програмами, і факт її проходження підтверджується посвідченням охоронника встановленого зразка, а не будь-якими додатковими сертифікатами, особливо такими, що вимагають конкретну дату видачі (не раніше 2024 року).
3. Встановлення вимоги щодо дати видачі документів («не раніше 2024 року») є безпідставним та дискримінаційним обмеженням, яке не має нормативного підґрунтя.
Подібне формулювання фактично виключає з участі у закупівлі суб’єктів, які мають кваліфікований персонал з чинними сертифікатами або пройшли аналогічну підготовку раніше, але не у 2024 році.
4. Вимога про надання таких документів не впливає на здатність учасника якісно та безпечно надавати охоронні послуги.
5. Такі знання (з питань виявлення та реагування на небезпечні предмети) зазвичай є частиною базової професійної підготовки охоронника і не потребують окремих підтверджень.
6. Встановлення Замовником такої вимоги без належного правового обґрунтування порушує принципи пропорційності, добросовісної конкуренції та недискримінації, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу підпункту 5.6 пункту 5 Додатку 1 щодо надання документів (сертифікатів, свідоцтв, дипломів) про проходження курсів/навчання з методології безпечної поведінки у разі зіткнення з небезпечними предметами та вибуховими пристроями, виданих не раніше 2024 року.
2. Забезпечити рівні умови участі для всіх суб’єктів охоронної діяльності, які відповідають вимогам чинного законодавства та мають персонал, що пройшов відповідну професійну підготовку.
Відповідь:
Доброго дня.
З огляду на підвищений рівень ризиків, пов’язаних з можливістю виявлення вибухонебезпечних предметів або підозрілих речей на території об’єктів охорони, Замовником передбачено вимогу щодо наявності у працівників охорони підготовки (навчання, курсів, інструктажів) із безпечної поведінки у разі виявлення таких предметів.
Таким чином, зазначена вимога Замовника спрямована виключно на забезпечення належного рівня безпеки об’єктів, які охороняються, та не має дискримінаційного характеру, оскільки може бути виконана будь-яким учасником, який забезпечує підготовку своїх працівників відповідно до вимог чинного законодавства.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:08
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги про наявність навчання з управління конфліктами
Номер:
36219704b2b6400aa9f298c66d9b138c
Дата опублікування:
03.11.2025 11:06
Опис:
У підпункті 5.5 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено вимогу про наявність у учасника документів (сертифікатів, свідоцтв, дипломів) щодо проходження керівним складом, фахівцями, співробітниками груп швидкого реагування та охоронниками курсів/навчання з управління конфліктами.
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, такою, що не передбачена чинним законодавством, не має безпосереднього відношення до предмета закупівлі та порушує принципи недискримінації учасників, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування
1. Закон України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, не містять вимоги щодо обов’язкового проходження керівним складом, фахівцями чи охоронниками курсів з управління конфліктами або наявності відповідних сертифікатів/дипломів/свідоцтв.
2. Кваліфікаційні вимоги до охоронників визначені виключно законодавчо — це проходження відповідного навчання та перевірки знань у сфері охоронної діяльності, підтверджені документами встановленого зразка (посвідченнями, свідоцтвами про професійну підготовку тощо).
3. Вимога Замовника щодо додаткового навчання з управління конфліктами виходить за межі законодавчих вимог і фактично встановлює нові, необґрунтовані критерії, які не передбачені нормативно-правовими актами України.
4. Зміст такої вимоги не пов’язаний безпосередньо з предметом закупівлі — охоронними послугами.
5. Уміння охоронників запобігати або вирішувати конфлікти є частиною їхньої професійної підготовки, однак підтверджується це не окремими курсами, а відповідними навчальними програмами, передбаченими для здобуття кваліфікації охоронника.
6. Вимога створює штучні бар’єри для участі у закупівлі, оскільки лише обмежене коло суб’єктів може мати або швидко отримати такі документи, які взагалі не є обов’язковими. Це суперечить принципам пропорційності, добросовісної конкуренції та недискримінації.
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу підпункту 5.5 пункту 5 Додатку 1 щодо надання документів (сертифікатів, свідоцтв, дипломів) про проходження курсів або навчання з управління конфліктами.
2. Забезпечити рівні умови участі для всіх суб’єктів охоронної діяльності, які відповідають законодавчо встановленим кваліфікаційним вимогам.
Відповідь:
Доброго дня.
Вимога Замовника щодо наявності у працівників охорони проходження навчання з управління конфліктами є обґрунтованою, такою, що відповідає вимогам чинного законодавства України та спрямована на забезпечення якісного, безпечного і професійного виконання охоронних послуг.
Відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність», охоронники повинні володіти необхідними знаннями та навичками, що забезпечують законність, безпеку і професійність під час виконання службових обов’язків.
Також Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ № 960 від 18.11.2015, передбачено, що персонал суб’єкта охоронної діяльності повинен мати належний рівень професійної підготовки, що підтверджується документально.
Діяльність охоронників безпосередньо пов’язана з роботою в стресових і потенційно конфліктних ситуаціях.
Навички управління конфліктами дозволяють охоронникам:
- ефективно реагувати без застосування надмірної сили;
- запобігати ескалації конфліктів;
- зберігати самоконтроль і діяти в межах законодавства;
- підвищити рівень безпеки для громадян, персоналу та охоронців.
Такі програми впроваджуються в Україні у рамках курсів професійного навчання для охоронників, затверджених Міністерством освіти і науки України.
Наявність у працівників навчання з управління конфліктами:
сприяє зменшенню кількості інцидентів, скарг та порушень дисципліни;
підвищує імідж охоронної компанії та довіру з боку замовника;
забезпечує дотримання принципів недискримінаційності та законності під час виконання завдань охорони.
Таким чином, вимога Замовника щодо наявності у працівників охорони навчання з управління конфліктами є:
- обґрунтованою та недискримінаційною;
- спрямованою на підвищення професійного рівня охоронників;
- такою, що забезпечує ефективне, безпечне і законне виконання охоронних послуг.
Наявність документального підтвердження проходження такого навчання підвищує рівень безпеки на об’єкті, зменшує ризики виникнення конфліктів і гарантує якісне виконання умов договору.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:41
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги про наявність в учасника сертифіката системи управління якістю за стандартом ДСТУ ISO 9001:2018
Номер:
3327a701a4da49d5b52f86c1a38422c4
Дата опублікування:
03.11.2025 10:49
Опис:
У підпункті 5.4 пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасника сертифіката відповідності системі управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю».
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною, такою, що не відповідає предмету закупівлі та порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування
1. Законодавством України не встановлено обов’язкової вимоги щодо наявності у суб’єктів господарювання, які надають охоронні послуги, сертифіката системи управління якістю за стандартом ДСТУ ISO 9001:2018.
2. Відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність», обов’язковими умовами здійснення охоронної діяльності є наявність відповідної ліцензії, кваліфікованого персоналу, матеріально-технічної бази, а також дотримання вимог нормативно-правових актів у сфері охорони, але не наявність сертифіката ISO 9001.
3. Сертифікат ISO 9001:2018 не є підтвердженням здатності учасника належним чином надавати охоронні послуги, не впливає на їх якість чи безпеку, а лише засвідчує наявність формальної системи менеджменту якості.
4. Встановлення такої вимоги без обґрунтування її зв’язку з предметом закупівлі порушує принципи недискримінації учасників, пропорційності та добросовісної конкуренції, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
5. Вимога щодо наявності сертифіката ISO 9001:2018 обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють охоронну діяльність на законних підставах, але не проходили добровільну сертифікацію, що суперечить суті конкурентних закупівель.
Вимагаємо:
1. Внести зміни до тендерної документації, виключивши вимогу підпункту 5.4 пункту 5 Додатку 1 щодо наявності у учасника сертифіката відповідності системі управління якістю (ДСТУ ISO 9001:2018).
2. Забезпечити рівні умови участі для всіх потенційних учасників, що здійснюють охоронну діяльність відповідно до чинного законодавства України.
Відповідь:
Вимога щодо наявності в учасника сертифіката системи управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) є обґрунтованою та такою, що відповідає принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки спрямована на забезпечення належної якості послуг, стабільності процесів і зниження ризиків невиконання умов договору.
Стандарт ISO 9001:2018 визначає вимоги до системи управління якістю, яка гарантує, що підприємство:
-організувало свою діяльність на основі стандартизованих процедур;
-здійснює планування, контроль і постійне вдосконалення процесів;
-проводить внутрішні аудити для запобігання помилкам;
-дотримується вимог клієнта та законодавства.
Таким чином, сертифікат ISO 9001 підтверджує, що підприємство має чітко налагоджену систему контролю якості на всіх етапах виконання договору.
Це особливо важливо під час виконання договорів на охоронні або технічні послуги, де необхідна висока відповідальність і безперервність роботи.
Таким чином, наявність цього сертифіката підтверджує спроможність учасника виконувати договір якісно, вчасно та відповідально.
Дата відповіді:
05.11.2025 16:35