-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021: 2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів, деталізований код ДК 021: 2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень ).
Завершена
1 270 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
24.10.2025 12:26 - 18.11.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги,що звужують конкуренцію учасників та порушують принципи проведення закупівель
Номер:
f9b9ec100738438d96238be819fa74b9
Дата опублікування:
31.10.2025 21:13
Опис:
Шановний Замовнику! Оприлюднені Вами 27.10.2025 року зміни до Тендерної документації по закупівлі ID UA-2025-10-24-007165-a - в частині пп. 1.3.1 Додатку 1 Тендерної документації - є дискримінаційними, що нівелюють конкурентність та містять вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимога Додатку 1 Тендерної документації пп. 1.3.1 - щодо необхідної кількості лікарів – патологоанатомів (дитячих) – «не менше двох» - є дискримінаційною, не обґрунтованою і такою що – обмежує та звужує право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі на ринку лабораторних медичних послуг України. Тому що на даний вид лабораторних послуг – що є в оголошеному предметі закупівлі це може бути всього декілька випадків відносно інших досліджень. Таким чином простежується явна невідповідність між обсягом досліджуваного матеріалу, який надається ТОКПЦ, та вимогами щодо необхідної кількості лікарів спеціальності "дитяча патологічна анатомія"
Наголошуємо що відповідно до п.3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, та.ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Просимо у визначений законом спосіб привести тендерну документацію закупівлі ID UA-2025-10-24-007165-a у відповідність до законодавства в сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Розглянувши Ваше звернення щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації повідомляємо наступне: Замовником не здійснено жодних порушень принципів здійснення закупівлі встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога пункту 1.3.1 Додатку 1 тендерної документації щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) є обґрунтованою та відповідає предмету закупівлі.
Заклад охорони здоров’я зобов’язаний забезпечити безперервний процес надання медичних послуг, у тому числі гістологічних досліджень, від оперативності та якості яких залежить встановлення діагнозу, своєчасність лікування та життя пацієнта. Наявність двох фахівців дозволяє уникнути простою у разі відсутності одного спеціаліста (відпустка, лікарняний тощо) і забезпечує можливість колегіального розгляду складних випадків, що підвищує якість діагностики. Із врахуванням вимог законодавства у медичних працівників передбачені обов’язкові відпустки, можливі лікарняні, декретні та інші періоди соціального захисту.
Один працівник не може забезпечувати безперервну роботу без ризику порушення трудового законодавства.
Вимога двох фахівців гарантує, що зобов’язання щодо строків виконання та обсягів закупівлі будуть забезпечені незалежно від людського фактору.
Зазначена вимога не суперечить положенням Порядку № 693, оскільки наведений у ньому обсяг роботи одного лікаря має орієнтовний характер і не обмежує замовника у праві забезпечити більшу кількість фахівців для гарантування якості послуг.
Вимога стосується не конкретної особи чи установи, а мінімальної кількості кваліфікованих фахівців для належного виконання послуги.
Усі потенційні учасники, які можуть забезпечити таку кількість спеціалістів, мають рівний доступ до участі.
Умова є пропорційною предмету закупівлі та спрямована на забезпечення якості та безпеки медичної допомоги .
Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, зокрема щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Таким чином, вимога щодо наявності двох лікарів-патологоанатомів не є дискримінаційною, не обмежує конкуренцію, а спрямована на забезпечення безперервності, якості та безпеки медичних послуг, що відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».
Дата відповіді:
02.11.2025 19:41