-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Подарунки до Святого Миколая та новорічні подарунки
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 08.11.25 00:00)
495 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
21
год
43
хв
21
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період уточнення:
28.10.2025 15:22 - 05.11.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
4c0ab8acfeec4372b7ccbbcfe00b297a
Дата опублікування:
30.10.2025 14:15
Опис:
У розділі 4 Додатку 1 до тендерної документації наявна вимога: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі:
…
2. Довідку довільної форми, видану Замовником даних відкритих торгів, датовану в період звернення за роз’ясненнями процедури закупівлі про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником -Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області.»
Така умова тендерної документацій має не тільки абсурдний, а ще й дискримінаційний характер. Взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть отримати відгук від цього конкретного замовника. Інші потенційні учасники, які не зможуть отримати такий відгук, будуть позбавлені можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Встановлені вимоги є незаконними і такими, що порушують права учасників та принципи публічних закупівель. Така вимога суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), адже за таких умов з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, замовник може не надати вищезазначену довідку, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення його тендерної пропозиції, що є дискримінаційним щодо скаржника та інших суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною 1 статті 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Вимога щодо надання довідки, виданої замовником, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз’яснення) лише через авторизований електронний майданчик, а не під час особистої зустрічі, зі складанням будь-яких довідок. Такі дії замовника є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Позиція Колегії Антимонопольного комітету України по аналогічному питанню визначена у рішенні № 18835р/пк-пз від 17.08.2021 (оголошення № UA-2021-07-20-006296-b): «замовник може не видати зазначену довідку певному учаснику, що у подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним щодо суб’єктів господарювання, які не отримають довідки, у тому числі скаржника. Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації такої вимоги порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації»
Вимагаємо прибрати вимогу щодо надання Учасником у складі пропозиції довідки в довільної форми, видану Замовником даних відкритих торгів, датовану в період звернення за роз’ясненнями процедури закупівлі про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником -Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області. В іншому випадку наше підприємство буде вимушене звернутися до Антимонопольного комітету України з метою захищення свої прав, що призведе до блокування закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Вимога, передбачена пунктом 2 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації, щодо надання у складі тендерної пропозиції довідки, виданої Замовником, про відсутність негативного досвіду співпраці із Замовником, встановлена з метою підтвердження належного виконання учасником своїх договірних зобов’язань у попередніх правовідносинах (у разі їх наявності).
Крім того, частина 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо передбачає, що: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються на засадах добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації їх. Встановлена вимога не порушує зазначених принципів, оскільки спрямована виключно на підтвердження добросовісності учасників, які мали договірні відносини із Замовником у минулому, та на запобігання ризикам неналежного виконання майбутніх договорів.
Відтак, вимога про надання даної довідки жодним чином не звужує коло потенційних учасників та не дискримінує їх, а лише підтверджує факт відсутності будь-якого негативного досвіду співпраці, що в подальшому лише спростить проведення кваліфікації тендерної пропозиції такого учасника на етапі розгляду. Замовник має бути впевненим у тому, що учасник якісно виконав свої попередні зобов’язання, якщо такі були, або що негативного досвіду нема, оскільки не було у минулому жодної співпраці, а Замовник ефективно та відмінно задовольнив свою потребу у закупівлі. Якщо при попередній співпраці із учасником були ті чи інші проблеми у співпраці, як можна бути впевненим у тому, що і при проведенні цієї закупівлі не виникне аналогічна ситуація.
Уповноважена особа Замовника (відповідальна за проведення закупівель) ніяким чином не приймає і не буде приймати участь у наданні відповідної довідки, оскільки це статистичні дані, які ведуться окремими особами, відповідальними за виконання договорів. Відтак, кожному без виключення потенційному Учаснику ми як Замовник торгів гарантуємо надання відповідної довідки.
З огляду на викладене, вимога пункту 2 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації є такою, що відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі», не містить ознак дискримінації учасників та не підлягає виключенню чи зміні.
Дата відповіді:
31.10.2025 13:03
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
b01fc189e55149a9b3d38c2157169159
Дата опублікування:
30.10.2025 14:14
Опис:
У розділі 1 Додатку 1 до тендерної документації наявна вимога: «Учасник повинен мати у власності на території Львівської області складське/виробничо-складське приміщення/будівлю» Ця вимога є цілком необґрунтованою та дискримінаційною.
Дана вимога документації є дискримінаційною щодо учасників та спрямована виключно на обмеження конкуренції та допущення до участі в тендері виключно суб'єктів господарювання, місцезнаходження або будь-які приміщення яких розміщені виключно на території Львівської області. Виконати наведену вище умову документації зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на момент подання пропозиції мають складське/виробничо-складське приміщення/будівлю саме на території Львівської області та можуть надати відповідні підтвердні документи. Це дискримінацією щодо інших суб'єктів господарювання. Учасник може знаходитися в іншому місті/області й не зобов’язаний для участі в тендері перевозити свою МТБ, не знаючи, чи переможе він у закупівлі. Антимонопольним комітетом України неодноразово було визначено цю вимогу дискримінаційною та замовників було зобов’язано внести зміни до тендерної документації (як приклад - рішення щодо закупівлі UA-2019-09-25-000490-a).
Вимагаємо прибрати вимогу щодо наявності у Учасника складських/виробничо-складських приміщень/будівель на території Львівської області. В іншому випадку наше підприємство буде вимушене звернутися до Антимонопольного комітету України з метою захищення свої прав, що призведе до блокування закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Ваша вимога щодо виключення з тендерної документації умови про наявність у власності на території Львівської області складського/виробничо-складського приміщення розглянута Замовником.
Повідомляємо, що зазначена вимога не є дискримінаційною, а обумовлена об’єктивною необхідністю забезпечення своєчасної та якісної поставки товару, враховуючи специфіку предмета закупівлі — подарунки до Святого Миколая, які мають бути доставлені у визначений короткий термін до дитячих закладів на території Львівської області.
З метою належної організації логістики, оперативного зберігання, фасування та передачі товару кінцевим отримувачам, Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасника складського (або виробничо-складського) приміщення на території області, де безпосередньо здійснюється поставка.
Наявність такого приміщення є обґрунтованою технічною умовою, що гарантує:
• своєчасність поставки у визначені терміни, без ризику зриву графіків;
• можливість оперативного реагування на зміни обсягів постачання або потреби у перефасуванні;
• дотримання умов зберігання подарункових наборів у належних умовах (температурний режим, цілісність упаковки тощо).
Замовник не обмежує коло потенційних учасників, оскільки така вимога може бути виконана будь-яким суб’єктом господарювання, у тому числі шляхом оренди приміщення на території Львівської області.
Таким чином, зазначена умова є не дискримінаційною, має об’єктивне та логічне обґрунтування, прямо пов’язане з предметом закупівлі, та спрямована виключно на забезпечення належного і своєчасного виконання договору.
У зв’язку з викладеним, Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
31.10.2025 15:05
Відповідь надана
Помилка у документації
Номер:
2e3497d2faf542bf98db5b198a94c161
Дата опублікування:
30.10.2025 13:32
Опис:
У розділі 4 Додатку 1 до тендерної документації зазначений перелік найменувань цукерок, які повинні входити в один подарунковий набір загальною вагою 2997 кг. Це помилка. Просимо внести зміни до тендерної документації
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за звернення, Замовником торгів будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
31.10.2025 12:51