-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021: 2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів, деталізований код ДК 021: 2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень ).
Завершена
1 270 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
24.10.2025 12:26 - 18.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації, що напряму обмежують участь скаржника (ТОВ "СІЛМКДГРУП") у закупівлі
Номер:
22b921a959824912affec28cb61d5b25
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-24-007165-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації, що напряму обмежують участь скаржника (ТОВ "СІЛМКДГРУП") у закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 21.04.2025 № 693.docx 31.10.2025 17:37
- sign.p7s 31.10.2025 17:52
- 2.Копії посвідчень лікарів-патологоанатомів Скаржника.pdf 31.10.2025 22:05
- 2.Штатний розпис Скаржника 2024.pdf 31.10.2025 22:05
- Витяг з ЄДРПОУ станом га 21.11.2024 року.pdf 31.10.2025 22:05
- Скарга на Тернопіль.doc 31.10.2025 23:36
- Додаток 2 тех характеристики предмета закупівлі (1)Нова редакція (3).docx 31.10.2025 23:40
- 1. строки проведення патдосліджень.docx 31.10.2025 23:40
- пояснення до скарги.docx 03.11.2025 12:47
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ від 5 лист2025.docx 05.11.2025 10:18
- пояснення амку.pdf 05.11.2025 10:18
- оголошення біопсія.pdf 05.11.2025 10:18
- Дадаток 1 кваліфікаційні критерії (1)нова редакція.docx 14.11.2025 09:53
- Протокол про внесення змін до тендерної документації згідно з рішенням АМКУ 12лист2025.docx 14.11.2025 09:53
- Додаток 2 тех характеристики предмета закупівлі НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 14.11.2025 09:53
- Перелік змін до закупівлі.docx 14.11.2025 09:53
- рішення від 04.11.2025 №16470.pdf 04.11.2025 16:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.11.2025 №16845.pdf 12.11.2025 16:53
- рішення від 11.11.2025 №16845.pdf 13.11.2025 17:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.10.2025 19:44
Дата розгляду скарги:
11.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.11.2025 16:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.11.2025 17:37
Дата виконання рішення Замовником:
14.11.2025 09:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
порушення усунуто шляхом внесення змін до тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з додатками до неї), та переліку змін, що вносяться
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e669e36e3aa544a1bc87af7718425e3c
Заголовок пункту скарги:
Замовником встанволено ряд дискримінаційних та незаконнних вимог, що напряму бмжує скаржника в участі у закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником встанволено ряд дискримінаційних та незаконнних вимог, що напряму бмжує скаржника в участі у закупівлі (докази та текст сарги додаються)
×
-
Назва доказу:
Нормативний документ, що визначає порядок надання послуг,що закповуються
-
Повʼязаний документ:
21.04.2025 № 693.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу: 1) Прийняти скаргу до розгялду; 2) перевірити викладені факти; 3) Встановити наявність порушень оскаржуваної процедури закупівлі; 4) Зобовязати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
a89127309633406cb941035491ce38be
Тема запиту:
Замовником не встановлено дискримінаційних умов учасників
Текст запиту:
1. Щодо відсутності порушень законодавства в частині встановлених Замовником у Додатку 2 тендерної документації термінів виконання (надання послуг), відносно:
1. Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу І категорії складності (для одного пацієнта) до 7 робочих днів
2. Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу II категорії складності (для одного пацієнта) до 7 робочих днів
3. Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу ІІІ категорії складності (для одного пацієнта) до 7 робочих днів
4. Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу IV категорії складності (для одного пацієнта) до 7 робочих днів
5. Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу V категорії складності (для одного пацієнта) до 7 робочих днів
ТОВ «СІЛМЕДГРУП» в обрунтування наявності дискримінаційної умови зазначає, що строк «до 7 робочих днів» не узгоджується із строками встановленими Наказом МОЗ від 21.04.2025 № 693, яким затверджено Порядок проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностик.
Проте, звертаємо Вашу увагу, що встановлення Замовником термінів виконання (надання послуг) «до 7 робочих днів» являється законним, обєктивним, обгрунтованим та таким, що не містить жодних ознак дискримінації учасників з огляду на наступне:
- положення пункту 7 розділу V Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, затвердженого Наказом МОЗ від 21.04.2025 № 693, встановлено, що тривалість патогістологічного дослідження біопсійного та операційного матеріалу складає для діагностичних біопсій та операційного матеріалу — не більш ніж 10 робочих днів з дня отримання матеріалу. Тобто п.7 розділу V Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики не містить імперативної норми щодо встановлення десятиденного строку проведення гістологічних досліджень:
- встановлений Замовником строк не перевищує нормативно визначений максимум та повністю узгоджується із вимогами МОЗ України, зокрема пунктом 7 розділу V Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, затвердженого Наказом МОЗ від 21.04.2025 № 693;
- встановлений Замовником строк спрямований на підвищення якості та своєчасності медичної допомоги пацієнтам. Своєчасність проведення гістологічних досліджень є критично важливою для оперативності встановлення діагнозів, своєчасного початку лікування, недопущення шкоди здоров’ю пацієнтів. Зменшення строку із 10 до 7 робочих днів дозволяє мінімізувати клінічні ризики;
-строк виконання послуг визначений у тендерній документації як універсальний та обов’язків для всіх потенційних учасників процедури. що свідчить про відсутність будь-якої вибірковості та привілеїв. Вимога не створює жодних ознак дискримінації учасників.
2. Щодо відсутності порушень законодавства в частині встановлених Замовником у тендерній документації вимоги щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) вищої категорії.
Вимога пункту 1.3.1 Додатку 1 тендерної документації щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) вищої категорії є законною,обґрунтованою медичними потребами та не порушує вимог щодо недискримінації учасників з огляду на наступне:
Діти мають суттєво відмінні морфологічні особливості тканин, що вимагає окремої спеціалізованої підготовки лікарів-патологоанатомів. Без належної дитячої спеціалізації та найвищого рівня кваліфікації зростає ризик некоректної інтерпретації матеріалу, що може призвести до неправильного встановлення діагнозу, затримки лікування, погіршення стану здоров’я дитини. Таким чином, встановлена вимога Замовника, відповідає пріоритету безпеки пацієнтів і є не лише правомірною, але й обов’язковою для забезпечення якості медичних послуг, зниження ризику помилковості та забезпечення відповідності послуг стандартам МОЗ України.
Заклад охорони здоров’я зобов’язаний забезпечити безперервний процес надання медичних послуг, у тому числі гістологічних досліджень, від оперативності та якості яких залежить встановлення діагнозу, своєчасність лікування та життя пацієнта. Наявність двох фахівців дозволяє уникнути простою у разі відсутності одного спеціаліста (відпустка, лікарняний тощо) і забезпечує можливість колегіального розгляду складних випадків, що підвищує якість діагностики.
Зазначена вимога не суперечить положенням Порядку № 693, оскільки наведений у ньому обсяг роботи одного лікаря має орієнтовний характер і не обмежує замовника у праві забезпечити більшу кількість фахівців для гарантування якості послуг.
Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, зокрема щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Таким чином, вимога щодо наявності двох лікарів-патологоанатомів не є дискримінаційною, не обмежує конкуренцію, а спрямована на забезпечення безперервності, якості та безпеки медичних послуг, що відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».
Встановлена Замовником вимога щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) вищої категорії є однаковою для всіх учасників відповідно до особливостей предмета закупівлі; встановлена без прив’язки до конкретного учасника; встановлена виключно для гарантії якості медичної послуги.
Дата опублікування:
05.11.2025 10:18
Номер:
a22a1514f1a94a05912456224b2aceb2
Тема запиту:
до пункту 1
Текст запиту:
до пункту 1
Дата опублікування:
31.10.2025 23:40
Номер:
1d69437ff9ab44168f673b182c21e72f
Тема запиту:
Докази до скарги
Текст запиту:
Докази до скарги
Дата опублікування:
31.10.2025 22:05
Номер:
52967d884acd4092bcf173e7976dac6c
Тема запиту:
Щодо відсутності порушень законодавства в частині встановлених Замовником у Додатку 2 тендерної документації термінів виконання (надання послуг);Щодо відсутності порушень законодавства в частині встановлених Замовником у тендерній документації вимоги щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) вищої категорії.
Текст запиту:
«24» жовтня 2025 року Комунальним некомерційним підприємством "Тернопільський обласний клінічний перинатальний центр "Мати і дитина" Тернопільської обласної ради" (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг ДК 021: 2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів, деталізований код ДК 021: 2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень) (ДК 021:2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги), [Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-24-007165-a].
ТОВ «СІЛМЕДГРУП» направлено скаргу щодо неправомірних дій Замовника в частині встановлення дискримінаційних вимог умов тендерної документації відносно закупівлі UA-2025-10-24-007165-a, ДК 021: 2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів, деталізований код ДК 021: 2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень) (ДК 021:2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги).
Відповідно до ч.5 ст. 18 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, Скарга повинна містити наступну інформацію:
1) найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються;
2) ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження;
3) підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
4) обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій;
6) вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно п.2 ч. 12 ст. 18 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”: «орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті»
Вищевказана скарга являється безпідставною з огляду на відсутність порушень процедури закупівлі послуг ДК 021: 2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів, деталізований код ДК 021: 2015 85111800-8 Послуги з патологоанатомічних досліджень) (ДК 021:2015: 85110000-3 — Послуги лікувальних закладів та супутні послуги), [Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-24-007165-a].
Щодо відсутності порушень законодавства в частині встановлених Замовником у Додатку 2 тендерної документації термінів виконання (надання послуг), відносно:
1.
Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу І категорії складності (для одного пацієнта)
до 7 робочих днів
2.
Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу II категорії складності (для одного пацієнта)
до 7 робочих днів
3.
Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу ІІІ категорії складності (для одного пацієнта)
до 7 робочих днів
4.
Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу IV категорії складності (для одного пацієнта)
до 7 робочих днів
5.
Проведення гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу V категорії складності (для одного пацієнта)
до 7 робочих днів
ТОВ «СІЛМЕДГРУП» в обрунтування наявності дискимінаційної умови зазначає, що строк «до 7 робочих днів» не узгоджується із строками встановленими Наказом МОЗ від 21.04.2025 № 693, яким затверджено Порядок проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностик.
Проте, звертаємо Вашу увагу, що встановлення Замовником термінів виконання (надання послуг) «до 7 робочих днів» являється законним, обєктивним, обгрунтованим та таким, що не містить жодних ознак дискримінації учасників з огляду на наступне:
- положення пункту 7 розділу V Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, затвердженого Наказом МОЗ від 21.04.2025 № 693, встановлено, що тривалість патогістологічного дослідження біопсійного та операційного матеріалу складає для діагностичних біопсій та операційного матеріалу — не більш ніж 10 робочих днів з дня отримання матеріалу. Тобто п.7 розділу V Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики не містить імперативної норми щодо встановлення десятиденного строку проведення гістологічних досліджень:
- встановлений Замовником строк не перевищує нормативно визначений максимум та повністю узгоджується із вимогами МОЗ України, зокрема пунктом 7 розділу V Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, затвердженого Наказом МОЗ від 21.04.2025 № 693;
- встановлений Замовником строк спрямований на підвищення якості та своєчасності медичної допомоги пацієнтам. Своєчасність проведення гістологічних досліджень є критично важливою для оперативності встановлення діагнозів, своєчасного початку лікування, недопущення шкоди здоров’ю пацієнтів. Зменшення строку із 10 до 7 робочих днів дозволяє мінімізувати клінічні ризики;
-строк виконання послуг визначений у тендерній документації як універсальний та обов’язків для всіх потенційних учасників процедури. що свідчить про відсутність будь-якої вибірковості та привілеїв. Вимога не створює жодних ознак дискримінації учасників.
2. Щодо відсутності порушень законодавства в частині встановлених Замовником у тендерній документації вимоги щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) вищої категорії.
Вимога пункту 1.3.1 Додатку 1 тендерної документації щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) вищої категорії є законною,обґрунтованою медичними потребами та не порушує вимог щодо недискримінації учасників з огляду на наступне:
Діти мають суттєво відмінні морфологічні особливості тканин, що вимагає окремої спеціалізованої підготовки лікарів-патологоанатомів. Без належної дитячої спеціалізації та найвищого рівня кваліфікації зростає ризик некоректної інтерпретації матеріалу, що може призвести до неправильного встановлення діагнозу, затримки лікування, погіршення стану здоров’я дитини. Таким чином, встановлена вимога Замовника, відповідає пріоритету безпеки пацієнтів і є не лише правомірною, але й обов’язковою для забезпечення якості медичних послуг, зниження ризику помилковості та забезпечення відповідності послуг стандартам МОЗ України.
Заклад охорони здоров’я зобов’язаний забезпечити безперервний процес надання медичних послуг, у тому числі гістологічних досліджень, від оперативності та якості яких залежить встановлення діагнозу, своєчасність лікування та життя пацієнта. Наявність двох фахівців дозволяє уникнути простою у разі відсутності одного спеціаліста (відпустка, лікарняний тощо) і забезпечує можливість колегіального розгляду складних випадків, що підвищує якість діагностики.
Зазначена вимога не суперечить положенням Порядку № 693, оскільки наведений у ньому обсяг роботи одного лікаря має орієнтовний характер і не обмежує замовника у праві забезпечити більшу кількість фахівців для гарантування якості послуг.
Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, зокрема щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Таким чином, вимога щодо наявності двох лікарів-патологоанатомів не є дискримінаційною, не обмежує конкуренцію, а спрямована на забезпечення безперервності, якості та безпеки медичних послуг, що відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».
Встановлена Замовником вимога щодо наявності в учасника не менше двох лікарів-патологоанатомів (дитячих) вищої категорії є однаковою для всіх учасників відповідно до особливостей предмета закупівлі; встановлена без прив’язки до конкретного учасника; встановлена виключно для гарантії якості медичної послуги.
На підставі вищевикладеного Замовник просить залишити без розгляду (відхилити) скаргу ТОВ «СІЛМЕДГРУП» як необґрунтовану із врахуванням вимог п.2 ч. 12 ст. 18 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”
Дата опублікування:
03.11.2025 12:47
Номер:
c57236c76bd548b9b66d89d2ddf06d3a
Тема запиту:
Текст скарги
Текст запиту:
Текст скарги (текст скарги у форматі Ворд)
Дата опублікування:
31.10.2025 23:36